Grupul Volkswagen aşteaptă creşteri ale vânzărilor şi profitului în 2013

Publicat joi, 14.03.2013 16:34 de Sebastian Toma

Reprezentanţii Grupului Volkswagen sunt optimişti după prezentarea rezultatelor obţinute în anul fiscal 2012 şi privesc cu ochi buni rezultatele din 2013.

Grupul Volkswagen a prezentat rezultatele de vânzări realizate în anul fiscal 2012. Pentru 2013, nemţii prevăd o creştere a vânzărilor şi a profitului, bazată pe noile modele din gamă. Revenind la 2012, divizia automotive de la Volkswagen a reuşit să atingă o cotă de 12.8 procente din piaţa auto globală.

La nivel de grup, cele 12 mărci au totalizat 9.3 milioane de unităţi livrate şi o creştere de 20.9 procente a veniturilor obţinute din vânzări – 192.7 miliarde de euro.

Martin Winterkorn, şeful Volkswagen Group, a declarat: "Volkswagen abordează următoarele luni cu realismul necesar şi cu vigilenţă sporită. Volkswagen simte turbulenţele de pe piaţa din Europa, dar rămânem încrezători.". Grupul Volkswagen a reuşit să înregistreze creşteri în 2012 pe aproape toate regiunile cheie pe care activează, livrările crescând cu 12.2 procente, iar cota de piaţă stabilită de divizia auto a grupului german a fost de 12.8 procente la nivel global.

La nivel de mărci, 2012 a fost un an pozitiv pentru Volkswagen, Audi, Skoda, Bentley şi Porsche. Aceste mărci ale concernului german au realizat atât creşteri ale livrărilor, cât şi creşteri ale veniturilor. Livările Seat în anul fiscal 2012 au scăzut cu 8.3 procente, totalizând 321.000 de unităţi, iar pierderile operaţionale au ajuns la 156 milioane de euro. Divizia de vehicule comerciale Volkswagen a remarcat o creştere a livrărilor, de 4.1 procente, dar profitul operaţional a scăzut cu 6.1 procente. Scania a avut o scădere de 15.9 procente a livrărilor şi o scădere a profitului operaţional, de la 1.4 miliarde de euro la 930 milioane de euro. Între timp, MAN a livrat 134.000 de unităţi şi a avut un profit operaţional de 808 milioane de euro.

Via Volkswagen

  • Sf Petru, joi, 14.03.2013 16:47

    Moare mosu' pana la sfarsitul lu' 2013.

  • cenzurat0005, joi, 14.03.2013 18:20

    mor alti de invidie cand vad ce salar primeste mosul asta )))))

  • inexorabil, joi, 14.03.2013 21:42

    Pentru mine, nu incape indoiala: daca vor mai veni 2-3 ani de rezultate modeste, codasa Seat va fi aruncata peste bord. Nici Scania n-ar ramane linistita, de aceea trebuie procedat cumva, fiindca doua sabii mari, de aceeasi greutate - Scania si MAN - nu cred ca ar putea incapea in aceeasi teaca (a se citi acelasi esantion de piata). VAG se indreapta catre paroxismul eficientei si excelentei, astfel ca nici macar neconformitatile din propria ograda nu vor fi tolerate, indiferent de cauze. Repet ceea ce am mai enuntat: mastodontul din Wolfsburg a dat lovitura cu MAN, mizand pe stiinta de Diesel a acesteia, dusa la perfectiune, iar cum lumea lovita de "criza" vede in Diesel solutia-miracol, cu "D" de la "Dumnezeu"......olé! esti prea tare, VAG-ule :) Ca previziune pe termen lung, intuiesc o emulatie crancena in trei la scara mondiala: VAG vs Toyota Group vs Hyundai Group. GM? Gem! Adica gem din ala pe care il intinzi pe paine.

