Marea Britanie: O şoferiţă ameninţă consiliul local cu justiţia dacă reduce limita de viteză

Publicat miercuri, 04.01.2012 17:02 de Sebastian Toma

O şoferiţă din Regatul Unit ameninţă consiliul local din oraşul în care locuieşte cu justiţia dacă i se va strica maşina de la rularea cu o viteză prea mică prin oraş.

Diane Greenwood, posesoarea unui BMW 320d şi mama a doi copii, a ameninţat consiliul local al oraşului Cleveleys cu un proces dacă vor reduce limita legală de viteză la 32 km/h în tot oraşul şi maşina sa va fi avariată. Britanica în vârstă de 47 de ani susţine că noua limită de viteză i-ar pune probleme automobilului său, prin faptul că motorul ar fi subturat în treapta a patra şi că turaţiile ar fi prea ridicate în treapta a treia şi se teme că propulsorul ar putea fi avariat la rularea pe distanţe mari la această viteză. Potrivit lui Diane Greewood, modelul 320d pe care îl conduce

"se chinuie" să ruleze cu 35 km/h în treapta a patra, iar respectiva viteză tot depăşeşte limitele legale pe care vor să le impună membrii consiliului local al respectivei localităţi.

În timp ce rularea în regim subturat pentru o perioadă mai mare de timp este periculoasă pentru orice motor, aceasta afectează în mod special diesel-urile, ale căror filtre de particule se pot înfunda. Unele motoare moderne au în dotare sisteme de curăţare automată a filtrului de particule, dar acestea funcţionează tot prin arderea de combustibil şi produc poluare nenecesară. Doamna Greenwood susţine că locuieşte în respectiva localitate de trei decenii şi că limitele de viteză au fost reduse de mai multe ori de-a lungul timpului, iar niciun accident fatal nu a avut loc în acea perioadă, deşi vitezele permise în zonele rezidenţiale erau mai mari. Şoferiţa spune că automobilul său este folosit în principal pentru drumuri scurte în oraş şi în apropierea oraşului şi nu consideră că schimbarea maşinii este o soluţie.

Oficialii consiliului local susţin că cererea şoferiţei este exagerată şi că o persoană care conduce un BMW nu este oricum interesată de mediu, vehiculul fiind mai mult un simbol al statutului social. Oficialul care a răspuns acestei plângeri a completat: "Modelele BMW sunt fabricate în Germania, unde multe oraşe au o viteză maximă de 30 km/h în zonele rezidenţiale, aşa că imposibilitatea rulării la 32 km/h a acestui vehicul nu spune prea multe în favoarea industriei auto din Germania". Potrivit cifrelor prezentate de această campanie, reducerea limitei de viteză la 32 km/h în zonele rezidenţiale reduce rata rănirilor cu o cincime şi reduce emisiile cu 12%, deşi creşte timpul unei călătorii cu doar 40 de secunde. Managerul de siguranţă în transporturi al ţinutului Lancashire, de care apariţine şi localitatea în care locuieşte Diane Greenwood, a declarat că această limită de viteză măreşte probabilitatea supravieţuirii pietonilor în cazul în care sunt loviţi de un automobil.

O analiză a Ministerului Transporturilor din Regatul Unit arată că reducerea vitezei în mod voluntar la 32 km/h pe sectoarele de drum menţionate a dus la scăderea vitezelor medii în Portsmouth, oraşul în care s-a făcut experimentul în 2007, cu doar 1.6 km/h, iar rata deceselor şi a victimelor accidentelor rutiere a crescut. Mai multe grupuri de şoferi din această regiune vor să protesteze împotriva acestei iniţiative, pe care o denumesc exagerată. Respectivii şoferi susţin limita de viteză în apropierea şcolilor, pe drumurile lăturalnice şi în zonele rezidenţiale, dar nu şi în întregul oraş.

