Mașinile electrice au reprezentat 10% din vânzările totale din Europa, în iulie

Publicat joi, 01.09.2022 11:13 de Tiberiu Safta

Cele mai noi date arată că mașinile electrice au reprezentat 10% din vânzările totale de mașini în Europa, în luna iulie. Asta înseamnă o creștere de aproape 3% față de aceeași perioadă din anul precedent.

Potrivit datelor oferite de Jato Dynamics, în Europa au fost vândute 966.453 de mașini în total, în luna iulie. Asta se traduce printr-o scădere de 10% față de aceeași perioadă a anului trecut. Mai mult, în perioada ianuarie-iulie au fost vândute 6.398.609 de mașini, o scădere de 13% față de aceeași perioadă din 2021.

Mașinile electrice, în schimb, au avut o creștere față de anul trecut. Mai exact, vehiculele alimentate cu energie electrică au reprezentat 10% din totalul vânzărilor de mașini în iulie. Prin comparație, cota mașinilor electrice în aceeași perioadă din 2021 a fost de 7.8%. Astfel, s-au vândut 90.139 de vehicule electrice în această perioadă.

La nivelul țărilor, Norvegia conduce clasamentul la vânzările de mașini electrice. În iulie, vehiculele alimentate cu energie electrică au reprezentat peste 68% din vânzările totale de mașini. Urmează Suedia, unde mașinile electrice au reprezentat 26% din vânzările totale din iulie. Podiumul este ocupat de către Țările de Jos, cu un procent de 22% pentru vehiculele electrice în iulie.

În România, mașinile electrice au reprezentat 8.9% din vânzările totale din iulie, o creștere semnificativă față de iulie 2021. Anul trecut, vehiculele electrice reprezentau doar 2% din vânzările totale ale acelei luni.

Cel mai bine vândut model electric în iulie a fost Fiat 500e, cu 4999 de exemplare vândute. Pe locul doi se află Volkswagen ID 4, cu 4551 de unități, iar podiumul este completat de Skoda Enyaq iV, cu 4530 de mașini.

Topul 10 este completat de: Volkswagen ID 3 (3664 de bucăți), Renault Megane E-Tech (3520 de mașini), Peugeot e-208 (3412 unități), Hyundai Kona Electric (3383 de exemplare), Dacia Spring (3004 unități), Cupra Born (2986 de mașini) și Hyundai Ioniq 5 (2854 de bucăți).

Remarcăm și creșterile înregistrate de mărcile din China. Cu excepția Grupului Geely, mărcile din țara asiatică au înregistrat o creștere totală de 72% a vânzărilor de modele electrice în Europa, în iulie. MG conduce în acest clasament, cu aproape 3000 de mașini vândute. În total, au fost vândute 3501 de mașini electrice produse de constructori chinezi.

via Carscoops

  • alex_cu_a_mic, joi, 01.09.2022 11:34

    Zlabutz as zice. In conditiile bonusurilor babane si a prigonirii non electrificatelor si dieselului mai ales, vanzarile trebuiau sa fie cel putin duble. Dar na, preturi mari, incarcare problematica, autonomie discutabila. Fara o schimbare fundamentala a masinilor electrice, plafonarea vine curand.

  • idic, joi, 01.09.2022 13:30

    PHEVs lose ground Au apărut și mulți debarasatori de PHEV. La fiecare plin trebuie să-i tragi și o încărcare electrică. Pentru trotinetiștii site-ului nu e nicio problemă, în schimb proprietarii de PHEV gonesc pe autostrăzi și freacă menta la încărcare spre deosebire de colegii cu termică și HEV. Kia dă lovitura cu Niro în Olanda. Procente din bază mică, zero_relevanță. Din procentul infim de mașini noi vs SH, românii cumpără 8,9% BEV. Din avion pare încurajator, practic, știm că-i Spring și murim de râs.

  • Seriff, joi, 01.09.2022 13:59

    10%, MEGA PENIBIL, la cata propaganda li se face non stop in presa si la tv, la ce subventii au, la cata propaganda anti DIESEL s-a facut in ultimii ani, abia 10%? Si aia 10% sunt bogatii care stau la vila si au si o termica de drum lung. Si astia vor sa nu mai existe deloc termice la vanzare. S-a prins lumea de teapa care este masina electrica.

