Germania devine Tărâmul Făgăduinţei pentru Fiat, după colapsul pieţei auto din Italia
Fiat suferă de pe urma declinului pieţei din Italia, acolo unde mergea 56% din producţia sa auto. Motiv pentru care îşi îndreaptă atenţia spre Germania, oferind reduceri masive de preţuri.
Fiat întâmpină serioase probleme pe piaţa sa locală. Italienii vindeau în Peninsulă 56% din întreaga producţie şi un declin aici este sinonim cu un declin general al companiei, indiferent de creşterea altor pieţe de pe continent sau din afara lui.
Potrivit unor estimări recente, în Italia s-au vândut 355.000 de maşini de la începutul anului până la finele lui martie, marcând o scădere de 13%. Corelată cu rezultatele slabe de anul trecut, piaţa auto italiană este predispusă la o scădere accentuată şi atingerea unui nivel similar cu cel ce se înregistra în urmă cu 47 de ani.
Cu doar 1.1 milioane de maşini noi estimate a fi vândute până la sfârşitul lui 2013, Italia se îndreaptă către o scădere cu 21 de procente a pieţei de profil.
Fiat suferă cel mai tare de pe urma acestui declin. Fabricile sale lucrează la jumătate din capacitate, devenind neprofitabile, iar multe showroom-uri se închid.
În aceste condiţii, constructorul italian îşi îndreaptă atenţia asupra celei mai mari pieţe europene: Germania. Fără succes, pentru că piaţa de aici nu mai pare a fi un Tărâm al Făgăduinţei pentru constructori, vânzările din martie fiind mai mici cu 17% decât anul trecut, cea mai mare scădere lunară înregistrată din octombrie 2010.
Pentru a contracara declinul pieţei, dealerii Fiat din Germania oferă reduceri de preţ a căror medie a ajuns la 16.5% din preţul de listă al modelelor, doar pentru a supravieţui. Este cel mai mare discount oferit pe piaţa germană.
Evoluţia negativă a pieţei italiene se datorează în mare parte crizei politice în care se află ţara. Incapacitatea de a definitiva un guvern, precum şi a treia criză majoră în care se află ţara din 2001 încoace, a făcut ca populaţia să privească reticentă către achiziţia de maşini noi.
Sergio Marchionne, şeful Fiat, a descris în puţine cuvinte evoluţia negativă: ”Fiecare perioadă de instabilitate şi de administrare defectuoasă a unei ţări sau a unei companii creează dubii şi slăbiciuni printre consumatori. Producătorii auto vor căuta cerere pe alte pieţe, ceea ce va genera o concurenţă acerbă la nivel de preţ în toată Europa.”
via automotivenews (înreg.)
-
slVW_83, vineri, 05.04.2013 15:35
Welcome to VAG Alfa!
-
unul, vineri, 05.04.2013 15:46
Pai daca Fiat se bazeaza acum pe Germania ce sa mai zic, asa cum dealerii fac reduceri asa o sa faca si Marchionne reducere la Alfa, nu doar ca sunt sanse din ce in ce mai mari sa se intample asta, dar o va vinde si la reducere. Poate va scoate totusi italianul un as din maneca, asta daca mai are maneci.
-
sandu, vineri, 05.04.2013 16:37
adio masini ieftine si nefiabile!!
-
LauCalin, vineri, 05.04.2013 18:42
Mai in gluma, mai in serios ar trebui sa-si indrepte privirea spre America, pentru ca a bagat foarte multi bani acolo intr-o perioada in care toata lumea nu stia cum sa tina mai bine de bani. Ce se intampla acum cu Fiat am am spus-o inca de acum 2 ani.
-
xxx, vineri, 05.04.2013 20:12
@BMV este vorba despre FIAT si eventual o criza majora pt constructori, esti sigur ca aici ai vrut sa scrii? Nu ma intereseaza prima parte, dar sunt de acord cu: Normal ca toti vor sa se puna cu Germanii
-
antonny, vineri, 05.04.2013 21:35
Italienii nu sunt ca Romanii ......Fiat e un brand care va ramane tot la ei ....Daca va fi vandut ....o sa fie in procent foarte mic
-
inexorabil, vineri, 05.04.2013 22:04
@Mafia, te simti bine pe locul 1 mondial la fiabilitate? Eu iti marturisesc sincer ca ma simt confortabil pe 6! Dar cum naiba o fi pe 17?......
