Guvernul României: Automobilele cumpărate din alte state pot circula doar 90 de zile pe drumurile publice

Publicat marţi, 24.04.2012 15:03 de Sebastian Toma

Guvernul a votat proiectul de lege care spune că posesorii de automobile importate din alte state au drept drept de circulaţie pe drumurile publice doar 90 de zile de la emiterea actului de vânzare-cumpărare, informează Mediafax.

Guvernul României a votat în sedinţa de marţi proiectul de lege înaintat de Poliţia Română ce vizează restricţionarea circulaţiei în ţara noastră a vehiculelor înmatriculate în alte state, informează Mediafax. Mai precis, odată cu intrarea în vigoare a acestei iniţiative legislative, condiţionată şi de votul din Senat şi Camera Deputaţilor, şoferii vehiculelor înmatriculate în alte state au 90 de zile calendaristice în care mai pot circula pe teritoriul României. Cele 90 de zile se calculează începând de la emiterea actului de vânzare-cumpărare a vehiculului în statul străin. În caz contrar, şoferii vor fi sancţionaţi cu amenzi contravenţionale şi cu reţinerea plăcuţelor de înmatriculare.

Guvernanţii au luat această măsură pentru a împiedica evitarea plăţii taxei de înmatriculare prin înregistrarea unui vehicul într-un stat vecin. Adesea, şoferii care circulă cu o maşină înmatriculată în Bulgaria se plâng de taxele extrem de ridicate apărute la înmatricularea unui vehicul în ţara noastră şi de impozitele exagerate pe care trebuie să le plătească în unele cazuri. Multe vehicule extrem de ieftine sunt considerate modele de lux din prisma cilindreei, sau norma de poluare a acestora nu este recunoscută de RAR, iar proprietarii sunt "obligaţi" din punct de vedere financiar să îşi înmatriculeze maşina la vecinii de peste Dunăre.

"Unii vor fi tentaţi să îşi reînnoiască acest contract, la sfârşitul termenului de 90 de zile, dar maşinile vor fi luate în evidenţă", a declarat Lucian Diniţă, şeful Poliţiei Rutiere, citat de Mediafax.

Totodată, poliţiştii vor să aibă o evidenţă clară a tuturor proprietarilor de automobile, pentru a putea depista cu uşurinţă vinovaţii în cazul săvârşirii unor infracţiuni. Potrivit conducerii Poliţiei Române, în România circulă aproximativ 19.800 de automobile înmatriculate în Bulgaria, dintr-un total de peste 45.000 de autovehicule înregistrate în alte state, incluzând Italia, Spania şi Marea Britanie. Judeţele în care se află cele mai multe autoturisme înmatriculate în Bulgaria sunt Constanţa, Călăraşi, Giurgiu, Teleorman, Ialomiţa, Olt, Dolj şi Mehedinţi. Numărul românilor care circulă cu aceste autovehicule este în creştere, iar unele au ajuns chiar şi în Republica Moldova.

Portiţa legală pe care au mizat cei care şi-au înmatriculat autovehiculele în Bulgaria a fost faptul că România şi Bulgaria sunt state membre UE, iar un cetăţean al unei ţări poate să circule cu procură de la cetăţeanul altei ţări cât timp vehiculul respectă normele ţării în care circulă şi în care este înmatriculat. Din păcate, nu toate autovehiculele înmatriculate în alte ţări respectă legile ţării noastre, cum a fost cazul a 130 de autovehicule înmatriculate în Bulgaria, ale căror certificate de înmatriculare au fost ridicate în perioada ianuarie-aprilie 2010 pe motiv că aveau defecţiuni tehnice grave şi evidente, folii neomologate RAR, nu aveau o poliţă RCA valabilă sau o rovignietă valabilă.

Via | Mediafax| GuvernulRomaniei

  • Sofian, marţi, 24.04.2012 15:17
    Greu de aplicat - se vor gasi portite de scapare

    Solutii se vor gasi: de exemplu, daca in ziua 89 ma duc in Bulgaria, stau citeva ore si apoi ma intorc, pot s-o iau de la capat, cu alte 90 de zile?

  • clau, marţi, 24.04.2012 15:18
    ooo daa

    Asta-i pofta ce-am poftit! Era si cazul! Mi-era si frica sa nu ma loveasca vreunul de beharca... ca asigurarea era numai mana cereasca nu era ... Acum sa vedem peste o juma de an cate or mai fi... ( stau in craiova si stiu ce inseamna sa ai *norocul* sa fi lovit de unul din asta...

  • Sebastian Toma, marţi, 24.04.2012 15:20
    @Sofian

    ”Cele 90 de zile se calculează începând de la emiterea actului de vânzare-cumpărare a vehiculului în statul străin. ”

  • gelu, marţi, 24.04.2012 15:25
    @sofian

    masinile cu numere straine vor intra intr-o evidenta a politiei. deci mai gandeste-te, poate gasesti alta solutie. Dar nu uita sa o postezi aici sa vada si autoritatile si sa ia masuri.

  • ScorpyonVAG, marţi, 24.04.2012 15:26
    @

    Sa ii ************** pe toti guvernanti, si pe tata guvernantilor, alaturi de ceilalti. Scada taxa de inmatriculare si impozitele, si asa vor face mult mai multi bani. Pentru moment adio V8 benzina de la 4.000cmc3 in sus pe care mi-l doresc.

