Honda versus jungla urbană: hibridul Jazz față în față în față cu electricul Honda e

Publicat vineri, 02.10.2020 09:48 de Cornel Șocariciu, Foto: Ciprian Mihai

Honda are doi jucători importanți în segmentul mașinilor de oraș: Jazz Hybrid și modelul electric Honda e. Unul plusează prin spațiu, caracter practic și consum bun, iar celălalt are emisii zero, un look clasic și cele mai moderne tehnologii pe care le poți găsi în vitrina Honda. Plusuri și minusuri pentru Honda Jazz și Honda e la finalul unui scurt test urban.

Industria auto a început un proces amplu de schimbare. Mulți constructori renunță să mai investească masiv în dezvoltarea motoarelor cu ardere internă, iar banii merg acum către electrificare. Indiferent că vorbim despre sistemele simple de tip mild-hybrid sau despre cele complexe full-hybrid (hibrid cu auto-încărcare) și plug-in hybrid (încărcare la priză), constructorii vin cu oferte din ce în ce mai diverse gândite pentru a satisface și mai multe dintre nevoile ficărui client.

Dacă arunci o scurtă privire peste ofertele producătorilor, vei descoperi că astăzi ai și mai multe opțiuni din care să alegi, iar acest lucru complică și mai mult procesul achiziționării unei mașini.

Iar în ultimii ani a mai apărut o categorie importantă în segment: cea a vehiculelor electrice. Infrastructura necesară acestora s-a dezvoltat rapid, companiile mari s-au aliat pentru realizarea unor proiecte comune, iar mulți încep să joace această carte a electromobilității.

Deși pe piață există câteva modele electrice cu autonomii care trec de 400 de kilometri, mașinile alimentate de la baterii încă se înțeleg mai bine cu mediul urban.

Honda este unul dintre producătorii cu o ofertă intresantă în dreptul mașinilor dedicate orașelor. Recent, producătorul nipon a lansat noua generație Jazz, dar și modelul electric Honda e. Așa că am decis să analizăm comparativ ambele modele pentru câteva zile în București și le vom pune în balanță plusurile și minusurile.

HONDA JAZZ HYBRID FAȚĂ ÎN FAȚĂ CU ELECTRICUL HONDA E 

Prezentat oficial în toamna anului trecut, Honda e reprezintă un vector de imagine pentru constructorul nipon. Este primul model electric al companiei și, spre deosebire de alți producători, japonezii au ales să vină cu o platformă nouă, dezvoltată special pentru un astfel de sistem de propulsie.

În celălalt colț al "ringului" s-a aflat Honda Jazz. Noua generație a fost lansată spre finalul anului trecut, iar pentru piața din Europa, japonezii vin exclusiv cu o motorizare full-hybrid (Honda denumește tehnologia self-charging hybrid) croită după aceleași reguli pe care le întâlnim și în cazul lui CR-V Hybrid.

Pentru a putea evalua corect, le-am adus în același timp în traficul din București. Am urmărit atât reacțiile celor din jur, dar mai ales, consumul, caracterul practic și, bineînțeles, tehnologiile de la bord.

DESIGN

Componenta de design rămâne una subiectivă, indiferent de modul în care încerci să o expui. Iar în cazul de față, nu ai cum să nu remarci că Honda vine cu două propuneri complet diferite. Honda e a fost desenată pornind de la liniile primei generații Civic (treceți peste partea în care toată lumea spune că modelul nipon a fost inspirat de primul Volkswagen Golf, lansat abia doi ani mai târziu), iar modul în care japonezii au reușit să îmbine elementele moderne cu formele clasice fac din modelul electric o adevărată vedetă pe stradă. Cu reacții diametral opuse, trecătorii iubesc sau urăsc Honda e, însă n-o pot ignora în niciun caz atunci când trece pe lângă ei.

A fost pentru prima oară când am observat că privirile trecătorilor aruncate în direcția mea au fost unele sincere și pline de admirație. Indiferent de vârstă, oamenii au zâmbit atunci când și-au aruncat ochii peste formele lui Honda e. Cu alte cuvinte, dacă îți place să fii în centrul atenției, atunci Honda e poate fi aliatul tău.

