Italia: la 83 de ani, cu 257 km/h pe autostrada!

Publicat luni, 12.11.2007 16:27 de Mircea Meșter

Un pensionar italian a fost prins de radar langa Vicenza in timp ce rula cu Porsche-ul sau cu 257 km/h.

O intamplare care a avut loc in acest weekend in Italia ne face sa ne gandim serios la posibilitatea ca permisele de conducere sa fie acordate in functie de varsta. Un italian de 83 de ani a fost prins de radar pe autostrada in zona orasului Vicenza in timp ce rula cu (atentie!) 257 de kilometri pe ora. Normal, batranul pensionar era ajutat si de o "arma" de top in stabilirea performantei: un Porsche 911.

Batranul italian si-a justificat viteza intr-un mod extrem de original: "Sunt putin schiop. Ma misc cu ajutorul bastonului iar piciorul drept imi amorteste repede si nu e foarte sensibil. De asta am apasat mai mult pe pedala". Fara a fi impresionati de explicatiile italianului, politistii i-au aplicat o amenda-record de 357 de euro si l-au penalizat cu 10 puncte. Concluzia pensionarului: "Data viitoare voi merge mai incet".

  • pow, marţi, 13.11.2007 03:53
    bosorogi fara minte

    ar trebuii sa le i-a permisele de la 60 de ani am avut un accident cu motocicleta din cauza unui bosorog de 76 de ani care facuse un preifard mosul era atat de shokat incat nu realiza ce se intampla...vina fiind totala a lui dak intarzia salvarea doar cateva minutele puteam sa mor... toate astea pt ce?? pe un terminat de bosorog care iese pe strazi ca un capcaun...

  • Frappy, marţi, 13.11.2007 06:10
    plina lumea de piloti

    Daca primeste 50% reducere la amenda cu talonu de pensie ii platesc io restu=))

  • hioru, marţi, 13.11.2007 06:28
    super

    Pe Motor mori oriunde in lumea asta! In SUA cand ti se da permisul de motocicleta, ala se uita lung la tine si isi ia adio! Bravo mosului macar asta stia ca nu mai are mult... Si "pow": putea la fel de usor sa te calce un pustan de 18 ani ca tot aia era!

  • boss, marţi, 13.11.2007 07:33
    tare

    mosiu era tare bun asa tare rau al cauta aia cu coasa pea casa si el hop pe autostrada :)))

  • pustanutiklos, marţi, 13.11.2007 07:49
    senil

    daca piciorul drept ii amorteste repede... cum mai franeaza ? cu stangul ?

  • mafiozzo, marţi, 13.11.2007 08:05
    lolz

    la batrani ar trebui sa li se retina permisu de la o anumita varsta... si eu era sa o patesc aveam vreo 120 km/h knd mi se baga un batran cu o dacie care merea linistit cu 50 la ora in fata am franat in ultimu moment il clanxonez figuri nici macar sa se opreasca dupa ce ... ca mam rasucit de 2 ori pe drum

  • mandea, marţi, 13.11.2007 08:11
    il alerga mortea.....

    il alerga mortea si vroia sa scape.....dar daca cap de creta la oprit......concluzia ii mai dau maxim 2 zile de trait...ii ofera cineva mai mult =))

  • Dr.Tehnic Honoris Cauza, marţi, 13.11.2007 08:47
    Batranetea si Viteza

    Lasati omu in pace e singura pasiune ce i-o mai ramas eu zic sa il sustinem si sa il inscriem intr-un circuit ceva DTM sau WTC, WRC? alte propuneri?

  • Florian, marţi, 13.11.2007 08:51
    Mai iute ca moartea

    cred ca stiu adevaratul motiv.....

  • UN BATRAN, marţi, 13.11.2007 08:57
    Moartea nu alege

    Stimabili tineri, ati citit statistici referitoare la varsta automobilistilor si motocilistilor implicati in accidente de circulatie ? Va spun eu: marea majoritate au pana in 40 de ani, teribilisti (precum cei doi liceeni, motorizati, care s-au omorat intre ei). Mai bine nu v-ar da voua permise de circulatie, hahalerelor, care n-aveti nicio lege cand sunteti in trafic si nici un pic de respect fata de parteneri. Si nu uitati: de boala asta de a fi "bosorog" nu scapa, din fericire, nimeni !