  • adrian rtz, marţi, 24.04.2012 15:31
    @ Sebastian Toma

    Dar daca nu s-a facut un certificat de vanzare-cumparare ,ci unul de imprumut , de inchirirere ,procura,etc ? s-ar aplica in continuare ? Dupa cum a spus si colegul de mai sus, portite se vor gasi, din pacate.

  • restulecancan, marţi, 24.04.2012 15:34
    @scorpyonvag

    parca ti-am mai zis sa-ti iei mai intai permisul si apoi sa visezi la rable cu motoare mari :) ce mi-as dori sa te pocneasca o cioarda de beharca/franta/italia sa vezi tu atunci belele

  • gelu, marţi, 24.04.2012 15:37
    @scorpion

    stai calm, pentru un poster cu un muscle car atarnat pe peretele garsonierei nu te impoziteaza nimeni...asa cum nici balivernele nu sunt taxate, prostia e gratis si mandria e tipic romaneasca

  • unckle, marţi, 24.04.2012 15:38

    sa incercam sa "dez-cancanizam" titlul scriind ca "Automobilele cumpărate DE CETATENI ROAMNI din alte state pot circula doar 90 de zile pe drumurile publice" Dupa scoaterea "senzationalului" in afara discutiei, o privire rece asupra prevederilor enumerate mai sus ne poate conduce la concluzia ca s-a schimbat legea dar nu se va schimba situatia. O masina inmatriculata in bulgaria/spania/anglia, aflata in posesia unei persoane fizice sau juridice din acea tara, nu este vizata de aceasta lege. Aceasta lege este similara cu ce avem in toata europa, unde nici un stat nu iti permite sa detii un bun fara a plati impozite in statul respectiv ... aici apare marea "portita" - nu trebuie sa DETII masina din bulgaria, trebuie doar sa ai o hartie de la proprietar cu care sa dovedesti ca nu ai furat masina (si binenteles sa ai toate actele in regula .. si sa nu fie o troaca fumegatoare care pica la RAR din orice unghi privesti problema). revenind la senzational ... ce draq fac astia frate? ... cata vreme o sa mai dureze pana cand or sa isi dea seama si conducatorii nostri ca nu au cum sa impiedice masinile de bulgaria sa circule in romania FIX CAT VOR proprietarii ??? (in cazul de fata proprietarii bulgari + imputernicitii romani)

  • dvictor, marţi, 24.04.2012 15:39
    A dat si guvernul ceva bun

    Baieti, e groasa treaba cu astia cand te loveste unul, suntem un popor salbatic si este bine sa fie reglementat ceva aici. @adrian rtz eu personal m-as simti ciudat sa stiu ca masina mea e la un bulgar in proprietate cu chirie, dar ma rog lumea e lume, s-ar putea sa ai dreptate. @ScorpyonVAG am inteles ca iti luai V8 dar cand te trezeai ce faceai?

  • dan_grc, marţi, 24.04.2012 15:52

    Daca dupa autoritati sunt doar 45 000 de mii de masini inmatriculate in alte state, atunci e clar ce multe vor face in privinta asta, in primul rand ca sunt mult mai multe, pai in Romania sunt aproximativ 5 milioane in total inmatriculate, si doar 45 de mii cu numere straine? Adica nici 1%?? Aceste autoritati sunt atat de incompetente ca nici nu stiu cati angajati au in propria curte, de aceea merita sa intre in faliment cu totii, pt ca e clar ca sunt capabili sa adune bani doar de la cativa prosti care platesc, restul le dau la... UE pe bani.

  • marko, marţi, 24.04.2012 16:23
    CAPITAL ELECTORAL !!!

    O situatie de tipul WIN-WIN pentru guvern : daca trece, cei care sunt impotriva BG-urilor vor aclama, daca nu trece, fanii bulgarismelor vor aplauda ( sau trece si cand se schimba guvernarea , se schimba si legea : vezi toata nebunia cu taxa de prima inmatriculare/poluare cu care ne-au prostit ani la rand ) . In rest ,chiar nu e cancan , e o bataie de joc .

  • madalin, marţi, 24.04.2012 16:36
    ce este cu bulgarias mai se inmatriculeaza

    cs este cu bulgaria ce lege sa dat va rog spunetib si mie

  • ScorpyonVAG, marţi, 24.04.2012 17:10
    @

    Ce invidiosi sunteti voi cu motoarele voastre de sthil... mpi. Pacat ca nu stau la garsoniera... ce-i aia ? =))

  • m sport, marţi, 24.04.2012 17:28
    Cam grau de crezut ca va trece

    Pai va dau un exemplu:plec afara la munca ,cumpar o masina din tara respectiva ma intorc in tara dupa 1 an in vizita si dupa aceasta lege sunt ' ilegal' ? NUMAI GUVERNANTII NOSTRI PUTEAU SA GANDESCA ASA

  • AndreiRN, marţi, 24.04.2012 17:49
    Hahahahaha

    Locuiesti in cort sau ..... sub pod?

