Matthias Muller este noul președinte al Grupului Volkswagen: ”Prioritatea mea e să recâștig încrederea tuturor”

Publicat vineri, 25.09.2015 21:13 de Bogdan Mirică

Volkswagen Group are un nou președinte. El este Matthias Muller, omul care conduce destinul Porsche din anul 2007. Mandatul său în fruntea Grupului VAG va expira în anul 2020.

CRIZA VOLKSWAGEN: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate

După demisia lui Martin Winterkorn, cel mai vehiculat înlocuitor a fost Matthias Muller, omul care conduce în prezent destinul Porsche. Susținut de majoritatea membrilor din consiliul de conducere (20 la număr) și un apropiat al familiei Piech, care deține o mare parte din acțiuni, Muller a fost numit astăzi oficial înlocuitorul lui Winterkorn, fiind considerat persoana potrivită pentru a readuce compania pe linia de plutire.

În comunicatul de presă care anunță numirea sa, membrii consiliului de conducere au decis că Muller își va păstra și poziția de președinte în cadrul Porsche AG până când va fi găsit un înlocuitor. Mandatul lui Matthias Muller în fruntea Grupului Volkswagen a fost încheiat până în luna februarie a anului 2020.

Imediat după numirea în funcție, Muller a declarat: ”Prioritatea mea este să recâștig încrederea pentru Volkswagen Group. Voi face asta prin verificări amănunțite și transparență maximă, încercând să trag concluziile necesare pentru această situație. Sub comanda mea, Volkswagen va face tot ce îi stă în putință pentru a dezvolta și implementa cele mai stringente reguli și standarde necesare în această industrie. Dacă reușim să facem asta, Volkswagen și echipa care îi stă la bază va putea depăși această criză, devenind mai puternici ca înainte”.

În vârstă de 62 de ani, adică cu șase ani mai tânăr decât predecesorul său, Matthias Muller s-a născut în Saxonia, în data de 9 iunie 1953 și a început școala în Ingolstadt, orașul mamă al companiei Audi. Tot pentru Audi a și început să muncească prima dată. A urmat Universitatea din Munchen la secția informatică și apoi s-a întors în 1978 la Audi AG și a ajuns rapid în poziția de șef al diviziei de analiză a sistemelor.

În 1993 devine omul care coordonează proiectul viitorului Audi A3. Urmează apoi același rol în cadrul unor companii importante din itneriorul Grupului VAG, adică Seat și Lamborghini în 1995. În anul 2007, Matthias Muller devine directorul departamentului de management al produselor pentru tot Grupul Volkswagen. Începând cu 2010 este președintele Porsche și membru în consiliul de conducere al companiei din Stuttgart.

  • tyd, vineri, 25.09.2015 22:45

    mult succes....va avea mult de munca.....poate seriozitatea nemteasca de la porsche chiar este SERIOZITATE

  • Brembo, vineri, 25.09.2015 23:17

    Imi vine sa rad :-)))Seriozitate nemteasca???Pai grecii sunt copii mici pe langa VW

  • unckle, vineri, 25.09.2015 23:34

    doar ce a fost interzis de o prima tara din UE .. de luni o sa vina si altele .. o sa aiba de lucru noul sef :) ps. scoaterea de la vanzare a unui bun care nu corespunde normelor de legale valabile in UE nu este ceva iesit din comun, iar o masina trebuie sa corespunda daca se vrea a fi vanduta in UE.

  • Madalescu_Georgian, sâmbătă, 26.09.2015 00:11

    Cine mai are incredere in falsificatorii astia de nemti.

  • ics, sâmbătă, 26.09.2015 00:21

    Sunt motoarele de 1.2, 1.4 si 2.0 litri. Diesel. De pe VW, Audi, Seat si skoda...... Wow cat de inconstient sa faci asa ceva la nivelul asta!? Deja am indoieli ca se vor ma redresa vreodata. Deja modelele cu motoarele respective incep sa fie interzise la vanzare. Si astea sunt probabil mai mult de jumatate din vanzarile vw, skoda si seat. Nu mai spun ca si increderea in celelalte motoare pe benzina nu va mai fi la fel. M-as mira ca la anu sa mai aiba jumate din vazarile pe anul asta. Ar fi dezastru pt ei.

  • @ics, sâmbătă, 26.09.2015 10:12

    Vorbesti prostii ca autobuild. Nu se scoate nici un motor de la vanzare, in oferta acum sunt motoarele euro 6 deja. Scandalul esre pentru motoare euro 5. Mada si vrea tu nu? Cum te-ai bucurat si pentru bmw , ca broasca la inundatie.

