Înmatriculările de mașini noi au scăzut cu 27% în Europa în primele zece luni ale anului: Dacia a înregistrat aproape 330.000 de unități, în scădere cu 32%

Publicat miercuri, 18.11.2020 11:51 de Cornel Șocariciu, Foto: Dreamstime

Europenii au înmatriculat aproape 9.7 milioane de mașini noi în primele zece luni ale anului, în scădere cu 27.3% comparativ cu intervalul similar din 2019. În toată această perioadă, Dacia a înregistrat o scădere de 32.4%, la aproximativ 330.000 de unități.

Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA) a publicat raportul cu privire la numărul înmatriculărilor de pe piața europeană din luna octombrie.

Conform acestuia, luna trecută, europeanii au înmatriculat aproape 1.13 milioane de mașini noi, în scădere cu 7.1% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

În ansamblu, la nivelul primelor zece luni ale anului, europenii au înmatriculat aproape 9.7 miloane de mașini noi, în scădere cu 27.3%.

În luna octombrie, Dacia a înmatriculat 38.749 de unități, în creștere cu 0.1% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Cu toate acestea, la nivelul primelor zece luni, constructorul de la Mioveni raportează o scădere de 32.4% (329.868 de unități). Prin urmare, și cota de piață a mărcii Dacia a înregistrat o scădere comparativ cu perioada similară a anului trecut, de la 3.7% la 3.4%.

Volkswagen continuă să fie liderul detașat al industriei auto, cu o cotă de piață de 11%, în timp ce podiumul este ocupat de doi constructori francezi, Renault și Peugeot.

Loc Constructor Înmatriculări 
ian-oct 2020
Înmatriculări 
ian-oct 2019
Evoluție
1 Volkswagen 1.068.412 1.498.687 -28.7%
2 Renault 664.684 886.551 -25%
3 Peugeot 603.224 818.400 -26.3%
4 Mercedes-Benz 598.125 744.718
-19.7%
5 Ford 540.327 809.167 -33.2%
6 BMW 539.141 683.696
-21.1%
7 Toyota 528.903 634.295 -16.6%
8 Skoda 526.540 641.652 -17.90%
9 Audi 491.926 631.393
-22.1%
10 Fiat 397.911 563.030 -29.3%
11 Opel 397.202 728.645 -45.5%
12 Citroen 372.564 550.626 -32.3%
13 Kia 353.052 430.425 -18%
14 Hyundai 348.255 474.290 -26.6%
15 Dacia 329.868 487.674 -32.4%

Toate datele din acest articol sunt valabile pentru cele 27 de state din Uniunea Europeană, la care se adaugă Marea Britanie și țările care fac parte din organizația EFTA (Norvegia, Elveția, Islanda și Liechtenstien).

  • alex, miercuri, 18.11.2020 13:33

    N-ai ce sa-i faci, e o simpla raceala.

  • dan_grc, miercuri, 18.11.2020 14:39

    Daca inversam topul ar fi in sfarsit adevarata zicala " strainii stau la rand la Dacia ", in detrimentul marcilor nesatule nemtesti. Ceva mai serios, unde este Alfa, care trebuia sa renasca de cativa ani ? Nu are legatura cu pandemia, Alfa vinde mai putin ca Dacia, nu stiu ce va face noul grup Stelantis, dar are o colectie de marci cu probleme, ma intereseaza doar Alfa si Maserati, marci cu istorie si prestigiu european, ar fi mare pacat sa dispara.

  • alex, miercuri, 18.11.2020 17:11

    Pana la Alfa, mai sunt marci de volum care nu-s in primele 15: Seat, Suzuki, Honda, Nissan, Mitsubishi

  • dan_grc, miercuri, 18.11.2020 17:40

    Marcile japoneze enumerate au si alte piete cu care pot supravietui, SUA in principal, dar si China, Japonia, Coreea de Sud, dar Alfa si Maserati nu au, Europa este principala piata. De Seat sincer nu-mi pasa, este europeana, dar nu are nimic in spate.

  • tzenu_bmw, miercuri, 18.11.2020 19:04

    @dan_grc Alfa e o marca moarta...grupul Fiat isi bate joc de ea in adevaratu sens al cuvantului.... Am inceput sa inteleg de ce Alfa nu poate prospera...problema e ca nu primeste sistinere si finantare de la grupul Fiat....adica se descurca cu acei bani putini pe care pune mana....de aceea modelele lor sunt tot timpu demodate si imbatranite pt ca sunt tinute in productie muuuult timp.....modelul 147 aproape 10 ani de productie...Mito are 11 ani de productie....Giulietta la fel e de 10 ani pe piata si inca se produce.... Alfa vinde cam 100.000 modele pe an(intr-un an bun)...pacat de marca..