Înmatriculările de mașini noi au scăzut în România cu 45% în luna mai: Dacia a avut un declin de 34%
Românii au înmatriculat aproape 7.200 de mașini noi în luna mai, în scădere cu 45%. Aproape 2.200 de unități au purtat sigla Dacia, care a scăzut cu 34%, în timp ce Hyundai, Lexus și Land Rover sunt singurele mărci în creștere.
Piața auto din România a înregistrat și în luna mai o scădere puternică a înmatriculărilor de mașini noi, ca urmare a restricțiilor de circulație care au început să fie relaxate abia de la jumătatea lunii, potrivit celui mai nou raport al Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
Datele oficiale arată că în România au fost înmatriculate 7.155 de mașini noi în luna mai, în scădere cu 45% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
La fel ca și în aprilie, Dacia a reușit o performanță mai bună decât piața, întrucât înmatriculările mărcii de la Mioveni au scăzut cu 35%, la 2.139 de unități.
Marea surpriză este că pe locul doi în topul mărcilor este Hyundai, care a înmatriculat 555 de unități, în creștere cu 5.5%. De altfel, marca sud-coreeană este una dintre cele numai trei mărci care au înregistrat o creștere de înmatriculări în luna mai, alături de Lexus (15 unități, +7%) și Land Rover (48 de unități, +2%).
Skoda a ocupat ultimul loc pe podium cu 493 de unități (-57%), în timp ce Renault a fost foarte aproape cu 491 de unități (-53%), iar Toyota a încheiat pe 5 cu 469 de unități și o scădere de numai 7%.
La nivelul primelor patru luni ale anului, în România au fost înmatriculate 39.455 de mașini noi, în scădere cu 31% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Dintre acestea, 10.973 de unități poartă sigla Dacia, care a înregistrat o scădere de aproape 38%.
Piața mașinilor second-hand a înregistrat de asemenea un declin puternic în luna mai, cu 26.616 de unități înmatriculate și o scădere de 30%. La nivelul primelor cinci luni ale anului, scăderea este mult mai mică, de numai 15%, cu aproape 155.000 de unități.
Via DRPCIV
Am vândut o mașină pe vreme de pandemie. Haideți să vă povestesc cum decurge procesul în București. - 9 aprilie - vândut mașina. Trebuie să aștept finalizarea stării de urgență. - totuși, între timp aflu că semnăturile de la fiscal (taxe locale) se pot cere online - îmi fac semnătură digitală, ei mă sună, mă verifică video etc. Totul bine. - Scanez contractele, CIV, buletinul etc și le trimit actele pe 15 mai - Până pe 20 mai mi-au plimbat cererea pe la 4 persoane de la unul la altul - Pe 20 mai sun la centrala lor și o doamnă îmi zice că ea știe că online se pot cere doar anumite acte, nu și radierea vehiculului din evidența fiscală. - Mă hotărăsc să merg direct la ei tot pe 20 mai. - Coadă mare - am stat 1 oră. De ce? Pentru că programul cu publicul era doar de la 11:00 - 15:00. Mai mult, nu te lăsa decât să depui actele, urmând ca ei să ți le trimită prin poștă înapoi ștampilate și semnate. - În timp ce stau la coadă la taxe locale, sun la ei înăuntru. Doamna de acolo se miră că mi s-a zis că radierea din evidența fiscală nu se poate face online, dar îmi spune că în cazul în care ei îmi trimit actele pe mail și eu le trag la imprimantă, cei de la Înmatriculări (DRPCIV - poliție) e posibil să nu mi le primească pentru că sunt printate și nu în original. - Îmi vine rândul, predau actele (sincer, le lua câteva minute să mi le facă pe loc, dar asta e) și îmi dă o copie de proces verbal unde sunt înștiințat că termenul legal de soluționare e 4 iulie (!!!). - Mă uit mirat de termenul lung și îmi spun că totuși cam în 14 zile ar trebui să primesc actele. - Trec 16 zile și nu am primit nimic în căsuța poștală. - Sun la ei și îmi spun că au trimis actele spre centrală în 27 mai. Aparent, de la taxe locale (la București sunt mai multe oficii în sectoare), merge la oficiul principal din sector și de acolo sunt trimise prin Poșta Română la solicitnat. - Sun la centrală în 5 iunie și mi se comunică că actele sunt gata și mi le vor trimite în ziua respectivă urmând să le primesc săptămâna aceasta. Cam ăsta e cel mai greu pas al înmatriculării în vreme de stare de urgență / alertă. Bineînțeles, cumpărătorul va trece prin același proces pentru a lua mașina în evidența fiscală pentru că e din același sector. Din ce știu, în provincie la fiscal lucrurile au mers mai ok și nu au fost puse atâtea restricții. Poate mă înșel, dar mi s-a dat de înțeles din unele interacțiuni. Ce să mai zici... greu se schimbă lucrurile în România. Dar nici în popor nu e voință...