  • tata-mare, marţi, 13.11.2007 09:00
    @mafiozzo

    Esti incoerent. Cum s-a bagat "in ultimul moment" dacia cu 50 km/h inaintea ta, care mergeai cu 120 km/h? Unde?!!, pe ce fel de drum?, care era limita de viteza admisa? Daca mosul mergea linistit inseamna ca circula cu viteza legala! Nu cred ca era pe autostrada. Iar tu daca aveai 120 km/h nu puteai fi la cativa metri in spatele lui ca sa-ti treaca brusc in fata! Probabil ca problema este la tine, altfel este S.F.! LOL.

  • UN BATRAN, marţi, 13.11.2007 09:08
    Moartea nu alege - revine

    A propos, stimabile "pow" sau "bou" si altii ca tine: dupa felul cum ganditi si cum scrieti imi dau seama ca sunteti niste analfabeti (cum dumnezeu ati citit si inteles Codul rutier oare ?)si "spaima" soselelor. Mergeti mai bine la medic si vedeti daca nu trebuie sa vi se ridice voua permisul de circulatie din motive psihice !

  • hollandman, marţi, 13.11.2007 09:13
    bunicu' racing

    foarte bine,de ce nu doar are cu ce!!!..si totusi cred ca e de la viagra sau poate pastele ?????

  • Dr.Tehnic Honoris Cauza, marţi, 13.11.2007 09:21
    Dreptul la Viteza!

    Cum o fi oricum oricine are dreptul la viteza, si nu cred ca e unu care sa nu fi vrut uneori sa ruleze mai rapid decat permis fiind inpiedicat doar de masina proprie...eu unu am limita doar aderenta...ceea ce nu inseamna ca sunt teribilist...

  • eu, marţi, 13.11.2007 09:26
    impresii

    eu ma rog sa ajung la 80 de ani sa "rulez" peste 200km/h. tot respectu (era pe autostrada.. nu putea sa loveasca un "pushtan de 18 ani")

  • Gicu, marţi, 13.11.2007 09:38

    Voi credeti ca "mosii" in vest sunt ca la noi? Ramoliti de la 50 de ani, reumatisti si pastilati pana nu mai pot? Zice ca mosu asta a cauzat vreun accident?

  • Iulian, marţi, 13.11.2007 09:56
    Deosebit...

    Pun pariu ca la 83 de ani, "mosu" italian e mult mai lucid decat majoritatea "soferilor comentatori" de mai sus. Parerea mea este ca mult mai periculosi sunt tinerii de pana in 35 de ani, care merg prin oras cu 100-120, ignorand pericolele pe care le genereaza astfel. Chiar daca mergea cu 257, era pe autostrada si avea o masina + o experienta pe masura vitezei sale. Chestia cu amortitul piciorului, mi se pare o ironie fina, specifica seniorilor... Asa ca dragi colegi de trafic tineri, haideti sa ne uitam prima data la noi si dupa aia sa comentam. Intr-adevar oamenii in varsta cam incurca traficul, dar cele mai multe accidente sunt provocate de tineri ca noi. Imi fierbe sangele in vine si cred ca e amestecat cu benzina, dar de aia nu sustin ca e bine ce fac. Speranta mea e ca, odata cu varsta, sa ma linistesc si incerc sa ma abtin de la gesturi extreme. Fiti mai constienti dragi colegi!

  • Vlady, marţi, 13.11.2007 10:02
    tot respectul

    daca la varsta asta mai reuseste sa stapaneasca un 911 nu cred ca e asa de ramolit bunicul meu deabia se descurca cu un golf 1 automatic si e aproape in aceeasi situatie, cu piciorul stang paralizat si nu are inca 83 de ani, deabia vreo 72

  • Hammurapi, marţi, 13.11.2007 10:19
    Idioti tineri si batrani fara alternative