  • @ inexorabil, joi, 14.03.2013 23:56

    Pierderile Seat sunt infime ( tinand cont de dependenta foarte mare de piata europeana ) comparativ cu concurenta . Honda nu a mai avut profit in Europa din 2007, Suzuki, Toyota la fel . Nu mai vorbim de Opel . In plus in ultimele luni Seat a inregistrat cresteri de 2 cifre pe piete importante din Europa ( Germania, Marea Britanie ), iar debutul pe piata chineza va avea efecte pozitive asupra rezultatelor financiare ale constructorului iberic . Scania este cel mai profitabil constructor de camioane din lume cu marja profitului de 16 % ( similara cu marja Porsche si Ferrari ) . Insa pe termen lung, Scania avea nevoie de un partener cu care sa imparta costurile de dezvoltare si de aici mutarea geniala cu MAN ( celor doi constructori li se va alatura foarte curand Navistar ) . La fel si in cazul Ducati . Desi este profitabil, pe termen lung are nevoie de un partener iar presa germana ( foarte bine informata cand vine vorba de VW Group ) anunta foarte curand achizitia Piaggio de catre Ducati . In 2010 s-a speculat de o fuziune intre Piaggio si Ducati iar in 2006 Ducati ( condus de acelasi manager ca si azi ) a fost foarte aproape sa cumpere Aprillia ( si Moto Guzzi ) fiind invins atunci de catre Piaggio . Daca va cumpara Piaggio , Ducati poate colabora foarte eficient cu Aprillia iar cu Moto Guzzi, VW Group poate concura cu succes Harley-Davidson . Iar in mai 2013 vom afla verdictul procesului dintre VW Group si Suzuki, daca va avea castig de cauza, grupul german avand cale libera in marirea pachetului de actiuni la peste 51 % .

  • inexorabil, vineri, 15.03.2013 09:35

    Punctele noastre de vedere nu concorda. Eu presimt ca VAG va fi nevoita si sa vanda la un moment dat, nu atat din cauze financiare, cat sa mai simplifice structura organizatorica, fiindca deja are prea multe marci in portofoliu, iar mentalitatea curenta a consumatorului tinde spre o singura alegere dintre optiunile aceluiasi segment de piata, chiar daca ar fi vorba despre acelasi concern. Tu poate ai impresia ca VAG prea sta pe roze ca sa-si faca griji, dar traim niste vremuri in care absolut nimeni nu trebuie sa se considere protejat, indiferent de rata profitului, mai ales cand stie ca nici concurentii nu dorm in front. Daca tot iti place concretetea - ma uit cu atentie la Toyota si Hyundai, contabilizez tot mai multe pe strada, iar exemplarele noi nu mi se mai par neatractive ca in trecut, chiar daca vreau sa ma mint singur (in privinta lui Hyundai - sau Ha-Ka, cum am poreclit-o cu dispret), deci nu pot sa neg evidentele: va fi tot mai greu de luptat cu ele. Cine stie daca nu-si vor uni destinele odata si odata......Eu, in locul celor de la VAG, n-as sta relaxat. Iar in locul celor de la GM, nici atat. Pana in 2020, nu se intrevad sanse consistente de redresare economica in Europa, iar liderii UE nu se arata prea optimisti. Cred ca se vor produce ceva evenimente spectaculoase, inclusiv in plan auto. Iar daca toate privirile se indreapta spre promitatoarea piata chineza, nici acolo nu exista exclusivism, deoarece si chinezii sunt definiti de gusturi foarte variate. Bineinteles ca ma pot insela, dar sunt sigur ca, peste 10-15 ani, nimic nu va mai semana cu ceea ce observam, cunoastem si analizam acum si mai ales nimic nu poate fi anticipat cu precizie sau aproximativ, judecand dupa transformarile foarte rapide, febrile si deseori bulversante, imprevizibile, ale prezentului (boom tehnologic continuu, tendinte, aparitii, disparitii, colaborari, compromisuri, hibridizari etc.). O zi buna!

