GENEVA 2011: Top 5 modele de serie prezentate la salon

Publicat joi, 03.03.2011 10:32 de Mircea Meșter

Automarket a realizat un Top 5 al celor mai importante modele de serie care au văzut lumina zilei la Geneva.

Deşi foarte bogat în premiere mondiale de toate tipurile, adevăratele noutăţi importante pe care le vom putea vedea pe stradă în viitorul foarte apropiat se pot număra pe degetele a două mâini. Excluzând modelele cu tentă ecologică şi supercar-urile (care vor fi tratate în materiale separate) sau noutăţile la nivel de motorizări, facelifturile şi generaţiile noi au fost destul de puţine, dar îndeajuns de importante pentru ca salonul din Elveţia să aibă în continuare un cuvânt greu de spus în economia industriei.

1. VOLKSWAGEN<">Volkswagen şi liderul segmentului său pe piaţa europeană. Clienţii au aşteptat mult timp o versiunea miniaturală a lui Touareg, iar aceasta a venit acum patru ani în gama Volkswagen<">TIGUAN FACELIFT la standul Volkswagen

  • TIGUAN FACELIFT - fotografii şi informaţii oficiale
  •  

    2. KIA RIO - După ce a părut că este ignorată de cei de la Kia, care s-au concentrat mai ales asupra gamei compacte şi segmentelor superioare, clasa mică se pregăteşte să adopte un nou model cu mare potenţial. Noul Kia Rio se lansează în Europa în momentul în care modelele din acest segment încep să adune din ce în ce mai mulţi clienţi. Modelul sud-coreean desenat în Europa pentru europeni arată mult mai bine şi e gata să atace piaţa alături de fratele mai mic, Picanto, lansat şi el la Geneva.

    • KIA RIO la standul Kia
    • KIA RIO - fotografii şi informaţii oficiale

     

    3. HYUNDAI i40 - Constructorul coreean a prezentat la Geneva versiunea break a urmaşului lui Sonata. Noul i40 se rupe complet de istoricul fad al modelului coreean şi vine cu un design atractiv, îndrăzneţ, care va fi apreciat mai mult ca sigur de clienţii unui segment obişnuit cu linii mai degrabă clasice din partea constructorilor de volum. 

     

    4. CHEVROLET AVEO SEDAN - După ce a fost prezentat sub denumirea Sonic la Detroit, noul Aveo Sedan a venit şi în Europa, poarta de intrare fiind Salonul de la Geneva. Modelul de segment mic se va bate direct cu Dacia Logan, fiind unul dintre modelele cu cel mai apropiat preţ de sedanul românesc. Aveo Sedan preia liniile de design ale versiunii hatchback şi le duce mai departe, maşina fiind una reuşită din punct de vedere estetic.

     

    5. VOLKSWAGEN GOLF CABRIO - Pentru că a venit primăvara, Volkswagen forţează nota şi prezintă la Geneva noul Golf Cabrio, fratele cu acoperiş textil al noii generaţii Eos, perzentate acum două luni la Detroit. Golf Cabrio duce mai departe istoria versiunilor de acest tip ale modelului german şi atrage privirile printr-un design simplu şi interesant.

    • catalin, joi, 03.03.2011 12:19
      vreau kia rio

      un design indraznet si trasaturi puternice

    • gabi, joi, 03.03.2011 12:20
      grupul VAG pacaleste clientii

      Foloseste aceleasi caroserii cu modificari prea putine ca sa numesti modele lor 100 % noi. Exemplu modelul tiguan de mai sus, tuaregul, audi a4, seat si skoda (wolswagen reciclat) Abordeaza design similar in linia de modele in marcile lor si investesc putin in innovatie efectiva, folosesc multe sinergii in cadrul grupului si au mult succes. Bravo lor pentru afacere. In schimb incep sa-mi pierd respectul pentru ei, din motive subiective personale.