    Ma adresez celor in genul lui "pow" celor asemenea lui, care habar n-au pe ce lume traiesc si-si dau cu parerea in subiecte care-i depasesc, precum si celor trecuti de prima tinerete. Cel mai grav este ca cei carora ar trebui sa le manifestam tot respectul nostru, venerabililor mai in varsta, n-au nici o posibilitate de a se pune la adapost de agresivitatea, de ingustimea mintii... intr-un cuvant PROSTIA celor ca "pow" sau "boss". Un om foarte luminat la minte spunea ca gradul de civilizatie al unei natiuni este reliefat de starea in care arata/sunt folosite toaletele publice si de felul in care tinerii respecta batranii. In general, tinerii nu inteleg si nu respecta averea lor cea mai de pret: TINERETEA. Se cred zei nemuritori si-si bat joc de batrani uitand de fapt esentialul: NU SUNT NEMURITORI! As vrea sa-i acuz pe ei, pe acesti tineri inconstienti, de timpeniile pe care le spun. Insa vina lor este doar partiala. De vina este genocidul cultural prin care a trecut tara asta in ultimii 17 ani. Oamenii in general si tinerii in special si-au pierdut discernamantul si respectul firesc care ar trebui sa se manifeste fata de cei mai in varsta ca ei. In lipsa preocuparii sanatoase pentru cartea-carte, se lasa cu usurinta manipulati de mass media, devenind niste animale fara minte, actionand limitativ, instictual, animalic. Uitand ca de fapt "darul" lor, TINERETEA, nu le apartine... ca vor ajunge, la randul lor - daca vor mai apuca, ca cei pe care-i blameaza atat de mult ... "bosorogii". Am scris aceste randuri nu ca sa-i pun pe ei la punct (pt ca mai devreme sau mai tarziu vor intelege) ci in special ca sa-i ajut pe stimatii nostrii conationali trecuti de 60 de ani sa nu se mai lase afectati de aceste fiinte lipsite de minte. Nu am nici 20, nici 60 de ani. Ci 40. Sunt suficient de matur ca sa-i inteleg pe cei de 60 de ani si respectiv (inca!) suficient de tanar ca sa-mi aduc aminte de perioada in care eram si eu un "cocoshel" lipsit de minte, plin de figuri si scame pe creier asemeni celor ca “pow”. In ultimii 2-3 ani am inceput sa simt semnalele invariabilei si ireversibilei batraneti. Riduri... piele zbarcita ... oboseala prematura... lupta cu burta (desi fac abdomene in fiecare zi ... si nu oricum, pe plan inclinat… DEGEABA!!! Patratelele de care odinioara eram atat de mandru se “topesc” incetul cu incetul iar eu desi ma chinui cu indarjire si disperare… nu pot sa fac mai mult decat s-aman)... am inceput sa am nevoie de ochelari pt cititul de aproape... vreti sa va mai spun? Dragi copii lipsiti de minte! Bagati la cap si incercati sa intelegeti ca sunteti si voi, ca si noi ... ca si ei ... CONDAMNATI DEFINITIV LA ... BATRANETE... iar dumneavoastra, stimati domni trecuti de prima tinerete, nu-i mai puneti la suflet pe acesti capsomani lipsiti de minte: veti fi razbunati cu varf si indesat!

  • Hammurapi, marţi, 13.11.2007 10:24
    Mai avem o sansa:

    datorita unor tineri ca Iulian! Jos palaria Iuliane, sa dea Domnul sa gandeasca cat mai multi copii ca tine!

  • BEBE, marţi, 13.11.2007 10:28
    la razboi

    Mai oameni buni, dati-va cu parerea despre articol si purtati lupta intre generatii in particular: schimbati-va numerele de telefon, intalniti-va si scoateti-va ochii daca trebuie. Nici unii nu aveti dreptate, nu exista nici tineri idioti si nici bosorogi idioti la volan ci doar soferi buni si soferi prosti indiferent de varsta,sex sau religie. A, mai exista printre ei si piloti, oameni cu talent. Pentru ei, vorba alora de la Zaraza - NUMAI RESPECT. Iar "tanarul" nostru italian de 83 de ani este unul dintre ei. Dementilor.

  • Omu, marţi, 13.11.2007 10:40
    permis

    Eu sunt de parere ca permisul trebuie sa-l detii atata vreme cat esti apt medical. Trebuie pus accent pe testul medical (sunt multi posesori de permis sub 60 ani care nu au capacitatea de a conduce)

  • silvius, marţi, 13.11.2007 11:47

    Mah oameni buni, la noi in RO se circula cu viteza asta pe dn1, asa ca sa ne abtinem despre autostrada. Totusi e vb de o masina adevarata, nu prostii

  • Hammurapi, marţi, 13.11.2007 11:49
    Raspuns lui BEBE

    Esti superficial, simplist. Mai citeste odata... si inca odata, pana ai sa intelegi. De unde razboi intre generatii? De ce crezi tu ca ai dreptate? BEBE, pune mana pe carte, du-te la scoala, pune-ti mintea la treaba ca sa poti accede la esentialitatea mesajelor si abia dupa (eventual) sa mai intervii cand esti pe subiect, nu pe marginea lui.

