GENEVA 2011: Top 5 maşini hibride şi electrice

Publicat joi, 03.03.2011 14:55 de Mircea Meșter

Constructorii auto de renume mondial au folosit Salonul de la Geneva pentru a-şi desfăşura ultimele noutăţi în materie de tehnologii eceologice. Vă prezentăm cele mai interesante cinci apariţii.

Noul val ecologic a atins producătorii prezenţi la Geneva, salonul elveţian deschizându-se - ca în ultimii trei ani, de altfel - sub semnul aspectelor "verzi" ale industriei. Normal, soluţiile tehnologice de ultimă oră au fost prezente atât pe unele modele care începând din acest an vor putea fi comandate de clienţii europeni, cât şi pe unele concepte care ne demonstrează că industria auto are mult potenţial din acest punct de vedere. Noi am ales cinci dintre cele mai importante astfel de apariţii pe care le-am văzut la Salon.

1. OPEL AMPERA - Alter ego-ul european al lui Chevrolet Volt a venit la Geneva în premieră mondială în versiunea sa de serie. Anul trecut, inginerii Opel veniseră la salonul elveţian cu un Ampera de la Russelsheim până la Geneva şi s-au declarat mulţumiţi de rezultat, astfel că evoluţia lucrurilor este firească. Ampera este un hibrid în configuraţie serie (Opel îl denumeşte model electric cu sistem de extindere a autonomiei) care beneficiază de un motor electric şi de unul pe benzină care, atunci când bateria se goleşte, joacă rolul de generator. bateria lui Ampera se încarcă de la o priză normală în patru ore, iar autonomia electrică de 40-80 de kilometri este extinsă cu peste 400 de kilometri după ce motorul pe benzină îşi intră în rol.

  • AMPERA la standul Opel
  • AMPERA - fotografii şi informaţii oficiale

 

2. VOLVO V60 PLUG-IN HYBRID - Noul model hibrid de serie lansat de Volvo la Geneva beneficiază de o tehnologie care nu poate fi întâlnită la niciun alt producător auto al lumii. Vorbim de sistemul hibrid diesel-electric şi de posibilitatea ca bateria lui V60 Plug-in Hybrid să poată fi încărcată, la nevoie, de la o priză normală. Modelul suedez poate rula exclusiv în modul electric pentru 50 de kilometri, modul hibrid activând motorul diesel de 2.4 litri şi 215 CP, care funcţionează în paralel cu cel electric de 70 de cai putere. În condiţiile în care este utilizat în cel mai eco mod cu putinţă, consumul versiunii speciale V60 coboară sub 3 litri/100 km.

 

3. PORSCHE PANAMERA S HYBRID - Nu puteam sări al doilea model din istoria Porsche care se prezintă în faţa clienţilor cu un sistem de propulsie hibrid. Este vorba de Panamera S Hybrid, versiune care primeşte acelaşi tren de propulsie pe care l-am văzut pe Cayenne şi pe Touareg Hybrid (380 CP şi 580 Nm), acesta permiţându-i modelului german să atingă un consum foarte bun pentru un model de această talie. Vorbim de 6.8 litri/100 km, un consum care ajunge la jumătate din cel anunţat de Porsche pentru versiunea pe benzină Panamera S.

 

4. BMW ActiveE - BMW a prezentat la Geneva prototipul versiunii de serie a variantei electrice a compactei Seria 1. Exemplarul scos în faţă la standul bavarezilor de la Salon beneficiază de toate elementele necesare pentru producţia de serie, primele modele de şosea urmând să fie lansate în cursul acestui an. Bazată pe versiunea Coupe a lui Seria 1, versiunea electrică nu va putea fi însă cumpărată, ci închiriată, BMW urmând să producă o serie de 1000 de exemplare. Cei 170 de cai putere şi 250 de Nm oferiţi de motorul electric propulsează noul ActiveE de la 0 la 100 de km/h în 9 secunde, garantându-i în acelaşi timp o viteză maximă de 145 de km/h, limitată electronic pentru a nu epuiza resursele bateriei. Autonomia anunţată de BMW este de maxim 160 de kilometri.