-
dan_grc, vineri, 05.04.2013 23:15
@inexorabil Asa il pui tu la punct pe @BMW? Bmw pe locul 17 la fiabilitate in lume? Banuiesc ca te referi la topul din UK din 2012, dar poate o fi si-n lume, stii tu mai bine:). Eu cred totusi ca poti mai mult, iar ca ii dai apa la moara lui @mafia, e alegerea ta, dar repet, esti cam usor de impresionat, nu vreau sa reaprind anumite discutii, dar ma incearca niste sentimente de deja-vu, mai era cineva care era impresionat de alt user de teapa lui @BMW , fanatic Volvo, user care de altfel cam jignea pe toata lumea care nu era de acord cu el, la fel ca @BMW, sa nu ma intelegi gresit, e alegerea ta, dar pare o chestie pe care eu n-o pot intelege pur si simplu.
-
inexorabil, sâmbătă, 06.04.2013 00:33
Dane, tu nu esti un om inteligent. Tu esti un om foarte inteligent! Incearca sa vezi lucrurile dincolo de pojghita fortata conjunctural pe care am construit-o eu si @Mafia pentru a-l reduce la tacere pe nebunul satului (ma rog, al site-ului). Pur si simplu ma folosesc de anumite tactici, care par (atata tot: par! ) sa conteste calitatile marcii BMW, doar pentru a-l inghesui pe zevzecoman in corzile propriei lui nerozii, dar asta nu inseamna ca eu minimalizez sau ponegresc marca BMW! Ma mira ca nu-ti dai seama de un aspect atat de evident. In esenta, fabuloasa istorie a BMW-ului nu incepe si nici nu se sfarseste cu gibonul asta vorbitor. "Made in Germany" nu echivaleaza cu "made by @BMW". Tocmai istetimea ta de netagaduit ar trebui sa te ajute sa consulti adevarul......arhivei AM, din care reiese negru pe alb, in multe dezbateri, ca eu apreciez firma bavareza la justa ei valoare! Te-a iritat faptul ca am indicat locul 17? Acesta este doar un top japonez, iar ordinea lui pomenita odinioara de mine nu corespunde strict realitatii, desi Lexus nu-si schimba pozitia din niciun unghi de vedere, fiind indetronabil! Iti dai seama ca am apelat la situatia in cauza doar - repet - pentru a-l opari in orgoliul sau stupid si nemasurat pe acel nimic (el, de fapt, nu exista), care este incredibil de "haruit" in a scuipa venin asupra oamenilor care nu i-au daunat cu absolut niciun gest deplasat sau agresiv !!! Insa "ochiul intunecat pe toate le vede intunecate". Ma jur ca n-am mai intalnit un asemenea demonizat, fiindca asa si este! Ii califica drept clovni pe niste useri care nici nu-l baga in seama, nu fiindca l-ar dispretui, ci fiindca n-au de impartasit nicio taina cu dansul, nefiind nici prieteni cu el, nici coliniari in idei, nici nimic altceva decat netangentiali! Apropo, i-a adresat pe AM cineva, macar o data, vreo vorba de bine sau macar un banal salut? In concluzie, "protestul" tau nu-si are rostul, fiindca eu nu mi-am stirbit cu nimic respectul deosebit pe care ti-l port, dar n-ai fost destul de receptiv cand eu si @Mafia (care si el te stimeaza, dar poate nu vrea sa recunoasca) am stabilit sa punem in aplicare strategii satiro-defensive atunci cand ne ataca din senin si fara motiv cel mai lasat in libertate pacient "psycho" pe care mi-a fost dat vreodata sa-l cunosc......
-
dan_grc, sâmbătă, 06.04.2013 01:07
Ai stabilit impreuna cu @mafia strategii satiro-defensive impotriva lui @BMW? Scuza-ma, chiar nu stiam ca sunteti asa apropiati daca stabiliti strategii impreuna:). Nu m-am iritat de locul 17, doar te-am atentionat ca este o exagerare si faptul ca te aliezi cu "regele" exagerarilor, @mafia, nu-l consider chiar de bun augur, si daca el este mai receptiv la parerile tale atunci poti sa-i transmiti sa termine cu flood-ul, spam-ul, etc, care pur si simplu deranjeaza orice forum "normal la cap", nu intereseaza pe nimeni cum este el in spatele calculatorului sau in viata reala, este o comunitate virtuala, trebuie sa demonstreze aici ca nu este chiar asa, daca el se straduieste sa aiba aceasta imagine, atunci a cam reusit, nu stiu pe cine stimeaza el, dar ar fi timpul sa se domoleasca, altfel pledoaria ta pentru el nu are valoare. Cat despre @BMW, eu zic ca-i mai bine sa nu-l bagi in seama pur si simplu. Eu iti multumesc pentru aprecierile la adresa mea, chiar daca n-o spun prea des, stii ca este reciproc.
