Încă o bilă neagră: Volkswagen recunoaşte că modelele Audi cu transmisii automate au software care permite păcălirea testelor de emisii
Volkswagen a confirmat că modelele Audi cu cutie de viteze automată beneficiază de un software care permite păcălirea testelor pentru emisiile de dioxid de carbon.
Cu numai o săptămână în urmă, publicaţia germană Bild anunţa că autorităţile americane au descoperit că Audi foloseşte un dispozitiv software diferit de cel din cadrul scandalului Dieselgate pentru a păcăli testele de emisii de dioxid de carbon.
La vremea respectivă, publicaţia afirma că modelele Audi care au cutie de viteze automată au un software care detectează că maşinile sunt pe bancul de probe pentru a emite mai puţin dioxid de carbon decât în condiţii reale.
Chiar dacă iniţial oficialii Audi au refuzat să comenteze informaţiile, un purtător de cuvânt al Volkswagen a confirmat în cele din urmă că datele apărute în presă sunt reale. "Programele adaptive pot conduce la rezultate incorecte care nu pot fi reproduse ulterior. Audi a explicat detaliile tehnice ale programului Autorităţii Federale de Transport din Germania (KBA) şi a furnizat informaţiile tehnice", a precizat Volkswagen pentru publicaţia Automotive News.
Acest program adaptiv pentru transmisie are în teorie rolul de a oferi performanţe mai bune prin adaptarea la condiţiile de drum şi reducerea consumului de carburant. Chiar dacă Audi a comunicat aceste informaţii autorităţilor germane, publicaţia Bild a dezvăluit că şi Agenţia pentru Protecţia Mediului din Statele Unite (EPA) a deschis o investigaţie pe această temă.
Potrivit unor informaţii anterioare, Audi a folosit în mod activ acest software până în mai 2016, deşi scandalul Dieselgate a izbucnit în septembrie 2015. Dispozitivul folosit de Audi este diferit de cel care a condus la apariţia scandalului Dieselgate, întrucât acesta viza doar testele pentru oxid de azot.
Via Automotive News
-
daniel.popescu, luni, 14.11.2016 11:27
Radu, de cand este normal ca in testele de laborator rezultatele testelor sa fie incorecte si imposibil de reprodus in rularea obisnuita pe sosea?
-
poli, luni, 14.11.2016 12:06
Pai am spus-o de la inceput; Daca tot te-ai pus pe pacalirea testelor, de ce ai face-o doar la diesel; o faci la benzinare, la camioanele MAN din concern ... la toata gama de autovehicule. Daca poti trisa, de ce sa-ti mai bati capu' ca celelalte vehicule sa le faci corecte.
-
bob.sincle, luni, 14.11.2016 13:27
Inca un gram de marlanie si manipulare alias Ghermancy. Au atatea marci incat nu pot bate Toyota cu doar 2 marci si loviti de cataclisme naturale :))))) ...Ce ciudat merge lumea. Toyota cu doua marci vinde mai mult ca Volzvagan cu 10 marci in portofoliu :)))) . Apoi urmeaza R&D unde VW ar trebui sa depaseasca mai intai Mercedes care-i pe pozitia 4 pentru a ajunge Toyota de pe 1 :))))))) ...pt a-l bate este total SF pt nemti. Cand folosesti cea mai depasita suspensie din industrie si motoare non-euro ( care doar cu ajutorul manarilei il faci Euro ) nu te poti lauda cu nimic cand vine vb de R&D :))))
-
G, luni, 14.11.2016 13:47
S-a cam ales praful de renumele nemților. Corectitudinea și priceperea în domeniul mecanic al acestora e de domeniul trecutului.