  • Vasilica, marţi, 24.04.2012 17:56

    Mama cati s-au gasit sa urasca pe cei cu masina inmatriculata in BG, dar daca ii intrebi de ce ii uraste nimeni nu iti da un raspuns concret gasesti dastea de retardat"ca ma enerveaza, ca e cocalar" etc. Sau alti prostii ca daca ma loveste nu imi da asigurarea de parca daca te loveste carpatica sau altii care activeaza scoti ceva.Eu cunosc cazuri cand s-a rezolvat pe asigurarea din BG fara probleme, este adevarat ca au fost cazuri si de refuz, dar din cauza marlanii din serviceurile noastre unde devizu era mult mai mare decat reparatia in sine. In rromanica avem numai oameni de calitate.....normal ca inferioara si astia culmea se inmultesc si supravietuiesc. Hai pa!

  • Dorin, marţi, 24.04.2012 18:19
    @Vasilica, ScorpionVag

    De unde a aparut ideea ca trebuie neaparat sa avem toti o masina? Si neaparat minim clasa medie, V6, V8, 2, 3 4 litrii? Toate tarile uniunii europene au taxe si daca iti permiti, iti cumperi masina, daca nu, iti iei o bicicleta, care nu e neaparat un motiv de rusine. Nu ai bani, te intinzi cat iti este plapuma!, numai la noi vezi 4x4 parcat la bloc, eventual garsonira sau doua camere! Sau mai rau, locuind cu parintii! Ridicol! Crezi ca are cineva ceva cu tine? Nu frate, sintem pentru crearea unui stat civilizat, educat si modest. Ceea ce ne lipseste deocamdata.

  • ingineru, marţi, 24.04.2012 19:11
    La subiect

    Eu nu inteleg 2 lucruri..?! 1. Daca cineva are o masina inmatr. in Bg si circula cu procura/imputernicire atunci el poate sa conduca masina tot restul timpului fara sa fie tras la raspundere? 2.Daca vine un cetatean strain in Romania cu masina lui inmatr in tara lui,poate sa conduca masina cat vrea el pe drumurile noastre?Si poate sa ii dea masina unui roman sa circule cu ea mai mult de 90 de zile? Cred ca articolu este ambiguu.

  • men, marţi, 24.04.2012 19:57
    sunt mai greu de cap si nu inteleg

    spuneti ca "Mai precis, odată cu intrarea în vigoare a acestei iniţiative legislative, condiţionată şi de votul din Senat şi Camera Deputaţilor, şoferii vehiculelor înmatriculate în alte state au 90 de zile calendaristice în care mai pot circula pe teritoriul României. Cele 90 de zile se calculează începând de la emiterea actului de vânzare-cumpărare a vehiculului în statul străin. " adica eu, cetatean roman, nu pot sa circul cu masina unui proprietar bulgar de expl decat maxim 90 zile in romania de cand respectivul a cumparat-o chiar dc am procura or smtg? ma gandesc ca atunci cand va referiti la "şoferii vehiculelor înmatriculate în alte state" nu va referiti la soferii straini! Ce faci dc esti sofer roman si conduci un automobil al unei companii din bulgaria? (esti angajat sau partener) ?

  • unckle, marţi, 24.04.2012 20:07

    @men - o prevedere care sa vizeze libera circulatie a cetatenilor europeni in spatiul UE contravine tratatelor de aderare ... motiv pentru care legea spune destul de clar - 90 de zile de la data contractului de vanzare-cumparare in care cumparatorul este un cetatean roman. Gurvernul romaniei nu poate lua masuri care sa vizeze cetatenii altor state decat punctual pentru cinestie ce infractori sau .. etc. bullshit electoral ... si toata romania fierbe la televizor de focul "pericolului" reprezentat de masinile cu numere straine ... toti se cred pe vremea lui Țepeș cand era suficient un cuvant si o mierleai ... au impresia ca prin "declaratii" se pot incalca normele UE ... cand ei habar n-au cu ce se mananca milioanele de pagini de legi ce vizeaza spatiul civil.

  • ghost, marţi, 24.04.2012 20:12
    buna

    eu am acte intro tara din UE ,resedinta acolo... pe termen nedeterminat.. acuma am venit acasa cu masina... poate voi sta mai mult timp... nu am dreptul sa circul decit 90 de zile?

  • Sofian, marţi, 24.04.2012 20:26
    @gelu - masura ineficienta

    M-ai inteles gresit. Masina mea e inmatricuilata in Romania (si platesc 8 milioane impozit pe an). Eu doream sa zic ca mi se pare o masura ineficienta. Ce acte de vinzare-cumparare? Dupa cite stiu eu, masinile cu numere de Bulgaria au proprietari bulgari, iar romanii sint doar utilizatori ai vehicului.

  • men@unckle, marţi, 24.04.2012 20:51

    stiu si eu ca interzicerea liberei circulatii ar incalca tratatul de aderare (cu atat mai mult cand vom fi stat membru schengen) insa in articol se specifica pe cine vizeaza "Guvernanţii au luat această măsură pentru a împiedica evitarea plăţii taxei de înmatriculare prin înregistrarea unui vehicul într-un stat vecin. " insa defel romanii inmatriculeaza masinile pe numele unor cetateni bulgari sau pe firme apartinand lor sau unor cetateni bulgari! DECI: PT CINE E FACUTA LEGEA ASTA?

