Hyundai a devenit cel mai mare producător de mașini electrice alimentate cu hidrogen: sud-coreenii au depășit Toyota
Hyundai a devenit constructorul auto cu cele mai mari vânzări de mașini electrice alimentate cu hidrogen după ce a comercializat 3.666 de unități în primele 9 luni ale anului și a devansat astfel liderul tradițional, Toyota.
Segmentul mașinilor electrice pe pile de hidrogen este în prezent unul nesemnificativ raportat la întreaga piață auto, iar principalii "jucători" din domeniu sunt Toyota și Hyundai.
Până acum, Toyota a fost în mod tradițional producătorul cu cele mai mari vânzări, însă primele nouă luni ale acestui an au adus o schimbare majoră.
Pe baza vânzărilor înregistrate în perioada ianuarie - octombrie, Hyundai a devenit cel mai mare producător de mașini electrice alimentate cu hidrogen cu 3.666 de unități, după o creștere spectaculoasă de 580% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Sud-coreenii sunt prezenți pe piață cu noua generație Nexo (foto).
Toyota a avut de asemenea o perioadă fastă în acest segment după lansarea noii generații a modelului Mirai. Astfel, vânzările au crescut cu 16.8% la 2.174 de unități, însă acest lucru nu a fost suficient pentru a rămâne pe prima poziție. Între timp, podiumul este completat la mare distanță de Honda, care a comercializat 286 de unități, în scădere puternică cu 54%.
Performanța realizată de Hyundai a fost posibilă după ce Coreea de Sud a anunțat la începutul acestui an un amplu program de sprijin pentru dezvoltarea și promovarea mașinilor electrice alimentate cu hidrogen.
De altfel, vânzările totale de astfel de vehicule, indiferent de producător, au crescut în acest stat cu 622% în primele 9 luni ale anului, la peste 3.200 de unități. Coreea de Sud a devenit astfel țara cu cele mai mari vânzări de mașini electrice cu pile de combustie și este urmată de Statele Unite (1.798 unități) și Japonia (596), în timp ce cele 28 de state din Uniunea Europeană au raportat un total de 397 de unități.
Deși au rămas pentru moment în urmă, marii constructori europeni anticipează o dezvoltare puternică a acestui segment. BMW va lansa în 2022 un model de serie în producție limitată bazat pe conceptul i Hydrogen Next prezentat în septembrie, în timp ce oficialii Mercedes-Benz afirmau anul trecut că, "până în 2040, întreaga lume va conduce mașini alimentate cu hidrogen".
Hidrogenul sub presiune de care au nevoie mașinile pe pile de combustie este greu de captat și de stocat, dar avantajul net comparativ cu mașinile electrice "clasice" este alimentarea rezervorului în doar 5 minute.
Via Business Korea
Daca arata Tucsonul asa, rupea la vanzari peste tot.