De cealaltă parte a baricadei se află Honda Jazz. În ciuda faptului că modelul de oraș a evoluat față de vechea generație, niponii au păstrat un design cuminte, tipic unui model care este așezat între hatchback și monovolum. Iar în acest mod, Jazz poate trece aproape neobservat prin șirul interminabil de mașini care zilnic străbate Capitala.

Dacă ar fi să aleg o expresie din limba engleză, as putea spune că Honda vine cu o ofertă de tip "blend in or stand out".

ELECTRIC VS FULL-HYBRID

Honda nu are o cale de mijloc atunci când aduci în discuție mobilitatea electrică. Niponii vin ori cu un hibrid clasic, ori cu un electric, din ecuație fiind scos în acest moment în totalitate sistemul plug-in hybrid (cel care îmbină plusurile și minusurile motoarelor cu ardere internă cu cele ale vehiculelor electrice).

Am stabilit deja că Honda e și Honda Jazz sunt modele care se pot arunca cu încredere în jungla urbană, iar acum vom vedea care sunt punctele forte și cele slabe în "lupta pentru supraviețuire" dacă luăm în considerare sistemele de propulsie.

Honda Jazz adoptă un sistem full-hybrid de propulsie. Și deși avem în față o tehnologie utilizată cu succes de alți constructori, Honda a ales să condimenteze rețeta, s-o reinterpreteze și să ofere o propulsie și mai eficientă.

Sistemul Honda Hybrid folosește un motor pe benzină de 1.5 litri, două motoare electrice (unul dintre acestea are rol de generator) și un acumulator Li-ion. Pentru a exploata resursele sistemului hibrid, Honda a dezvoltat un algoritm cu trei moduri de funcționare: Electric Drive, Hybrid Drive și Engine Drive.

Motorul electric care pune în mișcare roțile de puntea față dezvoltă 109 cai putere și 253 Nm. Acesta funcționează cu energia stocată în bateria Li-ion, iar capacitatea acesteia asigură o autonomie electrică de 2 kilometri. Știu, vei spune că este puțin, dar sistemul gândit de Honda funcționează într-un mod special, iar niponii au declarat că, în oraș, mașina poate rula până la 80% din timp pur electric. Cum face asta? În modul Hybrid Drive, motorul pe benzină angrenează generatorul, iar acesta din urmă transmite energia către motorul electric și către baterie.

Și în acest caz, Jazz va fi pus în mișcare exclusiv de motorul electric, timp în care, surplusul de energie produs cu ajutorul motorului termic va fi înmagazinat în bateria Li-Ion. Dar acumulatorul se va încărca și atunci când vei frâna sau vei încetini, întrucât Jazz dispune de un sistem de recuperare a energiei. Intensitatea recuperării (deci și a frânării care intervine la ridicarea piciorului de pe pedala de accelerație) poate fi aleasă prin mutarea sectorului transmisiei e-CVT din poziția D în poziția B (decelerare mai puternică, adică recuperarea unei cantități mai mari de energie).

În modul Engine Drive, motorul pe benzină care dezvoltă 97 de cai putere și 131 Nm va pune în mișcare mașina. Acest mod va fi selectat în momentul în care sistemul hibrid consideră că mașina poate rula eficient. De obicei, modul Engine Drive intervine la viteze medii de croazieră, când propulsorul de 1.5 litri poate rula într-un nivel de turație și sarcină optime. În cazul în care apare un surplus de energie, acesta va fi redirecționat pentru încărcarea bateriei.

Deși modul de funcționare al sistemului hibrid pare complex - și este, inginerii Honda reușind să construiască un conglomerat tehnologic înr-o mașină cu dimensiuni ultracompacte, îți voi spune că din spatele volanului nu vei fi deranjat în nicun fel atunci când mașina trece din Electric Drive în Hybrid Drive sau în Engine Drive.

