Lexus publică primele imagini ale conceptului care anunță un SUV electric de mari dimensiuni

Publicat marţi, 08.02.2022 12:03 de Tiberiu Safta

Constructorul japonez a publicat primele imagini cu un concept al unui SUV electric. Mașina a fost anunțată încă din decembrie și este baza unui viitor model de serie electric Lexus.

În decembrie 2021, Toyota și Lexus anunțau planurile lor pentru lansarea unor modele electrice noi până în 2030. În acea perioadă au fost prezentate mai multe concepte și prototipuri ale unor modele cu potențialul de a intra în fabricație. Printre modelele anunțate se numără și un SUV electric Lexus, de dimensiuni mari.

Acum, Lexus a publicat primele imagini cu acest concept, fără a oferi, însă, date tehnice despre mașină. Așa cum se poate vedea, conceptul este un SUV de dimensiuni mari. Asta sugerează că un eventual model de serie bazat pe acest concept va fi plasat deasupra lui RZ 450e, care va fi lansat în acest an.

În partea din față se poate vedea grila mare, acoperită, alături de câteva prize de aer adiacente. Tot aici este vizibil și un scut de protecție, care indică faptul că acest SUV ar avea capabilități off-road. Farurile LED au un design ascuțit și o semnătură luminoasă în forma unei linii drepte.

Mânerele sunt ascunse în portiere pentru a oferi un aspect mai elegant și, pentru că este un vehicul electric, o eficiență aerodinamică sporită. De asemenea, se poate observa și un element de protecție în partea de jos a portierelor. Aripile sunt evazate pentru a da o notă mai agresivă design-ului, care este completat de jantele de aliaj cu 10 spițe.

În partea din spate, stopurile LED sunt unite printr-o bandă și se extind până în părțile laterale, deasupra aripilor. Scutul de protecție este prezent și aici, iar plafonul este completat elegant de un eleron.

Deocamdată, Lexus nu a oferit informații cu privire la un potențial model de serie bazat pe acest concept. Marca niponă se pregătește să lanseze, în acest an, SUV-ul electric RZ 450e. Acest model împărtășește platforma cu Toyota bZ4x și Subaru Solterra. Aceeași platformă ar putea fi folosită și pentru un viitor SUV electric Lexus.

Atât Toyota, cât și Lexus, doresc să introducă nu mai puțin de 30 de modele electrice noi până în 2030.

via Motor1

  • Mihai, marţi, 08.02.2022 12:49

    Pai si voi tot cu electrice? Nu ziceati ca nu merita? Cine sa mai inteleaga industria asta auto? Romanii cer diesel, e cel mai bun: se face plin repede, nu sunt grele, se pot anula DPF si EGR, nu consuma (mult) ulei, bujiile si filtrele sunt ieftine si nu trebuie sa le inlocuiesti cand scrie la carte (poti face revizia la 50000 km), nu trebuie sa schimbi distributia, poti da km inapoi ca sa revinzi masina cu mai mult la fraieri.

  • Seriff, marţi, 08.02.2022 13:51

    @Mihai si ei tot cu electricele, asta e trendul, in realitate clar un diesel este net superios, poti sa lauzi tu masina din poza oricat, un diesel e mult peste orice electrica, stiu, adevarul doare, nu pot sa dormi din cauza asta, ti se pare ireal, dar asta e. On topic, ca idee, o masina de peste 2 tone niciodata nu are cum sa fie ECO.

  • Dutz, marţi, 08.02.2022 15:40

    Târziu Lexus… de la anul vor scădea vânzările de electrice.

  • @Seriff, marţi, 08.02.2022 15:46

    De asta se si cumpara din ce in ce mai multe masini diesel. Ca sunt net superioare. De asta se si dezolva noi motoare diesel, ca sunt net superioare. De asta softurile ilegale, ca sa acopere superioritatea. De asta si nevoia DPF, EGR, Adblue si altele, ca erau net superioare. Reusesti sa procesezi cate artificii sunt necesare pentru eficienta si superioritatea dieselurilor? Stiu ca esti limitat, nu trebuie sa raspunzi!

