Hyundai va lansa încă două modele electrice până în 2020, cu autonomie maximă de 400 de kilometri

Publicat miercuri, 25.05.2016 15:25 de Daniel Popescu

Hyundai Ioniq va da startul ofensivei electrice: sud-coreenii pregătesc încă două modele electrice până în 2020, cu autonomii de 320 şi 400 de kilometri.

La sfârşitul anului trecut, Hyundai dezvăluia că pregăteşte lansarea noului model Ioniq care să fie disponibil în trei variante de propulsie ecologică: hibrid clasic, hibrid plug-in sau pur electric.

Acesta a fost deja prezentat inclusiv în varianta să 100% ecologică, însă marchează doar debutul unei ofensive de modele electrice. Potrivit unor declaraţii făcute de Byung Ki Ahn, directorul de performanţă pentru vehicule eco, producătorul sud-coreean pregăteşte lansarea a încă două modele complet electrice.

Pentru moment, detaliile despre aceste modele sunt foarte limitate, însă cel puţin ştim câteva elemente de bază, cum ar fi autonomia. Astfel, primul dintre cele două modele electrice va fi lansat în cursul anului 2018 şi va avea o autonomie de 320 de kilometri, urmând să aibă ca rivali modele precum Nissan Leaf, Chevrolet Bolt sau Tesla Model 3.

Cel de-al doilea model va apărea abia în 2020 şi va avea o autonomie şi mai mare, de circa 400 de kilometri. Noile date sunt mult mai ambiţioase decât cele oferite de Hyundai Ioniq, care ajunge la o autonomie oficială de numai 169 de kilometri.

Via Leftlane

  • laurentiu 29, joi, 26.05.2016 10:48

    gogosi !!!!!!!!......"inca doua modele electrice "..........care sint celelalte ?.......unde e productia de serie ? cite s-au vindut ? cum spuneam, doar gogosi / fumigene / petarde / vrajeala / marketing ........no offence :-)

  • qwerty, joi, 26.05.2016 15:49

    Se cheama Kia Soul EV si este disponibil si in Romania, e si mai ieftin si mai bun decat un Leaf Partea nostima este ca Nissan face mult mai mult marketing. Inclusiv eu, pana nu demult aveam impresia ca Leaful este una dintre cele mai bune electrice. Dar dupa putina documentare m-am convins ca e una dintre cele mai proaste de pe piata alaturi de ZOE datorita unei uriase greseli de proiectare. Nissan Leaf si Renaul Zoe sunt singurele electrice care nu au racire activa la acumulator. Drept urmare sufera de o uzura pronuntata dupa doar cativa ani. E comun ca utilizatorii sa piarda 20% din capacitate. De parca nu ar fi suficient, Nissan zice ca uzura e normala si nu face obiectul garantiei. Iti schimba acumulatorul doar daca pierde mai mult de 30% din capacitate. Renault nu si-a batut capul si te forteaza sa inchiriezi bateria, practic te forteaza sa cumperi in avans acumulatorul de schimb. Nissan Leaf & Renaul Zoe - racire PASIVA KIa Soul Ev - racire activa Tesla Model S & X - racire activa pe baza de glycol + incalzire activa BMW i3 - racire activa pe baza de agent refrigerant (ca un Ac sau frigider) Un Leaf SH se vinde cu 6000 - 7000 eur, da fuguta si cumpara-ti unul.

  • Traian82, vineri, 27.05.2016 13:51

    In opinia mea, esti doar un frustrat care practica dezinformarea din fata unei tastaturi, fara nicio legatura cu lumea reala. Nissan si Renault au sistem de racire a bateriilor, dar fiind diferit de cel folosit de Gregorian Bivolaru, scuze Elon Musk, clar nu este la inaltimea Tesla. Leaf, Zoe au racire cu aer. “As in LEAF, the battery pack comprises 48 modules with a nominal capacity of 24 kWh, but it incorporates a bespoke cooling pack that operates automatically during quick charging.” “Due to more compact packaging and because e-NV200’s duty cycle is likely to be quite different to LEAF – it is anticipated that the vehicle will be operated intensively during the working day and there will be greater use of Quick Chargers to minimise down time – cooled air from the vehicle’s heating and ventilation system is channelled over the battery cells to ensure optimum charging conditions at all times.” “Conversely, in cold weather, the vehicle’s HVAC system wafts warm air over the battery, again to ensure it reaches its optimum operating temperature as quickly as possible.” Leaf e printre cele mai vechi pe piata, iar second hand un model de 6 ani e la ~10.000 $ / € (real, nu imaginar) , ceea ce-i o devalorizare absolut normala la o masina electrica care noua a fost 21.000 $ in (subventii luate in calcul).

  • qwerty, vineri, 27.05.2016 16:57

    Ma acuzi ca dezinformez dar citezi dintr-un articol despre e-NV200 nu despre Leaf. :))))))) Ipocrit obsedat de Tesla. http://newsroom.nissan-europe.com/EU/en-gb/Media/Media.aspx?mediaid=120591 “As in LEAF, the battery pack comprises 48 modules with a nominal capacity of 24 kWh, but it incorporates a bespoke cooling pack that operates automatically during quick charging.” Deci siteul Nissan zice tradus - bateria e la fel ca Leaful DAR are un modul de racire..... e-NV200 are, Leaf nu are. 8.300 mi si 6200 £ http://www.autotrader.co.uk/used-cars/nissan/leaf/used-nissan-leaf-e-5dr-80kw-willesden-fpa-201605264318882?logcode=p 7200 £ din 2013 http://www.autotrader.co.uk/used-cars/nissan/leaf/used-nissan-leaf-e-5dr-80kw-smethwick-fpa-201605254316441?logcode=p

  • 2017redesign, joi, 02.06.2016 19:27

    http://www.hybridcars.com/nissan-testing-250-mile-range-leaf-with-new-battery-chemistry/ "it has a superior battery chemistry to what Tesla or anyone else is now using."

  • @qwerty, joi, 02.06.2016 23:46

    The biggest news for the Leaf this year is a superior battery (...) Still air cooled – not liquid cooled as in other EVs – the new battery weighs just 46 pounds more, but fits in the same packaging. This increased capacity in the same footprint is done by improving the cell structure of the laminated lithium-ion battery cells. The electrode material has been improved with revised chemistry for increased power density. Nissan says an extra added bonus here is enhanced durability under charge and discharge. The company warranties this new battery against capacity loss below nine bars out of 12 on the level gauge for the first 8 years SURSA: hybridcars.com , Leaf review