Germanii plătesc până la 20.000 de euro pentru un Duster second-hand
Pentru a nu fi nevoiţi să se înscrie pe o listă de aşteptare de şase luni, germanii sunt dispuşi să plătească chiar şi 20.000 de euro pentru un Duster second-hand.
Faptul că Dacia Duster a devenit un best-seller în segmentul său este un adevăr care nu mai miră pe nimeni. SUV-ul românesc a dat naştere unui val de comenzi, căruia uzina din Mioveni nu-i mai poate face faţă, europenii fiind nevoiţi chiar să se înscrie pe o listă de aşteptare pentru a primi modelul autohton.
Deşi pare surprinzător, se întâmplă în Germania, unde listele întocmite de dealeri au ajuns la un timp de aşteptare de şase luni. Se pare că sunt însă destui binevoitori dornici să facă profit de pe urma acestei tendinţe. Duster şi-a făcut de mult timp apariţia pe site-urile specializate în vânzarea modelelor second-hand, potenţialii clienţi fiind însă întâmpinaţi cu preţuri astronomice.
Mai exact, clienţii germani care nu vor să aştepte şase luni pentru un Duster, pot plăti chiar şi 20.000 de euro pentru versiunea diesel 1.5 dCi, tracţiune 4x4 şi nivel de echipare Prestige, echivalentul lui Laureat plus opţionale în România. De asemenea, pentru alternativa pe benzină cu tracţiune 4x2, nemţii pretind 16.000 de euro.
Trendul de supraevaluare nu este valabil şi în România, unde un Duster second-hand este cu aproximativ 2000 de euro mai ieftin decât omologul său proaspăt ieşit din fabrică.
via | ZF
-
Latitude, joi, 19.08.2010 21:37Occidental vs. Oriental
La prima vedere, pare o nebunie sa dai o caruta de bani pe o asemenea masina. Dar nu este. O masina cu garda la sol mare, se conduce mai altfel. Lucrurile intotdeauna se vad mai bine de la inaltime. :P Apoi este usoara si economica. O poti folosi in oras, la naveta, la shopping, excursii in natura, pescuit, agricultura, etc etc Si la urma urmei, nu te faci de ras cu ea. Este de fapt un Renault, camuflat sub brandul low-cost Dacia. Ca roman, n-as da 20 000 euro pe o masina, care mai este si marca Dacia. Ca occidental, cu bani multi in buzunar, esti mai pragmatic. Iar masina este privita ca un simplu fier, care trebuie sa produca si sa-si merite banii. O tin 3-4 ani, mi-am facut treaba cu ea, am ajuns la 150 000 - 200 000 km, apoi ti-am dat-o sa te speli pe cap cu ea. Simplu, elegant, fara stresuri inutile. Cu conditia sa ai bani, evident. :P
-
antonny, joi, 19.08.2010 21:50****
le duc eu masina cu 1000 de euro mai mult 0 km
-
ztele, joi, 19.08.2010 22:10fals!
Nu este adevarat! Duster incepe pe mobile.de la 11.000 de euro, iar varianta de 20.000 este 1.5 dci FAP 110 cp 4X4 cu piele. Iar daca e la vanzare, asta nu inseamna ca cineva chiar da atat pe ea. E plin de Duster la dealeri oricum.
-
edi80, vineri, 20.08.2010 08:24lool
nici eu nu cred din mom ce dealerii gem de duster....sau o fi neamtu mai prost sa dea 20 de mii pe duster...daca e asa o sa se int ca si cu loganurile..sa fie colectate toate care nu se vindeau de pe la dealeri si sa se duca paket in germania!! s-ar putea sa fie acum mai greu cu comenzile pt ca fabrica de la pitesti e inkisa timp de o luna!!
-
ignis, vineri, 20.08.2010 08:57nu este prima data
Poate parea ciudat dar este adevărat. Aici mă refer la supraevaluarea la second-hand. Second hand inseamnă în cazul de faţă maşină nouă, nerulată, care-şi schimbă totuşi proprietarul. S-a mai întîmplat, de exemplu febra beetle când a apărut noul VW Beetle ce era fabricat în Mexic. Atunci cei din State plăteau preţuri mari pentru maşină pentru că era o listă enormă de aşteptare din cauze hype-ului. Era cool în State să ai beetle pentru că era greu de obţinut. Faptul că se întâmplă astfel în Germania, după încetarea programului rabla la ei, este un lucru extraordinar pentru Duster (dacă e adevărat ce s spune în articol). Asta dovedeşte că reclamele directe şi indirecte au avut efectul scontat. Încă ceva, asta mai bate un cui în coşciugul cârcotaşilor autohtoni care gândesc simplist. Germania e mare, acolo e loc şi pentru oamenii cu bani care preferă maşini premium şi de lux, este şi loc pentru oameni economi care trăiesc din salariu, plătesc rate la casă, asigărări de sănătate, plătesc pentru fondul educaţia copiilor, plătesc pentru fondul privat de pensii, fiecare euro în plus în buget fiind binevenit. Cine îşi ia Dacia nu-şi ea că e stabilă în curbe de 180 grade sau că face 0-100 km/h în 4 s, sau că are scaun încălzit cu ventilaţie şi masaj. Îşi ia ca a doua maşănă, bună de frecat pentru dus copii la grădiniţă şi făcut cumpărăturile la supermarket.