La finalul testului (după aproape 100 de kilometri rulați doar în oraș atât în trafic blocat, cât și pe seară când mașinile s-au mai răsfirat) computerul de bord a indicat un consum infim, de 4.2 litri/100 de kilometri. Valoarea declarată de Honda conform noului standard WLTP este de 4.6 litri/100 de kilometri în regim mixt.

Așa cum am afirmat și la început, Honda e poate fi considerat un vector de imagine pentru producătorul japonez. A fost dezvoltat de la zero, pe o platformă gândită pentru a integra un motor electric. Propulsorul capabil să dezvolte 154 de cai putere și 315 Nm livrează resursele către puntea spate, iar distribuția maselor este una perfectă (50:50).

Pentru a ține în viață motorul electric, Honda a pregătit un pachet de baterii Li-Ion cu 192 de celule și cu o capacitate de 35.5 kWh. Autonomia comunicată de niponi este de până la 210 kilometri, ceea ce dezvăluie o mașină electrică dedicată în special orașului și eventual zonelor peri-urbane. Pentru reîncărcarea modelului electric poți utiliza fie o priză AC (caz în care Honda e se încarcă cu o putere de 6.6 kW), fie o priză rapidă DC (în acest caz, micuțul model electric se poate încărca cu 100 kW).

Timpul de încărcare al bateriei până la 80% din capacitate va fi de 30 de minute la o stație de 100 kW sau 4 ore și 5 minute (de la 0 la 100%) atunci când clienții folosesc o priză AC. Practic, beneficiezi atât de încărcare rapidă (ideală pentru timpul petrecut la cumpărături sau pentru drumuri lungi neapărat necesare), dar și de o încărcare AC (ideală la birou sau acasă).

Honda propune două moduri de rulare (Normal și Sport), iar pentru recuperarea energiei, niponii au pregătit un buton special amplasat pe tunelul median. Odată apăsat, butonul va "debloca" și conducerea one-pedal (vei putea rula, după o perioadă de adaptare, fără să mai apeși pedala de frână). Pentru a regla intensitatea funcției capabile să recupereze energia, Honda propune trei niveluri pe care le selectezi cu ajutorul padelelor din spatele volanului. 

La finalul testului nostru urban, computerul de bord al lui Honda e a afișat un consum de 16.3 kWh/100 de kilometri, valoarea oficială în regim mixt comunicată de niponi fiind de 17.8 kWh/100 de kilometri.

Per total, concluziile sunt destul de simple: dacă dispui de infrastructura necesară acasă, la birou sau în parcarea magazinului preferat din apropiere, Honda e poate fi una dintre soluțiile pe care să le iei în considerare când îți alegi noua mașină de birou. În cazul în care îți dorești un consum bun în oraș, dar și libertatea de a părăsi traficul urban la final de săptămână fără grija unei stații de încărcare, atunci Honda Jazz poate face ambele lucruri fără probleme. 

ECHIPĂRI GENEROASE, PREȚURI PE MĂSURĂ

Honda Jazz poate fi comandată în Europa doar cu un sistem hibrid de propulsie, iar acest lucru înseamnă că prețul modelului de clasă mică va fi ceva mai piperat decât cel al vechii generații. Pe piața din România, Jazz este disponibil în versiunile de echipare Elegance și Executive, ambele fiind dotate generos. Varianta de bază pornește de la 23.850 de euro, în timp ce varianta de top (cea testată de noi) are un preț de pornire de 25.350 de euro.

Dar indiferent de nivelul de echipare ales, vei primi în lista de bază o mulțime de dotări moderne. Printre acestea, niponii propun cruise control adaptiv, sistem automat de climatizare, cameră pentru mersul cu satele, scaune față încălzite, sistem multimedia cu ecran de 9 inch, faruri cu LED, sistem de frânare de urgență, sistem de avertizare la părăsirea benzii de rulare, sistem pentru recunoașterea semenlor de circulație, sistem de avertizare cu privire la vehiculele aflate în unghiul mort și tapițerie mixtă (textil și piele).

