Marea Britanie: O şoferiţă ameninţă consiliul local cu justiţia dacă reduce limita de viteză
O şoferiţă din Regatul Unit ameninţă consiliul local din oraşul în care locuieşte cu justiţia dacă i se va strica maşina de la rularea cu o viteză prea mică prin oraş.
Diane Greenwood, posesoarea unui BMW 320d şi mama a doi copii, a ameninţat consiliul local al oraşului Cleveleys cu un proces dacă vor reduce limita legală de viteză la 32 km/h în tot oraşul şi maşina sa va fi avariată. Britanica în vârstă de 47 de ani susţine că noua limită de viteză i-ar pune probleme automobilului său, prin faptul că motorul ar fi subturat în treapta a patra şi că turaţiile ar fi prea ridicate în treapta a treia şi se teme că propulsorul ar putea fi avariat la rularea pe distanţe mari la această viteză. Potrivit lui Diane Greewood, modelul 320d pe care îl conduce
În timp ce rularea în regim subturat pentru o perioadă mai mare de timp este periculoasă pentru orice motor, aceasta afectează în mod special diesel-urile, ale căror filtre de particule se pot înfunda. Unele motoare moderne au în dotare sisteme de curăţare automată a filtrului de particule, dar acestea funcţionează tot prin arderea de combustibil şi produc poluare nenecesară. Doamna Greenwood susţine că locuieşte în respectiva localitate de trei decenii şi că limitele de viteză au fost reduse de mai multe ori de-a lungul timpului, iar niciun accident fatal nu a avut loc în acea perioadă, deşi vitezele permise în zonele rezidenţiale erau mai mari. Şoferiţa spune că automobilul său este folosit în principal pentru drumuri scurte în oraş şi în apropierea oraşului şi nu consideră că schimbarea maşinii este o soluţie.
Oficialii consiliului local susţin că cererea şoferiţei este exagerată şi că o persoană care conduce un BMW nu este oricum interesată de mediu, vehiculul fiind mai mult un simbol al statutului social. Oficialul care a răspuns acestei plângeri a completat: "Modelele BMW sunt fabricate în Germania, unde multe oraşe au o viteză maximă de 30 km/h în zonele rezidenţiale, aşa că imposibilitatea rulării la 32 km/h a acestui vehicul nu spune prea multe în favoarea industriei auto din Germania". Potrivit cifrelor prezentate de această campanie, reducerea limitei de viteză la 32 km/h în zonele rezidenţiale reduce rata rănirilor cu o cincime şi reduce emisiile cu 12%, deşi creşte timpul unei călătorii cu doar 40 de secunde. Managerul de siguranţă în transporturi al ţinutului Lancashire, de care apariţine şi localitatea în care locuieşte Diane Greenwood, a declarat că această limită de viteză măreşte probabilitatea supravieţuirii pietonilor în cazul în care sunt loviţi de un automobil.
O analiză a Ministerului Transporturilor din Regatul Unit arată că reducerea vitezei în mod voluntar la 32 km/h pe sectoarele de drum menţionate a dus la scăderea vitezelor medii în Portsmouth, oraşul în care s-a făcut experimentul în 2007, cu doar 1.6 km/h, iar rata deceselor şi a victimelor accidentelor rutiere a crescut. Mai multe grupuri de şoferi din această regiune vor să protesteze împotriva acestei iniţiative, pe care o denumesc exagerată. Respectivii şoferi susţin limita de viteză în apropierea şcolilor, pe drumurile lăturalnice şi în zonele rezidenţiale, dar nu şi în întregul oraş.
Via | Dailymail
ii inteleg frustrarea acestei doamne :)) cu un 320d chiar nu poti sa mergi atat de incet... dar totusi exagereaza un pic doamna, cu a 4-a... la viteza aia si inca o chestie interesanta... si la ei se pune problema de statut daca ai asa masina =)))