  • AMD, marţi, 13.11.2007 13:09
    Referitor la articol si atat

    Jos palaria d-lui de 83 de ani! Sincer...mi-a placut la nebunie respunsul lui...sublim chiar as putea spune. Si inca ceva....nu a lovit pe nimeni, doar a respectat "un bolid" pe o autostrada adevarata. Toata stima si respectul!

  • Gigi, marţi, 13.11.2007 13:19
    SPAM

    Hammurapi , chiar nu vroiam sa intervin , dar am impresia ca faci pe judecatorul pe aici. De unde stii tu ca BEBE nu e profesor la Universitate ? Stii de undeva varsta lui ? Doar pentru ca nu e de acord cu tine l-ai catalogat drept tanar ? Hai sa fim seriosi si sa nu mai divagam de la subiect. Intrebarea mea ar fi daca radarul l-a prins la 257 , oare asta e viteza maxima pe care a avut-o , sau o fi ajuns si pe la 280 anul asta :) Si cat timp ati fost prinsi in "lupta asta oarba" , ati vazut cat a primit omul amenda ? Va intreb acum daca se intampla in Romania cam cat era pedeapsa prevazuta de codul rutier ?

  • Vl, marţi, 13.11.2007 13:38
    Sa le dea voie la cei peste 50 de ani la mult mai mult

    Eu as baga o lege ca sa le dea voie la cei peste 55 de ani sa consume droguri - de ce sa le pui restrictii? - sau macar la 60 ani! Ca doar de ce sa-i mai tina statul - ca sa le dea pensii?! dar numai in cateva orase din tara - vreo 4-5 doar. Ar ajunge mai putini la 83 de ani cu Porche si cu 257 km/h.

  • alex, marţi, 13.11.2007 13:56

    =))

  • 525tds, marţi, 13.11.2007 16:04
    :)

    daca il prindeau pe senna sau schumacher la varsta asta tot asa sareati?

  • amalia, marţi, 13.11.2007 16:53
    anti bosorogi

    pe bune ar trebui ca dupa varsta de 60 ani sa li se faca f multe analize pt reflexe si un examen oftalmologic la 6 luni.deasemenea dupa 70 ani ...gata....adio permis!!! si pe mine m-a lovit un tataie de 78 ani.a zis ca nu m-a vazut,auzi...masina mea fiind rosie... i-am scris eu declaratia la politie fiindca nu putea,nu vedea fara ochelari,,atunci cum naiba conducea...mosi fara minte! din cauza lui copilului meu ii este acum frica sa merga cu masina,,,

  • telu, marţi, 13.11.2007 18:09
    pentru pow

    mai "tinerete"... noi ca tine am fost , dar tu istetime , nu e sigur daca vei ajunge . apropos , tac"tu stie cum gandesti ??? sau a lipsit el la orele de educatie ale tale , pacat de timpul pierdut al tau , in loc sa mai te pregatest i

  • Doru, marţi, 13.11.2007 18:20
    Intimplare

    Am intilnit si eu acum 4 ani un mos cu baba lui care s-au oprit cu Oltcit-ul in mijlocul drumului sa manince. Era si curba, si panta, si drum cu depasirea interzisa. La intrebarea de ce nu a oprit intr-o parcare, care era la 25m mai incolo, sau macar sa puna avariile si sa traga mai pe dreapta, el mi-a raspuns ca lui asa i-a spus cineva ca atit timp cit vede poate sa conduca. Nu i-a mai spus ca daca mai e si senil trebuie sa stea acasa. Oricum, NO COMMENT.

  • Justitiarul, marţi, 13.11.2007 18:53
    Care sa fie limita de varsta pt condus?

    Va spun eu: aia o stabileste fiecare, in functie de cat se mai simte in putere. Am 30 de ani, dar nu mi-ar place sa stiu ca peste nu-stiu-cati ani imi va fi suspendat permisul in ciuda faptului ca eu conduc mai bine decat majoritatea comentatorilor de aici. Nu tineretea iti da experienta la volan; nici batranetea! Poate ca experienta si cantitatea de creier din tartacuta!!!