Dacă alegi programul Rabla și casezi o mașină veche, vei primi din partea statului 6.500 de lei. La această sumă se vor adăuga și ecobonusurile pentru emisiile de CO2 (1.000 de lei) și pentru sistemul hibrid de propulsie (2.500 de lei). În total, prețul final va fi mai mic cu 10.000 de lei, echivalentul a 2.050 de euro.

Pentru un "statement car" precum Honda e, prețul de pornire este ceva mai mare. Modelul electric va fi disponibil doar în varianta de top Advance și va avea un preț de pornire de 39.980 de euro. Standard, modelul electric va fi echipat cu camere video care înlocuiesc oglinzile convenționale, sistemul Honda Parking Pilot, sistem automat de climatizare, scaune față și volan încălzite, cameră video retrovizoare, priză electrică la 230V, instrumentar digital de bord, două ecrane cu funcții touch cu diagonala de 12.3 inch, faruri cu LED, jante din aliaj de 17 inch, cruise control adaptiv, funcție Low Speed Brake, sistem pentru menținerea benzii de circulație, recunoașterea semnelor de circulație, sistem pentru monitorizarea unghiului mort și un sistem de frânare de urgență. Practic, primești tot ce are mai bun Honda în acest moment, pe o mașină de oraș, într-un pachet estetic cu linii clasice.

Prin programul Rabla Plus vei primi din partea statului 45.000 de lei, iar dacă alegi să casezi și o mașină veche, poți plusa cu încă 6.500 de lei. În total, prețul final pentru Honda e va fi mai mic cu 51.500 de lei, echivalentul a 10.565 de euro.

MAI MULT SPAȚIU ÎN JAZZ, TEHNOLOGII MODERNE ÎN HONDA E

Dacă ai de ales între spațiu generos sau dotări de ultimă generație, atunci răspunsul este unul simplu.

Honda Jazz propune spațiu bun pentru pasageri, plusând și cu un portbagaj cu un volum de 304 litri cu un spațiu suplimentar sub podea. De asemenea, marginea de încărcare este joasă, facilitând astfel încărcarea și descărcarea. În plus, la fel ca pe vechile generații, Honda păstrează sistemul de rabatare Magic Seats. Astfel, dacă ai de transportat obiecte înalte, vei putea folosi cu încredere sistemul patentat de niponi. Printr-o simplă apăsare a tijei aflată sub scaunele din spate, șezutul poate fi ridicat, repoziționat și blocat, astfel încât vei putea transporta cu ușurință lucrurile voluminoase.

Există și multe spații de depozitare la interior, inclusiv două suporturi pentru sticle poziționate în extremitățile planșei de bord. Torpedoul dublu și consola centrală sunt și ele generoase și completează pachetul de soluții de depozitare la bord.

De cealaltă parte a ringului se află Honda e. În spate, pasagerii vor sta ceva mai înghesuiți, în condițiile în care spațiul pentru picioare nu este unul prea generos. De asemenea, portbagajul lui Honda e are doar 171 de litri, ceea ce înseamnă că pentru un weekend în doi vei fi nevoit să depozitezi din bagaje și pe bancheta din spate. Altfel spus, Honda e nu poate fi o mașină de familie, fiind dedicată fie tinerilor care nu au nevoie de spațiu în mașină, fie celor care folosesc modelul japonez strict pentru drumurile urbane spre birou și înapoi.

Însă, dacă ești adeptul tehnologiei, Honda e o să te cucerească și-o să te facă să o iei în considerare chiar și dacă spațiul e important pentru tine. Planșa de bord este formată din cinci ecrane. În extremități se află ecranele care preiau informațiile de la camerele video care înlocuiesc oglinzile laterale. Nu durează mult până te acomodezi cu ele, mai ales că japonezii le-au poziționat fix unde trebuie și au reușit să ofere o imagine ușor mărită a obiectelor din afară, astfel încât să înțelegi cu ușurință ce se întâmplă în trafic. Mult mai bine decât pe Audi e-tron, de exemplu, cealaltă mașină de serie care oferă o astfel de variantă astăzi.