  • Devorattor, marţi, 24.04.2012 21:25
    Cu o asemenea lege nu speriati nici macar un copil de 5 ani :))

    Hm, curios-scandalos. Uniunea europeana are total alte planuri cu masinile inmatriculate in EU. Ca informatie ajutatoare: http://www.enational.ro/live/ue-simplifica-inmatricularea-masinilor-in-alt-stat-membru-143356.html/ Sper din tot sufletul ca in cat mai scurt timp posibil imbuibatii de la guvernul romaniei sa nu mai faca proiecte lesiglative de capul lor. Plus de asta, un contract de inchiriere, imprumut sau procura va rezolva probleme, prin urmare proiectul asta de 2 bani nu este altceva decat un PISTOL CU APA! :))

  • unckle, marţi, 24.04.2012 21:54

    @men - legea romana se refera la cetateni romani - si mi se pare normal s aplatesti taxe in romania pentru bunurile pe care le detii si le folosesti pe teritoriul romaniei. Ceea ce nu este voie este sa interzici circulatia masinilor care au proprietar din alt stat (imprumutate sau nu unui roman). Singurii care au o astfel de interdictie sunt cei din UK .. dar ei au voie sa faca asta, la ei tre sa ai masina cu volanul in alta parte si esti un pericol pe strazi --- evident masinile cu volan pe dreapta sunt un pericol in restul europei, dar numarul lor este nesemnificativ in comparatie cu numarul de masini cu volan pe stanga care ar fi circulat in UK daca nu era acea lege. Acolo este o problema adevarata .. la noi este o problema falsa, creata de aplicarea de taxe exorbitante intr-o zona saraca a UE. Ceea ce fac romanii cu masinile inmatriculate in bulgaria ar fi facut orice cetatean dintr-un stat vecin cu taxe mai mari - oamenii cauta sa nu plateasca, iar tendinta este cu atat mai accentuata cu cat taxele sunt mai mari raportate la veniturile medii zonale.

  • ScorpyonVAG, marţi, 24.04.2012 22:20
    @

    @Andrei: In casa din aia in care stau ciobanii (coliba), acolo este mult mai bine. Iti recomand. Ideea era ca orice persoana si-ar dori o masina cu motor puternic, nu doar parlamentarii, sa isi permita si o persoana normala o masina puternica, ar atrage mult mai multi bani, si sa scada inmatricularea. Demult plateai 100euro la 4.000cmc3, sau mai mult, acuma platesti de la 1000euro in sus.

  • Devorattor, marţi, 24.04.2012 22:27
    O lista intreaga de argumente impotriva unei asemenea legi aberante

    - Va e frica sa nu fiti accidentat de un autoturism cu numere de BG? Ca nu are RCA ok sau bla bla bla? Atunci ganditi-va cum ar fi sa fiti accidentat de un autovehicul inmatriculat RO si care sa aiba RCA la Carpatica sau Euroins? Vi se pare ca vedeti despagubiri de la Carpatica fara vreo sentinta judecatoreasca definitiva si irevocabila? Fiti seriosi, copii... Plus de asta, maia veti o solutie legala pe care pun pariu ca putini o stiu: Fondul de protectie al victimelor strazii! detalii: http://www.fpvs.ro/ - Bulgaria si Romania sunt state membre EU care au votat si aderat pentru Constitutia Europeana. Constitutia Europeana garanteaza dreptul la libera circulatie pe teritoriul EU pt toti cetatenii europeni! Ca guvern al Romaniei, sa pui in aplicare o asemenea tampenie este ca si cum ai interzice unui autovehicul cu numere de CT sa circule mai mult de 3 luni pe teritoriul altui judet! - Inainte de a da cu pietre in posesorii de "bulgaroaice" ca niste frustrati patetici (se stiu ei care sunt...) ar trebui sa stiti un lucru: atunci cand un hotel din Romania este mai scump si mai putin dotat decat unul din Bulgaria, de ce sa fiu obligat sa imi petrec vacanta in Romania? Asa cum bine a spus si Unckle inaintea mea: o asemenea "menevra" ar fi facut si un neamt sau suedez in locul unui roman. Daca dincolo e mai ieftin si e legal...de ce nu? Daca imi aduc de afara o masina cu motor de 1600 sau 1800 cmc (deci nu motor exagerat de mare!) cat de tampit sa fiu sa platesc triplu pt inmatricularea ei in Ruministan? - In conditiile actualei taxe de prima inmatriculare, ca sa iesi mai ieftin de 450 euro (pretul mediu al unei inmatriculari in Bg) ai doar varianta unui autoturism fie foarte mic, fie submotorizat: motor de sub 1200cmc si de la euro 3 in sus! Sincer sa fiu, daca taxa de inmatriculare in RO m-ar costa tot 450 euro, as inmatricula-o la noi fara comentarii! Poate si daca ar fi 5-600. Dar, atunci cand te costa peste 1000 euro...sanatate! Asa mi se pare normal si rational! Sa fiti cuminti!

  • Devorattor, marţi, 24.04.2012 22:49
    @ScorpyonVag, ai dreptate, dar n-ai cu cine...

    Ai dreaptate, de ce sa fiu obligat de statul roman corupt sa-mi cumpar Logan, Sandero, renault Clio, chevrolet aveo sau alte pocnitori noi cand la aceiasi bani imi pot aduce, de ex, un BMW 330d E46 ca scos din cutie? Pentru autoturismele cu motoare de 4000 cmc, mai exact pt cele cu peste 120CP, eu as introduce o alta piedica legislativa: minim 2 ani de experienta la volan! Ca incepator, sa poti conduce doar masini multumitoare. Vrei cai putere, mai invata!

