Lamborghini a încheiat 2020 cu aproape 7000 de mașini livrate, semn că pandemia nu i-a ocolit nici pe italieni
Chiar dacă nu a fost tocmai un an perfect, Lamborghini a încheiat 2020 cu 7.430 de mașini livrate. Totodată, constructorul italian s-a implicat și în lupta contra noului coronavirus.
În ciuda tuturor piedicilor, 2020 a fost un an destul de bun pentru Lamborghini. Primele șase luni au fost marcate de o oprire a producției, generată de pandemia de SARS-CoV-2, pe o perioadă de 70 de zile. Prin urmare, producătorul din Sant'Agata Bolognese s-a văzut nevoit să tragă tare si să recupereze în cea de-a doua parte a anului.
Chiar și așa, Lamborghini a livrat în 2020 nu mai puțin de 7.430 de mașini la nivel global, cu doar 9% mai puține decât in 2019. Scăderea este, desigur, atribuită opririi producției de care vorbeam înainte.
Statele Unite ale Americii rămân cea mai importantă piață pentru producătorul din Peninsulă, cu 2.224 de unități comercializate acolo. Urmează apoi, în ordine, Germania (607), China (604), Japonia (600), Marea Britanie (517) și Italia (347).
În ceea ce privește repartiția pe modele, Urus este de departe cel mai popular produs al italienilor, cu 4.391 de mașini livrate în 2020. SUV-ul este urmat de Huracan cu 2.193 de unități și de Aventador cu 846.
Spuneam și că Lamborghini a lansat 6 modele noi în 2020. La începutul anului am făcut cunoștință cu Huracan EVO RWD Coupe, iar mai apoi au urmat Huracan EVO RWD Spyder, Sian Roadster (producție limitată la 19 exemplare), Essenza SCV12, Huracan STO și SC20.
Tot anul trecut, Urus și Aventador au ajuns fiecare la pragul de 10.000 de exemplare asamblate. Luna decembrie a marcat schimbarea la vârful companiei a lui Stefano Domenicali cu Stephan Winkelmann. Acesta din urmă a preluat functia de Președinte si CEO.
Lamborghini s-a implicat activ și în lupta contra noului coronavirus. Unele departamente au fost convertite astfel încât să producă măști medicale și viziere pentru spitalul Sant'Orsola din Bolognia.
via Lamborghini
Daca bagi o sport- utilitara pe langa hipercaruri ai crestere si- n pandemie, nimic mai simplu de intuit. Si o zic aici ca am ratat stirea cu ferrari suv, penibil pare sa arate. Sunt demne de critica brandurile de super sportive care in.loc sa introduca suv- uri cupe sau ceva mai exotic, 2 usi, ele trantesc 4 usi si 7 locuri daca se poate, sa ingramadeasca tot familionul. Jenant si prost gandit dupa parerea mea