Instrumentarul de bord oferă informații clare și într-un mod simplu despre consum, baterie sau despre sistemele mașinii. Cele două ecrane de 12.3 inch "lipite" fac parte din sistemul de infotainment pregătit de Honda. Cu excepția faptului că anumite aplicații se deschid lent, sistemul va face deliciul pasionaților de tehnologie. Poți face schimb de informații cu pasagerul din dreapta, poți avea aplicații de navigație și aplicații de muzică în același timp, sau poți urmări modul în care sistemul folosește energia electrică din baterii.

Deși ai o mulțime de comenzi digitale, Honda a păstrat un sistem de climatizare cu butoane fizice, lucru pe care eu l-am apreciat.

Caracterul practic, consumul mic, eficiența și spațiul interior sunt plusurile cu care Jazz Hybrid te poate cuceri. De cealaltă parte a fileului avem un Honda e plin cu tehnologii moderne, dinamic prin modul în care motorul electric livrează resursele și cu un look care întoarce în masă privirile trecătorilor. 

Caracteristici HONDA JAZZ HYBRID HONDA E
Dimensiuni (L/l/h)
[mm]
4044/1694/1526 3894/1752/1512
Ampatament 2517 2538
Sistem de propulsie full-hybrid electric
Putere [CP] 109 154
Cuplu motor [Nm] 253 315
Accelerație [s] 9.4 8.3
Viteză maximă [km/h] 175 145
Volum portbagaj [l] 304 171
Consum mediu WLTP 4.5 litri/100 km 17.8 kWh
Volum rezervor/Autonomie 40 litri 210 km
Preț [euro] 23.850 39.980
Preț [euro, bonus scăzut] 21.800 29.415

  • sandu, vineri, 02.10.2020 10:10

    momentan e clar ca jazz merita, la ce infrastructura avem. pana si pretul e mult mai jos. cand se ieftinesc electricele atunci merita cumparate.

  • Tatraurs, vineri, 02.10.2020 10:26

    Testul cred c-a fost facut in wekend daca ma iau dupa traficul din poze. Din mall Baneasa pana la Salata Palatului (vad in poze)cred ca pot scoate un consum de 5 litri daca imi propun sa conduc ca un melc. Cum sa coste ma un Jazz atat,e poleit cu aur,e o masina de clasa mica care n-ar trebui sa coste mai mult de 9000-1000e. La banii astia(un jazz elegance) iti luai acum putini ani un Accord diesel foarte bine echipat care consuma pe bune si mai putin si alergata la greu.De honda electrica la banii pe care-i cer niponii si ce baterie are,mai bine merg cu autobuzul prin oras.Sper sa se scoata subventia la electrice si hibride frigide,nu mai vrea ca din banul meu sa platesc harfele tuturor ecomarxistilor instariti.

  • Kirotractor, vineri, 02.10.2020 11:43

    Mașinuțele-s bune... aprioric fiind Honde, însă cu regret constat (ca fan japoneze) că au ajuns practic inabordabile pentru omu normal, cu oricâte bonusuri incluse în FEATURES. (n.b. Aici l-ați pierdut pe vecinul netam-nissan, încă nelămurit ce înseamnă secțiunea asta nici știre, nici test-drive.) În ciuda designului de anii 90 și a prețului *ușor mai piperat* cu vreo 10 mii € :-P comparativ cu predecesoarea, Jazz îmi pare totuși mai digerabilă decât micro-greuceana *e* -- cu vreo 200 kile mai obeză ca Mini SE electric dar și cu 7K € mai scumpă, la baterii comparabile însă cu autonomie mai mică. Doar inflația de ecrane să fie de vină că-i de 3 ori mai scumpă ca Citigo-e, cu autonomie mai mare și ea ?! - e-pomeni incluse (cehoaica, btw, se fabrică încă bine-mersi.) Se va vinde însă binișor și la noi unor lifestyle-iști de bani gata e-hipstereala asta -- simpatică, nici vorbă. Tranziția spre e-mobilitate gradual sustenabil-responsabilă :-) cere însă cu totul alt gen de mașinuțe cu baterii. Și ștecher.