  • Olandezu zburator, marţi, 24.04.2012 22:57
    O lege buna nici de sters la fund cu ea

    Proiectul asta de lege e mort inainte de a se naste. Nu se pot impune restrictii pe autovehicule din UE, se incalca principiul liberei circulatii.Daca Romania se retrage din UE, atunci da, ne putem intoarce la lagea celor 90 de zile din 2006. Asa ca nu mai mancati rahat aiurea. Mai nou, cu 250 Euro iti faci REZIDENTA ( mutatie) in Bulgaria, dupa care inscrii orice masina pe numele TAU. Cine poate sa-ti interzica sa circuli cu masina in calitate de proprietar? Sunteti varza la capitolul legislatie, rog redactorii automarket sa nu mai faca publice asemenea ineptii!

  • ztele, miercuri, 25.04.2012 00:21
    :)

    Masinile inmatriculate in Bulgaria pe firma nu au contract de vanzare cumparare. Apartin proprietarului roman, dar sunt inmatriculate PE ADRESA BULGARA. Mai incercam? :))

  • Albert, miercuri, 25.04.2012 00:26

    daca tatal meu (cetatean roman) mi-a lasat o masina cu numere de Spania inmatriculata pe numele lui acolo, la care eu am procura ca am drepturi totale sa o folosesc si sa fac ce vreau cu ea, sunt in ilegalitate cu noua lege? mersi

  • denon, miercuri, 25.04.2012 00:30
    exact pe langa

    Nu am auto inscris pe BG si nici nu imi doresc sa fiu lovit de una inmatriculata in BG, insa e stiut faptul ca e acelasi lucru si cu cele inscrise in Ro cu asig. de forma gen Carpatatica. Dar sa ne gandim de ce s-a ajuns la atatea auto inscrise in alte tari: este inadmisibil sa ceri taxa de 3000 euro (bani dati degeaba) la o masina care valoreaza 2000 euro, in conditiile in care un salariu mediu este 200 euro. Deci problema este in gandirea celor care ne conduc, nu la romanul de rand.

  • Aditza, miercuri, 25.04.2012 00:31
    O idee...........

    Eu le-as da o ideea guvernantilor....si ii linistim pe cei cu gioarsele de Bulgaria. O lege ca in Danemarca parca (daca stie exact cineva statul sa ma corecteze). Daca esti prins conducand o masina inmatriculata in alt stat ti se aplica o amenda echivalenta cu taxele locale aferente masinii respective pe un an intreg. Eu cam atat am avut de zis. :)

  • SaabCuantic, miercuri, 25.04.2012 01:23
    A fi sau a nu fi (în) UE

    @ztele,bine ai revenit,murăturile te salută :) @Devo,citeşte mai jos (pre)ziceri despre sobra,protocolara şi imaculata UE şi interacţiunea ei conjuncturală cu eterna şi fascinanta Românica. @Dorin,aşa cum hunii aveau mania calului,petrecându-şi toată viaţa activă pe acest nobil animal,aşa şi noi cu mania maşinii-nu contează că,pentru cei mai mulţi dintre noi,a doua pereche de pantaloni înseamnă deja un lux-important, dacă nu esenţial,este să parcăm o vilă pe roţi în faţa blocului jigărit,fantomatic ex-comunist.Astăzi,maşina îţi defineşte statutul social într-un mod grosolan de absolut...Restul este chiar can-can,inclusiv your soul (în mintea femeilor,desigur).În concluzie,cuget în maşină,deci exist (ca animal social-sexual). @unckle,de acord cu înalta datorie etico-civică în privinţa deservirii fiscale,dar cu condiţia esenţială a direcţionării NECESARILOR bani către Cezarul cel veşnic rece,conţopist,competent şi impersonal,nu a TENTANŢILOR bani către "băieţii deştepţi" veşnic împătimiţi,parşivomani,tembeloizi şi ai dracu' de personali(zaţi)...În pielea cărora nu mi-aş dori să fiu la Dreapta Judecată,brrr,mă ia cu frisoane.On topic: "alte state"?! Păi nu înţeleg: ori UE constituie o federaţie-monolit funcţională,ori fierul nu se poate amesteca cu lutul în veci.Trufaşii cu gulere albe ai Vestului vor doar să sfideze naturaleţea geopolitică statornicită global de Creator după aberaţia Turnului Babel,în sensul că negativistului francez şi mai ales prea orgoliosului german niciodată n-o să poţi să le vârî pe gât cu forcepsul limba engleză,chiar dacă aşa porunceşte imperativitatea unirii tuturor intereselor comunitare şi personale în jurul lui Zeus Profitus,cum încearcă să ne prostească dascălii de management...Mai precis: după logica uniformităţii ideologice,legislative şi praxiologice pe care o promovează şi o sanctifică Noul Turn Babel,normal ar fi să-mi înregistrez trotinetele în orice stat membru UE cu drepturi depline (fiind exclusiv treaba mea ce şi câte cheltuieli suplimentare sunt dispus să suport în acest sens), fără ca falşii Cezari locali să mă spolieze pe motive fals ecologice şi statale...Dar na! larvele din stup,fiind tot mai voluminoase,ţipă să fie ascultate şi...îmbuibate (bravo, Devo!) în nesaţietatea lor de nestăvilit,pârjolitoare,progresivă,grotească,antologică (o autentică boală sufletească şi...psihică,la fel de nocivă ca pedofilia,dar onorabilii noştri psihiatri nu mişcă în front cât timp sunt plătiţi din fonduri publice,de!). Iar noi ne supunem necrâcnit din postura deplorabilă de albinuţe hărnicuţe,impozituţe,prostuţe şi gata din nou pentru aceleaşi ştampiluţe :D Măcar larvele din Vest mai pleacă şi singure după hrană când fluxul din furtunul alimentator scade,caz în care,la noi,albinuţele "trebuie" să-şi sacrifice propriile trupuri,în numele "legii",evident! A,ba nu,mint: şi larvele noastre pleacă într-un fel - din PDL (Polenizatorii Dovediţi Larve) spre USL (Următoarea Strategie Larvară).

