Înmatriculări de mașini noi pe piața din Europa în februarie: Renault Clio depășește Volkswagen Golf și urcă pe primul loc. Dacia Sandero coboară pe locul 19

Publicat miercuri, 25.03.2020 13:25 de Daniel Popescu, Foto: Renault

Renault Clio a fost modelul cu cele mai multe înmatriculări în Europa în luna februarie și a depășit Volkswagen pentru mai puțin de 200 de unități. Între timp, Dacia Sandero a coborât pe poziția a 19-a.

Piața auto europeană a înregistrat un nou declin în Uniunea Europeană în luna februarie, iar o analiză realizată de compania Jato Dynamics a scos în evidență că doar câteva modele au reușit să înregistreze creșteri.

Sursa citată a analizat datele de înmatriculări din cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, iar rezultatele arată că Renault Clio a fost modelul cu cele mai multe înmatriculări, în ciuda unei scăderi de 4%.

Cu un total de 24.914 unități, subcompacta franceză a detronat astfel liderul tradițional Volkswagen Golf, care în prezent face însă trecerea la o nouă generație. Golf a înregistrat o scădere de 21% a înmatriculărilor, însă a fost la numai 179 de unități de noul lider.

Datele compilate de Jato arată creșteri pentru următoarele trei modele din top, și anume Peugeot 208, Opel Corsa și Fiat Panda. Următoarele locuri din clasament sunt ocupate de Ford Focus, Citroen C3 și Volkswaen Polo, în timp ce Skoda Octavia și Toyota Yaris completează top 10. Toate aceste modele au înregistrat însă scăderi cu peste 10%.

Interesant este că în top 10 nu se regăsește niciun SUV, în ciuda faptului că acest segment a avut în februarie o cotă de 39%, aproape dublă comparativ cu cota de 20% a modelelor compacte.

Chiar dacă înainte era o prezență constantă în top 10, Dacia Sandero a coborât acum pe poziția a 19-a cu 12.541 unități și o scădere accentuată de 21%, în timp ce Dacia Duster nu figurează în top 25. Pe de altă parte, Jato menționează că Ford a înmatriculat în luna februarie 7.500 de unități ale SUV-ului Puma produs la uzina de la Craiova.

Loc Model Înmatriculări
februarie 2020
1 Renault Clio 24.914
2 Volkswagen Golf 24.735
3 Peugeot 208 20.923
4 Opel Corsa 18.406
5 Fiat Panda 17.680
6 Ford Focus 16.730
7 Citroen C3 16.254
8 Volkswagen Polo 16.181
9 Skoda Octavia 14.853
10 Toyota Yaris 14.488
11 Ford Fiesta 14.239
12 Peugeot 3008 14.175
13 Volkswagen T-Roc 13.886
14 Nissan Qashqai 13.680
15 Toyota Corolla 13.564
16 Volkswagen Tiguan 13.403
17 Fiat 500 13.344
18 Renault Captur 12.905
19 Dacia Sandero 12.541
20 Mercedes-Benz Clasa A 12.318

Via Jato Dynamics

  • fanel, miercuri, 25.03.2020 13:49

    Se pare ca nu se mai poarta portbagajele mari de familie

  • LoL, miercuri, 25.03.2020 15:42

    Romanul nu mai stie cum sa ridice VW in slavi si insusi neamtul cumpara Renault. Tare!

  • ABC, miercuri, 25.03.2020 16:57

    Daca ar scoate intr-o zi vw si conserve de peste, tot p'alea le-ar cumpara romanul. Ca sa pastreze capacele cu VW... :)

  • Edikkk, miercuri, 25.03.2020 17:40

    Şi încă nu au apărut puternic versiunile hibride non plugin şi versiunile hibride plugin de la Renault !!! apar în a doua jumătate a anului ... Cu un Clio E-tech, Captur E-tech şi Megane E-Tech celelalte modele VW o să arate adevărata valoare - de maşini noi, fiţoase, dar uzate moral de noi.

  • alex, miercuri, 25.03.2020 18:39

    Da Edicutza draga, cu o medie de 3-5000 euro in plus fata de modelele care nu curenteaza, sigur s-ar vinde ca painea cruda, rece si uscata. Inafara de fortarile guvernamentale si cazurile marginale de naveta, hibridele si pluginurile sunt grelutz de vandut mai ales in segmentele in care o hibridizare adauga 20-30% in plus fata de varianta nehibrida. Uita-te atent in tabelul de mai sus. 10 din cele 20 de modele sunt subcompacte cu pret de pornire de la 8 mii euro. Doar 2 din cele 20 cele mai vandute masini in Europa incep in mod real la peste 20k euro (Tiguan si clasa A care e si singura premium din clasament) in rest sunt masini normale si relativ ieftine si fara fandoseli.

  • alex, miercuri, 25.03.2020 18:47

    Oricum ramane de vazut ce se va alege din toate paradele astea eco-gay dupa si cand va trece criza coronavirusului. S-ar putea ca multe state sa-si bage picioarele in eco-fitele UE si sa-si vada de propriile interese, de propriile economii si mai ales de proprii cetateni in primul rand ca fara ei nu exista nici celelalte. Sa vedem cati vom supravietui mai intai si apoi cati vom mai avea un venit incat sa avem din ce trai. Doamne-ajuta.

  • alex, miercuri, 25.03.2020 18:50

    Desi titlul suna alarmist pentru Dacia, in realitate cifrele sunt bune. Dacia a vandut ca numar de bucati, jumatate din numarul celei mai vandute masini. Nu e rau. Ca sa nu zic ca s-a vandut un Sandero la fiecare 2 Golfuri

  • M_Frank, miercuri, 25.03.2020 21:56

    Criza in care ne aflam acum se va "transpune" in putin timp in cifre de care ne vom speria.(știu, multi de IN) Pentru cei ce încearcă sa ii convingă pe ceilalți ca o marca e mai buna ca cealaltă din prisma dimensiunilor (excluzând factorul: "beauty is in the eye of the beholder) vor fi uimiți ca balanța se va înclina in favoarea $$ vs spațiu. Oricând poți optimiza "porcul" din portbagaj sau sa-ti trimiti "prietenii" cu alt mijloc de transport decât al tau, pentru ca ti-ai dat seama ca defapt nu merita sa impresionezi pe nimeni cu mașina ta.

  • Calingura, miercuri, 25.03.2020 22:22

    Pot fi acuzat ca sunt fan Golf dar eu zic sa va ganditi de ce nu mai e pe locul 1: pentru ca G8. Oamenii au asteptat sa se poata comanda. Valul de inmatriculari vine imediat.

  • Alesu, joi, 26.03.2020 10:22

    Lingura baby, la Dacia e aceeasi problema, toti asteapta modelele noi de sandero si logan, astea se vand deja de 8 ani, nu ca si golful G7 de 4.

  • Calingura, joi, 26.03.2020 11:30

    Ce treaba am eu cu Dacia sau cu tine? Eu m-am referit la titlu? Sunt printre cei care respecta Dacia si performanta ei. Ca nu mi-am luat Dacia nu e pentru ca am suferinte sau frustrari cu pentru ca mi-am permis mai mult. Iar G7 are vreo 8 ani pe piata, nu 4; un facelift nu sperie clientii la fel de mult ca un model nou. Daca nu l-ai avut, sunt mari sanse sa nici nu iti dau seama care e faceliftul.