  • george, marţi, 13.11.2007 21:50

    cred ca mergea cu viteza asta sa nul prinda moartea dn urma

  • Eu un cititor, marţi, 13.11.2007 22:54
    Ma fratilor

    Veneam acu 2 saptamani din germania catre cehia pe autostrada bineinteles si numa am vazut ceva mic si roz in oglinda si pe cand mi-am intors capu sa imi vad de drum o trecut pe langa mine de am zis ca ma i-a cu tot cu masina gici ce era Lamborghini murcielago l-am prins dupa vreo 5km ca se facu limitare ca reparau autobanda bineinteles politia acolo :) altfel credema ca era OZN cred ca a avut 250 daca nu mai mult eu aveam 140-150km/h Bineinteles (in Germania NO LIMIT in unele locuri pentru cine nu a fost inca) Asa ca nu ma mir de mosu mai sunt trazniti daca au masina sub cur nu bude ca si noi. Cred ca 80% dintre noi care citim pagina asta am merge cu 250 daca am avea cu ce ASAI!!!!!

  • Mihai, marţi, 13.11.2007 23:31
    Buna stire

    Ma fratilor, tineri si batrani, mie imi place acest site ca are stiri diverse. Citesc de fiecare data si comentariile voastre dar nu intru des sa comentez. Imi place de voi caci ma amuz de multe ori. Dar la sa multe comentarii este corect daca spun ca stirea a fost buna? Desi nu este decat o curiozitate, o intamplare oarecare, BRAVO ADMINISTRATOR! Scopul acestui spatiu este sa aflam cat mai multe, unii de la altii, nu sa ne "injuram".

  • m3, marţi, 13.11.2007 23:41

    257 km/h cu 911 ??? pai avea pedala pan' la 293 km/h daca era un Carrera S de 355 cai ... cumpatat omu' nu zic :-) Imi doresc sa-l depasim cu totii - si daca va ganditi putin chiar asta vreti - da' sansele sunt mici: 1. Sa ajungem la 83 de ani 2. Sa ne mai putem misca la varsta asta 3. Sa mai vedem/auzim cat de cat 4. Sa mai fim in deplinitatea facultatilor mintale 5. Sa ne mai dorim asa ceva !!! 6. Sa avem cu ce !! (Masina + combustibil) 7. Sa avem unde - autostrada, neaglomerata, fara monitorizare sau puscarie 8. Sa ne lase nevasta (amanta ?), copiii, nepotii, doctorul, vecinii ... Nu mai vorbesc ca probabil niciunul dintre noi nu indeplineste cele 8 conditii acum, la 18, 25, 40 sau ... de ani ...

  • Vlad, miercuri, 14.11.2007 06:06
    Experientaaaa???

    oare ce inseamna experienta cand e vb de soferie, ca taximetrist am vazut destui bosorogi care se bat cu pumnul in piept ca au 5000 de ani de soferie si peste un infinit de km parcursi dar pe de alta parte tot acestia uita sa bage in viteza cand pleaca de la semafor, uita sa mai ia piciorul de pe ambreaj cand pleaca de pe loc, la ei semnalizarea a devenit atat de monotona in toata experienta lor incat au decis sa nu o mai foloseasca, nu mai vad pietoni si alti participanti in trafic decat cand ori sunt lipiti pe parbriz ori au botul farmat, oglinda din o folosesc pt a pune hainele la uscat nicidecum sa o foloseasca cand schimba banda de mers sau lipseste cu desavarsire (in combinatie cu lipsa semanlizarii cam imaginativa cum e sa depasesti un mos pe partea dreapta (cand este posibil si sensul de mers este cu 2 sau mai multe benzi). te trec toti fiorii posibil si transpiri mai ceva decat in sauna), uita ca ABS-ului ai trebuie o distanta mai mare de franare, franeaza prea tarziu (reflexe), daca le dai prioritate intr-o intersectie in care tu ai prioritate se uita la tine si probabil ca gandesc: "uite si la asta cum a oprit in mijlocu drumului, of of copii din ziua de azi, pe vremea mea.......", merg cu 30, 40 km/h ca asa e preventiv si multe altele. Eu unul sunt de parere ca la varsta de 40-50 de ani nu pot fi privati de permisul auto dar ar trebui obligati sa faca cursuri de rescolarizare sa le zicem asa unde sa invete moile metode de condus (fizice si morale) inclusiv legislatia la zi si bineinteles tot dosarul medical facut de la inceput si cu un rezultat calculat cu mai multa acuratete si dupa asta un curs obligatoriu de conduita preventiva pt profesionisti. Parerea mea e ca experienta e invers proportionala cu capacitatile fizice si psihice ale varstei, deci daca ar fi sa pariez la o cursa de masini intre un mos 50-60 ani si un sofer (nu posesor de permis) de 20 de ani fara sa stau pe ganduri as paria pe soferul de 20 de ani.