-
bob.sincle, luni, 14.11.2016 13:59
@G Nu ca ar fi excelat vreodata. Ceea ce nu inteleg eu este dc nu se rezuma macar sa ofere o calitate a interiorului demna de marcile asiatice sau frantuzesti ? E clar ca la partea mecanica sunt de domeniul trecutului, la fel si la suspensii si transmisii , dar dc nu se straduiesc macar sa ofere interioare de calitate ? Am testat multe modele VW si nu exceleaza deloc, au plastic dintr-o bucata la interior, si nici macar jurnalistii nu le claseaza ca un etalon . Dai de la min 9:05 , ai sa auzi cum suna un plastic autentic intr-un VW ''premium'' , a zis ca aceeasi situatie este si in Passat . https://www.youtube.com/watch?v=Jp28bhWOqZo
-
top, luni, 14.11.2016 16:18
din pacate iti dau dreptate. Am fost anul asta la un salon auto si m-am urcat intr-un passat destul de bine echipat. Desi sunt posesor de toyota yaris din 2008 m-am dus sa vad si cum se prezinta masinile germane la interior(eram convins ca sunt mult superioare celor asiatice mai ales la interior, plastice, tapiterie etc) Ei bine... am ramas super surprins negativ vorbind, de asa zisa calitate a passatului: era destul de proasta ergonomia interioare, parca nu-mi gaseam locul la volan si era destul de ingust interiorul de parca stateam intr-o masina de clasa mica. Calitatea bordului era destul de slaba , zic eu, pur si simplu nu ma steptam la asta. Singurul concurent cu care l-am concurat si in care am reusit sa ma urc a fost toyota avensis: va spun sincer ca nu era cu nimic mai prejos decat passat ba chiar cred ca era chiar mai bun la plstice , ergonomie etc .Cand ma gandesc si la preturile dintre cele doua ca sunt atat de diferite in sensul ca passatul e mult mai scump, va spun sincer ca as merge pe toyota in orice moment, fara nici un dubiu. Va mai spun ca m-am urcat si intr-un audi a 6 , 3L diesel si m-a luat claustrofobia ??!!! Nu contest ca masina te baga in scaune si fuge de rupe... dar interiorul pur si simplu lasa de dorit, nimic spectaculos la pretul pe care il cer. Consider ca nemtii au scazut foarte mult calitatea in ultimii ani iar preturile au crescut foarte mult, chiar nepermis de mult. Nu-mi pare rau ca mi-am luat japoneza iar pe viitor n-ar fi exclus sa achizitionez o kia sau hyundai mai ales ca preturile pe care le practica sunt absolut imbatabile. o zi buna
-
bob.sincle, luni, 14.11.2016 18:25
@top Vezi ca deja ti-ai luat 2 negative de la spalatii pe creier care probabil n-au condus sau n-au urcat in viata lor in nici o masina ( ba mai mult ma apuca rasul cand vine unul cu cate o poveste inventata ) , eu pot demonstra asta oricui vrea , am testat sute de masini de la Bentley, Ferrari pana la cele mai ieftine Dacia, Fiat, etc. In sfarsit. De la mine ai +1 pt argument si concluzii bine definite. In priviinta Audi, aceeasi problema am gasit-o si eu. Noile A6 A4 si A3 sedan parca nu fac parte din segmentele descrise de ei, cand te urci la interior ai senzatia ca esti intr-o masina de clasa mai mica. Eu am 1,94 inaltime si ma simt ca intr-un cotet cand ma urc intr-un A3 in spate. In fata este OK dar pozitia scaunelor lasa de dorit, de asemenea si scaunele de baza , pt scaune mai bune trebuie sa cumperi motorizari de peste 30-40 mii , sau doar parkete care ti le baga pe gat cu alte optiuni sportivizate care ajung la vreo 10 mii . Este sarlatanie pe fata. In priviinta calitatii, doar nu exceleaza nici A6-le, are plastic tare in zona sistemului MMI si a selectorului, de astfel se vad suruburile plasticelor imbinate la interior ( cunoscatorii stiu ce zic ) chiar si in A8 se vad suruburile, si nu doar eu zic asta, inclusiv George Buhnici a semnalat acest minus, mai jos arat testul cu A8. In priviinta VW , foarte slab finisate, Avensis este peste noul Passat la finisaje, ofera manere acoperite cu piele pe usi si inclusiv pe mijlocul volanului nu doar colacul. De asemenea, la Avensis nu se vede tabla vopsita la marginea usilor precum in Passat, acea zona vizibila este acoperita cu un cheder care mai are rolul si unei insonorizari superioare. In aceasta poza este vorba de varianta full options adica acea versiune nesimtit de scumpa ( 60 mii euro ), se vede acea bucata de tabla vopsita pe marginea usilor la interior, in aceasta configuratie masina are o culoare albastru pacific ( se observa si dupa nuanta oglinzilor exterioare ) https://www.netcarshow.com/volkswagen/2015-passat/1024x768/wallpaper_2f.htm https://www.youtube.com/watch?v=Z-j5o-0fEuc
-
Vasilii.Pantilinitii, luni, 14.11.2016 21:06
Bai baieti, bai copii... Ca un mos toyotar ce sunt vorbesc cu mine insumi. M-am urcat in toate masinile lansate pana acum. Toyota e singura care are ergonomia si calitatea carutelor din Gagauzia. Pe drumuri gagauze, masinile germane sau franceze n-au nicio sansa...