    • dan, joi, 03.03.2011 12:32
      opinie

      Gabi, ti-am dat un thumbs up pentru idee, cu care sunt, in principiu, de acord (mai putin cu greselile in scriere gen "tuareg", "wolswagen", "innovatie", sa le zicem, scapari). Insa hai sa privim lucrurile altfel. VW castiga din ce in ce mai multi bani? E satisfacuta lumea de produsele lor? Ca doar le cumpara in draci. Sunt ele suficient de calitative? Sunt ele din ce in ce mai performante pe toate aspectele, in speta dinamica, emisii, consum, etc? Si daca la toate astea raspunsul e da, cine, pana la urma, da doi bani pe faptul ca sunt copii xerox? Intereseaza pe clientul finala spectul asta? Nu cred si nici nu se vede. Coreeni nu sunt prosti ca adopta aceeasi miscare cu Kia-Hyundai si uite ce bine se vand produsele lor si ce pret decent au. Japonezii au ramas ancorati in sistemul lor invechit cu platfrome diferentiate pe clase fara prea multe modele pe fiecare clasa de marime, ca sa imparta costurile, si uite ce "bine" o duc si ce produse "calitative" au inceput sa scoata. Doar Toyota da ceva semne ca vrea sa se alinieze politicii tip VW. Intre timp, VW si cei care adopta o politica asemanatoare cu cea a lor fac bani si scot noi tehnologii, iar ceilalti se bat de musca.

    • LUCCI, joi, 03.03.2011 12:33
      boturi,spagi si clasamente

      N-am inteles ce cauta panarama aia de Golf cupe in top?Ce e asa de extraordinar la ea? Cruze hatch era de 5 ori mai interesant in top.Sa nu mai vorbim de Tiguan ,care se ia de mana cu Golful. Kia Picanto...nu v-a dat destul ?(dealerul din Romania vreau sa zic).

    • leonte, joi, 03.03.2011 13:17

      Ce cauta tiguan? e acelasi model vechi cu 2 leduri in plus Daca tot apare golf cabrio, mai lipseste logan cabrio Aveo ala parca-i taiat cu toporul, nu stiu ce o fi asa de "important" la el.

    • Eu, joi, 03.03.2011 15:32

      @lucci si Leonte V-ati intrebat ce cautati voi doi pe automarket? Nu aveti teme de facut pentru la scoala? stati aici sa va dati cu parerea depre ce cauta unele dintre cele mai vandute masini din lume la un salon auto Tiguan si Golf.

    • bibi, joi, 03.03.2011 16:04
      Mai "Eu"

      Crezi ca doar tu ai dreptul sa comentezi? Si maneaua e cea mai ascultata muzica din Romania, inseamna ca e buna? Baietii aia doi au dreptate, se prezinta doua facelifturi (variante usor modificate) ca mari noutati.

    • the hep, joi, 03.03.2011 18:25

      si tousi, unde sint informatiile si datele oficiale ? ca ci la kia , limkul duce doar la un articol mai vechi :(

    • tmc, joi, 03.03.2011 18:59
      tiguan

      bai acestia , care "regasesc" la ww noi modele ... vraja marii ! toate arata la fel ; ceva similar cu porsche . ca voi "specilitzii" gasiti nuante etc. ma lase rece . o firma anosta din punct de vedere creativitate ; nu comentez performantele tehnice ; au rupt gura tirgului cu tuareg (modelul original) , phaeton la clasa berlinelor (desi si-au rupt gura la profitabilitate) si beetle ; si daca i-as avea , nu mi-as baga banii in ceva ce nu se regaseste in lista celor 3 modele ; variatiuni pe o tema data ...