  • @ inexorabil, vineri, 15.03.2013 11:21

    Azi pe site-ul autonews Martin Winterkorn afirma ca VW Group este deschis la noi achizitii viitoare ale grupului ( http://europe.autonews.com/article/20130315/ANE/303159989/winterkorn-open-to-further-vw-acquisitions#axzz2Nb7dWh3I ). Desi cei de la autonews tot insista pe Alfa Romeo, nu aceasta va fi marca ce o vor cumpara in viitorul apropiat . Ei se vor extinde asa cum au punctat cei de la manager-magazin in segmentul camioanelor si in segmentul moto . Plus au de rezolvat si problema Suzuki . In domeniul camioanelor nu va fi nicio surpriza cand vor anunta anul acesta cel mai probabil achizitia Navistar . Nu poti emite pretentii de lider mondial si sa te lupti cu Daimler si Volvo Trucks fara a avea o prezenta in SUA iar Navistar este singurul jucator pe care il pot cumpara ( mai exista si Paccar dar acestia sunt foarte solizi financiar , in plus ar fi si o problema in Europa deoarece detin DAF si 25 % din Tatra ) . Iar in segmentul moto la fel, Piaggio este cea mai la indemana si logica optiune . Iar in luna mai tribunalul de la Londra care judeca litigiul dintre VW Group si Suzuki va da verdictul iar in proportie de 99.99 % cei de la VW Group vor castiga in sensul ca nu pot fi obligati sa-si vanda inapoi actiunile detinute la Suzuki si drept urmare au cale libera sa-si mareasca pachetul de actiuni .

  • mntsn, vineri, 15.03.2013 13:56

    Problema Seat in cadrul VW (deoarece oricat de bine le-ar merge celorlalte marci, Seat este pietricica din pantof) este o problema generala la nivel european, unde exista pur si simplu prea multe marci. Pentru o piata matura cum este Europa, exista un surplus de marci. Argumentul cel mai bun este ca fiind in plus, nu sunt cautate, nu se vand, nu ating volumul de productie care sa le permita sa treaca de break-even, prin urmare au pierderi, deci sunt ineficiente. Uitati-va la China, unde exista zeci de producatori, care, odata cu maturizarea (incipienta) a pietei fuzioneaza intre ei, se reorganizeaza sau dispar natural. Piata deci se consolideaza si la ei si se cristalizeaza oferta. La fel a stat treaba in USA, dar ei fiind mai pragmatici de fel, au stiut sa actioneze chiar in toiul crizei si au facut curatenie. Nu completa, dar au facut. In Europa, ne place sa ne legam de sentimentalisme, de prostii precum segmentari, nise si alte vrajeli inutile si mentinem pe piata marci care traiesc in scaunul cu rotile, precum Seat, Opel, Lancia, Citroen. Apreciez constructorii care detin aceste marci, dar niciuna din cele 4 marci enumerate nu ofera nimic atragator sau special si nu le-as alege, din moment ce in portofoliul acelorasi constuctori exista alte marci care stralucesc cu adevarat.

  • @ mntsn, vineri, 15.03.2013 15:18

    Da, ai dreptate dar spre deosebire de alte marci VW Group isi permite sa tina in continuare SEAT ( profitul grupului pe 2012 a fost de 100 ori mai mare decat pierderea SEAT ) pana ce alte marci vor disparea din peisajul auto european . Iar introducerea marcii SEAT in China va avea efecte pozitive, ei gresind cand nu au lansat in acelasi timp cu Skoda si SEAT in China ( azi Skoda fara vanzarile din China nu era foarte departe de SEAT ) . Revenind la Europa, da sunt foarte multe marci care pana la finalul deceniului ori se vor inchide ori se vor retrage din Europa . Ultima varianta vizeaza o serie de producatori japonezi . Cu exceptia Toyota si Nissan, nu ar trebui sa mire pe cineva daca Honda, Mazda, Mitsubishi, Subaru sau Suzuki vor urma exemplul celor de la Daihatsu si vor parasi Europa . Honda nu a mai inregistrat profit in Europa din 2007, insa momentan isi permite sa sustina pierderile . Dar cu o cota de piata de 1 % ( Porsche anul acesta ii vor depasi in Europa la vanzari ) nu stiu cat vor mai putea rezista in Europa . Suzuki s-a retras din SUA iar in Europa situatia nu e roza de loc . La fel si pentru cei mai mici producatori japonezi, in special Mitsubishi si Subaru cu prezente din ce in ce mai simbolice in Europa .