  • jonnyman, miercuri, 14.11.2007 11:25
    sunt tanar dar le dau dreptate batranilor intregi la minte

    dragi camarazi de volan....nu credetica sunte-ti cam dusi.. pai "bosorogii" aia merc cu 50 ca atat cred ei ca mai pot si la viteza aia cred ca pot sa aiba controlul masinii nu ca noi tinerii care nu stim ca masina nu mai este masina de la o anumita viteza ci este un cadavru pe roti care duce la carnagiu nu conteaza firma sau gabaritul( fierul tot fier ramane) daca noi credem ca la 190-250 mai putem sa tinem masina in frau este bine dar sa vedem ce se intampla pe o pata de ulei sau orice obstacul care iti apare direct in fata....va zic eu ciuciu tinerete sau batranete direct in cosciug si pt ce sa sufere parintii, rudele si alti cunoscuti ca noi am fost doar niste teribilisti nenorociti... SA VA INTRE BINE IN CAP INTRE PATRU SCANDURI AJUNGEM TOTI CHIAR DACA MAI DEVREM SAU MAI TARZIU TRAITI VIATA ASA CUM ESTE FARA SA VA CREDETI NEMURITORI

  • Someone Special, miercuri, 14.11.2007 12:24

    Nu-mi vine sa cred cand vad cate posturi sunt pline de greseli elementare de gramatica. Usor usor devenim un popor de prosti. Eu nu-s nici tanar, nici batran. Si mie imi placea viteza. Dupa ce am avut un accident pe Cernavoda la 200 km/h m-am mai linistit. Rar de tot in unele depasiri ma duc la 160 acum. "Bosorogi", stimati tineri, sunt si parintii dumneavoastra, care, daca au carnet si inca mai conduc, fac la fel ca cei pe care-i "injurati". "Bosorogii" merg cu viteza pe care le-o permite varsta si viteza de reactie. Ei macar au discernamantul necesar ca sa realizeze ca daca merg mai repede isi pun si lor si celorlalti participanti la trafic viata in pericol, spre deosebire de multi tineri teribilisti. Ca incurca circulatia uneori e drept. Ca lumea e din ce in ce mai grabita e la fel de drept. Din pacate nu avem soselele suficient de late astfel incat sa ne permita amenajarea unor benzi speciale pt persoanele care nu mai pot sa conduca la fel de repede ca restul. Asta e tara in care traim. Soselele sunt ale tuturor in egala masura, indiferent de masina pe care o detinem sau de varsta avuta. Referitor la cei care au avut "mici neplaceri" in trafic cu persoane in varsta, eu sunt sigur ca daca dumnealor ar fi avut un stil de condus prudent aceastea nu ar mai fi fost asa de grave sau nu ar mai fi fost deloc. Dar aici intervine experienta care este data tot de varsta. Eu sunt de parere ca o vizita medicala anuala ar fi benefica pt toti participantii la trafic, precum si un examen psihologic.

  • mmm, miercuri, 14.11.2007 20:02
    pentru copii teribili

    copii teribili, daca vreti sa alergati cu masinile faceti-o singuri fara pasageri si aveti grija sa nu ucideti pe nimeni in joaca voastra de copii limitati mintal care credeti ca masina este o jucarie care poate impresiona doar pe cei la fel de limitati ca voi sau mai mult

