Manager de produs Seat Leon: "Mânerele ascunse ale portierelor din spate au afectat vânzările"
Managerul de produs al lui Seat Leon în Regatul Unit, James Bucknell, consideră că generaţia precedentă a compactei iberice a suferit de pe urma mânerelor ascunse ale portierelor din spate, care ar fi trebuit să-i confere un aspect mai sportiv.
Seat Leon a ajuns la cea de-a treia generaţie, iar reprezentanţii mărcii spaniole speră ca acesta să devină un succes în materie de vânzări. Spre deosebire de generaţia precedentă, modelul iberic renunţă la aspectul sportiv creat de mânerele ascunse ale portierelor din spate, preferând o configuraţie standard, cu mânerele portierelor vizibile
”Nu eram văzuţi destul de bine de clienţi. Parcă nici nu existam. Am vândut maşini doar pasionaţilor, cei care vroiau aspectul de coupe şi spiritul practic al unei maşini cu cinci uşor, dar nici nu vreau să mă gândesc câte vânzări am ratat pentru că mulţi clienţi potenţiali nu s-au uitat de două ori la Leon deorece credeau că este un hatchback cu o caroserie cu trei uşi, în loc de cinci, cât avea în realitate”, explică James Buckell.
Clienţii Seat care încă doresc aspectul de coupe pentru un model compact au în continuare o alternativă în gama Leon, Leon SC, care devine primul model care are caroserie cu trei uşi din istoria compactei spaniole. În mod paradoxal, alţi constructori de automobile folosesc în continuare soluţia ascunderii mânerelor de deschidere ale portierelor din spate fără să se plângă de faptul că maşinile lor sunt văzute greşit de public, iar cele mai la îndemână exemple ar fi Alfa Romeo 156 şi 147, alături de generaţiile opt şi nouă ale lui Honda Civic.
Via CarandVan
ori e o explicatie puerila (si trebuie justificate vanzarile extrem de proaste ale SEAT) ori asta explica de ce modelele de serie difera atat de mult de concept-car-uri Oricum ar fi, Leon mi-a placut tocmai pentru acest artificu de design si pentru solutia ascunderii stergatoarelor de parbriz.