Înmatriculările Dacia au crescut în Europa cu aproape 8% în luna mai: peste 58.000 de unități și o cotă de piață de 4%

Publicat marţi, 18.06.2019 13:08 de Daniel Popescu

Dacia a înmatriculat peste 58.000 de unități în Europa în luna mai, în creștere cu 7.8%, și și-a consolidat cota de piață de 4%, în contextul în care piața auto în ansamblu a înregistrat o creștere anemică de 0.04%.

Dacia a continuat să înregistreze o creștere puternică a înmatriculărilor pe piața auto europeană și în luna mai, potrivit datelor oficiale publicate marți de Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA).

Astfel, Dacia a înmatriculat 58.205 unități în cursul lunii mai, în creștere cu 7.8% comparativ cu perioada similară a anului trecut, în timp ce cota de piață a fost de 4%, în creștere de la 3.7%.

Între timp, la nivelul Europei, constructorii au înmatriculat în total 1.443.708 unități în cursul lunii mai, în creștere cu numai 0.04%. Totuși, aceasta este prima creștere lunară a înmatriculărilor de mașini în Europa după 8 luni de scăderi consecutive.

La nivelul primelor 5 luni ale anului, Dacia a ajuns la 256.806 unități înmatriculate, corespunzător unei creșteri de 11.7% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Între timp, în același interval, piața auto europeană a scăzut cu 2%, la 6.935.028 de unități.

În urma acestor performanțe, Dacia ocupă în continuare locul 13 în clasamentul mărcilor cu cele mai multe înmatriculări în Europa în primele cinci luni ale anului. Pe prima poziție rămâne în continuare Volkswagen, urmat de Renault și Peugeot, în timp ce Ford și Opel sunt pe locurile 4 și 5.

Clasamentul scoate în evidență că Dacia este brandul cu cea mai mare creștere procentuală în primele cinci luni ale anului dintre primii 20 de constructori auto. De asemenea, BMW și Skoda sunt singurii constructori din top 10 care au înregistrat înmatriculări în creștere.

Loc Constructor Înmatriculări 
ian-mai 2019
Înmatriculări 
ian-mai 2018
Creștere
1 Volkswagen 768.576 805.701 -4.6%
2 Renault 461.964 493.169 -6.3%
3 Peugeot 438.375 444.048 -1.3%
4 Ford 428.679 467.259 -8.3%
5 Opel 392.737 404.307 -2.9%
6 Mercedes 374.493 377.052 -0.7%
7 BMW 350.328 342.212 +2.4%
8 Audi 335.176 354.037 -5.3%
9 Skoda 329.047 326.750 +0.7%
10 Toyota 317.223 319.856 -0.8%
11 Fiat 316.911 349.002 -9.2%
12 Citroen 295.756 271.610 +8.9%
13 Dacia 256.806 229.863 +11.7%
14 Hyundai 236.027 238.675 -1.1%
15 Kia 221.126 217.348 +1.7%

Toate datele din acest articol sunt valabile pentru cele 28 de state din Uniunea Europeană și țările care fac parte din organizația EFTA (Norvegia, Elveția, Islanda și Liechtenstien).

Via ACEA

  • Moldovean, marţi, 18.06.2019 14:57

    Nu doar că a vândut mai mult decât Hyundai și Kia, dar și mai mult decât SEAT (!!!) și chiar Nissan. I-a luat și pe cei de la Suzuki cu al lor Vitara. Apropo de Vitara, am văzut pe aici mulți români care denigrau Duster și arătau cât de tare e Vitara (deși Vitara e și ea plină de plastic tare și mai are și 18 cm gardă la sol comparativ cu 21 cm la Duster) în condițiile în care în Europa Duster a fost cumpărat în 2018 în peste 180.000 exemplare, iar Vitara în doar aproape 68.000. Deci de aproape 3 ori mai puțin. Și nu cred că toți oamenii ăia sunt proști.

  • 4%, marţi, 18.06.2019 15:47

    cota de piata in Europa, e aproape incredibil! ma intreb daca mai exista vreun brand romanesc care sa aiba o asemenea prezenta internationala.