-
eu, sâmbătă, 06.04.2013 01:33
inexorabil=saabcuantic=gigamotors=...=unul care s-a atacat singur de pe un cont pe altul... care a scris ca-i este sila de viata asta... care debiteaza povesti, lingusiri, doar cu un scop... Unul care ''sasaie'' mult cand incearca sa manipuleze si sa destabilizeze... ;) Nu-l lasati sa se joace cu mintea voastra si nu va avea nicio putere.
-
inexorabil, sâmbătă, 06.04.2013 02:50
@eu, daca Messi joaca la fel ca Maradona si au cam aceeasi statura, atunci or fi una si aceeasi persoana? Nu. Messi o sa tot inscrie o puzderie de goluri si o sa se cocoseze de atatea titluri nationale, coronite de golgeter, Ligi ale Campionilor si Baloane de Aur, dar poate nu va lua niciodata taman esentialul, Cupa Mondiala. Plimba ursoaica, deoarece eu nu vreau sa "manipulez" pe nimeni, ci doar sa starnesc interes si placere celor care imi acorda vot de incredere, da, asa in maniera mea "excesiva". Si, totusi, ai dreptate - eu si Cuantic avem ceva puternic in comun: nu stim sa fim "corecti politic"......Dar sper sa crezi ca efectiv eu coincid si cu @Mafia: nici el nu este "integrabil", ci tot razvratit. Iti place cum scriu imens cantitativ sub identitatile de @mip si @mntsn? Sunt si @zarnesteanu, te asigur! In sfarsit, cand ma plictisesc si de Saab, si de GM, si de Toyota etc., ma racoresc cu BMW, deci, ai ghicit, tot eu sunt @dan_grc. Ei, acum isi soptesc la ureche, ca sa nu ne auda nimeni: deseori ma vei putea localiza sub (re)numele Carlos The Jackal, mai simplu......@Carlos. Gata, m-ai dovedit, baroane: sunt omul cu o mie de fete si niciun caracter...... Serios, nici macar nu ma cunosti ca om, specialistule in "psihometrie online". Cine v-a tunat si v-a adunat, fratilor? Oare cum sa nu-mi fie sila de viata asta ???
-
inexorabil, sâmbătă, 06.04.2013 03:31
Dane, ca sa inchei tarasenia, da-mi voie sa-ti reamintesc o axioma binestiuta si de tine: pacatul se iarta, erezia niciodata! Eu, tu, Mafia, Suedezu etc.suntem, inevitabil, pacatosi, dar oricand ne putem indrepta, daca vrem cu adevarat! Insa, fatalitate, @BMW (probabil acelasi cu @eu, tot fara cont, tot fara personalitate, tot moralist intepat) este eretic, fiindca numai un eretic reactioneaza atat de absurd, iar din erezie fatidic de greu isi mai revine cineva......sau poate prea tarziu. Biserica ii invata pe pacatosi, ba chiar le porunceste, sa nu se judece si sa nu se osandeasca intre ei, in niciun fel, ci sa se considere mereu la fel de decazuti in fata Creatorului; mai degraba sunt datori unii altora cu iertare, intelegere, simtire si intrajutorare. Dar, nostim, in privinta raporturilor pacatosi-eretici, se schimba radical abordarea, Evanghelia fiind necrutatoare: "De omul eretic, dupa prima si a doua infatisare, departeaza-te!"......A fost nevoie de sapte sinoade ecumenice pentru a tuna si a fulgera cu anateme, fara urma de clementa, impotriva ereziilor si autorilor acestora, care cautau sa dezbine Biserica si sa-i abata pe dreptslavitori de la invataturile sfinte. Deci, noi intre noi n-avem dreptul moral sa ne socotim UNII MAI BUNI CA ALTII (de aceea, Dane, ar fi logic, normal si firesc sa te impaci cu Mafia, escaladand amandoi diferendele pasionale si inabusind orgoliile indreptatirii de sine, asa cum si eu as dori sa revin la sentimente mai bune fata de Octav72 si viceversa), dar pe eretici se cuvine sa-i asezam mai prejos decat taratoarele pamantului - sunt vesnic needucabili !!! Pe un leu, spaima animalelor, care te poate devora oricand, poti sa-l dresezi, dar pe un rozator, care pe tine, personal, nu te poate vatama cu nimic, dar care produce prejudicii teribile culturilor tale agricole, lasandu-te fara hrana, niciodata......Este permis a te ruga pentru mantuirea ereticului, dar nu si a te ruga alaturi de eretic, a-l asculta si a te intovarasi cu el, ceea ce te poate absorbi in pierzanie. Noapte buna! PS: Eu m-am suprasaturat de tine, @BMW-(eu)le; nici nu ma mai ostenesc sa-ti acord vreo atentie pe viitor, deci te las pe mainile.......Mafiei, daca, idem, nu i s-o fi acrit.