-
bob.sticle, marţi, 15.11.2016 03:33
Ma scuzati ca iar am intrat in niste sticle si am incurcat nickurile. Eu vorbesc, eu ma aprob, si eu ma votez. traiasca avtomarket.ro
-
inexorabil, marţi, 15.11.2016 06:29
Să recapitulăm fascinați: nea Mafencu are 17-18 ani, 1.94 m ȋnălțime, a testat tot ce au lansat Bugatti, Ferrari, Maybach și Lexus (este ceva ȋn neregulă cu această enumerare? evident că nu :P) și…nu există ȋn tot Superroiul Local de Galaxii (zis și Fecioara, dar a avut grijă eroul nostru să nu mai fie astfel) dealer și publicist auto ca dânsul. Ah, stați că ȋncepe la radio maratonul reclamelor farmaceutice (dedicate nouă, nu lui).
-
Pai da..., marţi, 15.11.2016 11:10
Sa incerc sa va raspund domnule Popescu la intrebarea dv: de cand este normal ca in testele de laborator rezultatele testelor sa fie incorecte si imposibil de reprodus in rularea obisnuita pe sosea? De fapt este normal sa fie asa in Europa de cand comisia europeana a adoptat ciclul de omologare NEDC (New European Drivig Cycle). Daca o sa studiati un pic ce presupune omologarea pe ciclul NEDC, o sa observati ca legilatia este permisiva. Adica , temperatura la care se face omologarea este [20°-30°], bateria masinii este incarcata, masina este rodata, se fac pre-conditionari, carburantul folosit este unul special si nu comercial, omologarea nu se face cu consumatori gen AC. Rotile masinii sunt in permanenta drepte, deci impactul pompei higraulice/directiei electrice este neglijabil. Si mai apoi, daca va uitati pe profilul NEDC o sa aflati repede cat de reprezentativ este fata de utilizarea unui clinent. Oricum, se mai elimina din acesti factori odata cu trecerea la WLTC si RDE (adica incepand cu 09.2017). Initial RDE si WLTC au fost prevazute din 2019. Multumita Dieselgate, data de aplicare s-a accelerat.
-
@bob.sincle, marţi, 15.11.2016 15:34
din pacate efectul de turma isi face simtita prezenta, chiar foarte agresiv asa caci n-am de ce sa-mi bat capul ca oricum nu reusesc sa schimb ceva. Am ajuns groapa de gunoi a europei, pe langa janghine auto din vest , acum ''importam'' si gunoi cu tiru ca e mai ieftin de reciclat la noi Asta e , ne meritam soarta !
Citeste si
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
Jurnalism romanesc la cel mai inalt nivel. Titlu exploziv cu articol care apoi il contrazice. "VW recunoaste ca pacaleste testele" iar apoi in articol sanki, au spus doar ca natura adaptiva a softului la conditiile de drum il poate face sa se comporte diferit, ceea ce e absolut normal.