  • Seriff, marţi, 08.02.2022 16:06

    Nu ai argumente, dar imi zici mie ca sunt limitat, se vand in continuare bine mersi si masinile diesel, nevoia de dpf, egr si Adblue e ca sa iasa la aberantele norme euro 6 , fiindca sunt hipsterii deranjati de fum, dar se plimba cu avionul in vacante, sunt eco, oricum diesel e net superior. Nu ma crezi, ia o electrica, fa cu ea Constanta-Arad, mers normal, nu cu 80 tot drumul, dupa fa acelasi drum cu orice diesel, sa imi zici cu care ai ajuns prima. Si inca o chestie, sa zicem ca va fi cum vreti voi pensatii, daca maine un cartier gen Militari Residence ar baga peste noapte mii de masini in priza ce s-ar intampla? Ar pica curentul de aici pana la Bruxelles in capitala comunismului. Sau asta nu conteaza?

  • @Seriff, marţi, 08.02.2022 16:15

    Eu te cred, dar trebuie sa ii convingi pe germani, norvegieni, olandezi, multe natii. Dupa ce ii convingi pe ei, sa imi dai exemplu de romani. Pana atunci, ai argumente la nivel de Romania, nu de tari evoluate.

  • Seriff, marţi, 08.02.2022 16:43

    Pai nu am de ce sa ii conving eu, sunt demult convinsi singuri, daca ai iesi din tara si te-ai duce maine in Germania de exemplu, ai vedea ca 99% din masini sunt termice, marea majoritate diesel, trebuie doar sa mergi pe strada, pe autostrada nu te va depasi Tesla, te vor depasi in majoritate TDI-uri cu 200 la ora si benzinare puternice cu 300 la ora, toti aveti impresia ca doar in Ro sunt masini vechi, termice, pai romanii de unde le cumpara? Nu tot din afara? Dar asa e cand nu iesi din sat niciodata si ai impresia ca in afara merg cainii cu covrigii in coada.

  • @Seriff, marţi, 08.02.2022 18:03

    Inseamna ca masinile alea multe EV si PHEV vandute prin Germania, Olanda si Norvegia sunt ascunse prin garaje. Eu doar citisem pe aici ca vanzarile de masini EV in Germania le-au depasit pe cele diesel. Inseamna ca am fost mintit. Si prin olandezii si Norvegia cica dieselul nu mai are nici macar 10% cota de piata la vanzarile de masini noi. Oare cum se face ca unii vad pe strazi doar TDI vechi??? Or fi chiori? Nu m-ar mira. Or fi limitati, nici asta nu e exclus. Urmeaza sa incerci ma convingi ca aia care circula cu 200km/h si 300 km/h consuma si polueaza in realitate mai putin ca cei care merg cu electrice si primesti premiul Nobel pentru prostie. Tu esti dovada vie ca multi "inteligenti" reusesc sa iasa din tara ca sa aduca BMW-uri sh pe platforma rupte in doua si sa le vanda la meseriasi.

  • @sheriffutzu, marţi, 08.02.2022 18:38

    comedia mea, vezi ca sunt mai multi pensati in motorina, ca iti trebuie nivel scazut de educatie pt ambele..

  • @Seriff, marţi, 08.02.2022 20:56

    https://www.automarket.ro/stiri/in-norvegia-84-dintre-masinile-noi-vandute-in-ianuarie-sunt-electrice-107481.html Daca ne raportam si la articolul asta cu Lexus, cu investitii in platforme pentru full electrice, rolls Royce vrea electrice si multe companii care renunta la dezvoltarea motoare termice si se baga full pe electrificare, cum ti se pare? Sunt convinsi ca mai merge abureala diesel? Inca nu te trezesti? Vezi ca si Alfa Romeo scoate PHEV, VAG are cam toata gama electrificata, BMW baga modele full electrice pe banda, Volvo la fel, Mercedes scoate EQC, EQE, are deja EQS... Ce zici? Cam cum sta treaba?

