Mai ușor și mai economic: noul Suzuki Swift a fost prezentat oficial în Europa

Publicat marţi, 07.03.2017 18:04 de Mircea Meşter

Suzuki a adus noul Swift la Salonul Auto de la Geneva. Modelul citadin al mărcii japoneze își schimbă platforma și reușește o dietă cu rezultate fantastice: -120 de kilograme între generații.

Suzuki Swift se întoarce în Europa într-o nouă generație. După ce modelul a fost deja prezentat oficial în Japonia în varianta dedicată Asiei la finalul anului 2016, constructorul japonez a utilizat prima zi a Salonului Auto de la Geneva pentru a le oferi europenilor o primă întâlnire cu versiunea dedicată a modelului său tradițional de segment B.

Noul Suzuki Swift: date esențiale

● Suzuki Swift este unul dintre cele mai populare modele din gama mărcii japoneze, iar astăzi ajunge la a patra generație. 

● Swift este al treilea model de segment B al niponilor, după Baleno și Ignis. De altfel, cle trei modele utilizează aceeași platformă de producție, botezată oficial Heartect.

● Dimensiuni: Noul Swift și păstrează în general proporțiile și dimensiunile în comparație cu generația pe care o înlocuiește. Este cu un centimetru mai scurt, dar cu 4 centimetri mai lat.

● Noua platformă reușește să facă minuni în ceea ce privește greutatea noii generații Swift. Conform informațiilor oficiale Suzuki, noul Swift a pierdut 120 de kilograme între generații, iar cea mai ușoară versiune de motorizare ajunge acum la doar 840 de kilograme. Una dintre cele mai bune valori din segmentul său.

● În ciuda dimensiunilor constante și a masei reduse, Swift reușește să-și îmbunătățească serios spațiul interior. Cel mai vizibil aspect este cel al volumului oferit de portbagaj, care crește până la 254 de litri, un plus de 25% față de vechea generație. 

● Alte cifre esențiale: estetica schimbată a îmbunătățit coeficientul aerodinamic cu 8%, iar raza de bracaj scade cu 0.4 metri, ceea ce-l face mai ușor de manevrat în oraș. 

● Design: Suzuki Swift rămâne fidel profilului moștenit de la strămoșii săi, dar îl îmbunătățește vizibil la nivel de detalii.

● Swift oferă faruri full-LED, lumini de zi LED și stopuri LED. Suzuki are în catalog 7 nuanțe diferite pentru Swift, implicit patru combinație bicolore (plafon-caroserie). Jantele au 15 sau 16 inch, ultimele din aliaj.

● Un nou șasiu înseamnă și un set nou de suspensii. Cei de la Suzuki spun că acestea au fost optimizate pentru a îmbunătăți ținuta de drum. Reperele luate au fost șoselele din Anglia și autostrăzile din Germania, acolo unde ingineriin Suzuki au parcurs 10.000 de kilometri în teste dedicate. Celelalte zone preferate pentru teste au fost nordul Suediei, sudul Spaniei și munții Alpi.

● Motorizări: noul Swift oferă două motoare pe benzină în momentul lansării. Ambele pot fi ajutate de un sistem Mild Hybrid SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) de recuperare a energiei la frânare care ajută la scăderea consumului, funcționând electric și oprind motorul termic la plecarea de pe loc sau la manevrele de parcare. 

● Noutatea majoră a gamei este motorul 1.0 Turbo Boosterjet cu trei cilindri, care dezvoltă 112 CP/5500 rpm și 170 Nm (cutie manuală) sau 160 Nm (cutie automată). 0-100 km/h în 10.6 secunde, consum între 4.3 litri/100 km (mild hybrid) și 5.0 litri (cutie automată).

● Motorul 1.2 Dualjet aspirat dezvoltă 90 CP/6000 rpm și 120 Nm/4400 rpm. Acesta poate fi comandat opțional cu sistem Mild Hybrid, cu transmisie manuală sau automată CVT și în versiune 4x2 sau 4x4 Allgrip. Consumul mediu mixt anunțat de producător variază între 4.0 și 4.9 litri, în funcție de versiune. La nivelul peformanțelor, accelerația 0-100 km/h are loc pe o plajă care variază între 11.0 și 12.6 secunde, în funcție de versiune.

● Tehnologie: Noul Swift oferă sistem de detecție frontală și frânare automată în caz de urgență (DSBS), avertizarea la părăsirea benzii, avertizare de oboseală când traiectoria nu e corectă, asistent de fază lungă și cruise control adaptiv. 

  • someone, marţi, 07.03.2017 14:22

    ei, asta e o masina de clasa mica: atat la dimensiuni, chiar si la volumul portbagajului, dar mai ales la capitolul greutate. big like din partea mea

  • LauCalin, marţi, 07.03.2017 14:26

    Bun! O evolutie frumoasa. Masina, din cate imi dau seama, are potential (sub 900 de kg la clasa mica mi se pare fantastic). Sunt curios care vor fi preturile. Acesta era un atu al lui Swift. iar o data cu modernizarea acestei masini, s-ar putea sa avem o surpriza nu chiar placuta.

  • Andrei, marţi, 07.03.2017 15:11

    Multe lucruri bune, insa ambalate intr-un design urat, neinspirat. O tendinta a producatorilor japonezi de a face masini din ce in ce mai urate...

  • Andy, marţi, 07.03.2017 17:04

    Un mare pas inainte fata de vechea generatie din toate punctele de vedere. Si da, dupa cum zicea si alta lume mai sus, a ramas o masina din clasa mica nu o da in compacta ca multi concurenti. Mare plus si pentru volan care acum e in pas cu vremurile si nu mai arata ca unul de acum 10 ani (poate il vom vedea si pe Vitara la facelift). Preturile Suzuki sunt excelente si din cate am inteles si service-urile lor din Romania sunt serioase.

  • mm, marţi, 07.03.2017 22:49

    Superb. Am o mare admiratie fata de swift, imi par singurele urmase de drept ale renault 5 si Mini, Mici si suficient de nervoase fara a intra in zona ridicola a muschilor umflati degeaba.

  • mm, marţi, 07.03.2017 22:52

    revin, si totusi nu-i inteleg, pe cat de boccie este s-cross pe atat de misto este asta (ma rog sunt subiectiv)

  • Gigel, joi, 09.03.2017 16:03

    Am un Ford Escort din 1994 care are 850kg :))) Ce noutate :D

  • @Gigel, vineri, 10.03.2017 16:38

    nu esti prea istet se pare .. ia du-te si da cu Escortul tau de gard sa vedem daca supravietuiesti .. pe cand in 2017 majoritatea masinilor inclusiv astea mici iau 5 stele la teste .. aceeasi greutate nu inseamna neaparat acelasi lucru