Pininfarina a dezvaluit la Geneva BLUECAR de serie

Publicat joi, 05.03.2009 17:32 de Sebastian Toma

Pininfarina a prezentat vehicului electric BLUECAR in versiunea de productie la Salonul Auto de la Geneva.

Designerii de la Pininfarina au prezentat la Salonul Auto de la Geneva noul lor proiect, un vehicul electric denumit BLUECAR. Casa de design incearca sa se reinventeze ca un producator independent de automobile.Pininfarina BLUECAR este un MPV cu cinci usi care poate transporta patru pasageri.

Acesta este alimentat cu baterii LMP( Litiu-Metal-Polimer) care sunt cuplate la un condensator de putere mare, care ajuta MPV-ul Pininfarina sa aiba o autonomie de 250 km cu o singura incarcare.

Bateriile pot fi reincarcate la orice priza de 230V, iar procesul dureza “cateva ore”. Pininfarina declara ca bateriile au o durata de viata de 200.000 km. Autonomia de 250 kilometri este posibila si datorita panourilor solare amplasate pe plafonul automobilului, care ajuta BLUECAR sa acumuleze energie de la soare.

Pininfarina va incepe productia acestui vehicul incepand cu anul viitor, cu intentia de a produce 60.000 vehicule pe an pana in 2015. Casa de design italiana a facut echipa cu grupul industrial Bollore pentru a putea aduce acest automobil la Geneva si nu in ultimul rand pentru a il produce.

Via | Pininfarina

  • andrei, joi, 05.03.2009 22:24
    E-on:)))

    e bine venita arata binisor , fata parca e prea made in japane in rest toate bune

  • andrei, joi, 05.03.2009 22:27
    e-off... si un app

    masinile astea electrice is bune dar nu pt romanik, doar daca se gandesc autoritatile sa investeasca ceva mai mult bani in hidrocentrale si centrale eoliene ca de energie electrica provenita de la soare nu au auzit astfek poate ar scadea si preturile de la E-OFF

  • sile, joi, 05.03.2009 23:32
    sf

    la noi in 2020

  • jil, vineri, 06.03.2009 11:00
    sh

    crude oil death

  • mihai, vineri, 06.03.2009 13:04
    scump nene...........scump

    este foarte buna idea pt o masina de oras, dar va costa oricum mult fata de masinile cu carburant fosil, deci nu prea o sa ni le permitem, si nu scrie nicaieri daca poti sa bagi intr-o priza normala sau iti sar sigurantele, si sa zicem ca ne cumparam asemenea masini, cum drak, le incaracam cand eu parchez la 300 m de casa ?

  • ioio, vineri, 06.03.2009 13:16
    ....dincolo era mai ieftin

    aaaa...de Prius ai auzit? de pretul lui stii ceva? Apoi viitorul presupune si existenta unui sistem de alimentare foarte posibil public. Daca astfel de masini vor fi cautate va exista si infrastructura necesara. Guvernele din vest vor avea destula vizuine incat sa faca eforturi in acest sens. Cat despre Romania....no comment, dar cu siguranta vom ajunge sa cumparam un cablu mai lung sa ajunga pana la scara blocului si de acolo pana la etajul 10.

  • mihai, vineri, 06.03.2009 15:02
    prius

    Prius-ul nu consuma si benzina ? tehnologia hibrida cred ca este totusi mai ieftina decat cea 100% electrica............

  • ioio, vineri, 06.03.2009 15:25
    pana atunci ma multumesc cu prius

    tehnologia hibrida e mai scumpa macar pentru ca ai doua sisteme fata de un singur "nenorocit" de motor electric. Problema e la acumulatori care sunt cu adevarat scumpi si nu pentru ca ai fabrica te costa de te'ndoaie ci pentru ca , virgula, costul lor de productie nu se poate distribui pe un numar suficient de masini vandute. E ca si faza cu LCD-urile, plasmele, etc. Pana cand benzina nu va deveni un fel de "apa vie" electricele vor fi mai scumpe decat benzinarele, iar hibridele sunt compromisul. Sper ca producatorii sa ofere din ce in mai multe electrice iar consumatorul sa constientizeze ca e mai important ce aer va consuma copilul lui decat satisfacerea unui orgoliu de doi bani (vezi 500CP, viteze astronomice, etc). Acu' merg sa imi iau un cablu mai lung...;)

  • mihai, vineri, 06.03.2009 15:46
    tot prius

    Nu stiu din surse sigure si nici nu cunosc foarte bine principiul pe baza caruia "se misca" Prius, dar din ce am citit din revistele de specialitate consumul lui Prius ajunge totusi pe la cel putin 4 l/100 km, un consum care poate fi scos si de masinile cu combustibili traditionali, de genul turbodiesel-ului.............luminati-ma daca nu e asa, si daca nu, atunci imi fac si eu la balcon o funie din prelugitoare :)

  • ioio, vineri, 06.03.2009 16:02
    4,3l/100km

    asa e, dar mai ai si un cuplu de cel putin 400Nm, o autonomie de cel putin 1000km si mai sunt si altele

  • ha ha ha, luni, 16.03.2009 22:22
    hi hi hi

    AR FI MISTO SA TE AFLI CU EA NOAPTEA IN MIJLOCUL PUSTIETATIII CUM AR FI PE UNDEVA PE LA TARA SI SA I SE DESCARCE BATERIILE .SAU SA TREBUIASCA SA PLECI DIMINEATA LA LUCRU SI SA AI BATERIILE DESCARCATE DIN CAUZA FRIGULUI CIN NOAPTEA PRECEDENTA......