Industria auto avertizează: “Europa riscă o divizare din cauza lipsei stațiilor de încărcare în majoritatea țărilor”
O analiză făcută de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) arată un decalaj uriaș între țările din Vest și restul continentului când vine vorba de expansiunea rețelelor de stații de încărcare pentru mașinile electrice.
Cele mai multe puncte de încărcare pentru mașinile electrice se află în Olanda (66.665), Franța (45.751) și Germania (44.538), potrivit datelor ACEA. Împreună, cele trei țări dețin 70% din totalul de puncte de încărcare la nivel european, în timp ce restul de 30% este răspândit pe 77% din Bătrânul Continent.
ACEA subliniază că România are o suprafață de 6 ori mai mare decât Olanda, însă deține doar 0.2% din numărul punctelor de încărcare din Europa. În schimb, cota olandezilor este de aproape 30% din totalul european.
Oficialii ACEA spun că există deja o “ruptură” între țările bogate din Vest și țările cu un PIB mai mic din regiunea Europei Centrale și de Sud-Est, la capitolul infrastructură pentru electrice.
Diferența dintre Germania (locul 3, cu 19.9% din totalul punctelor de încărcare) și Italia (locul 4, cotă de 5.8%) este una uriașă, menționează reprezentanții industriei auto, iar diferențele continuă să crească pe măsură ce coborâm în clasament.
ACEA avertizează că UE trebuie să impună ținte clare și ferme pentru dezvoltarea rețelelor de încărcare în anii următori, pe care țările membre să le respecte.
La nivel european, cele mai puține puncte de încărcare pentru mașini electrice se află în Cipru (70), Malta (96), Lituania (174), Bulgaria (194) și Grecia (275). Potrivit datelor ACEA, România deține doar 493 de puncte de încărcare, însă există analize care arată că țara noastră are 800 de stații publice.
Via ACEA
Nu știu cum se face dar toți miliardarii vestici sunt făcuți cu bani publici (nu ai statutului, statul nefiind decât o mână de reprezentanți ai noștri preocupați cu alte aspecte ale vieții).