Hyundai și Kia reinventează anvelopele de iarnă: lanțuri integrate în roți
Grupul Hyundai-Kia a prezentat o nouă inovație care ar putea să apară pe mașinile noi în viitorul apropiat. Este vorba despre roți care integrează lanțuri speciale pentru uz pe timp de iarnă și care sunt acționate electric.
Hyundai și Kia tocmai au prezentat o soluție care promite să revoluționeze anvelopele de iarnă. Mai exact, grupul sud-coreean a dezvăluit o nouă tehnologie care permite integrarea unor lanțuri de iarnă direct în roți și care sunt acționate electric.
Lanțurile sunt activate sau dezactivate cu ajutorul unor module speciale care memorează forma roților și care sunt montate în interiorul jantei și al anvelopei. Atunci când este transmis un semnal electric, modulele împing sau retrag lanțurile din interiorul roții.
Față de o roată obișnuită, noile roți care încorporează lanțuri constau într-un ansamblu special cu caneluri radiale întrerupte la intervale regulate. Cu alte cuvinte, întreg ansamblul văzut din exterior arată ca o pizza. În timpul condusului normal, lanțurile sunt ascunse în anvelope și sunt comprimate sub forma literei L, astfel încât acestea nu ating suprafața de rulare.
În momentul în care funcția este activată, aliajul revine la profilul său original, iar lanțurile sunt împinse către exterior pentru ca acestea să ofere mai multă aderență pe zăpadă.
La final, șoferii vor putea recunoaște mai ușor uzura anvelopelor în funcție de cât de mult sunt vizibile lanțurile atunci când acestea sunt dezactivate. Noua tehnologie este în curs de brevetare atât în Coreea de Sud, cât și în Statele Unite. Grupul Hyundai-Kia dorește să producă astfel de roți pentru viitoarele sale modele de serie.
via Hyundai-Kia
-
Dizăl Rulz Forevăr, luni, 11.12.2023 15:19
Da' le poți folosi și vara? Întreb pentru un prieten cu TDI cu I-ul roșu adus pe platformă de la bătrânica aia.
-
@porcine, luni, 11.12.2023 16:00
Anvelopele sunt esențiale. Diferența dintre un TDI cu valoare reziduală de 3000 euro și o electrică decentă, cu 300 Nm, e de vreo 40k. Mașina mea de cumpărături se poate repara cap-coadă cu piese noi de vreo 2k euro. Pe cea nouă, pe benzină, o mișc doar între parcarea de reședință și zone care n-au treabă cu aglomerări ciobănești. Seturi de roți iarnă-vară pe care le țin 5 ani de la achiziție, probabil 6 de la dot. Las prostovanii pe trotinete sau pe e-308.
-
Mircea Badea, luni, 11.12.2023 18:40
desene animate poate oricine face. all season sunt suficiente. nu vrei sa ai altceva pe uscat sau ud, cum e mai toata iarna.
-
@Mirciulica, luni, 11.12.2023 20:33
Decât dacă sunt 40+ vara și -20 iarna. Sau dacă ai impresia ca lumea se reduce la România.
-
Dutz, luni, 11.12.2023 20:38
Am folosit de vreo 3 ori lanțurile în viața mea și pe atunci nu avem 4X4. Folosesc de vreo 4 ani all-seasons și nu am avut nici o problemă, chiar din contră evit și schimbarea anvelopelor de 2 ori pe an. Tocmai am schimbat un set complet care “a dus” 70.000 km și încă mai mergeau cel puțin 10.000.
-
Matei, luni, 11.12.2023 21:29
S-au găsit deștepții să ne explice cum au găsit ei miezul din dodoasșca all-season. Spre deosebire de fraierii care preferă să aibă pneuri adaptate la temperatură și precipitații. PS: desigur, deștepții sunt aceeași indivizi care se dau deștepți tot timpul pe aici, chiar și când aberează.
