Lexus nu va produce maşini în China de teama problemelor de calitate

Publicat luni, 05.05.2014 17:33 de Sebastian Toma

Lexus nu va produce maşini în China pentru a-şi creşte vânzările, anunţă Tokuo Fukuichi, şeful mărcii japoneze. Constructorul vrea să evite eventualele probleme de calitate legate de piaţa respectivă.

Lexus nu va deschide o fabrică în China, anunţă Reuters citând CEO-ul mărcii japoneze. Deşi China este cea de-a doua piaţă pentru Lexus în materie de volume, constructorul japonez nu vrea să deschidă o fabrică pentru a deservi cea mai mare piaţă auto din lume de teama că nivelul de calitate furnizat nu va fi suficient de ridicat.

Aşadar, cei de la Lexus s-au angajat să asigure în continuare modele produse în principal în Japonia pentru toate pieţele, în ciuda taxelor ridicate de import aplicate în China.

Cea mai scumpă masină chinezească vândută vreodată, Hongqi L5, a costat 580.000 de euro

Pe piaţa din China, Lexus vinde de cinci ori mai puţin decât BMW şi de şapte ori mai puţin decât Audi, constructori care au uzine în ţara respectivă în vederea evitării taxelor specifice aplicate modelelor de import. Cei de la Lexus îşi produc majoritatea maşinilor în Japonia, dar au şi o fabrică în Canada şi plănuiesc inaugurarea unei uzine în Statele Unite ale Americii. Reprezentanţii constructorului japonez îşi motivează decizia spunând că sunt o marcă tânără, lansată în 1989, şi că nu au acelaşi renume precum rivalii de la Audi, BMW sau Mercedes-Benz, după cum explică Tokuo Fukuichi, CEO-ul Lexus şi Senior Managing Officer la Toyota.

Toyota experimentează în cea mai veche uzină a sa: oamenii au înlocuit roboţii pe unele posturi

Lexus produce majoritatea modelelor din portofoliu în Japonia, dar are şi o fabrică în Canada, care deserveşte piaţa americană.

Rivalii de la Infiniti vor începe să producă maşini în China până la finele anului curent, la o uzină Nissan din provincia Hubei. Honda intenţionează, la rândul său, să producă modele ale mărcii premium Acura şi pe piaţa din China, începând cu anul 2016. Ambele mărci ar putea să surclaseze vânzările Lexus în China datorită avantajelor fiscale ale modelelor fabricate în ţara respectivă. Situaţia este explicată de Johan de Nysschen, preşedintele Infiniti: "nu poţi concura cu rivalii localizaţi când ai o maşină de import".

Lexus NX - imaginile oficiale ale rivalului japonez al lui Audi Q5

Via Reuters

  • vianu, luni, 05.05.2014 18:58

    ehh...mai vedem noi....ceva discutii tete-a-tete cu Partidul Comunist si se rezolva si problema calitatii. cum ar veni unii au fabrici in china si problemele aparute la cutiile de viteza erau din cauza....climei. Ma intelegi! decizia este riscanta indiferent care sunt motivele (reale sau inventate) sau poate ca le ajung mutrele facute de autoritati in scandalul insulelor....

  • dan_grc, luni, 05.05.2014 19:12

    Interesant, pai japonezii asambleaza de cativa ani Prius si Camry hibrid in China pt piata chineza, cu diferenta ca sistemul hibrid este adus din Japonia, dar din 2015 se va rezolva si aceasta problema, anume vor fabrica tot in China si sistemul hibrid, deci ce se poate intelege de aici? Ca si-au asumat anumite probleme de calitate pt ca Toyota este o marca mult mai veche decat Lexus? Dupa acest rationament vor mai astepta vreo 10 ani sa se mai "invecheasca" si Lexus astfel incat eventualele probleme de calitate sa nu mai conteze.

  • Lache, luni, 05.05.2014 21:52

    Asiaticii astia! Calitate asiaticacare lasa de dorit in cele mai multe cazuri.Ce ar fi Asia fara Europa si America? @Dan,punem pariu ca o sa apara Ghionea imediat?

  • Ivanoff, marţi, 06.05.2014 07:39

    Usor-usor baieti cu commenturile... Stirea e de fapt putin pe dos, insa Sebastian pare ca stapaneste mai bine bulgara decat engleza de la atatea BMW-uri inmatriculare pe Bulgaria. Dc vreti sa cititi stirea fara traducerea oferita de @veverita o aveti mai jos: http://m.autoblog.com/2014/05/03/lexus-eschews-production-in-china-over-quality-concerns/?post=2&icid=autoblog_river_article

  • C-G-C, marţi, 06.05.2014 13:44

    @Ivanoff, you just made my day. Felicitari, comentariul tau este maxim!!!

  • Marian.Nedelcu, marţi, 06.05.2014 15:12

    off topic: Altii au mari problema la mansarda, de compara Toyota cu Lexus. Toyota nu este competitor cu Lexus, au target diferit. Daca Toyota era marca premium, Lexus nu ar fi mai aparut aiurea, asa ca lasati fleanca mai mica amatori de Moskwicz. on topic : Lexus, redefineste standardele de calitate si cred foarte mult in principiul fundament care sta la baza filosofiei lor : ''sfidarea perfectiunii'' . George Buhnici a spus un adevar cand a testat modelul GS 450H F-Sport ca '' masini de lux ca Lexus rar se mai fac zilele astea'' , ceea ce este foarte adevarat. Audi, asambleaza in China, BMW la fel+ componente chinezesti, ambreiaje, bucsi, etc. Respect Lexus !

  • dan, marţi, 06.05.2014 16:36

    E vorba de calitatea perceputa. Ei zic, pe buna dreptate, ca tripleta germana e atat de inradacinata in optiunile clientilor, incat si daca le-ar produce in Bangladesh lumea n-ar avea o problema cu asta si tot le-ar cumpara. In rest, oricum aproape toate componentele din industria asta sunt produse in China.

  • dan_grc, marţi, 06.05.2014 17:54

    @Marian Monsieur, masini de lux cel putin la fel de bune ca Lexus se mai gasesc, dar ca tine mai rar se gasesc indivizi, eu ti-am mai spus ca poti sa inventezi cate nick-uri vrei, stilul tau infect te va da de gol mereu, de ce nu vrei sa intelegi? Oricum, esti maxim.

  • gtrazvan, miercuri, 07.05.2014 00:20

    @dan_grc, una peste alta, de cand a aparut brandul Lexus, este etalon de fiabilitate in categorie! Problema este ca romanul nu prea stie cu ce se mananca brandul Lexus, nu au avut, mers, etc., dar isi da cu parerea. Diferenta reala de fiabilitate este foarte mare, nu mare si vorbesc in cunostinta de cauza.

  • Marian.Nedelcu, miercuri, 07.05.2014 17:29

    A lu' Aspirina, un' te crezi ''monsieur'' ca vorbesti cu colegii tai de clasa ? Fii mai cu bun simt cand te adresezi oamenilor care ar putea sa-ti fie tata. Dar vorba la cineva, daca toti ar fi destepti cine ar mai muncii pe nimic.