-
edi80, vineri, 20.08.2010 09:08@ignis
e adevarat ce spui! eu personal cunosc un italian cu casa de vinuri si merge cu un punto in 2 portiere!! cand a venit in romania radeau prietenii de el ca astia erau cu a6,e class si ziceau cum naiba mergi cu tigaia asta?si el a zis senin si razand:"pt nevoile mele este suficinet sa imi fac treaba si nu sunt stresat ca tine ca trece luna si nu am bani sa platesc rata la masina!" toti am inceput sa radem iti dai seama..insa omul zicea un mare adevar!!
-
George, vineri, 20.08.2010 09:39
Minciuna,reclama pentru duster ! Cum dracu nu cumpara nimeni de pe mobile. de dusterul castigat de mine,cu 1000 de euro mai ieftin ! Vreau sa cumpar o masina germana second la 4000-5000 euro si mai si raman bani !!!
-
Cezar, vineri, 20.08.2010 10:05Fals!
@ztele & @edi80 Mi-e greu sa cred afirmatia voastra cum ca "gem dealerii de Duster"! Nimic mai fals pentru ca Dacia NU produce pe stoc ci numai pe comenzi ferme, care au cel putin avansul platit. Deci ce vedeti voi la dealeri sunt masini care sunt achitate(total/partial) care asteapta sa fie ridicate de clienti. Poate nu stiati dar in uzina de la Mioveni masinile se ansambleaza in functie de comenzi folosindu-se metoda FIFO(First In First Out), neexistand linii separate pe model. De aici si timpul de asteptare atat de mare.
-
ztele, vineri, 20.08.2010 10:57@Cezar
Prietene, ce vad eu la dealeri sunt masini de vanzare, ca daca erau platite deja atunci nu le mai scoteau la vanzare.
-
wholiviapart, vineri, 20.08.2010 13:18
Cand ma uit la masina asta ma simt mandru ca sunt roman.Dar cand imi aduc aminte ca e a francezilor,imi zboara patriotismul.
-
s2000, vineri, 20.08.2010 16:00duster
In jur de 20 000 euro costa un bmw x3 2.0d SH, cu mult mai multe optionale decat duster.
-
YMihai, vineri, 20.08.2010 17:08daca
daca unii pretind aceasta suma ... nu inseamna k altii o si platesc. Stire slabutza domnilor, macar modificati titlul.
-
you_hoooo, vineri, 20.08.2010 18:26alta reclama
alta reclama idioata... asta dupa samanta de scandal iscata de faptul ca e o masina "rasturnabila" si ca nu e sigura la franare... revenind la subiect... cred ca e la mai la moda un Hyundai ix35 decat un Logan (Sandero) 4x4... trebuie sa fii prea prost sa dai o avere pe o caruta romaneasca!
-
Husdu, vineri, 20.08.2010 20:45
@s2000. Cati nemti isi cumpara SH? Ca noi cumparam de la ei sh e alta treaba.
-
ha ha ha, vineri, 20.08.2010 22:27mda
Asa s-a intimplat si cu loganu la inceput.Nemtii l-au rasturnat, nemtii l-au cumparat...fie numele nemtilor laudat...ha ha ha
-
Mihai, duminică, 22.08.2010 10:08
Vad ca sunt o gramada de pacalici care scriu numai ca sa se afle in treaba. Mai sus un istet scrie ca masina este rasturnabila si are probleme la frinare. Nu vreau sa-i amintesc ca si Toyota a chemat milioane de autoturisme la service tot cu probleme de frinare. Vreaui sa va reamintesc ca exista niste norme europene minime pe care si Renault trebuie sa le respecte. Pentru a exporta pe o piata ca cea germana produsele obligatoriu trebuie sa se incadreze in aceste norme. Altfel TUV-ul german te scoate de pe piata. Ei nu admit toate porcariile pe piata lor. Isi protejeaza consumatorii.Ca si Logan din faza de proiectare prin caietul de sarcini s-a cerut o masina de 3 stele si nu una de 5 stele. Pentru categoria ei de 3 stele se incadreaza perfect. De aceea este si asa ieftina. Aceeasi poveste este si cu Duster. Asa cum sunt hoteluri de 3 stele sunt si altele de 4,5 stele. Omul isi poate alege. Daca nu are bani se limiteaza la un hotel de 3 stele sau poate nu este masochist sa arunce cu banii si deasemeni se multumeste cu 3 stele. Nu-i mai normal asa , decit sa ai numai hoteluri de 5 stele. Discutia si intrebarea ar putea fi alta. Oare masinile exportate in Germania sunt aceleasi ca si cele de pe piata romaneasca. Ma indoiesc deoarece normele noastre sunt mult mai permisive decit cele germane si atunci producatorii se "adapteaza" pentru a-si maximiza profiturile. Era la un moment dat zvonul ca pina si tabla este mai subtire la Loganurile care sunt destinate pietei romanesti.