Dutz, luni, 11.12.2023 22:03Matei ai tu așa frustrări… am spus ce fac și nimic altceva. All-season sunt produse de mine că-s “deștept”? Nu, tot de Michelin, Pirelli samd., deci produse care respectă cerințele legale. Sunt suficiente comparative in care all-season au ieșit foarte bine. Că tu vrei să ai anvelope dedicate (nu ești singurul) nu te face prost, este alegerea ta și consider că la o mașină cu roți motrice doar față sau doar spate are o oarecare relevanță, dar nu la un 4X4 care este utilizat decent și adecvat condițiilor de trafic.
-
^^^^, luni, 11.12.2023 21:57
Te-ai gasit tu meltene sa ne luminezi! Pentru o exploatare obisnuita (in Sibiu au fost iarna trecuta 2 zile cu zapada pe asfalt) all seasons sunt solutia cea mai ieftina. Bine, daca tu esti Senna atunci da, ai nevoie sa exploatezi la maxim caracteristicile pneurilor si chiar sa le schimbi la pit stop.
-
@matei, luni, 11.12.2023 22:45
daca nu te descurci cu all season, mai bine stai acasa. apropo, pe unde dai de zapada?
-
Matei, luni, 11.12.2023 22:49
A, eu am frustrări, nu tu are îți dai importantă de parcă e musai să impresionezi pe cineva? "nu la un 4X4 care este utilizat decent și adecvat condițiilor de trafic" După ce că ești ignorant mai ești și arogant. Cu all-season poți merge toată viața fără "nici o problemă". Dar la fel de bine poți să regreți toată viața, sau alții pe tine. Diferența e atunci când trebuie să faci o frânare de urgență, de genul viață sau moarte. A ta, a celor din mașină, a pietonului etc. 4x4 nu te ajuta aici. Și degeaba conduci tu perfect dacă unul intră pe contrasens și tot ce mai poți face e să frânezi. Dacă e foarte cald și uscat, pneurile all-season îți adaugă metri la distanța de frânare, pentru că sunt prea moi. Dacă e foarte frig și ud, la fel, pentru că sunt prea tari. Știm și noi care sunt avantajele all-season, nu trebuie să ne explici tu. Știm și dezavantajele. Dacă tu nu le știi, nasol. Dacă le știi dar nu ți se aplică, perfect. Dacă ți se aplică dar riști - "prost să fii, noroc să ai".
Dutz, luni, 11.12.2023 23:33Așa-i când rămâi fără pastile. La dai așa la plesneală, cazuri extreme, regreți toată viața, cu metrii în plus… vorbești doar în clișee și faci spume inutil. Dacă intră unul din contrasens și apuci să faci ceva… o iei pe arătură sau în șanț (după caz)… frâna nu te ajută la nimic, probabil doar să ajungi “sub” cel care vine din față 4X4 nu sunt aroganță, sunt realitate și cum nu am specificat de ce mașină este vorba… poate fi o Skoda, așa că stai așa, dar nu trage concluzii greșite… ești doar un Pepsi ;) PS cutia automată și pilotul adaptiv tot aroganță este, nu?… atunci să sunt un arogant :)
Dutz, luni, 11.12.2023 23:38Câți metri în plus adaugi la o frânare de urgență de la 50 km/h (în cazul unui pieton), la 35, 10, 0, -5 grade??? Desigur All season VS dedicate. Așa la plesneală faci doar show ieftine. Pune cifre și mai vorbim :))) On topic… era vorba de anvelope cu lanțuri, pentru frânare, sau tracțiune/propulsie? Cum te ajuta lanțurile la frânare?
-
Dutz "noaptea NU bate vântul", marţi, 12.12.2023 01:18
Prostul satului dacă nu e și fudul parcă nu e prost destul. "Dacă intră unul din contrasens și apuci să faci ceva… o iei pe arătură sau în șanț (după caz)" Și dacă pe marginea drumului sunt pomi, barieră sau gard de piatră... ne arăți încă o dată că ești prost de bubui. "On topic… era vorba de anvelope cu lanțuri, pentru frânare, sau tracțiune/propulsie? Cum te ajuta lanțurile la frânare?" Păi on topic ai dat-o cu all-season, cap de maimutz, că te-a mâncat în c*r sa te lauzi cu ce faci tu, de parcă interesează pe cineva.