Via | Dailymail

  • rzn.ozn, miercuri, 04.01.2012 21:07
    ar trebui sa-si ia o masina mica pt viteza aia... si bmw-ul sa-l pastreze pt drumuri lungi

    ii inteleg frustrarea acestei doamne :)) cu un 320d chiar nu poti sa mergi atat de incet... dar totusi exagereaza un pic doamna, cu a 4-a... la viteza aia si inca o chestie interesanta... si la ei se pune problema de statut daca ai asa masina =)))

  • ScorpyonVAG, miercuri, 04.01.2012 21:17
    @

    I-as recomanda noile modele aparute in grupul VAG (UP, etc) cu motorizare de 1.000cmc3.

  • ccp, miercuri, 04.01.2012 21:42
    enorm

    32km/h este enorm ..la noi in orasu' lu ' peste avem restrictii si de 20km/h (bine, ca nu le respecta nimeni asta e alta mincare depeste)

  • lorinczi.thomas, miercuri, 04.01.2012 23:00

    I fac o invitatie sa vina in Romania. Poate sa mearga cu cat vrea! Chiar ''misto'' tipa:)

  • unckle, joi, 05.01.2012 00:44

    ma cum draq face bemveul ala sa aiba prea multe rotatii in treapta a 3-a la 35km/h ? cate ture are (asta daca poate sa iasa cineva si sa dea o tura de bloc si sa ne spuna si noua cu exactitate) ... da-o draq de masina ca daca la 35km/h are "prea multe ture intr-a 3-a" la 200km/h ce draq face intr-a 6-a, are 6000rpm ?

  • 745, joi, 05.01.2012 00:57
    d

    cred ca ati facut o greseala, era vorba de treapta a 2-a si a 3-a nu 3 si 4. @unckle - 320d e90 are 2200-2300 rpm la 32-35 km/h numai are rost sa zic ca sunteti incompetenti, oricum o sa o rezolvati in stilul romanesc, "bueeeeyyy ia ca sterg eu comentariul asta, corectez ce e gresit si gata", nu ar fi prima data.

  • gelu, joi, 05.01.2012 09:13
    cocalarul de vest

    dupa mutra'i "angelica" (proaspat varuita de nu stii unde'i sunt ochii sau fatza ca oricarei englezoaice neoase) si posingul usor bossy as zice ca madama ce a turnat 2 plozi (pen'ca asa a vrut ea) e divortata de barbat'su pe care il considera un porc (ca doar toti barbatii e la fel) ca isi afizeaza statutu' cu un BMW alb (si ei are cocalarii lor) si ca tanti trebuie sa fie recunsocuta in comitat ca o femeie puternica si care stie ce vrea. Ce dreaku'.... daca madama mai face valuri poate ar fi bine ca BMW UK sa dea catre presa un comunicat (asa fara tinta) cum ca viteza de 35km/h in viteza a 4 a nu distruge mecanica germana si ca, oricum, trebuie sa fii de-a dreptul DOBITOC (sau DOBITOACA dupa caz) sa rulezi intr-a 4 a cu 35 la ora. Apoi as merge la "fatza palida" sa-i comunic sa o lase balta cu revendicarile'i cretine ca imi strica imaginea. Punct.

  • Marian, joi, 05.01.2012 09:19

    Nu stiu cate ture are la 32 km/h dar nu iti cumperi masina cu 6 viteze sa folosesti doar 3, mi se pare aberant. Plus ca nu stiu daca am consum mai bun intr-a 3-a la 32 fata de a 4-a la 50 de exemplu, asta tinand cont de justificarea lor cu poluarea.

  • danutz, joi, 05.01.2012 11:42

    Mie mi se pare socanta declaratia asta: "Oficialii consiliului local susţin că cererea şoferiţei este exagerată şi că o persoană care conduce un BMW nu este oricum interesată de mediu". Astia ori sunt obraznici, ori sunt niste boi si nu stiu ca 320d polueaza si consuma extrem de putin comparativ cu alte modele din aceeasi clasa/motorizare. Si daca avea un Smart, era mai intemeiata cererea, sau cum? Oricum, abuzurile autoritatilor in mai in toata lumea cunosc o crestere alarmanta, iar mai rau e ca majoritatea deciziilor luate in numele cetatenilor nu imbunatatesc cu nimic situatia, ba dimpotriva, provoaca un cumul de frustrari cu adaos de incomoditate care duce pana la urma la o crestere a evenimentelor nefericite. Uneori am senzatia ca sunt facute tocmai cu scopul de a enerva populatia.