  • mip, sâmbătă, 16.03.2013 00:07

    @ mntsn ... primul "-" ti l-am dat eu ... fara suparare ... te rog ! de ce ? in europa e supra-productie ! toti constructorii au construit facilitati de productie care pot suplimenta la nevoie o cerere crescuta de masini. dar cum economia merge greu ... nu au cumparatori. ca sa produca au nevoie de un minim de cerere altfel nu-s rentabili ... chiar daca s-ar lua dupa chinezi sau americani ... n-ar rezolva nimic ... piata e aceeasi si capacitatea de productie la fel ... deci, asociati ori ba ... vor produce peste puterea de cumparare a pietei ... din fuzionare vor rezulta beneficii legate de dezvoltarea de noi modele/platforme ... e o economie suficient de importanta pt orice grup, dar - iti dau tot exemplul americanilor - si ei aveau modele gemene pe marci diferite .... rezultatul? tu l-ai spus mai sus: au renuntat la o parte din marcile respective !!! deci chiar si cu economia respectiva, tot nu au putut acoperi cheltuielile din capacitatile existente de productie ... asa e si in europa ... sa iti mai spun ceva ... au inceput sa intre pe piata europeana marcile asiatice ... nu vind mult, e drept, dar daca o luam asa ... toti la un loc sa vinda numai 1.000.000 de masini/an .... vezi, milionul ala de masini, in loc sa vie din europa, vine dinafara ... atunci capacitatea opel, peugeot, seat, etc .... desi la debut era bine determinata ... a devenit prea mare ! unde mai pui si contractarea pietei europene ! d.p.m.d.v. ... asiaticii sa se retraga .... complet ... eu nu aveam incredere in ei, ii respect, dar mi-ar fi total indiferent daca pe piata X nu exista ! ... or fi buni ei ... dar trebuie si putin "pragmatism si patriotism regional" ... ia mergeti la ei si vedeti cit la suta din pietele lor (china, japonia, coreea) e constituita din masini europene !? sint convins ca nu e proportia mai mare decit e cea a produselor asiatice din europa ... drumuri bune tuturor !

  • inexorabil, sâmbătă, 16.03.2013 03:08

    Salut, mip! Stii ceva? Daca as locui in America, m-as cere in audienta la Akerson in fiecare saptamana! Desi ceea ce ma apasa pe suflet i-as expune o singura data. Nu l-as aborda belicos, ci cat se poate de civilizat, la o cafea: "Domnule presedinte, dvs. si staff-ul dvs. realizati ce se intampla chiar sub nasul dvs.? Dati-mi voie sa reformulez: va incearca o idee de perspectiva despre piata locala pana in 2020? Stiti de ce va intreb? Fiindca nu mai puteti face nimic pentru a contracara ofensiva tot mai sufocanta a masinilor germane si extrem-orientale! Va spun si unde ati gresit, si inca groaznic: v-ati batut joc, cu ochii deschisi, de conceptul de GM ca atare, timp de 10 ani, intre 1994-2004, exact in intervalul in care corporatiile rivale au progresat in ritmul cel mai sustinut si au adoptat grosul tehnologiilor impozante si indispensabile astazi!"......."Bai putoiule impertinent, cum iti permiti sa.......". "Nu, domnule, imi pare rau ca trebuie sa va intrerup, dar astazi ar fi fost posibil, dupa logica firii, ca domniile voastre sa lucrati in alte companii, poate mai putin magulitoare la capitolul salarii si fara bonusuri de merit, daca nu v-ar fi salvat statul in 2009 de la pieire sigura!". "Dar eu si colegii mei n-avem nicio legatura cu predecesorii nostri din acea perioada de care pomeneai". "Nu, dar nici n-ati incriminat-o oficial! Culmea este ca ar mai fi, totusi, o solutie, firava, dar de urmarit fara inhibitii: sa incepeti imediat sa globalizati productia tuturor marcilor din portofoliu si sa emiteti niste oferte realmente tentante, fara sa mai incrucisati sau sa unicizati platformele! Fiti mai putin bugetivori si mai mult investitori! Scapati de Opel, Vauxhall si Holden, cu banii obtinuti potentati actiunile lui Chevrolet si Cadillac, aduceti Buick in Europa si uitati-va ca Ford da semne sa lase timiditatea la nivel de heavy-trucks in Europa si de aceea intentioneaza sa pluseze cu Cargo, poate chiar sa arunce manusa in timp omologilor consacrati din domeniu, asa ca va puteti gandi sa-i dati de lucru lui GMC pe un taram inca prohibitiv, caci doar caderea tabuurilor anunta profit de proportii in conditiile economice actuale! Adoptati modelul chinezesc: pe galbejiti i-a cuprins febra infiintarii de noi si noi marci si modele; oare credeti ca ar face-o la intamplare, doar ca sa arunce cu banii in vant, fara o prospectiva temeinica prealabila a pulsului mondial si a sanselor reale de castig? Eu sunt doar un fan si va asigur ca liderii vin si de duc, dar GM ramane precum stanca! Sau poate ca ar disparea fizic odata si odata, dar tot va trai etern, gravat aici, unde va arat eu cu degetul.......".