-
Matei, marţi, 12.12.2023 01:43
Deci tu ai impresia că e caz extrem să intre cineva pe contrasens?? Și eu sunt pe pastile? Tu pe ce lume trăiești?? Ai TV acasă? Te uiți la știri? ȘOFEZI?? Nu vezi zeci de tamponări frontale pe drumuri? Caută tu "cifre" că eu știu ce vorbesc. Nu țin să te conving și nu discut "cifre" cu cineva ca tine. Pe tine nu te-au convins alții că bate vântul noaptea nici cu statistici, lol.
-
@matei, marţi, 12.12.2023 04:27
cauta teste reale, pe uscat si ud isi iau bataie cele de iarna. iar cele de vara e ceva infim.
-
ds, marţi, 12.12.2023 10:36
Pentru că tot vorbiți de struțo-cămilele all seson, uite niște date comparative date chiar de AM. 4 m diferență de frânare la 30 km/h, anvelope noi. Dacă vi se pare puțin 4 metri la asemenea viteză succes în a le monta pe mașină! https://www.automarket.ro/stiri/anvelope-de-iarna-sau-all-season-testul-comparativ-de-franare-pe-zapada-74731.html
-
oricine, marţi, 12.12.2023 11:04
Și cu distracția de a pune lanțuri la -20 C cum rămâne ? Pentru că eu sunt adeptul crampoanelor aștept următoarea invenție.
-
Banditos, marţi, 12.12.2023 11:18
@ds articolul ala e din 2016....totusi Totusi (sic!) iti iei anvelope dupa preferinte, buzunar si situatie. Exemplu: masina noua cauciucuri vara. A venit iarna, ma bag la all-season? Si cu alea de vara, zic ei, performante, ce fac? Am stat 2 saptamani sa ma hotarasc la anvelope de iarna care incerca sa impace si uscat si ud si, abia in ultimul rand, zapada. La noi iernile numai sunt cum erau acum 30 de ani cu nametii pana peste gard. Suntem la mijlocul lui Dec si 2*C. Serios? Parca e sfarsit de iarna in martie in 1980. Eu concluzionez ca problema nu sunt anvelopele ci descreieratii care merg ca migurile si nu respecta minimele reguli de circulatie.
-
ds, marţi, 12.12.2023 12:28
@Banditos Crezi că din 2016, de când este articolul, s-a schimbat calitatea anvelopelor în mod radical, astfel încât cei 4 metri diferență între distanțele de frânare să se transforme în 40 cm? În general, cei ce cumpără all season le iau și pentru a reduce din cheltuieli, crezi că vor cumpăra vreun all season de înaltă calitate? Nu, vor lua ceva mai ieftin, pentru că dacă tot fac economie, măcar să fie. Personal am primit mașina anul trecut, în decembrie, tot cu cauciucuri de vară, a doua zi le-am și luat pe cele de iarnă. Și, da, consider cauciucurile all season un compromis care nu merită. Sunt proaste și de vară și de iarnă, sunt mai scumpe, țin mai puțin și în final nu facă mare economie.
Dutz, marţi, 12.12.2023 17:33Greșit la partea de economie… am luat all season după ce am verificat specificațiile iar prețul nu a fost un criteriu, din contră faptul că nu cheltui pe 2 seturi ar trebuie să poți achiziționa ce este mai bun. Era doar la mișto partea cu economia… cel mai enervant este schimbarea în sine plus depozitarea. Anvelope testate în 2016 nu au legătură cu prezentul și nici cu condițiile reale de trafic. Dacă aș locuii într-o țară cu zăpadă pe șosele ar sta altfel lucrurile. Oricum, fiecare cat poate… la ce vomită unii pe aici te doare mintea. Cel puțin jumătate din auto circulă cu anvelope uzate, neechilibrate, geometrie deficitară, presiune neechilibrată sau sub ce este nevoie. Testele sunt făcute în condiții ideale muuuult departe de ce se găsește pe străzi. Daca-i zăpadă pe drum se merge adaptat la situație cu păstrarea distanței și asta dacă ai un minim de experiență și abilități, altfel nici o anvelopă nu-ți va salva viața, stai naibi acasă, condusul în condiții speciale nu-i pentru toți, nici condusul în general nu-i, dar asta este și nebunii/afonii au drepturi. Dacă All season nu ar fi sigure nu s-ar permite vânzarea lor, dar geniile de pe aici știu mai bine, toți piloți pe drumuri publice, principala cauză a dezastrelor. Inca-s la stadiul în care își povestesc așa zisele performanțe… la volan sunt zmeii zmeilor, practic singur loc unde sunt și ei ceva, în rest zero barat.