  • edi80, joi, 05.01.2012 13:29
    o fi corcitura...

    era firesc..doar un posesor de bmw putea sa faca valuri!! mai bn pt oras ar folosi o masina mult mai adegvara decat un bolid....dar ma rog acolo si cei care fac curat in case au bmw...mai linisteste-te cucoana lasa aerele si vitele astea si vino in ro sa vezi aici restrictii..ba legale ba de gropi....

  • realitatea zilei, joi, 05.01.2012 14:39
    E ridicol

    Traim in secolul 21. O viteza maxima de 32 km/h e adevarata aberatie. Inteleg sa reduci limita pe unele alei, drumuri inguste, drumuri cu risc etc, dar nu in tot orasul. Ar insemna sa ne intoarcem in anii de pionierat ai industriei auto. Se compara tehnologia si performantele de franare de atunci cu cea de acum?!

  • vlad, joi, 05.01.2012 14:44
    are dreptate baba

    320 d este o masina foarte economica (la drum poate sa scada si sub 5%), deci in nici un caz nu este un bolid masura este foarte proasta, deoarece toate masinile consuma mai mult la 30 km/h fata de 50 km/h, deoarece se merge cu trepte mai mici de viteza - pe deasupra se uzeaaza mai repede motoarele

  • rzn.ozn, joi, 05.01.2012 21:26
    @unckle

    ai inteles gresit... nu are f multe ture, are chiar f putine... poate chiar la relanti sta... la viteza aia te gandesti sa schimbi din a 2-a in a3-a... cand vrei sa mergi lejer... dar e chiar intre viteze si nu stii in ce viteza sa mai ramai... la a 4-a cum vrea doamna aia, moare dracu' motoru'... si ca sa stii si tu masina aia merge lejer in a 6-a la 200, nici nu se chinuie, e in largu ei.

  • abc_e?, vineri, 06.01.2012 00:02
    @rzn.ozn

    Ca sa te completez, pe la 180-190 schimbi dintr-a 5-a in a 6-a, evident consumul e extraordinar chiar si la acea viteza. Sunt multi care au idei preconcepute cand vine vorba de BMW, mai ales aia care fac legaturi, parca simbiotice, cu cocalari/hoti/tigani, etc. 320d e o masina normala

  • rzn.ozn, vineri, 06.01.2012 13:37
    @abc_e?

    320d nu e o masina normala... cel putin la cum se conduce... dar se pare ca tu vbesti din auzite sau clipuri care le vezi pe youtube masina prinde viteza maxima si cu a 5-a si cu a 6-a, a 6-a e de consum si sa nu-ti urle motoru la 200 km/h... ca doar germanii ii dau tare pe autostrazile lor... du-te si fa un drive-test si convinge-te, si nu mai comenta aiurea...

  • AMD, miercuri, 11.01.2012 21:46
    LANCER

    MA AL NAIBI BMW PARCA AR FI NU STIU CE OZN E O MASINA NORMALA SI . ""."" E CORECT O VITEZA DE 35KM /H in locuri aglomerate se poate folosi o treapta de viteza ma mica si gata motorul nu va fi afectat cu nimic ca doar nu e motor de acum 90 de ani in urma si treaba cu vitezele auzi a 6 de economie -- treapata respectiva e prea mare fata de cuplul motor adica motorul nu are suficienta putere pe toata gama de rotatie si de aici fenomenul ca motorul nu se mai tureaza ori 'da sa moara ' la opunerea cu aerul - de asta japonezele au in general rapoartele calculate sa nu opuna mai mult decat poate motoru -apare fenomen de supraturare - motorul invinge cu usurinta fortele ce le intampina -greutatea masini -curent aer - etc salutare nu dati cu parul