    • Cod, joi, 03.03.2011 19:05

      Stie cineva ce "nasol" este cand ai de un avans pentru o masina si nu stii ce sa iei? Multi vor spune ca stiu foarte bine insa alta este practica. Cand te duci la cateva reprezentante - top 3 preferinte si observi ca: modelul preferat se produce de cativa ani si peste 6-8 luni va primi un facelift, sau este la sfarsit de cariera sau abia a aparut si poate sufera de "bolile copilariei" - ati observat vreounul ca marile companii nu lanseaza modele din aceeasi clasa cu a competitorilor in acelasi timp? Cine vrea sa plateasca 30.000 de euro pe o masina care dupa 2 ani este TOTAL depasita de noul model al aceleiasi companii - mai frumoasa, mai puternica, poate si mai ieftina- DE ACEEA ESTE VW APRECIAT. Nu sare calul decat o data la 10 ani, imbunatateste putin cate putin pana la perfect. Pentru cei care au reactii alergice la brand ar fi bine sa judece la rece situatia sa vada ca am dreptate. Sunt fan AlfaRomeo dar studiind problema la rece mi-am luat ...... ei da..... Passat

    • denon, joi, 03.03.2011 19:29

      Un tip care se crede fan Alfa Romeo,nu isi ia niciodata Passat

    • gabi, joi, 03.03.2011 19:42
      @ dan

      Mersi pentru corectia ortografica :). Ma bucur ca ne intelegem insa pe subiectul abordat. Totusi ma vad bine intr-un Scirocco.

    • Cod, joi, 03.03.2011 19:47
      Asta e

      La un moment dat apar si alte necesitati, familie, afacere si 200 HP sunt suficienti pentru un compromis...

    • generalu, joi, 03.03.2011 20:02
      oare ce conteaza....

      Lumea evolueaza si odata cu ea si pretentiile , si ma refer la masini.Nu stiu ce conteaza in ziua de azi mai mult , designul sau fiabilitatea?Mi-am spus ca daca cei de la vw nu investesc mare lucru in aspectul estetic , atunci sigur au ceva mai multa grija de fiabilitate....si m-am ars.N-am vrut sa iau in considerare ce se mai scrie pe forumurile straine, nici chiar topurile ADAC si acum sunt nevoit sa schimb . Voi ce credeti ? Cred ca a venit timpul sa ne uitam la produs in sine si nu la sigla de pe capota. Renumele marcii n-a tinut de fel cu buzunarul meu...

    • GeO, joi, 03.03.2011 21:04
      ..

      cel mai mult imi place i40 si kia rio!nota 10 la design

    • Radu, vineri, 04.03.2011 02:03
      Aveo vs. Logan

      ca să-mi permit o cugetare, mi-e greu să cred că Aveo va fi chiar concurent cu Logan. Un Corsa "cu coadă" și poate o idee mai ieftin, da. Wayne Brannon, președintele Chevrolet Europa: "[...] noi nu am avut în plan să construim modele low-cost. A fost doar o situație de conjunctură cauzată de moștenirea preluată de la Daewoo. Dar noi suntem pe un drum diferit față de Dacia, mașinile noastre fiind tot mai complexe." (căutați "interviu wayne brannon dacia")

    • vsz, vineri, 04.03.2011 08:01
      :)

      unde-i dusteru, cred ca s-au lecuit nemti cand au vazut ca are numa 3 stele :)

    • LUCCI, vineri, 04.03.2011 10:50
      pt.,,eu''

      Tie ti se parea extraordinar si daca aduceau un Golf 6 cu jante model nou ,ca tot ,,Gigi Contra ''erai!Tu te-ai uitat la titlul articolului?Ce mare serie o sa aiba Golful Cabrio?5000 de unitati si alea in America pt. niste muieri ?Asa putea sa arate in top Mazda3 cu motorul ala nou diesel ca era mai aproape de ideea articolului.Iar in ceea ce priveste ,,temele'',Tiguan este ,,una dintre cele mai vandute masini din lume''? Ha! Nici macar din Eur....Germania ,mai piciule.P.S. Mai uita-te si la voturile comentariilor,poate iti spun ceva...

    • lord, vineri, 04.03.2011 12:56
      aveo

      Stau si ma uit la poza lui Aveo si ma gandesc: unde am mai vazut masina asta oare????............. A, gata , stiu : Mitsubishi Lancer

    • BaditzaEx, vineri, 04.03.2011 18:37
      @vsz

      faci ce faci ( indiferent de subiect/stire ) si te iei de Dacia :)), cred, ca tu ti-ai dorit de mic una , dar n-ai avut bani decat de bilet de tramvai !