  • mip, sâmbătă, 16.03.2013 05:21

    salut inexorabil-e ... tu, ai un punct de vedere ... asa mai "poetic" de-mi permiti ... de parca "ficioru' ala" te-ar primi de cum ii dai un telefon ! oricum fain "eseul" tau ... ai lasat putin gindurile s-o ia brambura, ca-n filmele .... americane ! sic ! macar de alea nu se vaita nimeni !!! eu ... vad diferit chestia cu "scapatul" lui gm de opel (si am mai sustinut-o aci si cu alte ocazii) si va spun si acum acelasi lucru: OPEL PT GM E O VACA BUNA-BUNA DE MULS !!! ei pierd cu opel cit ar cheltui de si-ar creea propriile platforme de masini ! ... pai acum pe buick ca marca vei vedea doar "clone" de la opel cu vreo 2 exceptii (lacrosse si enclave) ... motorizarile la fel ... pina nu demult pe modelul "regal" era anticul si indestructibilul V6 de 3800 cmc .... acum ... a intrat si "regalu' " si motoru' la apa ! priveste pe site la americani si apoi uita-te pe la opel ... inclusiv pe cadillac au ajuns sa puna motor in 4 cilindrii turbo ! ei erau specialisti in V6 si V8, aspirate sau supra-alimentate .... crezi ca poti face peste noapte motoare bune in 4 cilindrii ? sint mii si mii de doctorate si lucrari cu studii si experiente de proiectare .... in spatele acestor "banale" motoare ... un volum de munca extraordinar! noi vorbim aci si criticam ... de-ar sti toata lumea ce greu e sa produci un produs, chiar si cu defecte ! daramite sa fie perfect ! americanii fac multe greseli ... nu le stiu eu pe toate ... dar de una va scriu aci ... de dragul actionarilor ce vor tot mai multe beneficii au tot redus numarul serviciilor si al personalului asa ca acum nu au pe cine sa puna sa faca asa cum trebuie masinile ... si ... cumpara de la altii ... in loc sa investeasca in cercetare precum au facut europenii si asiaticii ... au considerat acest domeniu ca un "balast" financiar si rezultatul se vede .... sint in urma cu multe fata de cei mentionati mai sus (ginditi-va de ex. doar la cutiile de viteza: gm avea tot cu 4 viteze, pe cind concurenta era pe la 6-7 !; chrysler ... la fel, acum chrysler ia motoare 4 cilindrii de la fiat si cutii de vit. de la zf ... ca ale lor erau tot timpul cu probleme, acum la vreo 5-7 ani de cind s-a trecut pe nr mai mare de vit. au si gm cu 6 pe cind nemtii vin cu 7,8 sau chiar 9 !!!) ... ba mi-a mai zis un amic ca e un soi de idee preconceputa pe la americani, cum ca un inginer trecut de 40 de ani ... trebuie sa "zboare" afara ca nu mai e in ton cu tehnologia !!! culmea ! gati facultatea, pe la 25 de ani ... mai lucrezi vreo 10-15 cit apuci sa faci o experienta serioasa si apoi ... in loc sa te foloseasca cum trebuie, ca ar avea de cistigat de pe urma experientei tale, ei iti arata usha (ca sa nu intrati la confuzii!) ! ba te mai si "insotesc amabil" pina la iesire ca sa fie siguri ca nu te intorci ori vrei sa scoti ceva ilegal .... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! apoi asa prietene @inexorabil .... cum vor reusi ei sa se tina "in frunce" ? pai simplu: tot pe "spatele" europenilor .... personal nu stiu spre ce se indreapta omenirea asta ... dar acum, cu mondializarea asta ... "toate trenurile au sarit de pe sine" ... nimic nu mai e normal si logic si de bun simt ! si ... toate vor exploda intr-o buna zi ... pt ca si stiinta asta are o limita si nu cred ca sintem prea departe de ea ... pamintul asta geme bietul de el si omul il distruge ... zi-de-zi si ceas-de-ceas, fara-ncetare ... si chiar nu e nevoie ... nevoile materiale ale omului sint infim mai mici decit e incetatenit acum !!! in fine ... nu putem schimba noi lumea asta ... din pacate ! drumuri bune tuturor !

