Înmatriculările Dacia în Europa au crescut cu 14% în luna mai: peste 53.000 de europeni au ales un model al mărcii românești
Dacia a înmatriculat 53.000 de unități în Uniunea Europeană în luna mai, în creștere cu 14%, corespunzător unei cote de piață de 3.8%. Înmatriculările au ajuns la 225.000 de unități în primele 5 luni ale anului, în creștere cu 17%.
Dacia a reușit să păstreze ritmul de creștere a înmatriculărilor pe teritoriul Uniunii Europene și în luna mai a acestui an, potrivit unui raport oficial publicat de Asociația Constructorilor de Automobile din Europa.
În a cincea lună a anului, constructorul de la Mioveni a înmatriculat 53.074 de unități, în creștere cu 14.1% comparativ cu perioada similară a anului trecut, și a ajuns astfel la o cotă de piață de 3.8%.
La nivelul primelor 5 luni ale anului, Dacia a înmatriculat 225.861 de unități, în creștere cu 17.4%, iar cota de piață a atins 3.3%. Datele vin în contextul în care creșterile înregistrate de piață auto europeană sunt mai mici: doar 0.8% în luna mai și 11.6% la nivelul primelor 5 luni ale anului.
Volkswagen își păstrează detașat prima poziție în topul primelor 5 luni după cu o creștere consistență de 7.8% la 722.000 de unități, însă brandul care a obținut cele mai mari creșteri din cadrul Grupului Volkswagen este Seat: aproape 20%, la puțin peste 200.000 de unități.
Creșteri consistente au avut și Jeep (+68%), Lexus (+10%) sau Skoda (+8.9%), în timp ce brandurile premium din Germania înregistrează un început de an mai puțin prolific: Audi a scăzut cu 3.1% (344.000 de unități), BMW cu 3.9% (326.000 de unități), iar Mercedes cu 0.6% (362.000 de unități).
În privința înmatriculărilor pe țări, România a obținut și în luna mai cea mai mare creștere procentuală din Uniunea Europeană: peste 43%, la 11.555 de unități. În plus, România ocupă prima poziție și în clasamentul creșterilor înregistrate la nivelul primelor 5 luni ale anului, cu un plus de 29.3% la 47.827 de unități.
Via ACEA
La 3,3% ar trebui sa fie binisor peste Volvo, Mini sau Mitsubishi, si cam la nivelul Hyundai si Kia. As zice ca nu e rau deloc pentru o marca inexistenta practic in afara Romaniei pana acum 14 - 15 ani!