  • Dutz, joi, 01.09.2022 17:44

    Așa cum am anticipat (nu era greu deloc, dacă nu ești bătut rău de tot in cap), creștere de 3% fata de anul trecut… adică mai nimic si asta in plin avânt al electricelor. Interesant ca spălații pe creier încă vad altceva. Spunea un isteț (Edikkk) ca nici o termică nu a “produs” 37000 (nu-s sigur) de comenzi in 24 de ore. Habar n-are ca sunt termice care se vând la valoare asta de peste mulți ani. Seria 3 BMW vinde peste 20.000 de masini pe luna de peste 12 ani. In unele luni au trecut de 25.000. C-class la fel si chiar mai mult. Dacă punem Corola sau Ceed/Cerato înmulțim cu 3. Pentru restul lunilor din 2022 situația nu se va schimba. Cel puțin producătorii cărora le trimitem componente (cu motoare clasice), au creșteri de producție semnificative (adică nu mai opresc 1-2 zile pe săptămână fabricile), comenzi au, deci Electricele rămân de nișă.

    Dutz, joi, 01.09.2022 21:27

    Am uitat sa adaug BMW va creste producția electricelor “la greu” in 2023 cu 40.000 de bucăți adică 7% in plus fata de anul asta. Dar nici o problema Tesla mai face 5 Gica factory din Decembrie pana in Ianuarie si rezolva problema. Sunt zeci de milioane de clienți care stau cu 60.000 de euro in banca si se bat la coada pentru o electrică.

  • Mircea Badea, joi, 01.09.2022 21:55

    deci in timp ce termicele scad, electricele cresc. asta inseamna sa fii de viitor! "bonus baban" in ue e prosteala cu "liberalizarea energiei", dar nimeni nu iese in strada pt asta, culmea. au ridicat-o la fileu parca vorbiti cu rusii. noapte buna..cetateni cu drepturi! in afara de colonia romania, sunt niste amaraciuni de bonusuri daca sunt..

  • PMC, joi, 01.09.2022 23:56

    @Seriff: nu numai ca e penibil in contextul injuraturii groase la adresa Diesel, dar domnii "jurnalisti" de la AM nu au vazut plusul care trage statistica in sus, +300% pentru mizeria care este Spring (caci aia nu e masina, aia e o mizerie periculoasa Made in PRC, in care ti se face sarmale familia la un impact minor). Dar cui ii pasa? Cine are timp de nuante? Ce conteaza? :)

  • Uniunea Euroasiatica, vineri, 02.09.2022 08:06

    Hopaaaa, Mircea Badea e suveranist! Adica din astia cu independenta si colonia si etc. Nu m-ar mira sa ne zica si povesti cu dacii si tunelurile din Bucegi. Si cum ne "suge sangele" strainii. Ha ha ha, Inca un putinist depistat. Totusi sunt cam multi pe AM. Ciudat. Sau nu?

  • alex_cu_a_mic, vineri, 02.09.2022 11:07

    @Dutz Cei 60000 euro tocmai au devenit insuficienti. Intre timp e nevoie de 61000. PS. Ah, am gresit codul de securitate. S-a dus si pretul. E 61200 intre timp.

  • Seriff, vineri, 02.09.2022 11:40

    Hopa, ce e asta? https://autolatest.ro/stiri/noua-ordonanta-pe-energie-loveste-in-plin-soferii-de-masini-electrice-care-incarca-acasa-oug-27-2022-prelungita-pana-in-2023/

  • PMC, vineri, 02.09.2022 12:47

    Dobitocii de la UE ne baga pe gat masinutze cu baterii, dupa care tot ei scumpesc curentul pana la cifre absolut absurde si nejustificate, cu certificate verzi si taxe peste alte biruri si peșcheșuri. Ca sa protejam planeta. Daca asta nu e bataie de joc, nu stiu ce e. Ma intreb oare cine mai e atata de tembel sa nu inteleaga nici acum ca nu a fost si nu e vorba niciodata despre planeta si ecologism, ci despre control cat mai strict, taxe cat mai multe, stat cat mai mult, hiperreglementare si dependenta totala de "specialisti si experti" care sa ne diriguiasca viata de zi cu zi pana in cele mai mici detalii. Ce trebuie sa se mai intample ca sa-si deschida lumea ochii???? Falimentul energetic european, devalorizarea Euro, razboiul rusilor la noi la usa, toate astea sunt insuficiente sa inteleaga prostalaii ca tot ce se intampla e din cauze politice, din cauza ineptiei si dorintei de putere absoluta a unor imbuibati. Care vor sa ramana la butoane pentru totdeauna.

  • Seriff, vineri, 02.09.2022 15:09

    @PMC, pai asta a fost schema de la inceput, diesel-ul era prea bun si prea se vindea, au bagat vrajeala cu dieselgate, cu poluarea, cu moartea planetei. Dupa au scumpit grav motorina si benzina, oamenii ce au zis, sa ies ieftin dau 50.000 pe o electrica dar incarc gratis. Acum au scumpit curentul, abia astept cand vor taxa si electricele ca termicele, gen ai 200 de cai impozit 2000 lei fiindca incarci des, ma astept la orice. Dar fraierii pun botul la vrajeala.