Înmatriculările de mașini noi au scăzut cu 33% în Europa în primele opt luni ale anului: Dacia a înregistrat 248.000 de unități, în scădere cu 41%

Publicat vineri, 18.09.2020 06:17 de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com

Europenii au înmatriculat peste 7.2 milioane de mașini noi în primele 8 luni ale anului, în scădere cu aproape 33% comparativ cu perioada similară din 2019. Dacia a înregistrat o scădere de 41%, la aproximativ 248.000 de unități.

Piața auto europeană continuă să își revină timid pe măsură ce restricțiile de circulație impuse de autorități au fost eliminate.

Potrivit datelor oficiale publicate în această săptămână de Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA), înmatriculările de mașini noi au scăzut în Europa cu 5.7%, pentru ca în luna august să înregistreze un declin și mai puternic, de 19%.

În ansamblu, la nivelul primelor opt luni ale anului, europenii au înmatriculat 7.27 milioane de unități, în scădere cu 33% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

La fel ca și în prima parte a anului, Dacia a avut o evoluție mai slabă decât piața europeană și a înregistrat o scădere de 40.5%, la aproape 248.000 de unități. Prin urmare, și cota de piață a mărcii Dacia a înregistrat o scădere comparativ cu perioada similară a anului trecut, de la 3.8% la 3.4%.

Toți constructorii au înregistrat vânzări în scădere pe parcursul primelor opt luni ale anului, iar Porsche este singurul brand cu o scădere mai mică de 10%.

Volkswagen continuă să fie liderul detașat al industriei auto, cu o cotă de piață de peste 11%, în timp ce podiumul este ocupat de doi constructori francezi, Renault și Peugeot. O surpriză este că brandurile premium Mercedes-Benz și BMW au urcat pe locurile 4 și 5 ale topului european.

Loc Constructor Înmatriculări 
ian-aug 2020
Înmatriculări 
ian-aug 2019
Evoluție
1 Volkswagen 821.279 1.232.568 -33.4%
2 Renault 501.070 722.924 -30.7%
3 Peugeot 451.407 664.992 -32.1%
4 Mercedes-Benz 437.360 576.723
-24.2%
5 BMW 409.586 537.554 -23.8%
6 Skoda 402.178 524.939
-23.4%
7 Ford 401.722 651.470 -38.3%
8 Toyota 393.652 504.744 -22.0%
9 Audi 370.080 537.246
-31.1%
10 Fiat 294.608 467.219 -36.9%
11 Opel 294.252 600.555 -51.0%
12 Citroen 283.478 450.584 -37.1%
13 Kia 259.442 338.889 -23.4%
14 Hyundai 259.410 376.313 -31.1%
15 Dacia 247.581 416.197 -40.5%

Via ACEA

  • Almond, vineri, 18.09.2020 09:25

    O lege a naturii spune ca totul este ciclic. Daca nu era criza sanitara, mai devreme sau mai tarziu, tot scadeau vanzarile.

  • Cyrus, vineri, 18.09.2020 09:45

    La Audi numarul de vanzari pe 2019 sunt gresite (cred ca de la BMW)

  • dan_grc, vineri, 18.09.2020 10:03

    Luna de luna, an de an, VW deasupra tuturor, in Europa, greu de batut. Mercedes si Bmw vand mai mult decat Skoda, Ford si Toyota. Alfa nu este in top 15, nu am datele tuturor, dar cred ca si Porsche vinde mai mult, nu stiu daca viitoarele platforme comune cu Peugeot vor schimba mare lucru.

  • Tatraurs, vineri, 18.09.2020 10:33

    Wow,Seat-ul sta mai prost ca Dacia,nici nu apare in lista,oare de ce? Nici macar spaniolii din Barcelona(unde are Seat cea mai mare fabrica) nu isi cumpara Seat,am vazut pe strazi mai multe Kia si Hyundai decat Seat-uri,sa fie fiabilitatea lor de vina de pana si spaniolii le urasc?