  • gelu, miercuri, 25.04.2012 11:03
    @Sofian

    probabil ca legea in haine noi va fi mai explicita si va lamuri unele lucruri pentru a nu exista portite de scapare. Dar cum ii stim cu totii pe conducatorii nostrii.....vezi scandalul cu Casa de pensii

  • torgalati, miercuri, 25.04.2012 12:06
    SINTETI NEBUNI DE LEGAT

    EU TOT AM CITIT DESPRE CELE MASINI DE BULGARIA CE AVETI FRATE CU ELE ,SAU CU OAMENII V-ATI TREZIT NATIONALISTI PESTE NOAPTE CE ARE ALA CU MASINA INMATRICULATA IN BG. SI CE AI TU CEL CU LOGANUL DE ROAMANIA CA ATITA STIM LOGAN ,PETROM ROSIA MONTANA SI ELENA UDREA CAM ATIT ,NU SPUNE NIMENI SA ACCEPTAM TOATE GIORSELE DE MASINI DAR SINT NEVOITI UNII SA-SI CUMPERE ORICE MASINA SA FACA UN BAN SE DEPLASEAZA CU EA LA MUNCA INAPOI ETC ,IN LOC SA NE SOLIDARIZAM SA FACEM CEVA SA CADEM TAXA SI SA INTRAM TOTI IN NORMALITATATE NOI NE HIRJONIM IN DOUA TABERE SI UNGURII NE IAU TARA CARE DEJA E VINDUTA DE INCOMPETENTII NOSTRI CONDUCATORI ,SI SE LEAGA DE CELE MASINI INMATRICULATE IN UE SA FACA BANI CU JAPACA ASTA SE NUMESTE JAPACA TILHARIE INGRADIREA DREPTURILOR DEMOCRATICE ESTE EXORBITANT SI DE NECONCEPUT SA ACEPTAM O ASA MOZERIE IN TAA N OASTRA NOI VORBIM DE POLUARE INTRATI SA VEDETI CURSELE DE CAMIOANE SI ACOLO NENE POLUARE INTR-O ZI CIT FAC MASINILE BG.IN TREI ANI EU ZIC SA VEDEM MAI INTAI CA SINTEM ROMANI SI SA NE SOLIDARIZAM DACA TOT O FACEM PE NATIONALISTII SA DAM SI DOVADA CA NOI AVEM NUMAI GURA MARE SI IN REST TEATRU,L-AM OMORIT PE CEAUSESCU PENTRU LIBERTATE SI ACUM CELOR DE LA CONDUCERE CE SALE FACEM ,MA OBLIGA SA PLATESC EU MAI MULT DECAT FACE IN TARA MEA CIND EI AU VINDUT TARA NOASTRA STRAINILOR PE NIMIC..STIMA..

  • LSM, miercuri, 25.04.2012 13:59

    Am avut o lege aproape OK pana prin 2005 (cred) nu puteai sa inmatriculezi masini mai vechi de 8 ani, trebuia modificata, daca vrei masina mai veche de 8 ani platesti taxe, astfel evitai sa aduci toate cazaturile Legea aceasta seamna a japca. Nu sunt fan SH am luat teapa o data (ghinionul meu), dar nu toti au bani de masini noi, sunt SH in stare buna la preturi rezonabile.

  • unckle, miercuri, 25.04.2012 16:25

    @SaabCuantic - sarind peste cuvintele bine alese cred ca esti totusi de acord cu mine ca, un cetatean al oricarui stat (care detine un bun si foloseste acel bun in statul in care isi are resedinta si al carui cetatean este) va trebui sa plateasca darile cerute de respectivul stat pentru un bun in folosinta. Mi se pare normal ca toti sa isi plateasca taxele cata vreme stau aici (si imi platesc taxele aici .. stiu, nu-s tocmai "destept" ca fac asta..) la fel cum mi s-ar parea normal ca taxele as fie folosite in folosul celor ce le platesc ... dar asta ne conduce spre dicutii despre mizeriile politice... si nu am nici timp nici chef ... avand in vedere ca masinile cu Euro5 gen Corsa au ajuns deja la preturi rezonabile pe piata SH din vest nu cred ca este cazul sa ne facem probleme atat de grave cu masinile de bulgaria ... in maxim doi ani o sa fie mai rentabil sa aduci masini cu motoare mici euro5 si taxe simbolice.O sa mai existe o minoritate cu joarse de 20 de ani ... dar aia poate le pierd pe la controalele RAR ... poate da Domnul si se mai inmultesc echipajele mobile.