-
dan_grc, sâmbătă, 06.04.2013 13:32
@inexorabil Te-ai certat cu userul @Octav72? Cand? Eu stiam c-o facuse @Cuantic, dar poate ai facut-o si tu, poate n-am fost pe faza. Cand vine vorba de @mafia si-ti spun niste lucruri am senzatia ca vorbesc degeaba, aici nu e vorba de diferente de pasiune auto, ti-am explicat despre ce este vorba, dar daca nu se intelege sau nu vrei sa intelegi, asta e, nu-i problema, pana atunci o sa socotesc eu ce este firesc sau nu in privinta unora sau altora, nu-l mai apara atat, unde este in aceste discutii? Sa intervina intr-o astfel de discutie si sa demonstreze ca stie si altceva in afara de "mucles" si ca este un adevarat pasionat auto, indiferent de marca, nu sa demonstreze ca stie sa "polueze" un forum.
-
eu, sâmbătă, 06.04.2013 16:06
inexor-labil vrea sa semene rau... Uraste pe altii si-i judeca dupa ''legile'' lui... alea de impostor cu mai multe conturi, de labil pornit sa rupa, sa muste, sa atace... De fapt este un negativist, care nu iarta... Invatati sa va feriti de fatarnici si farisei, ca sa nu fie din ce in ce mai multi... inexorabil=saabcuantic=gigamotors=...=etc=...=bla bla=bau bau ;) P.S. de'aia nu mai ploua... ;)
-
men@eu, sâmbătă, 06.04.2013 16:51
bun observatie! cred ca e acelasi tip dupa cum scrie
-
inexorabil, sâmbătă, 06.04.2013 18:27
Dane, eu mi-am facut datoria de cuget si am incercat sa domolesc spiritele. Pana la urma, fiecare decide cum vrea in perimetrul sau. Insa eu voi continua sa dialoghez si cu tine, si cu @Mafia, in egala masura. Lasa ca nici Edison nu s-a inteles cu Tesla si lumea i-a iubit pe amandoi. Acum te-ai edificat despre mentalitatea si atitudinea mea. Pe viitor, as ruga respectuos redactia AM sa evite exprimarile cu tenta insinuanta, gen prezentul titlu "Germania - Taramul Fagaduintei" (eh, si cu majuscule, ca sa creeze senzatia unui El Dorado auto), fiindca sacalii de profesie si de serviciu de-abia asteapta "materia prima" interpretabila dupa bunul lor plac. Ati fi putut insera un titlu mai "flasc", inofensiv, precum "Din cauza perspectivelor vulnerabile ale pietei interne, Fiat se orienteaza catre oportunitatile depistate pe piata germana". Eu, unul, asa as fi procedat. Am presimtit, inca inainte de a parcurge in premiera articolul vostru, ca formularea aleasa va starni nitica valva inutila si chiar am fost curios cine va aprinde "fitilul"......Pariu castigat!