  • Dutz, miercuri, 09.02.2022 02:17

    Pentru tine și mulți spălați pe creier diesel-ul este abureala, dar realitatea este ca nu vreți sau nu puteți accepta ca marea majoritate a km-lor astăzi sunt făcuți cu motoare diesel (auto personal, companii, transport persoane sau mărfuri etc.). Ca tot întreba cineva ce se întâmpla cu mașinile electrice… in momentul de fata peste 95% sunt a 2-a sau a 3-a mașina in familie și fac foarte putini km. și chiar nu văd o problema in asta dacă ar fi cu adevărat ecologice și as vedea un viitor promițător pentru producția de energie verde. Din păcate Electricele sunt scumpe și in afara de cei pentru care banii nu sunt un criteriu important nu se cumpara și nu se vor cumpara. Dacă mai punem ca pentru majoritatea celor la care banii contează in primul rând când își cumpara mașina și faptul ca nu au unde sa-și pună priza de încărcare ajungem la o situație cât de cât reala. Renunț oricând la diesel pentru orice altceva îmi dă cel puțin la fel… astfel povesti de adormit prostii!!!! Dar nu-i problema sunt destui și mai durează pana-și dau seama ca o sa spele pe cap cu electricile… la fel și producătorii care renunța total la motoarele clasice….. ok am înțeles piața poate încă absorbi ceva electrice, dar totuși la peste 40.000 (sa nu zic 50, 60) de euro câți sunt cei care își vor cumpara ca prima mașina o electrică??? Voi știți pe cineva? Acuma la subiect…. matahala asta de Lexus o sa aibă 3 tone și va costa peste 100.000 euro, deci este despre orice altceva mai puțin ECO…

  • Seriff, miercuri, 09.02.2022 09:21

    Stirile cum ca electricele se vand mai bine decat termicele sunt doar niste minciuni pe care presa vrea sa le bage pe gat fraierilor, cum e si aici, din 10 stiri, 9 sunt despre electrice, in realitate, la orice delear, electricele nu reprezinta nici 1% din vanzarile lunare, termicele sunt baza. Iar pentru geniul care ma intreaba un sunt EV-urile si PHEV-urile, iti zic eu, in parcari la incarcat sau in service ca dau erori de soft, pe sosele nu se vad si nu ma refer in Romania.

  • @Seriff, miercuri, 09.02.2022 13:19

    Esti foarte bine informat. Cauta pe mobile.de sa vezi cate PHEV cu peste 100000 km in 2-3 ani gasesti. Cu numere de Germania vorbesc. Apoi cauta si prin Olanda si Norvegia. Daca nu le vezi in Romania, nu inseamna ca nu exista. Deschide ochii si mintea. Dieselul e in Germania la vanzare ca sh cu multi km dati inapoi pentru fraierii din EST. https://cleantechnica.com/2021/10/06/full-electrics-overtake-diesel-in-germany-record-plugin-ev-share-nears-30/ Stiri cu vanzari fictive am vazut si auzit. BMW a fost amendata pentru minciunile cu privire la vanzari. Iar VAG, BMW si Daimler au platit miliarde pentru softurile mincinoase. Astea nu sunt stiri false, sunt amenzi date pe bune si cu dovezi. https://www.theverge.com/2021/7/8/22568356/volkswagen-bmw-daimler-emissions-cartel-fine-audi-porsche-eu Daca tu nu vrei sa accepti ca ai fost fraierit de VAG, asta e prostie. Ati luat niste produse care promiteau ceva si nu fac. Asta e pacaleala si merge la fraieri. Succes cu jafurile fara DPF, ca atata va permiteti. Nu puteti intretine o masina, dar toti vreti sa aveti. Limitati!