  • inexorabil, sâmbătă, 16.03.2013 10:46

    Stiu, prietene, globalizarea este anticamera colapsului nostru ca rasa umana si fiinte teonome, dar incerc sa nu fac abstractie de contextul financiar. Mi-am dat seama ca ideologia unui fan auto, fie el si patetic retro, nu trebuie sa neglijeze soarta din prezent a marcii sau concernului favorit. OK, hiperproductia pe care am sugerat-o ar putea spulbera notiuni inalte precum calitatea si originalitatea - sunt perfect constient de acest risc urias - dar cate o bijuterie precum Camaro, Corvette (desi m-a mahnit ca arhitectura), Impala, Malibu, Volt, CTS-V, ATS, LaCrosse sau Verano tot ar fi posibile si ne-ar alinta simturile. Pur si simplu ar fi dureros ca entitatea care a dominat lumea auto in opt decenii sa esueze incet, dar sigur, sub ochii mei. Iar momentul in care va incepe sa nu-mi mai pese va semnifica faptul ca nu mai nutresc nicio speranta......

  • La misto:)), sâmbătă, 16.03.2013 10:57

    VAG a fost si ramine o marca de succes cu masinu excelente pe care concurenta nu le poate oferi!

  • Aham, sâmbătă, 16.03.2013 13:01

    Chiar la misto ! Revenind in lumea reala, poate fi invidiat un individ sters si plictisitor? "Individul" fiind Volkswagen.

  • LauCalin, sâmbătă, 16.03.2013 21:53

    @mntsn, sincer sunt si nu prea de acord cu ce ai spus tu, referitor la Opel, Lancia, Seat si Citroen. Pentru ca ma uit la DS sau C5 si sufletul imi spune ca exista un motiv pentru care sunt in productie. Si referitor la Opel, tatal meu este la al treilea Opel si nu intamplator (Ascona B 1980, Vectra A 1991, Astra G 2002). Iar ca el crede-ma ca sunt multi. Deci argumente ar putea exista. Dar daca e asa cum zici tu, cred ca ai uitat de Alfa Romeo, dar revenim la motivul legat de Citroen pe care l-am scris mai sus. In rest sunt de acord cu tine.

  • mntsn, duminică, 17.03.2013 14:19

    @mip: Salut. nu ma supar, doar am spus si eu de atatea ori ca este supra-productie in Europa. Amandoi spunem acelasi lucru, dar un pic altfel. Eu ti-am dat + :) @LauCalin: am fost foarte tentat sa pun si Alfa pe lista de mai sus, deoarece cu doar cele 2 modele din gama actuala acolo s-ar ajunge, la disparitia marcii. Doar ca Alfa are un potential de dezvoltare urias, care vad ca incepe sa se dezmorteasca odata cu prezentarea unor modele precum 4C, conceptul Disco Volante, conceptul pininfarina... Iar legat de Opel sau Citroen, pot spune ca sunt 2 marci care sunt in cautarea disperata a unei identitati: eu nu-mi dau seama ce reprezinta Opel in prezent, ce vrea el sa fie dupa 2000 incoace. Viseaza sa fie o alternativa la Mini (prin Adam) la Audi :)) (prin Cascada), la modele sportive (prin OPC-uri) dar uita ce inseamna Opel pt majoritatea: masini corecte, simple si in primul si in primul rand accesibile. Chevrolet pentru mine - asta ca sa raman in cadrul GM - inseamna ceea ce ar fi trebuit sa fie Opel. Altfel, la oricare propunere a lui Opel din oricare clasa, gasesc in aceeasi bani o alternativa mai interesanta la concurenta.