  • ScorpyonVAG, miercuri, 25.04.2012 18:58
    @

    @unckle: dar cum te simti intr-o cusca de Corsa 1.0 euro 5, care consuma 7%, si cum te simti intr-un SERIA 3/5 3.0D de 184/204cp euro3/4 cu acelasi consum si acelasi pret ? Dar un 1.9TDI euro 3 de 131/150cp ? Dar un V8, L6 ?

  • ScorpyonVAG, miercuri, 25.04.2012 19:04
    @

    De exemplu: m-am uitat acuma si un Corsa cu dotari cat de cat, macar ca la un Logan laureate, (dupa 2010, caci de atunci are euro 5 din cate stiu), cu o motorizare 1.2 benzina de 80/85cp si cu max 30.000km, costa minim 8500euro. Ia zi acuma cate variante poti sa iti iei in 8500euro sh , care sa consume la fel sau mai putin, sa fie mai performante, sa fie mai confortabile, sa fie mai sigure ?

  • SaabCuantic, miercuri, 25.04.2012 19:43
    Pai, da...

    ...dragul meu @unckle, sa nu te intereseze ce ni se va intampla in urmatorul "mandat", caci, cu astfel de "gandire" de tip "sa ne vedem numai de-ale noastre", iarasi ne vom lua o teapa strasnica in urmatorul "mandat", deoarece si porcii lui Orwell tot de-ale lor isi vad, ba inca cu o reverenta imposibil de imitat, ceea ce nu se poate realiza logic decat proptindu-si mai departe genunchii in grumazul nostru...Hai, n-o mai pune nimeni de o noua revolta populara la Universitate? Sau a fost doar o petarda de moment?...Las' sa vezi biruri "si mai si" in noul "sezon" (inclusiv pe plan auto...noua ne plac cifrele tehnice, dar putini se incumeta la cifre infioratoare precum @denon), in care doar culoarea de fond se va modifica: de la portocaliu la rosu-galben-albastru (wow, ce patrioti!). Dar naravul...ba. De fapt, noi suntem aceia care vrem "schimbarea"! Ma rog, eu imi cultiv alta butada: dintre doua rele, aleg...binele. Eminescu a fost, intr-adevar, doar un sarman visator: "De ce uitaţi că-n voi e şi număr şi putere? / Când vreţi, puteţi prea lesne pământul să-mpărţiţi / Nu le mai faceţi ziduri unde să-nchid-avere / Pe voi unde să-nchidă, când împinşi de durere / Veţi crede c-aveţi dreptul şi voi ca să trăiţi"...Sa-ti fie cenusa usoara, maestre Brucan, ca mare adevar ai mai grait matale: "stupid people"...

  • octav71, miercuri, 25.04.2012 20:07

    Si totusi, de ce nu pun taxa auto pe CP? De ce pe cilindree? Prosti nu sunt, poate vor sa para baieti isteti. Merg la 2 capete, vor ceva gen win-win si au sanse de castig. Oricum ar fi se va aduna ceva capital electoral.

  • ha ha ha, miercuri, 25.04.2012 22:31
    huuuuuu

    This are the voyages of the romanian politicians ... what a f...k ...

  • unckle, joi, 26.04.2012 07:56

    Scorpyon ... nu am zis ca o sa imi iau eu o Corsa ... dadeam un exemplu doar. UE are legi destul de clare iar in momentul asta nu se mai vand masini cu EURO4 ... ceea ce va duce inevitabil la aparitia pe piata SH a masinilor cu motoare EURO5, pentru care taxa de inmatriculare este "simbolica". Mai mult de atat, noua taxa intrata din iarna permite inmatricularea in romania a masinilor EURO4, cu motoare pana pe la 1600cmc, la preturi care fac "concurenta" inamtricularilor in bulgaria (stiu pe cineva care a inmatriculat un focus 1.6 cu vre-o 600-700euro). @SaabCuantic -- sarind din nou peste cuvintele bine alese .. sa mor daca inteleg care este subiectul comentariului tau :) .. poate nu m-o ajuta haichiuu' . . . dar ... (in afara de partea cu guvernantii care fac ce vrea muschiul lor de guvernanti ... indiferent de ce cred oamenii ca au votat :) )

  • ScorpyonVAG, joi, 26.04.2012 15:06
    @

    Unckle dar nu intelegi ca masini sh euro 5 nu gasesti la bani putini, decat masini gen Corsa, Logan, etc.

  • Sebi, vineri, 27.04.2012 00:11
    Intrebare

    Imi raspunde cineva la intrebarea: Daca traiesti si lucrezi in Marea Britanie (de exemplu) si ai autoturism cumparat in Marea Britanie si vii in vizita in Romania, iti ridica placutele si iti dau amenda? Atentie: in Marea Britanie nu trebuie sa fii cetatean britanic ca sa iti cumperi masina. Ai dretul acesta ca orice cetatean britanic. Mai mult, poti folosi masiana in interes de serviciu etc, depinde de la caz la caz.

  • Devorattor, sâmbătă, 28.04.2012 00:37
    Sa vedem ce va face viitorul guvern!

    Guvernul Romaniei....acum care guvern ca a cazut? :Deci..?

  • JEAN RENO, duminică, 29.04.2012 09:32
    afara afara cu cocalarii din tara!