  • ds, vineri, 02.10.2020 11:53

    Cea electrica este urîtă cu spume, iar făra oglinzi, văzută din față, este hidoasă. Și cum să dai 40.000 de euro pe așa ceva!? Zoe îi dă clasă din toate punctele de vedere și îți mai răman și 10.000 de euro.

  • /_|_\, vineri, 02.10.2020 12:44

    ce exprimari ciudate aveti: in celalalt colt al ringului ... de cealalta parte a fileului...

  • ??, vineri, 02.10.2020 12:52

    sa ma iau si de comentaci putin acum.... era o vorba: cine are bani cumpara, cine nu are, se uita si trece mai departe...nu inteleg ce tot atata vaicareala cu preturile, la fiecare articol va vaietati ca niste babe ca vezi doamne cat costa masina asta ca acu treije ani iti luai nu stiu ce de banii aia.. HELLLOOOO trezirea !!!!! Este 2020 . Nu-i acelasi lucru cu 1990 babaietz, cine nu accepta asta sa mearga inapoi sa traiasca in 90.

  • ce vrei?, vineri, 02.10.2020 13:10

    Saraci cu pareri. Pe vremea mea cumparai de 2 lei un pahar de seminte. Acum nici Jazz nu iti mai permiti. Astia trebuie ignorati, traiesc in lumea lor.

  • Tatraurs, vineri, 02.10.2020 13:27

    Cata fala pe neamul prost de mai sus care isi voteaza singur aberatiile si isi si raspunde tot el la mesaj.Era bancul ala,"Maestre,pot sa te ating?"

  • Kongo Müller, vineri, 02.10.2020 13:37

    Asta e mobilitate sustenabila? Sustenabila pentru cine? Pentru copii care fac cancer la plamani in minele de cobalt din Congo sau la uriasele cariere de litiu din desertul Atacama. Cu banii astia imi iau clasa premium cu piele Alcantra nu un Matiz cu multe ecrane, Apropos, care dintre ele e oglinda retrovizoare? Ma intreb cum ar fi sa se viruseze astea si sa-ti arate in dreapta ce e in stanga si invers, sau sa inverseze sau ratoarne imaginea, si sa scrie gotcha :))) in depasire sau sa porneasca un film xxx in timp ce-ti conduci socrii acasa sau nefasta... In fine , cred ca masina la nefasta mea are deja un virus, ii pornesc stergatoarele mai ales cand se precipita in anumite situatii, cred ca inteligenta artificiala a simtit deja asta. Voi cum interpretati?

  • ds, vineri, 02.10.2020 14:53

    @Kongo Muler cine ti-a zis de prostia că fac copiii cancer la plămîni în Atacama? La minele de litiu nici n-ar avea cum să muncească copii. Pentru că litiul este pompat din pământ și turnat în bazine de evaporare pentru a se usca la soare. Apa se evaporă iar in urma ramane metalul. Simplu! Cat priveste cobaltul se cam renunta la el în componența bateriilor. Tesla produce deja Model 3 cu baterii LFP – adică lithium iron phosphate prin partenerul CATL.

  • @Kongo Müller, vineri, 02.10.2020 15:49

    fiiiin, prea fin totusi :)))

  • Parere, vineri, 02.10.2020 18:23

    Pentru hibride in clasa asta Yaris este etalonul, basca ca are si pret cu 5k mai mic decat Jazz. Pentru electrice, au aparut in ultima vreme o multime de alternative cu autonomii mai mari si preturi inferioare. Modelul electric se adreseaza dpmdv strict impatimitilor marcii, are acele linii retro care ii vor face pe fani sa bage mana adanc in buzunar.