  • Vali, vineri, 18.09.2020 11:31

    Germanii trebuie ajutati sa isi plateasca amenzile, deci e normal ca sa vanda cat mai mult la cati mai multi:) Si la acest nivel se dovedeste ca prin minciuna si coruptie ajungi sus. Cei ce nu au mintit sunt jos, cei amendati pentru asocieri in carteluri ilegale si mintit sunt sus. Deci totul functioneaza normal :))

  • @ dan_grc, vineri, 18.09.2020 11:50

    VW deasupa tuturor si la gaura in buget. Stii cumva care e gaura din bugetul lor? De ce vand Bugatti? Hai sa-ti zic eu: gaura lor e de 162 MILIARDE de Euro, ceea ce o face cea mai indatorata companie din lume. O sa citez dintr-un articol: "With net debt of around €162bn (£148bn), it is the world's most indebted company, at a time when it is needing to invest billions of euros in developing electric and driverless vehicles." Deci cum stam deasupra tuturor?:)) Mercedes tocmai ce a platit 1,5 miliarde de dolari in USA. Urmeaza sa inceapa distractia in Europa unde au vandut si mai multe "mincinoase". Deci ce vedeti voi e una, ca sunteti limitati:)

  • dan_grc, vineri, 18.09.2020 12:02

    Nu cred ca Seat are fiabilitatea sub VW, pur si simplu este vorba de imagine, Seat nu o are, nu ca Hyundai ar avea traditie, dar marca spaniola, cu toate ca are modele care nu arata rau, imi pare destul de inutila, cel putin in grupul VW.

  • Vali, vineri, 18.09.2020 17:51

    Interesant cum dispar anumite comentarii de pe aici. Nu va place sa vada lumea ca VW e compania cu cea mai mare datorie din lume? 160 miliarde? Si ca mai bine de un sfert din datorie sunt amenzile pentru inselatorii?

  • dan_grc, vineri, 18.09.2020 18:27

    Toyota are vreo 120 miliarde, si ? Unii credeti ca doar VW are datorii, face si drege. Industria auto este indatorata, dar ar trebui sa ti se para interesant ca majoritatea tarilor sunt indatorate pana peste cap.

  • @dan_grc, vineri, 18.09.2020 21:42

    Cate miliarde plateste Toyota pe amenzi? Care e compania cu cele mai mici emisii pe grup? Toyota investeste in tehnologie, VW, BMW si Mercedes se aliaza si formeaza carteluri ilegale. Multumesc, daca nu vezi diferenta e normal, esti doar un posesor de BMW si sustinator al ilegalitatilor.

  • dan_grc, sâmbătă, 19.09.2020 12:07

    Ti-a bagat VW mana in buzunar ? Ai facut cheta pentru amenzile lor ? Una este sa fii hater, alta penibil.

  • @ dan_drc, duminică, 20.09.2020 23:00

    Nu mi-a bagat mana in buzunar. E vorba de principiu. Cum ajung unii sus prin inselatorii. Si cum altii ii acopera si ii incurajeaza. Cam asta e ideea. Dar daca pe voi nu va deranjeaza ca putorile lor emit si de 40 de ori mai mult decat au declarat, atunci sa nu va suparati cand veti fi dignosticati voi sau copii vostri cu cancer pulmonar, ca sa vedeti cum e si pe cine sustineti. Prostia se plateste!

  • rov, luni, 21.09.2020 09:55

    Dacia va pierde din ce in ce mai multi clienti. Calitatea e in scadere dramatica. Sa-ti spuna ca o masina de 2 ani cu 40.000 km e in regula sa consume ZECE LITRI DE ULEI intre revizii e o sfidare si o bataie de joc groaznica. Daca Dacia nu-si reconsidera problema de garantie, PROMIT SA-I DAU FOC INTR-O PIATA PUBLICA, decat sa nenorocesc pe cineva cu vanzarea ei.