-
Pui, duminică, 07.04.2013 09:30
@ pt. toți Toate mașinile au ajuns să fie Chinezări de la merț bmw ,audi , dacie toate toate au piese made în China sau turcia . A ajuns ca la merț să se gate motoarele la 250-300 mii km audi bmw la fel . Nu se mai fabrică mașinile ce se fabricau o dată, indiferent de marcă . Un ex : Dacia 1300 fab ani 78 motor franțuzesc 400 mi km încă merge , Logan 2005 , 200 mi km, se gată motoru . La mercedes sprinter la 250-300 de mii de km crapă motoarele pt că sunt made în turcia . Nu mai există expresia ”Mașină Nemțească ”
-
zarnesteanu, duminică, 07.04.2013 22:31
Inexorabil, Mai demult SaabCuantic a avut o altercatie cu Octav72. Tin minte pentru ca atunci m-a deranjat un lucru pe care nu-l reiau aici dar m-am bagat ca musca-n lapte si m-am luat de om desi nu era treaba mea. Astazi ma uit in urma si cu toate ca imi mentin parerea, totusi recunosc ca as fi vrut sa nu fi intervenit. Nu ma privea cu nimic problema respectiva, mai ales ca ulterior am observat ca Octav72 a avut comentarii foarte pertinente si civilizate pe Automarket. Mi-ar parea rau ca eu sa fi fost chiar si o picatura ca sa-l fi determinat sa dea pe-aici mai rar. Anyways, astazi vad ca te-ai "scapat" ca ai vrea sa revii la termeni mai buni cu el. Deci incep sa ma intreb si eu ca si Dan, SaabCuantic si cu tine sunteti aceeasi persoana sau nu? E o curiozitate mai mult personala, in nici un caz o chestiune de viata si de moarte ... :)
-
inexorabil, luni, 08.04.2013 14:04
@zarnesteanu, am avut si eu propriul meu razboi cu Octav. Ma inflamase cu aceeasi insinuare deja deveninta standardizata pe AM, legata de celebra "coincidenta". Oricum, lumea se va convinge in timp, fara sa mai fie nevoie sa ma explic, ca eu sunt chiar eu, recte fidel constant si 100 % lui GM si simplu admirator, in egala masura, al lui Toyota Group si BMW Group. @Suedezu, ce-ar fi sa incepem sa ne axam pe......masini? Nu ne-ar folosi la nimic sa "echivalem" cu zero pe unul si pe altul (de parca noi ne-am rataci la plus infinit), exceptand o singura persoana, care chiar nu exista......De pilda, care este opinia ta despre tendinta de "implozie" economica a lui Fiat Group, pe fondul abordarii inadecvate de piata a marcii-fanion a concernului italian --- adica Fiat propriu-zis ---care ar putea asigura grosul profitului pentru Marchionne&company si care nu se ridica nici pe departe la nivelul principalei marci concurente, atat la capitolul autoturisme, cat si in sectorul vehicule comerciale: VW. La ce ar trebui sa "umble" divizia Fiat? La design, la tehnologie, la dotari, la mentalitate, la......publicitate? Oare va reusi sa se impuna in SUA prin calarirea pe grumazul lui Chrysler Group? O fi invatat ceva Marchionne din experienta esuata DaimlerChrysler? Pentru China, si-a stabilit vreo tinta?
-
Florin, miercuri, 24.04.2013 17:48
Curand si in Romania vor fi astfel de reduceri si nu numai la Fiat ci la toate modelele de import . Vorbim peste 3-4 luni.
Citeste si
-
ECONOMIC | joi, 7 noiembrieAudi este pe roșu: profiturile s-au prăbușit cu 91% în trimestrul al treileaAudi a anunțat noile rezultate financiare pentru al treilea trimestru din 2024. Rezultatele arată că profiturile grupului s-au prăbușit cu 91% în această perioadă, ca urmare a deciziei de a închide fabrica de la Bruxelles. Citeste tot
-
ECONOMIC | miercuri, 6 noiembrieLamborghini Urus și Revuelto se vând "ca pâinea caldă": ambele modele, sold-out până în 2027Lamborghini a anunțat că modelul Urus este sold-out pentru următorii 2 ani. În același timp, etalonul mărcii, Revuelto, nu mai poate fi cumpărat până în 2027, deoarece și acesta este acum sold-out. Citeste tot
-
ECONOMIC | joi, 24 octombrieDacia: peste 500.000 de mașini vândute la nivel mondial în ultimele 9 luniConform unui nou raport financiar al Grupului Renault, Dacia a depășit pragul de 500.000 de mașini noi vândute la nivel mondial în ultimele 9 luni. Marca de la Mioveni a raportat creșteri în vânzări în această perioadă. Citeste tot
-
ECONOMIC | marţi, 22 octombrieVânzări mașini noi în Europa: creștere pentru mașinile electrice și hibride, scădere pentru cele termicePotrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor Europeni de Automobile, vânzările de mașini noi în Europa au scăzut cu 4.2% în septembrie. Noul raport relevă o creștere a vânzărilor de mașini electrice și hibride și o scădere a mașinilor cu motoare termice. Citeste tot
-
ECONOMIC | luni, 21 octombrieDacia Sandero, în fruntea vânzărilor europene după ultimele 9 luniDacia Sandero rămâne lider de vânzări în Europa după ultimele 9 luni. În același timp, Tesla Model Y a fost cea mai vândută mașină în Europa, în luna septembrie. Citeste tot
adio Alfa