  • Kongo Müller, vineri, 02.10.2020 21:05

    Cine mi-a zis! Mi-au zis aia care spun ca fac copilasii cancer la plamani de la Diesel. Aia mi-au zis. Si eu ii cred pe cuvant. Sieg Heil!

  • andrei, sâmbătă, 03.10.2020 08:52

    bati campii grav. vorbesti ca sa zici ceva. nu a zis nimeni ca e cazul sa iti iei tu electrica. lasa ca isi iau destui si asa poate mai scad si preturile. ma lasa rece ce bati tu campii despre mine. pune-te pe o bicla si stai in spatele unei masini termice la semafor. si acum pune-te in spatele uneia electrice. HOPA! diferenta ca de la cer la pamant. asa ca da, din partea mea sa isi ia toti. eu mai stau ca merg la drum lung si acolo oricum consumul e mic si la fel si noxele. si oricum nu folosesc diesel.

  • Chiuloasa_bengoasa, sâmbătă, 03.10.2020 11:44

    Oameni buni, nu inteleg de ce va scandalizati de preturile masinilor electrice si hibrid, este tehnologie noua si este normal sa fie mai scumpe! De la an la an masinile devin mai complexe, mai sigure, mai bine dotate. Inovatia si tehnologia costa iar costurile trebuie sa fie amortizate. Este ridicol sa faci comparatie cu pretul masinilor din anii 90. Revenind la masini, Honda E mi se pare o bijuterie! Maine as cumpara o, la pretul asta! Mi se pare un pret corect si masina se vinde bine in UE. Cine compara asa ceva cu CityGo habar n-are despre masini, Honda E foloseste materiale f bune la interior, ecrane multe, etc. Skoda CityGo e sub Sandero la finisaje. Si mai terminati cu prostiile cu lipsa infrastru turii in Bucuresti pentru masini electrice... N am avut niciodata range anxiety sau sa fiu in situatia in care sa nu am unde sa incarc masina. Vorbiti fara sa stiti. Pace.

  • Chiuloasa_bengoasa, sâmbătă, 03.10.2020 11:47

    @kongo muller, iti zic si eu sa iei o gura de clor sa, mai dezinfectezi plamanii. Functioneaza, crede-ma! Asa fac si copiii dupa ce isi termina tura la mina de cobalt.

  • Kongo Müller, sâmbătă, 03.10.2020 21:52

    @chiul Nu frate, eu iau altceva ca sunt fan electrice si e mult mai cool acum sa inghiti chestii din astea de mai jos: lithium hexafluorophosphate (LiPF6), lithium hexafluoroarsenate monohydrate (LiAsF6), lithium perchlorate (LiClO4), lithium tetrafluoroborate (LiBF4), and lithium triflate (LiCF3SO3). Am in masina (electrica) sub fund destul, cateva sute de kile de grozavii din astea. si range anxiety exista. Ai incercat sa iesi din Bucuresti? Eram curios.

  • Bobo, duminică, 04.10.2020 22:58

    De diferenta de pret intre ele se pot cumpara la preturile de acum peste 8000 de litri de benzina, pentru 160.000 de km la un consum de 5l/100Km. Se mai scumpeste benzina, ne punem toti fotovoltaice pe casa/bloc si tot da cu virgula. Vai de ecomarxisti cand s-o termina cu subventia.

  • Ciprian, luni, 05.10.2020 14:43

    "Honda E" esta o masina simpatica, dar interiorul ala plin de ecrane? Nu stiu ce sa zic! Cand s-o duce moda asta cu ecrane peste tot nu o sa fie o hidosenie? Eu inteleg ca e bine sa bagi tehnologie, dar uneori lucrurile simple sunt mai "sanatoase". Era nevoie de inlocuirea oglinzilor? Poate sunt de moda veche, dar nu gasesc un beneficiu real pentru oglinzile "digitale". Si sunt de acord cu cei de mai de sus. Honda Jazz e f scumpa si rational nu vad motive sa dau peste 23.000 euro pe ea. Si nu compar cu Jazz-ul din anii 90. Compar cu piata actuala.