Opel păstrează garanţia "pe viaţă" în ciuda ameninţărilor legale
În ciuda sesizării primite de la Oficiul German pentru Concurenţă Neloială, Opel va păstra campania ce promite garanţie pe viaţă pentru modelele vândute după 1 august 2010.
În urmă cu două săptămâni, Opel anunţa un program de garanţie pe viaţă pentru toate unităţile vândute după data de 1 august 2010. Garanţia respectivă acoperea costul pieselor de schimb care nu sunt consumabile pentru primii 160.000 de kilometri sub unele condiţii speciale. Oficiul pentru Concurenţă Neloială din Germania i-a somat pe cei de la Opel să renunţe la această promovare deoarece campania este falsă şi înşelătoare.
Una dintre problemele acestei campanii era afişarea simbolului matematic pentru infinit alături de textul "garanţie pe viaţă". Evident, clienţii erau duşi în eroare la nivel de subconştient deoarece asociau garanţia cu simbolul pentru infinit şi aceştia riscau să aibă impresia că garanţia respectivă este valabilă pentru totdeauna. Cei de la Opel obţineau un avantaj în faţa competitorilor, când aceştia acopereau în mod integral defecţiunile pe componentele mecanice ale modelelor până la pragul de 50.000 kilometri. După acel prag, clientul şi Opel ar fi împărţit cheltuilelile legate de componentelele mecanice ce vor fi schimbate pe garanţie, lucru care s-ar fi întâmplat în aceste condiţii până la pragul de 100.000 kilometri. După ce autovehiculul trecea de pragul de 100.000 kilometri în mâinile primului proprietar, Opel ar fi plătit doar 40% din costul pieselor şi reparaţiilor, restul de 60% din valoarea totală a facturii urmând să fie acoperită de client.
Cei de la Opel au decis să meargă mai departe cu această campanie, indiferent de riscurile legale asociate. Nemţii au declarat că este o promoţie ca oricare alta şi are limitările sale, specificate clar în momentul achiziţiei. Desigur, problema morală a clientului fascinat de iluzia unei garanţii pe viaţă nu a fost luată în vizor, dar aceasta nu poate fi dovedită într-un tribunal. Implementarea unui asemenea program de garanţie ar trebui să le aducă celor de la Opel un beneficiu de imagine semnificativ, necesar având în vedere problemele de imagine suferite în 2009 din cauza celor de la General Motors care încercau să îi vândă mai departe şi a scandalurilor iscate de angajaţii care se temeau că vor fi concediaţi.
Via | Autoblog
Detaliu : manopera la lucrarile respective e gratuita de-a lungul celor 160.000 de km