  • alt @ ics, sâmbătă, 26.09.2015 16:52

    motorul de 1.4 diesel nu exista la vw... cred ca te refereai la 1.6

  • zarnesteanu, sâmbătă, 26.09.2015 17:42

    Sunt sigur c-o sa fie bine pana la urma. Toti gresim la un moment dat iar VW va plati cu varf si indesat pentru ce s-a intamplat. Dar, atunci cand fundamentul este bun, un mic cutremur nu te afecteaza prea tare. Cel mult pe termen scurt. Este extrem de important ce masuri vor lua in viitorul apropiat. Modul in care isi vor repara imaginea depinde cat de lungi vor fi repercusiunile iar eu am incredere ca vor trece repede si bine peste asta. La urma urmei, VW este cel care a finantat Bugatti si l-a adus acolo unde este si astazi. La fel cu Bentley. De Porsche nu are rost sa mai amintesc. Deci ... de unde atata ura. Ah, ok, asta era oricum si fara scandalul noxelor :):):) @mandolinescu nu e doar broasca la inundatii (ha-ha-ha) dar mie mi se pare ca dupa atatia ani de luat suturi in gura din cauza taiotei, acum e doar un constipat care in sfarsit poate sa urle din fundul curtii "Eliberareeee" !!!

  • V., sâmbătă, 26.09.2015 20:35

    ,,Lupul părul își schimbă, dar năravul ba,, @zarnesteanu Uzul de fals cu premeditare ptr. a induce în eroare partenerii/clienții nu e o greșeală de la un moment dat. Ca și la noi sumele mari de bani se fac cu imagine și fraudă.

  • zarnesteanu, sâmbătă, 26.09.2015 21:34

    @V, daca n-au fost cinstiti cu cifrele de emisii te asigur ca vor fi foarte cinstiti cand vor plati toate oalele sparte. Fie ca vor fie ca nu. Banii multi atrag tot felul de specimene indiferent ca vorbim de Romania, Germania sau oriunde in lume. Deosebirea este ca in Germania lumea mai si demisioneaza, plateste amenzi sau merge in puscarie. Iar greseala pe care a facut-o VW a fost o prostie pe care nu aveau voie s-o comita. Nu te joci cu legile nimanui, cu atat mai putin cu legile Statelor Unite. Daca erau o firma care sa traiasca din frauda, te asigur ca nu rezistau mai mult de 5 ani pe piata.

  • Nae, duminică, 27.09.2015 06:49

    Abureli și minciuni. Prioritatea lui e salariul și bonusul. Cu cât se vinde mai mult și e profitul mai mare cu atât o duce el mai bine. Îl doare pe el în paispe' că v-ați luat voi Vw 1.2 sau 1.4 TSI și vă pică distribuția în 40-50.000 km. Asta e motiv de bucurie că aduceți alți bani service-urilor, deci e intenționat făcut. Nu vă mai luați după tot ce declara germanii. Ei zic ce vreți să auziți și fac ce vor. Trăiți cu o impresie total greșită ca germanii sunt corecți. Ei AU interese. România este pentru ei o piață de desfacere excelenta, nu doar pentru mașini cât și pentru multe altele. De la noi iau lemn și ne vând mobila. Atenție: ei CUMPĂRĂ DACII NOI și vă vând vouă jafuri de SH -uri.

  • alt @ ics ZI ZAU mai citeste, duminică, 27.09.2015 12:11

    1.4 TDI cu 75,90,105 Hp,doar la POLO ,sa auzim de bine si ca ai anvatzat sa citesti....

  • Valeriu, duminică, 27.09.2015 15:08

    Dacă mașina din spatele lui consumă doar 2 litri /100 km, atunci îl cred și pe el. Cum îi cred pe toți germanii care-și iau Audi și BMW că ei merg pe Autobahn doar cu 120km/h.

  • @Zarnesteanu, duminică, 27.09.2015 19:37

    De acord în principiu cu postarea dvs. Să vedem însă cine va face pușcărie ori cât vor plăti ptr. această fraudă ce implică sănătatea și banii altora. Eu zic că vor fi din partea lor doar multe, multe,... multe scuze și eventual niște sume minore comparativ cu câștigul.

  • Marian, luni, 28.09.2015 09:21

    Un articol pentru expertii romani: http://www.newsday.com/classifieds/cars/consumer-reports-best-and-worst-car-brands-in-2015-include-lexus-mazda-and-toyota-1.10387053 Cautati-va Audi-urile si BMW-urile dupa japoneze.

  • zarnesteanu, luni, 28.09.2015 13:46

    @@zarnesteanu, Doua cazuri de oameni care au mers in puscarie sunt tatal lui Stephi Graff in Germania si Conrad Black in US/Canada. Asta fara cautari pe google. Trimisul la inchisoare depinde de gravitatea faptelor. La niveluri mai inalte, oamenii se cunosc foarte bine intre ei. Ati cunoaste competitia face parte din job description de la un nivel in sus. Cand te-ai compromis cu o treaba din asta, o sa-ti mai gasesti job, dar nu la salariul si la pozitia pe care ai avut-o inainte. Cel care a luat decizia sa fenteze EPA dupa ce a primit avertismente cu cel putin un an inainte, o sa aibe viata grea in a-si gasi de lucru. Si asta cred ca e destul de rau, cel putin dpdv personal. Ca sa nu mai spun ca ai pe constiinta bagatul piciorului in munca depusa timp de zeci de ani a milioane de oameni.