-
@ds, marţi, 12.12.2023 12:45
sunt 2.5m pe zapada. care nu prea mai exista si oricum conduci preventiv atunci. in schimb pe uscat si ud e mai nasol pt aia de iarna si nici nu mergi preventiv atunci.
-
ds, marţi, 12.12.2023 13:05
@12.45 Poate n-ai înțeles - testul este făcut la 30 km/h. Acum te întreb: Cât de prudent să mergi? Că oricât de prudent ai merge pe zăpada și oricât de mic e stratul, diferența tot există. Dacă la 30 km/h ai 4 m, bănuiesc că la 15 km tot ai ceva diferențe. Și dacă eu am venit cu niște rezultate ale unor teste, ce ar fi dacă ai veni și tu cu altele în care să dovedești afirmația. Ce zici?
-
Banditos, marţi, 12.12.2023 13:30
@ds eu cred ca da, sper ca da
-
Dutz "noaptea NU bate vântul", marţi, 12.12.2023 21:45
"la ce vomită unii pe aici te doare mintea" "geniile de pe aici știu mai bine" Loool, hai cu noaptea NU bate vântul, Dutzulică :))
-
Matei, marţi, 12.12.2023 23:24
Dacă all-season ar fi așa de ok nu s-ar mai vinde de vară și iarna. Dar n-ai mai avea tu motive să te umfli în pene.
-
@all, miercuri, 13.12.2023 09:10
uite cu ce merg eu chiar si la temperaturi negative, anvelope de vara din 2015, au aderenta foarte buna pe uscat, am mers si iarna trecuta cu ele pe gheata neagra etc : https://imgur.com/a/6JH4tXr
Citeste si
-
TEHNOLOGIE | marţi, 24 septembrieMercedes-Benz: noile modele se vor putea conduce singure până la 95 de km/hMercedes-Benz a mărit viteza maximă a sistemului său de conducere autonomă prezent la modelele sale. Astfel, toate modelele noi dotate cu acest sistem se vor putea conduce singure până la o viteză maximă de 95 de km/h. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | vineri, 20 septembrieNissan lansează o tehnologie nouă care îl avertizează pe șofer să elibereze benzile de depășireNissan urmează să lanseze un nou sistem de asistență conceput special pentru a reduce situațiile în care șoferii continuă să circule pe banda a doua pe autostradă. Noul sistem îl va avertiza pe șofer să treacă înapoi pe prima bandă după o depășire. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | joi, 5 septembrieBMW: tehnologia de schimbare a culorilor ar putea intra în producție până în 2027BMW a anunțat că tehnologia specială E Ink de schimbare a culorilor unei mașini ar putea intra în producție până în 2027. Constructorul german își dorește ca toate mașinile sale să fie dotate cu această tehnologie în viitor. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | joi, 8 augustNissan testează o vopsea specială care scade temperatura din habitacluConstructorul nipon de automobile testează o vopsea specială care scade temperatura la nivelul caroseriei, dar și în habitaclu. În prezent are o grosime de 120 de microni, dar faza de dezvoltare nu s-a încheiat. Citeste tot
-
TEHNOLOGIE | joi, 8 augustMercedes-Benz, primul constructor care testează sisteme de condus autonom de nivel 4 în ChinaConstructorul german de automobile a primit, în premieră, aprobarea de a testa sisteme de condus autonom de nivel 4 pe autostrăzile și drumurile publice din China. Citeste tot
Trebuie sa fie parfum echilibrarea unor astfel de roti. Numai vorbim de fiabilitate, degradare in timp, forte centrifuge, consum de energie, etc.