  • Moshu, joi, 15.11.2007 18:43
    raspuns pentru toti si in special ptr pentru "m3"

    sunteti belea toti. Ma bucur pentru diversitatea si franchetzea parerilor. Asta este un lucru "beton" !!! Si imitindu-l pe "M3"(cu tot respectul): 1-Oamenii sunt oameni indiferent de varsta 2-Nimeni nu este superior celuilalt decat prin/si/uneori: a)-generatie; b)-capacitate; c)-conservare in timp prin disciplina fatza de viatza(viata pe care am primit-o cadou !!); d)-precocitate(talente dovedite la varste mici); 3-Capacitatea de a percepe momentul(fara a fi egoisti, trebuie sa recunoastem, ca si altii, in conjucturi asemanatoare, ar fi fost posibil sa fie mai buni si mai longevivi in calitate(ma refer la aptitudini strict legate de soferie), decat noi. Pentru unii timpul va trebui(daca-l vor apuca), sa dovedeasca cele spuse/declarate de mine. Pentru altii(ca mine la 43 de ani), nu este necesar. Pentru cei care pasiunea pentru mecanica, automobile, condus, este echivalent cu a ti se ridica parul de pe mana, fior pe sira spinarii si adrenalina care-ti invadeaza instantaneu intregul corp atunci cand te urci pe o masina puternica, savurind fiecare clipa ce-ti este permisa, privilegiu deosebit si respectat profund, STIU ca ce spun este marcant pentru intreaga noastra viatza, asa cum este, cu sanse mai mult sau mai putin egale, dar cu savoarea unor clipe pe care NU POTI sa le uiti. Toti am fost tineri ! Generatia in care ne-am nascut ne-a oferit clipa pe care, daca am fost in conjuctura, am trait-o sau am pierdut-o, daca nu am fost atenti,(uneori fara sa ne dam seama), dar ma refer la cei constienti si concentrati, iar asta nu reprezinta un element prin care sa judecam cine, cum, cat timp si daca merita sa mearga pe sosele. Asta fie ca ai Trabant la 18 ani, BMW la 33 ani sau belea de masina la 50 :) Din punctul meu de vedere, odata cu varsta ar trebui sa indesim verificarile medicale, nu pentru a ne umili, ci pentru a ne asigura ca suntem apti de a duce pasiunea mai departe, asta daca ne-am ingrijit pana acum cel mai frumos "automobil" din lume(corpul nostru) si sa fim deplin incredintati ca nu suntem niciodata un pericol pentru semenii nostrii. Astfel sunt de acord sa conduca toata lumea pana 345 de ani daca medical si psihic sunt ok si la fel de valabil pentru cei ce sunt cum am fost si noi si pentru care testele medicale, cele de verificare a calitatii judecatii lor, ale aptitudinilor reale, confirma ca sunt ok ptr drumurile publice. Super reusita oameni buni si sa ajungeti sanatosi intotdeauna acasa !!

  • Doina, vineri, 16.11.2007 22:26
    Bunicul meu are 96 ani si a participat la un raliu ...

    Bunicul meu are 96 ani si a participat anul acesta la un raliu in state...a iesit pe locul 14 din 58 de participanti . A condus un Corvette V8 din 1978 model C3 de 5,7 litri pe un traseu de 180 mile (3oo Km)! Remarcabil , nu ? A fost cel mai in virsta participant , dar nu a terminat cursa ultimul ! Traieste in Cicago - Illinois , a fost pilot de curse auto , acum conduce ocazional circa 1000 mile pe an si din 1960 de cind s-a lasat de alergat nu a provocat nici-un accident din vina lui . A fost lovit de 4 ori in 60 de ani de conducere auto (cu exceptia curselor sportive la care a participat unde a suferit mai multe accidente ...) Este intreg la minte si facind o paralela cu tinerelul din Italia care a fost prins cu 257 Km/ora constat ca au destine aproape comune : amindoi iubesc masinile puternice si viteza . Apropos... pustii din generatia mea se dau in masini bengoase cit e Mamaia sau Sinaia de mare , ca sa nu mai vorbim de Dorobanti . Accidentele cele mai grozave la care partcipa in calitate de donatori de organe au ingrozit o tara intreaga . Asa ca , dragi cititori comentati , acuzati , laudati , criticati , injurati , iar cei mai cool dintr-e voi cind bagati picioru'n pedala , ginditi-va ca zeul Automobil i-si cere jertfa mereu din rindul vostru , al participantilor la trafic ! Mai rau este cind sunt antrenate in accidente si persoane nevinovate ... Amin si aleluia .

  • shadowman, sâmbătă, 17.11.2007 18:28

    asa!batrane! eu l-am invatat pe batran ce stie! foarte bine!daca-l tine! cognacul si berea l-au facut asa "sprinten"