Informații despre viitorul Mercedes-Benz EQS: sedanul electric va prelua tehnologii de la Clasa S și ar putea debuta în toamna acestui an

Publicat vineri, 26.07.2019 13:05 de Cornel Șocariciu

Mercedes-Benz pregătește prezentarea lui EQS. Sedanul electric al nemților va avea la bază platforma Modular Electric Architecture și va miza pe o configurație cu două motoare electrice. Conform surselor, autonomia ar urma să fie cuprinsă între 400 și 500 de kilometri.

Familia de electrice Mercedes-Benz EQ este pe cale să devină din ce în ce mai mare. Până la finele anului viitor, oficialii constructorului german își doresc ca această să fie alcătuită din cel puțin patru modele.

Alături de SUV-ul EQC, familia de electrice a constructorului german va include și o navă amiral inspirată de Clasa S (foto). Modelul va fi botezat EQS, iar o serie de

prototipuri de teste au fost surprinse recent în timpul unor sesiuni.

În ceea ce privește designul, viitorul EQS ar urma să preia o parte din liniile lui CLS, dar va integra și elemente pe care deja le-am admirat pe Clasa S și chiar și pe noul Mercedes-AMG GT 4-door Coupe. La interior, viitorul EQS va oferi spațiu ceva mai generos decât Clasa S, iar tehnologiile vor fi preluate de pe nava amiral a constructorului german.

Noul EQS va fi primul model din gama EQ care va primi platforma MEA (Modular Electric Architecture), arhitectura gândită special de nemți pentru modelele electrice. Conform unor surse apropiate companiei, sedanul electric va fi echipat cu două motoare, câte unul pe fiecare punte. Și EQC folosește o arhitectură asemănătoare, iar în cazul SUV-ului, cele două motoare electrice oferă 408 CP și 760 Nm. În cazul lui EQS, resursele disponibile vor fi ceva mai generoase. În ceea ce privește bateria, aceleași voci menționează un acumulator cu o capacitate de 90 kWh, o valoare suficientă pentru o autonomie curpinsă între 400 și 500 de kilometri.

Viitorul Mercedes-Benz EQS va fi asamblat la uzina din Sindelfingen. Este a treia fabrică Mercedes din Germania care a fost pregătită pentru asamblarea modelelor electrice. În Bremen este produs SUV-ul EQC, în timp ce la uzina din Rastatt, Mercedes-Benz va asambla viitorul EQA (model electric de clasă compactă).

Surse apropiate companiei menționează că viitorul sedan electric ar putea fi prezentat oficial în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, eveniment care își deschide porțile la începutul lunii septembrie.

Via | Autocar

  • ACE - Craiova, vineri, 26.07.2019 14:00

    Sufla deja un vanticel de la TESLA (Model S si Model 3), in ceafa nemtilor .......?! Asta e NIMIC.....Sa vedeti insa ceea ce se va imtampla, la sfarsitul anului 2020 cand se va lansa comercial, si in Europa, TESLA Model Y......

  • andrei, vineri, 26.07.2019 19:20

    sufla cucu. aia vand 11.000 pe luna, astia vand 150.000 https://www.automarket.ro/stiri/vanzari-premium-mercedes-benz-ramane-lider-dupa-primele-3-luni-dar-bmw-90941.html evident, tesla doar electrice iar MB din tot ce are. dar nu e vina MB ca tesla nu are decat electrice si nu e nici vina tesla ca MB sta prost la electrice. in final conteaza profitul total, de oriunde ar veni el.

  • zarnesteanu, sâmbătă, 27.07.2019 02:13

    @ACE, pana la sfarsitul lui 2020 mai e cale lunga. Multe modele electrice or sa apara pana atunci iar tabloul lumii auto va fi substantial schimbat. Sunt o gramada de firme care or sa vina pe piata cu masini electrice. Intre timp Mercedes raporteaza pierderi desi este pe locul 1 la vanzari premium pe plan mondial. Si nu cred ca au o marja de profit mica si nici nu vand pe pierderi. Explicatia este in investitiile in masini electrice si tehnologii noi. Eu cred ca se pozitioneaza foarte bine pe piata pentru anii urmatori. Un 400-500 km autonomie e ceva normal la clasa asta in ziua de azi. Eu n-am fost atent niciodata, dar nu cred ca fac plinul prea des la peste 400km. Deci electric va fi suficient pentru o utilizare normala a masinii. Tesla Model 3 vinde de rupe la ora actuala in Europa si asta demonstreaza ca sunt o gramada de oameni dispusi sa dea 60-70k de euro pe o masina electrica moderna si performanta. Chiar nu vad de ce Mercedes ar avea probleme. Cu atat mai mult cu cat au traditie in fabricarea automobilelor spre deosebire de Tesla care este inca un newcomer. Abia astept sa vad cu ce or sa iasa pe piata in urmatorii 2-3 ani.

  • zarnesteanu, sâmbătă, 27.07.2019 02:18

    Inca o treaba care imi place foarte mult este sasiul proiectat strict pentru masini electrice. Asa inseamna performante mult mai bune, o greutate mai mica si utilizarea spatiului mai eficienta. In plus este inca un indiciu despre commitment-ul Mercedes pe directia masinilor electrice. Nu mai e doar o carpaceala si-o tranzitie de la m.a.i. la baterii, ca in cazul EQC. Le tin pumnii.