    Deci, domnu devorattor, asta inseamna ca proiectul de lege va astepta ceva timp prin birourile noului Guvern parvenit, iar tu, cocalar emancipat cu saab nou la avatar si o capcana de masina in realitate si ceilalti mult mai nespalati decat tine, cu cazaturi bemweuri inmatriculate in Texas (TX) probabil veti mai avea o perioada de gratie de 6 luni-1 an sa va mai bucurati! dupa care, in mod sigur va incepe curatenia!!!!

  • SaabCuantic, miercuri, 02.05.2012 09:06
    Ce poftesti, mai, musiu?

    Jean (bun de) reno(vat), prietenul meu Devorattor este orice vrei tu sa fie, dar cocalar IN NICI UN CAZ! Nu numai ca ti-o garantez, dar bag si mana in foc precum Mucius Scaevola in fata romanilor. A macula un om fara a-l cunoaste pe viu reprezinta sportul mintii care te osandeste cel mai sigur la gheena, chiar inainte de Judecata...Din pacate, noi, oamenii (ah, ce apelativ scabros! tind sa devin mizantrop, ca regretatul Octavian Paler), nu vrem sa ne invatam niciodata minte ca aversiunea interpersonala pseudo-intemeiata, "inchizitionismul" presupus si inchipuit autorizat de Sus si atot-persiflarea "ciumega" sunt pietrele de poticnire care ne descalifica spiritual fara sanse de recuperare...Deci, traim intr-o crasa non-revelatie de sine, ceea ce ar putea sa ne fie, intr-adevar, fatal... On topic: la urma urmei, statutele, regulamentele si calendarele UE par a fi nerespectate chiar de catre sursa emitenta: UE...Straniu, nu? Pai nici dupa atata timp de la adoptarea Tratatului de la Maastricht, care a consfiintit practic preluarea puterii politice, juridice, economice si...religioase a batranului continent de catre pre-Fiara apocaliptica, nu s-au definitivat niste reglementari invederate, stricte si functionale in privinta circulatiei masinilor inregistrate in spatiul UE, astfel incat sa existe niste numere UNICE de inmatriculare, dupa modelul pilduitor al standardelor ISO, adica ceva de genul "EU GM ABC" sau "EU GB DEF" sau "EU FR GHI" SAU ""EU IT JKL" sau..."EU BG UVW " sau "EU RO YXZ" s.a.m.d. Ati priceput spilu'? Care ar fi fost impedimentul concret si de ce ordin? Bine ca, in schimb, sunt legiferate la nivel comunitar tot felul de anomalii contra firii, printre care am auzit ca, incepand cu 2013, va figura si...permisiunea incestului ?!? Doamne apara si pazeste, astia s-au sclerozat de-a zdravanalea! Manca-v-ar soparlele cu deviatiile voastre absurde si pagane cu tot, ca numai in belele ne varati! Statele Unite ale Europei...Ce idiotenie! Dar ce fiasco! Adevaratele State Unite sunt tot...acelea traditionale, deoarece SUA par sa-si revina puternic dupa joaca globala cu ciuciuletele in tarana zisa "criza economica", iar primul semn salutar de revitalizare se regaseste in cifrele PIB-ului pe 2011, la care "revolutionara" si in zadar creditoarea China a luat bataie la fundul gol...Sau, pe aria noastra auto, ramanem trazniti de (r)evolutiile de calitate ale concernului Chrysler si chiar ale gm-ului pe care nu-l inghitim noi, Saabistii (de fapt, nu-i toleram pe imbecilii din Renaissance Center, dar cu marcile in sine n-avem nimic de impartit). Care-i problema daca guvernul american, adica contribuabilii, le-a salvat de la pieire? Simbolurile nationale si istorice trebuie ocrotite in orice stat din lume, indiferent de capriciile pietei private! In incheiere, fiindca SAAB inca este foarte dorit peste Ocean, as vrea sa-mi pun pe viitoarea masina urmatorul numar: US RO CUA :)))

  • SaabCuantic, miercuri, 02.05.2012 09:09
    rectificare

    "consfintit" in loc de "consfiintit". Graba strica treaba :)

  • Ruslan, duminică, 06.07.2014 15:42

    Cine stie pot sa inmatriculez masina in Romania adusa din Marea Britanie cu volanul drept.

  • Ruslan, duminică, 06.07.2014 15:46

    Apropo am citit legea din Romania ca se permite inmatricularea vehicului cu volanul drept dar cine stie cyt costa Mazda 6 2005 petrol automat motor 2 litri.

  • Ruslan, duminică, 06.07.2014 15:51

    Cyt costa inmatricularea Mazda 6 cu volanul drept, anul 2005 petrol, cutie automat, motor 2 litri.CO2-209G/KM.

  • daniel, vineri, 14.11.2014 11:20

    buna. am vut scoase toate cele 3 rinduri de nr, rosii, mai pot sa revin la nr, originale a masini, ?

  • Balan, miercuri, 18.03.2015 11:34

    Orice persoană care deține cetățenia unui stat membru al UE este acum, în mod automat, și cetățean al Uniunii Europene. Cetățenia UE nu înlocuiește cetățenia națională, ci conferă tuturor cetățenilor UE un set suplimentar de drepturi, garantate de tratatele UE, care se află în centrul existenței lor cotidiene. Deci atata timp cat suntem in UE nu se poate legaliza o asemenea lege ce propun cei din parlament as pUtea sa le dau un sfat TAXE MAI MICI IAR VOI SA FURATI MAI PUTIN !