Lancia a renăscut: conceptul Pu+Ra HPE este un coupe electric inspirat de Stratos
Lancia a dezvăluit oficial noul concept Pu+Ra HPE, care anunță o viitoare mașină electrică sport inspirată de vechiul Stratos. Prezentarea noului concept marchează oficial renașterea mărcii italiene pe plan internațional.
După aproape un deceniu de izolare pe piața din Italia, Lancia își anunță revenirea sa grandioasă pe scena auto internațională cu noul concept Pu+Ra HPE. Noul concept anunță o viitoare mașină sport electrică, inspirată de către legendarul Stratos din anii 70.
Spre sfârșitul anului trecut, Lancia și-a prezentat o parte din noul său limbaj de design cu macheta Pu+Ra Zero. Italienii spune despre noul limbaj al mărcii că va reprezenta trăsătura dominantă a viitoarelor sale modele de serie pentru următorii 100 de ani.
Așa cum se poate vedea, noul concept Pu+Ra HPE, preia cele mai multe elemente de design ale machetei prezentate anul trecut. Partea din față este caracterizată de un design unic al farurilor, desenate sub forma unor benzi LED extrem de subțiri și aranjate în forma unei elice. Aici mai putem vedea două blocuri optice mai mici amplasate în părțile laterale frontale, precum și noua siglă Lancia, care este la rândul său iluminată.
Privit din lateral, conceptul Pu+Ra HPE prezintă un aspect al unui coupe cu două uși, cu un design retro-futurist. Aici putem vedea portierele lungi fără mânere, precum și plafonul foarte sculptat și destul de scund. Din lateral putem observa inclusiv un spoiler pronunțat în partea din față, precum și o zonă posterioară superioară puternic sculptată.
Și că tot vorbim de plafon, nu putem să trecem cu vederea trapa desenate în forma unui cerc perfect. Plafonul este confecționat în totalitate din sticlă, cu partea din spate a acesteia vopsită în aceeași nuanță de verde Progressive Green cu caroseria. Inclusiv jantele au o formă aerodinamică și 3 spițe cu noua siglă Lancia în mijloc.
Partea din spate aduce aminte cel mai mult de legendarul Stratos, datorită stopurilor rotunde, desenate sub forma unor inele subțiri cu diametrul mare. Aici putem vedea și eleronul integrat în caroserie, precum și forma unică a barei de protecție și, bineînțeles, noua siglă a mărcii.
Habitaclul noului concept este pe atât de minimalist, pe atât de futurist. Aici putem observa suprafața bordului desenată sub formă de cerc, precum și consola centrală, care imită același design. Scaunele din față sunt îmbrăcate într-un material textil vopsit în galben, în timp ce scaunele din spate sunt vopsite în culoarea caroseriei. Chiar și între cele două scaune din spate avem o măsuță desenată în forma unui cerc.
Panourile portierelor sunt confecționate dintr-un material special, numit MARM/MORE și este compus din deșeuri de praf de marmură în proporție de 50% și țesăutură reciclată din culori naturale, moi la atingere și chiar rezistente la apă.
Noul concept este echipat cu sistemul SALA (Sound Air Light Augmentation) pentru sistemul multimedia, care funcționează alături de interfața virtuală HALL. Practic, sistemul complex le permite șoferului și pasagerilor să personalizeze interiorul după placul lor prin apăsarea unui buton sau printr-o comandă vocală. De această tehnologie va beneficia și noua generație Ypsilon.
Lancia nu a oferit multe detalii despre propulsor, însă spune despre acesta că va fi prezent la modelele sale de serie din următorii 10 ani și că va oferi o autonomie de circa 700 de kilometri.
Deocamdată, Lancia nu are în plan să transforme conceptul Pu+Ra HPE într-un model de serie. Relansarea oficială a mărcii pe piețele internaționale va avea loc în 2024, odată cu prezentarea noii generații Ypsilon.
via Lancia
Arata incredibil, dar e foarte puțin probabil ca partea frontala sa ajungă în producția de serie. Poate doar dacă se elimina regulamentele pentru protecția pietonilor.