Impozitul pentru maşini hibride a fost redus cu 95%

Publicat vineri, 13.03.2015 10:54 de Sebastian Toma

Guvernul a redus prin Ordonanţă de Urgenţă impozitul pentru vehiculele hibride cu 95%. Măsura are rolul de a stimula achiziţia de maşini ecologice.

Guvernul României a decis să aplice o măsură fiscală de stimulare a achiziţiei şi posesiei de automobile ecologice. Executivul a redus cu 95% impozitul pentru autovehicule hibride, măsura fiind aplicată în 11 martie 2015 prin Ordonanţă de Urgenţă. Până în acel moment, impozitul pentru această categorie de vehicule era calculat prin aceeaşi metodă ca la autovehiculele convenţionale, cu sistem de propulsie bazat exclusiv pe motorizare cu ardere internă, respectiv în funcţie de cilindreea motorului cu aprindere. Această variantă aducea situaţia hilară în care anumite modele hibride erau taxate mai mult decât modele cu propulsie convenţională şi emisii CO2 mai mici pentru că aveau motorizări cu o cilindree mai mare.

PRIMA MAŞINĂ 2015: Ce maşini poţi cumpăra cu 13.000 de euro?

În unele state, vehiculele hibride şi electrice beneficiază de mai multe facilităţi fiscale, care merg de la o primă guvernamentală la achiziţie, până la accesul pe o bandă dedicată pe autostrăzi. Există şi facilităţi precum scutirea integrală de la taxa de drum, permitea accesului gratuit în parcările municipale şi altele. Până de curând, maşinile hibride erau scutite doar de la plata taxei auto la noi în ţară. Situaţia începe să se schimbe şi în România, existând o bonificaţie ecologică pentru cei care achiziţionează prin Programul Rabla un autovehicul cu emisii de CO2 până la 100 grame pe kilometru, cu motorizări euro 6, sau cu sistem de propulsie hibrid, existând chiar posibilitatea cumulării a două bonificaţii în cazul în care vehiculul beneficiază de ambele caracteristici.

Rabla 2015: 25.000 de tichete de casare a câte 6.500 de lei fiecare

Între timp, în Franţa, Guvernul de la Paris propune un bonus consistent pentru cei care renunţă la un automobil cu motorizare diesel în favoarea unui vehicul electric. Acest program nu a fost încă pus în aplicare, dar arată direcţia în care merge legislaţia în anumite state din Europa şi care vor fi tendinţele în viitorul apropiat şi pe plaiurile mioritice, având în vedere faptul că anumite măsuri din punct de vedere legislativ sunt inspirate de la francezi.

Via Wallstreet

  • Ion, vineri, 13.03.2015 11:47

    Vax albina !

  • noname00, vineri, 13.03.2015 12:02

    Acum chiar imi pare rau ca nu imi permit cel mai ecologic hibrid produs vreodata - BMW X6 din 2009, cu al sau 4.4 litri V8 biturbo.

  • vianu, vineri, 13.03.2015 12:10

    foarte buna masura Da' intreb si io ca omu' sarac la care nici boii nu trag: si hibrizii de lux intra sub incidenta ordonantei, nu? Adica daca "meseriashu'" are suta de mii de euro de ce sa nu il ajutam , noi poporu', sa nu simta efortul financiar de a-si plati impozitul functie de cilindreea aia humongus a unui monstru pe 4 roti transformat in ecologic de un motor electric indentic cu cel de la ventilatia Daciei 1300. asa ca niste exemple: - Mercedes S 400 HYBRID, pleaca de la 97.000Eu, 3500cm3, motor temic 306CP, electric 27CP. - Lexus LS 600h, pretul tot pe acolo, 5000cm3, motor termic 394CP, electric 224CP...asta e mai rasarit - Audi A8 2.0 TFSI hybrid, pret de la 93.000 Eu, 3000cm3, putere 245CP ...astia nici macar nu spun ce putere are electricul. Important este ca se denumeste "hybrid" acum merg sa-mi platesc impozitele sa aiba succes ordonanta si sa se umple dorobantu' de ecologisti.