 

5. ROLLS-ROYCE 102 EX CONCEPT - Ce aţi spune dacă Rolls-Rolls ar scoate pe piaţă un Phantom electric? Dacă acum zece ani această idee ar fi stârnit râsete, astăzi acestea s-au transformat în zâmbete subtile. Motivul: conceptul 102 EX, prezentat la Geneva, prefigurează un astfel de model care ar putea apărea în viitor în gama mărcii britanice. Nu se ştie dacă acest concept va fi produs în serie, singurul lucru cunoscut fiind faptul că, după încheierea Salonului de la Geneva, Rolls-Royve 102 EX va face turul lumii pentru a se prezenta clienţilor mărcii de pe toate continentele. Dacă aceştia se vor arăta interesaţi, Phantom-ul electric va fi produs în serie limitată.

  • Alex Radoi, joi, 03.03.2011 15:50

    Un rezumat bun, fara preluari copy-paste de pe alte site-uri. Tine-ti-o tot asa!

  • zarnesteanu, joi, 03.03.2011 15:59
    Thank GOD !!!

    Ca n-au mai aparut nici aici, nici la masini sport vreo caracatita din india, japonia, china, coreea, etc In alta ordine de idei, imi place ca ati plasat Ampera pe primul loc. Total de acord!!! In acelasi timp ma umfla rasul la cate comentarii stupide s-au putut debita pe site-ul asta despre Chevy Volt. Bafta multa la pescuit un pic de minte si intelepciune!!!

  • cmg_george, joi, 03.03.2011 16:22
    Mda

    pai da... asta pentru ca Automarket nu a vrut sa zica nimic de Kia Optima Hibrid.

  • @ zarnesteanu, joi, 03.03.2011 16:33

    Nu cred ca cei de la Automarket a pus pe primul loc Opel pentru ca este mai bun. Eu cred ca cel mai bun din punct de vedere tehnologic este Seria 1 pentru ca este suta la suta electric si are autonomia cea mai mare dintrea toate . Opel in mod electric are maxim 80 Km, Volvo 50 Km autonomie. Asa si BMW putea sa-i puna si motor pe benzina sau motorina si sa ajunga la autonomia de 400 Km ca Opel. Si autonomia lui RR ajunge la 200 Km doar electric, ajunge la suta in 8 secunde cea ce este impresionant pentru o masina asa grea. Toate sunt bune, dar pana la urma cele electrice vorbesc despre viitor.

  • lincon, vineri, 04.03.2011 11:19
    @zarnesteanu - domnu' ....!!!

    Cand Toyota ( "caracatita din Japonia" ) fabrica si vindea cu succes modele hibrid tu te jucai cu lopatica in nisip... Arunca o privire pe geam, alege cea mai mare bordura, coboara si izbeste-ti capul de ea cu forta de cateva ori... poate asa iti revii ... esti din alt episod baiatu'

  • tomita, vineri, 04.03.2011 11:44

    volvo ala face cu ochiul, bine. ma tot intrebam de ce oare nu se preia dieselul, si sa il upgradeze la statutul de hibrd. pt drumuri in oras mergi pe electric. dus-intors servici se incadreaza. in fine, e o discutie mai complexa. la fel cum range-ul la motoarele cu combustie interna nu sunt realiste in traficul cotodian, ma intreb daca si cel al hibrizilor sau full-electric este de luat in serios. adica, practica a dovedit destui proprietari nemultumiti de prius, care le consuma normal. pauza reducere. de ce? in rpimul rand ca mergeau ca idiotii. cand vrei eco, nu mai faci curse la stopuri, mentii viteza pana in 50, etc...fluiditatea si temperarea soferului sunt cuvintele cheie pt a ovtine avantajele unui motor electric, sau hibrid cu electric. de asemenea folosirea in climat rece e din nou pusa sub semnul intrebarii. de aceea ceream mai inainte celor de la automarket un articol, chiar cu mai multe episoare, cat mai serios pe tema motorizarii hibride si electrice. ce inseamna pe termen indelungat folosirea unui hibrid. ADICA: fara sa fiti influentati de vreun producator (cum pretindeti) sa luati la un test drive de anduranta un hibrid. si mi-ar placea si mie sa fiu prezent, sa aflu una alta, reale de utilizare, nu marketing.

  • zarnesteanu, vineri, 04.03.2011 17:14
    Wow

    Mai lincoane, sunt impresionat ! Deci asta era secretul pentru admiratia hibridelor taoita. Nu merci.

  • @lincon, sâmbătă, 05.03.2011 11:44

    Ba vorbeam de electric nu hibrid, dintre cele mentionate doar BMW si RR sunt 100% electrice.