Lynk & Co lansează prima sa electrică pentru Europa: costă 36.000 de euro

Publicat sâmbătă, 12.10.2024 10:29 de Alexandru Monenciu

Chinezii de la Lynk & Co tocmai au prezentat noul model 02, primul dezvoltat special pentru piața europeană. Costă mai puțin de 36.000 de euro și promite o autonomie de până la 445 de kilometri.

În ciuda obstacolelor de care s-au lovit în ultima perioadă din partea autorităților europene, constructorii chinezi de automobile nu renunță la Bătrânul Continent.

Lynk & Co tocmai a lansat noul model 02, un crossover coupe, cu zero emisii, gândit special pentru publicul european. Acesta va fi comercializat și pe piața chineză, sub denumirea Z20.

Noul Lynk & Co 02 are o lungime de 4.460 mm, o lățime de 1.845 mm, 1.573 mm sunt trecuți în dreptul înălțimii, iar ampatamentul măsoară 2.755 milimetri. Ca să îți faci o idee, are aceeași lungime ca o Toyota Corolla Cross, dar ampatamentul este cu 117 mm mai lung.

Din punct de vedere estetic, modelul cu zero emisii mizează pe o parte frontală aerodinamică, cu blocuri de lumini duble și prize de aer active. Jantele au dimensiuni de 19 și 20 de inch, este disponibilă o temă bicoloră pentru exterior, un plafon panoramic și mânere ascunse în portiere.

În spate, noul 02 propune un eleron proeminent și stopuri LED.

INTERIOR HIGH TECH

La interior, pasagerii vor regăsi un bord minimalist, volan cu partea inferioară teșită, instrumentar digital de 10.2 inch și un ecran de 15.2 inch pentru sistemul multimedia, care preia, de asemenea, majoritatea funcțiilor.

Nu lipsesc materialele prietenoase cu mediul înconjurător. Tot în habitaclu avem o zonă dublă pentru încărcarea telefoanelor mobile, scaune față ajustabile electric, funcție de încălzire pentru volan și o cameră video pentru selfie integrată în oglinda retrovizoare.

Portbagajul are un volum de încărcare de 410 litri. Sub capotă este prezent un portbagaj suplimentar, sau frunk dacă vrei, cu o capacitate de 15 litri.

Lynk & Co 02 este construit pe o platformă Geely. Este echipat cu un motor electric, montat pe punea spate, care dezvoltă 272 CP și 343 Nm cuplu, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 5.5 secunde și o viteză maximă de 180 km/h.

Bateria, NMC litiu-ion, are o capacitate de 66 kWh și promite o autonomie de până la 445 de kilometri. La o stație rapidă de 150 kW, acumulatorul se încarcă de la 10 la 80% în 30 de minute.

Lista cu sisteme de siguranță oferite în standard include 21 de sisteme, inclusiv frânare automată de urgență, Forward Collision Warning, cruise control inteligent, Auto Lane Change Assist, Blind Spot Detection, Traffic Sign Recognition și Cross Traffic Alert față/spate.

Noul model cu zero emisii poate fi deja comandat pe anumite piețe europene. Spre exemplu, în Italia pornește de la 35.495 de euro, iar în Germania, Franța și Olanda de la 35.995 de euro.

via Lynk & Co

  • deputy, sâmbătă, 12.10.2024 14:19

    nu rata rau, dar numele este de-a dreptul hilar! lync&co o2

  • Flo, sâmbătă, 12.10.2024 14:29

    Daca si conserva asta arata bn.

  • Profanu', sâmbătă, 12.10.2024 14:57

    Este vorba de fapt tocmai de modelul O₂ Adica oxigen ! Pe scurt, Viață.

  • Dutz, sâmbătă, 12.10.2024 16:39

    Și Coca Cola are ZERO… tu crezi? Poate să le cheme SPA, vitamina D… tot mai puțini clienți la electrice. Nu este piață pentru electrice și cu asta basta.

  • @Dutz, sâmbătă, 12.10.2024 18:04

    Pai fix de asta se lanseaza, ca nu e cerere su nu se vand. Au vazut chinezii ca la europeni prinde bine valul cu dieselurile acum care sunt in crestere si au zis sa se bage si ei in seama, mai ales ca au taxe speciale care ar trebui sa le dea in cap. Masinuta e construita pe acceasi platforma cu EX30 parca. Volvo EX30 a fost un succes foarte mare pe piata europeana ajung pe locul 2 la vanzari dupa Tesla model Y. Cel mai probabil o sa atraga si O2 clienti, asa cum a atras si O1 prin alte tari. Nu clienti ca Danut si Dutz, ca lor le plac troacele obosite diesel. Din articol se vede ca masina va ajunge pe anumite piete, prin tari ceva mai evoluate. Fix tarile alea care exporta troace obosite la romani. Ei se innoiesc, altii ii scapa de gunoiae. A se citi si: https://www.automarket.ro/stiri/volvo-productia-de-ex30-a-depasit-100000-de-unitati-119831.html Si masina asta era considerata un esec de unii, dar se pare ca nu toti sunt limitati.

  • George Simion, duminică, 13.10.2024 02:22

    Sunt uimit cum chinezii dau clasă și la design..

  • @George Simion, duminică, 13.10.2024 16:18

    Mare clasa... au copiat design-ul noului CH-R si l-au kitsch-ozat.

  • Matei_cel_nou, duminică, 13.10.2024 23:21

    Arata destul de bine dar problema e ca în clasa asta de vehicule deja autonomia de 445km e considerata mica. Nu în sensul ca n-ar fi suficientă pentru majoritatea șoferilor, ci ca exista opțiuni mai bune. Vad ca e li ion, poate o altă bilă neagră. Dacă tot e mica autonomia, te aștepți ca bateria sa aibă o chimie care îți permite sa o încarci regulat la 100%.

  • Catalin, luni, 14.10.2024 14:37

    Un produs de calitate, companiile premium chineze au trecut de mult la alt nivel. Și ce prezentare au avut la Milano!

  • Profanu', luni, 14.10.2024 19:24

    @CATALIN Pune un link