  • mishazaitev, vineri, 13.03.2015 12:14

    Acum, ce sa zic?! Masura in sine nu-i rea. Insa sa nu se intample ca in trecut. Adica azi sa se ia masura, oamenii sa-si ia masini cu motoare mari de peste 3000 cmc bazandu-se pe faptul ca-s hibride si nu platesc impozit mare, iar peste trei ani vreun guvern aflat in foame de de bani sa revina la taxarea in functie de capacitatea cilindrica indiferent de tipul motorului. Ce-i devina legumicultorul care in '90. cand s-a dat drumul la ARO, si-a luat si el un model 244 sau 245 ca saibe cu ce-si cara castravetii si in anii urmatori s-a trezit ca trebuie sa plateasca impozit cat pentru un X6.

  • mishazaitev, vineri, 13.03.2015 12:16

    Sa nu fim excesiv de populisti Dle. Vianu... -::) Desi, recunosc, aveti dreptate! Si eu cred ca impozitul ar trebui sa se calculeze, dupa o formula care sa includa pretul masinii, vechimea si capacitatea cilindrica....

  • Sam93, vineri, 13.03.2015 13:13

    Gata! Imi iau un Cadillac Escalade Hybrid ! V8, 6000 cmc ! Yeah baby!

  • nu inteleg, vineri, 13.03.2015 14:24

    Pai pana acum masinile cu propulsie hibrid nu erau scutite de taxe ? Sau doar de inmatriculare/timbrul de mediu ? Ma poate ajuta cv ....... multumesc anticipat !

  • mda, vineri, 13.03.2015 16:48

    pai,eu nu vreau...cum spunea cineva mai sus,acum o cumpar co scutirile alea de taxe si miine vine ponta 2 sau sau boc 7 si hotaraste schimbarea schimbarii...eu unul is vaccinat si cu forfetaru si cu asa zisele facilitati fiscale unde statu iti da cu o mina si iti ia pe alta parte cu 10 ,etc etc etc...in ochii mei statul(sau ma rog smecherii care isi zic stat) trebuie sa munceasca serios sa-mi recistige increderea..pina atunci tot vb cuiva de mai sus "vax albina"

  • vianu, vineri, 13.03.2015 21:18

    @nu inteleg nu de taxele anuale erau scutite ci de taxa de prima inmatriculare

  • rov, sâmbătă, 14.03.2015 18:56

    Mizerii populiste. Sa faca impozitul in functie de valoarea masinii.

  • Adrian, joi, 19.03.2015 01:47

    Ca bogatii care au bani de asa ceva nu sunt tampiti sa plateasca impozit.Ala cu ARO trebuie sa plateasca pentru ca aerul din cilindri = bogatie. gretoasa tara.

  • Adi, vineri, 27.03.2015 10:06

    E buna initiativa, dar sper sa nu se tot schimbe legile de la an la an, cum se spunea mai sus. Hybridul e calea scurta spre poluare zero.

  • alex, vineri, 24.04.2015 23:18

    Pana una alta ramane impozitul cretin de 1000 lei pentru un 2.5, 2500 lei 3.0 si 4500 lei pentru un 3.2. Cretin! Cretin! Cretin! Apropo, ar fi interesanta o statistica despre colectarea impozitelor la nivel local, si mai ales comunal. Va spun ca e JALE mare. Si nu e vorba de 2-3 batrani cu peticele de pamant din spatele casei si 55.4 lei restanti, ci de oameni cu multe mii si zeci de mii de le i restante din impozite, amenzi si penalitati. Mai grav este ca nu-i trage nimeni si nimic de maneca sa-si plateasca impozitele. Doar n-o sa-si execute primarul propriii alegatori.

  • Asd, luni, 09.11.2015 20:41

    Multa ura vad la multi. Auzi.....impozit pe valoarea masinii. :) Si protectia masinilor vechi, diesel :).....Mai vreti si protejarea cancerului :) de la masinile astea...

  • Jioni, marţi, 22.03.2016 13:12

    Stirea e falsa. In Chiajna se plateste impozit 50% la hibride. Tocmai am fost la primarie si am platit.

  • eugeni roates, joi, 09.06.2016 19:43

    Buna ziua totusi astazi am fost la c financiara si raspunsul este urmatorul PENTRU HIBRID care nu polueaza suma se reduce cu 50% careeste de fapt adevarul multumesc de raspuns

  • Dan D., vineri, 17.03.2017 17:43

    Mai concret, care este actul normative (numar, data). Eu am hybrid din 2015 si platesc impozit ca la o masina obisnuita. Nici compensatia la cumparare nu am primit.