Jan Ptacek, directorul comercial Renault România: "Cei care cumpără mașini SH din Europa se expun la riscuri majore"
Cehul de 46 de ani care conduce destinele mărcilor Renault, Dacia și Nissan la nivel comercial în România a vorbit pentru Automarket despre programul Rabla, despre importurile SH și despre poziționarea noilor generații Megane și Talisman în segmentele lor.
Jan Ptacek, cehul care conduce de aproape doi ani direcția Renault Comercial Roumanie, compania care se ocupă cu punerea pe piață a mărcilor Renault, Nissan și Dacia, susține că lansarea noii generații Megane s-a ridicat la nivelul așteptărilor mărcii Renault în ceea ce privește reacțiile pe care le-au avut clienții care au testat mașina în showroom-uri.
"Am avut un eveniment de tip Porți Deschise dedicat lansării lui Megane în rețeaua noastră de dealeri. Reacțiile sunt în general foarte pozitive. De obicei, când lansezi o nouă mașină, te mai întâlnești și cu reacții negative, însă în cazul noului Megane nu au fost potențiali sau viitori clienți care să se plângă de vreun element al acestui model", spune Ptacek într-un interviu acordat în exclusivitate Automarket.ro. Acesta continuă: "Megane este o mașină completă de care suntem foarte mândri. Oferă o armată de elemente tehnologice noi, un design atrăgător și are un nivel de siguranță de top subliniat de pachetul de sisteme active disponibil".
Tehnologiile care fac diferența
Conform oficialului Renault, apariția sistemelor unice pe piață precum Multi-Sense (personalizarea polivalentă a mașinii în funcție de nevoile șoferului) sau 4Control (direcția integrală) este un avantaj major pentru Renault atât în segmentul C (Megane), cât și în segmentul D, acolo unde Renault a început în această primăvară comercializarea noului Talisman, model care acoperă zona ocupată anterior în gamă de Laguna și de Latitude.
"Vrem să fim prezenți în inima segmentului D. Până acum am avut o prezență relativă prin Laguna și poate prin Latitude, dar Talisman este un model construit pentru acest segment. Talisman are o mulțime de avantaje în raport cu concurenții direcți de pe piață, iar aici mă refer mai ales la zona tehnologică și tehnică. Apoi, mizăm pe un design senzual, emoțional, care scoate în evidență sedanul în segmentul său. Vreau să subliniez sistemul 4Control, care este prezent doar pe Talisman în acest segment și care oferă o ținută de drum excelentă", declară oficialul ceh al Grupului Renault.
"Mizați pe Programul Rabla!"
Jan Ptacek consideră că programul de reînnoire a parcului auto ar trebui să nu dispară din peisajul comercial al industriei auto din România, pentru că rolul său de curățare a mașinilor vechi este de fapt unul dublu: "Programul Rabla este încă util pentru România. Chiar dacă în acest an va începe cu întârziere, este important de notat că prin Programul Rabla nu se elimină o singură mașină veche din trafic. Atunci când un client apelează la program și casează o mașină veche, acest lucru înseamnă că acel client nu doar cumpără o mașină nouă, ci evită să aducă una veche second-hand din afara țării".
Importurile SH, riscuri majore pentru cumpărători
Oficialul de 46 de ani susține că șoferii care preferă importurile second-hand din Germania achiziției unei mașini noi în România se expun unor riscuri majore care provin mai ales din faptul că originea mașinii achiziționate nu este întotdeauna verificată. "O mașină cu un anumit număr de ani și cu un anumit număr de kilometri adusă dintr-o țară oarecare și care de multe ori nu are un istoric clar poate fi un risc major pentru cumpărător. Și nu e vorba doar de un risc la nivel de siguranță, ci și de unul financiar și tehnic, pentru că degeaba cumperi ieftin o astfel de mașină dacă după câteva luni ești nevoit să schimbi piese care te costă câteva mii de euro în plus. Uzura morală a mașinilor second hand nu se compară cu siguranța pe care ți-o dă garanția unei mașini noi, care este în același timp pusă la punct la nivel tehnologic și tehnic", consideră Jan Ptacek.
"Aveți o țară cu mult potențial"
Cum se vede România prin ochii unui european care a lucrat în prima fază în țara noastră la dezvoltarea lui Logan, în perioada 2003-2005, pentru a reveni într-o poziție diferită la distanță de 10 ani de acel moment? "Este o plăcere să lucrezi în România, pentru că este o țară foarte frumoasă, cu mult potențial. Poate că evoluția nu se vede din interior, însă având în vedere că am activat în România în două reprize între care am avut o pauză de 10 ani, am revenit bucuros să văd o evoluție extraordinară. Și nu doar la nivelul țării, ci mai ales al oamenilor. Românii s-au schimbat în ultimul deceniu și asta se vede la nivelul modului de gândire și al abordării", încheie oficialul Renault.
Cumparatorul de masina second va disparea la fel ca si cel care cumpara un smartphone sau tableta second. Masinile noi sunt facute sa tina cat garantia sau perioada de finantare, adica maxim 5 ani sau 250.000 km. Desi, multe din ele, cedeaza mult mai devreme. Exemple ar fi, motorul de 2.2 diesel biturbo de la Mercedes, rupe distributii sau ax cu came pe la 150.000, motorul de insignia e gata cu totul pe la 250.000, volanta, filtru de particule si injectoarele de pe VAG-uri tin maxim 200.000. Asa ca nu vei mai putea sa iei si sa folosesti un second si sa vrei.