Înmatriculările europene de mașini electrificate s-au dublat în primul trimestru: scăderi de peste 32% pentru diesel și benzină

Publicat marţi, 12.05.2020 11:45 de Paul Cosma

Cota de piață a mașinilor electrificate s-a dublat în primul trimestru și a atins 6.8%, după ce europenii au înmiatriculat peste 167.000 de unități. În schimb, înmatriculările mașinilor diesel și pe benzină au scăzut cu circa 32%, conform datelor oficiale publicate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Pandemia de coronavirus a închis fabricile și dealerii auto la nivel european, cu un impact negativ considerabil asupra cererii și vânzărilor.

Singurul segment neafectat de criză în primul trimestru din 2020 a fost cel al mașinilor electrice și hibride. În primele trei luni ale anului, europenii au înmatriculat peste 167.000 de vehicule electrificate, astfel încât cota de piață s-a dublat și a atins 6.8%, față de 2.5% în aceeași perioadă din 2019.

În schimb, înmatriculările de mașini diesel au scăzut cu 32.6%, la nivelul de 738.392 de unități. Cota de piață a scăzut și ea la 29.9%, în comparație cu 33.2% în primul trimestru de anul trecut.

O scădere aproape identică (32.2%) a fost înregistrată și în dreptul mașinilor pe benzină, după ce europenii au înmatriculat doar 1.3 milioane de unități, față de cele 2 milioane de exemplare în perioada similară din 2019.

Via ACEA

  • PMC, marţi, 12.05.2020 11:56

    "Electrificate" e o chestie relativa. Mai nou e plin de unitati "mild hibrid", care practic nu aduc niciun avantaj real clientului ci sunt doar un prilej de scutire de taxe si bonusuri de la buget. Ah da, si sofisticare inutila, care va fi decontata de client cand ceva se intampla.

  • tng, marţi, 12.05.2020 13:19

    Exista o campanie sustinuta, in presa sponsorizatadin plin,care induce ideea ca lumea se orienteaza spre masinile elecrtice si hibrid, ca a uitat, deja, de diesel si benzina. Cine ar dori sa-si cumpere o masina mult mai scumpa si mult mai complicata in locul uneia clasice, mai accesibila?.Daca te iei dupa presa pt. clienti nici nu conteaza pretul unei masini electrice, este doar chestiune de orientare.

  • Green_Alex, marţi, 12.05.2020 14:56

    Era bine daca se puneau in articol si numerele de inmatriculari de anul trecut fata de anul acesta. Asa se putea face o imagine mai corecta. O posibila explicatie vine si din faptul ca timpii de asteptare sunt mult mai mari pentru masinile electrificate si atunci inmatricularile de acum au fost platite acum mult mai mult timp. La cele clasice omul se mai poate razgandi ca stie ca le cumpara de pe stoc.

  • 6565732, marţi, 12.05.2020 15:22

    @tng: electrica mai complicata? Niciodata!

  • Kap, marţi, 12.05.2020 15:39

    Ați zis bine, intervalul de livrare e mai lung și-n plus vânzările de mașini scumpe au fost mai puțin afectate, electricele încadrându-se evident acolo. Altă explicație e pomana de la stat. Cine a alocat fonduri pentru electrică e interesat să prindă subvenția, că fără.......nu știu cine mai cumpără. În plus, era interesant de urmărit câte sunt pentru flote și câte vor mai fi pe (aceeași) persoană fizică și peste 2 ani (adică fără cele luate de dealer să prindă subvenția și vândute ulterior).

  • Edikkk, marţi, 12.05.2020 15:52

    Ştirea non ştire Îmi este scârbă de asemenea ştiri în care se dă o problemă de logică, lucrare de control, nu informare Şi asta pentru că se dau informaţiile cu ţârâita, dinadins. Nu dvs AM ci sursa Nişte nemernici. Acum 20 de ani se publica clar tot topul şi cu toate diferenţele în procent, acum doar probleme de facebook ca să fie motiv de contrazicere Bleah

  • aha, marţi, 12.05.2020 19:23

    Trendul in crestere al electricelor si hibridelor va continua, spre disperarea unora care o tin una si buna cu diesel&benzina. Mai deschideti ochii, baieti! Voi tot cu "nu bate, nu troncane, condusa de o batranica pana la piata"???

  • aha, joi, 14.05.2020 09:32

    inoxidabi...nu postez pentru pălmuțe roșii sau verzi și nici nu-mi pasă de părerea unora ca tine. Ceea ce ziceam era doar o constatare. Că vrei, sau nu, treaba merge înainte și nu vă rămâne decât să va legați cu lanțuri de porțile fabricilor sau să ieșiți în stradă. Noroc că evoluția hibridelor și a electricelor nu va ține cont de câte păreri pro sau contra există la comentariul meu, sau de parerea lu' inoxidabil &co. Altfel de categoria asta de "cunoscători" în ale hibridelor/electricelor, antenelor 5G, vaccinuri covid și ocultă mondială sunt satul până peste cap și de obicei ii tratez cu ignore. Hai, succes!