-
nik, duminică, 22.08.2010 17:59duster
intamplarea face sa am un duster la firma .nu merge rau in ideea ca nu a fost bagat pe camp sau prin cine stie ce hartoape ,insa la un pret decent de 15.200 am o skoda yeti,care e cu totul altceva .la o motorizare superioara si la dotarile care le are bate dedeparte duster-ul...... in privinta pietei externe :dacia in curand va da mult inapoi din cauza produselor scoase de vw pe piata .vw au lovit tare si la preturi foarte bune cu seat si skoda,in special cele de litraj mic(1,2=120cp,1,4=180cp fabia ...idem polo....),si nu in ultimul rand au aparut si rusii care culmea fabricxa tot logan-ul romanesc!dar la alt pret si alta calitate sub sigla nissan....
-
ursus, duminică, 22.08.2010 20:16
cine crede asemenea aberatie?
-
Rio, marţi, 24.08.2010 10:57
De fapt Dacia o sa mearga si mai bine acum, cu Duster. Oricat s-ar chinui nemtii de la VW sa concureze cu Dacia nu vor reusi. Iar motoarele alea de litraj mic parerea mea sunt praf in ochi. Motoare mici supraalimentate si cu turbo care au costuri de intretinere muuuuuult mai mari decat un normal aspirat. Fabia si Polo mai au de mancat ca sa ajunga in aceeasi categorie cu Logan. Spatiul interior si de depozitare e mult mai mic, iar pretul mult mai mare asa ca... Sunt totusi curios cum va fi noua Felicia, care chiar se anunta concurent direct pentru Logan. Dar mai e un an pana apare asa ca toate cele bune
-
ufx, duminică, 29.08.2010 14:07@unckle
e second-hand, dar cat tot ca nou e, nu poate fi folosit prea mult. e exagerat sa subliniati faptul ca e second hand
Citeste si
-
ECONOMIC | luni, 25 iunieDodge Viper - primul exemplar s-a vândut cu 300.000 de dolariDodge a reuşit să vândă primul exemplar Dodge Viper cu suma de 300.000 de dolari. Suma va fi donată unei fundaţii care luptă împotriva cancerului. Citeste tot
-
ECONOMIC | luni, 25 iunieVolkswagen vrea să finalizeze achiziţia Porsche până în 2014Volkswagen a anunţat oficial că vrea să finalizeze preluarea întregului pachet de acţiuni rămas disponibil în cadrul porsche AG: Citeste tot
-
ECONOMIC | joi, 24 maiElveţia: BMW a primit o amendă de 163 de milioane de dolari de la Consiliul ConcurenţeiBMW a primit o amendă de 163 de milioane de dolari de la Comisia Elveţiană a Concurenţei pentru tentativa de blocare a importurilor de modele noi BMW din ţările vecine pentru a-şi susţine reţeaua internă de dealeri. Citeste tot
-
ECONOMIC | marţi, 22 maiBMW este cel mai valoros brand auto din lume, evaluat la 24.62 miliarde de dolariBMW şi Toyota s-au luptat şi anul acesta pentru cel mai valoros brand auto din lume. Germanii au câştigat uşor, bazându-se pe evoluţia bună înregistrată pe piaţa din China. Citeste tot
-
ECONOMIC | miercuri, 16 maiGM sistează investiţiile în publicitate pe Facebook: "Nu e deloc eficient"Chiar dacă cea mai mare reţea de socializare din lume este considerată un loc excelent pentru a aduna clienţi, unele companii reanalizează opţiunile. GM a anunţat azi că sistează investiţiile în reclame pe Facebook. Citeste tot
daca-i adevarat...brovo lor............................................................................................francezilor!!!! n-am nimic impotriva acestei masini ...dac-as avea bani azi mi-as comanda-o...dar nu-i a noastra e a francezilor asa ca ....sincer hai sa nu ne mai laudam aiurea ....nu de alta dar rad francezi :ce copii!!!!!