Înmatriculările Dacia în Europa au crescut cu 7.1% în luna august: aproape 47.000 de unități și cotă de piață de 4.4%
Dacia a înmatriculat 46.968 de mașini noi în Europa în luna august, în creștere cu 7.1%, în contextul în care piața auto în ansamblu a înregistrat o scădere de 8.6%.
Deși luna august a fost una mai puțin bună pentru piața auto din Europa, Dacia reușește să obțină valori pozitive. Potrivit datelor oficiale publicate de Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA), constructorul de la Mioveni a înmatriculat 46.968 de mașini noi, în creștere cu 7.1% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Cota de piață Dacia a fost de 4.4%, în creștere de la 3.7%.
Între timp, la nivel european, constructorii au înmatriculat în total 1.074.169 de unități, în scădere cu 8.6% raportat la perioada similară a anului trecut. Această scădere din august 2019 este explicată, în principal, prin faptul că în august 2018 (luna premergătoare introducerii noului test de emisii WLTP), înmatriculările de mașini noi au înregistrat o creștere de 31.2% față de august 2017. În august 2018 au fost înmatriculat vehicule care încă nu erau omologate conform noilor teste WLTP, iar astfel piața a crescut artificial.
La nivelul primelor opt luni, Dacia a ajuns la 412.669 de mașini înmatriculate, în creștere cu 10% comparativ cu intervalul similar din 2018. În același timp, cota de piață a crescut de la 3.4% la 3.8%. Între timp, în același interval, piața auto europeană a scăzut cu 3.2%, la 10.830.899 de unități.
În urma acestor performanțe, Dacia ocupă locul al 13-lea în clasamentul mărcilor cu cele mai multe înmatriculări în Europa în primele opt luni ale anului. Prima poziție este ocupată de Volkswagen, constructorul german fiind urmat de Renault și Peugeot.
Loc | Constructor | Înmatriculări ian-aug 2019 |
Înmatriculări ian-aug 2018 |
Creștere [%] |
1 | Volkswagen | 1.221.144 | 1.319.664 | -7.5 |
2 | Renault | 721.126 | 819.876 | -12 |
3 | Peugeot | 664.935 | 680.595 | -2.3 |
4 | Ford | 654.779 | 690.875 | -5.2 |
5 | Opel | 600.413 | 619.366 | -3.1 |
6 | Mercedes | 585.215 | 579.487 | +2.6 |
7 | BMW | 537.224 | 536.589 | +0.1 |
8 | Audi | 536.950 | 578.993 | -7.3 |
9 | Skoda | 524.574 | 516.062 | +1.6 |
10 | Toyota | 503.785 | 498.488 | +1.1 |
11 | Fiat | 467.028 | 535.591 | -12.8 |
12 | Citroen | 450.588 | 426.984 | +5.5 |
13 | Dacia | 412.669 | 375.014 | +10% |
14 | Hyundai | 376.700 | 378.643 | -0.5% |
15 | Seat | 362.965 | 341.190 | +6.4% |
Toate datele din acest articol sunt valabile pentru cele 28 de state din Uniunea Europeană și țările care fac parte din organizația EFTA (Norvegia, Elveția, Islanda și Liechtenstien).
Via | ACEA
Eu zic că e o performanță. Doar la 100.000 în spatele Skoda și aproape de Citroen. Peste Hyundai și Seat. Iar în top 15 nu apar Nissan, Mazda, Honda, Kia, Suzuki etc. Deci e peste ele ca vânzări. Mă aflu și eu de o lună la primul model Dacia și dincolo de lipsurile unui low-cost, am fost plăcut surprins cât de confortabilă este și chiar bine insonorizată. Și interiorul deși e plasticos, arată o calitate de fabricație mai bună decât la primele Logan/Sandero și se simte solid și rezistent. Și pentru haterii ăia care o dau cu Vitara peste Duster: pe lângă faptul că prima are 18 cm gardă la sol și Duster 21 cm (adică Duster e net superior în offroad), în 2018 Vitara a vândut 68.000 de mașini în Europa și Duster 180.000 (adică de 3 ori mai mult). Dar așa e românul. Multora încă le pute Dacia, deși am văzut o schimbare pozitivă în privința asta și la noi.