Criza Volkswagen: tot ce trebuie să știi despre scandalul "Dieselgate"
Automarket vă oferă un rezumat al tuturor informațiilor vitale din desfășurarea Cazului Volkswagen, prin care constructorul german a manipulat emisiile mașinilor sale diesel la testele oficiale de consum.
18 septembrie
• MOMENT-CHEIE: VW Group este acuzat cu probe de Autoritatea de Protecţie a Mediului din SUA (EPA) că a manipulat testele de emisii şi de consum pentru modelele diesel vândute peste Ocean.
21 septembrie:
• Acţiunile VW Group scad cu 20%, cea mai mare scădere într-o singură zi din istoria companiei.
22 septembrie:
• Cazul Volkswagen primește numele Dieselgate și stârnește reacții la nivel înalt. Casa Albă și guvernul german analizează toate modelele vândute de VW.
• Background: Cum s-a descoperit că Volkswagen frauda testele de emisii. Ce soluţii există pentru repararea problemei.
• Review: Şefii Alfa Romeo acuzau încă din 2010 cifrele de emisii oferite de unele modele ale Grupului VW: "Sunt miraculoase, magice si extraterestre"
• CEO-ul Volkswagen SUA recunoaşte deschis concluziile EPA: "Am sfeclit-o, vom plăti ce avem de plătit".
• MOMENT-CHEIE: Volkswagen Group anunţă oficial că software-ul "trişor" afectează emisiile a 11 milioane de maşini la nivel mondial.
• Apar informaţii legate de posibila demitere a CEO-ului Volkswagen Group, Martin Winterkorn. Zvonurile sunt infirmate de un purtător de cuvânt.
• Martin Winterkorn revine cu un mesaj video în care îşi cere scuze şi cere încredere: "Vom rezolva toate problemele".
23 septembrie
• Porsche se delimitează de scandalul Volkswagen.
• Volkswagen este acuzat că a primit subvenții de 51 de milioane de dolari pentru motorul mincinos.
• Carlos Ghosn, președintele Alianței Renault-Nissan, vorbește despre scandalul Volkswagen.
• Statistica minciunii Volkswagen: cele 11 milioane de mașini diesel măsluite poluează cât Marea Britanie într-un an.
• MOMENT-CHEIE: Martin Winterkorn, CEO-ul Volkswagen Group, își anunță oficial demisia din funcția de conducere.
24 septembrie
• Background: Ipocrizia din spatele scandalului Volkswagen. Trei state europene importante au cerut relaxarea normelor de emisii.
• Consiliul de conducere Volkswagen apreciază demisia lui Winterkorn și susține că acesta nu știa despre manipularea testelor.
• Ministrul german al transporturilor anunță că motoarele Volswagen cu probleme există și în Europa. Apare pe lista neagră și 1.6 TDI.
• AutoBild Germania acuză BMW că foloseşte aceleaşi metode precum VW. BMW neagă, AutoBild îşi retrage afirmaţiile. Acţiunile BMW scad cu 10%.
• Opinie: Când o minciună a jurnaliştilor costă 6 miliarde de euro
25 septembrie
• Elon Musk acuză Germania că se bazează prea mult pe diesel şi benzină. Rupert Stadler, CEO Audi: Industria auto are nevoie de diesel.
• Istorie: Alte cazuri de fraude la testele de emisii în istoria industriei auto.
• Ministrul german al Transporturilor: 2.8 milioane de maşini afectate au fost vândute în Germania. Lista conţine 1.6 TDI, 2.0 TDI şi, posibil, 1.2 TDI.
• Acuzați la rândul lor, oficialii Mercedes neagă utilizarea vreunui sistem de manipulare a emisiilor la teste.
• Background: cum îi poate afecta pe constructorii europeni o criză a motoarelor diesel?
• MOMENT-CHEIE: VW Group are un nou CEO: Matthias Muller, venit de la conducerea mărcii Porsche.
• VW Group se reorganizează. Toate detaliile schimbărilor la nivel structural.
28 septembrie
• Italia, Elveţia şi Belgia opresc vânzarea maşinilor TDI Euro 5 afectate de scandal. Paradoxul e că motoarele Euro 5 nu se mai pot vinde în Europa din 1 septembrie
• MOMENT-CHEIE: Audi anunţă că 2.1 de milioane de maşini TDI Euro 5 vândute la nivel mondial au montat soft-ul care manipuleză testele de emisii.
• Martin Winterkorn, fostul CEO al VW Group, este subiectul unei anchete penale în Germania
• Presa germană: Bosch i-a avertizat pe cei de la Volkswagen în privința software-ului folosit de motoarele TDI
• MOMENT-CHEIE: Dezvăluiri noi în cazul Dieselgate: Skoda anunță că sunt afectate 1.2 milioane de unități echipate cu motoare TDI
• Background: Cum viciază constructorii cu 40% cifrele reale de consum
29 septembrie
• Primul recall din scandalul Dieselgate: importatorul Volkswagen în Elveția recheamă toate exemplarele afectate
• Fiat Chrysler Automobiles: "Noi respectăm normele legale de emisii și n-am trișat niciodată"
• Dieselgate afectează și autoritățile germane: Primăria Wolfsburg, orașul de baștină al VW, îngheață bugetul în așteptarea soluționării problemelor mărcii auto
• MOMENT-CHEIE: Seat anunță că a vândut 700.000 de mașini proprii din cele 11 milioane afectate de criza Dieselgate.
• Contabilitatea mașinilor afectate continuă: 1.8 milioane de utilitare ușoare Volkswagen au instalat software-ul fraudulos.
• MOMENT-CHEIE: VW Group anunță oficial un recall pentru cele 11 milioane de mașini afectate la nivel mondial.
30 septembrie
• Mazda anunță că nu a folosit sisteme capabile să păcălească testele de consum și își reafirmă încrederea în propulsia convențională.
• Dieselgate continuă: 1.8 milioane de vehicule comerciale Volkswagen sunt afectate de problemă.
• Volkswagen ar putea scăpa de anchetă penală în Statele Unite.
• Porsche a umplut golul lăsat de plecarea lui Matthias Muller în fruntea Grupului Volkswagen
1 octombrie
• RAR blochează vânzarea maşinilor Euro 5 din stocurile dealerilor români VW Group. Maşinile noi Euro 6 nu sunt afectate
• Dieselgate lasă Volkswagen Group fără două premii "Mașina Ecologică a Anului"
• OPINIE: Domnilor Miniştri, amendaţi-vă testele oficiale de omologare!
2 octombrie
• Martin Winterkorn, fostul CEO al Grupului Volkswagen, a păstrat patru poziții cheie în companie
• Volkswagen: "Nu știm încă dacă softul manipulator a fost folosit și în Europa". Informaţia a fost contrazisă ulterior, în 8 octombrie, de surse interne VW citate de Suddeutsche Zeitung.
• Volkswagen ar putea vinde acțiuni pentru a face rost de opt miliarde de euro
• Video: Test pe dinamometru în SUA: Cum reacționează un Volkswagen Jetta TDI când vrea să păcălească testul de emisii
• Ministrul German al Transporturilor: ”Nu există dovezi care să acuze alți constructori auto de fraudarea testelor”
5 octombrie
• Dimensiunea dezastrului: Dieselgate i-ar putea costa pe cei de la Volkswagen 78 de miliarde de euro.
6 octombrie
• Lupte de gherilă în Europa: Fiat şi Ford le oferă în Italia până la 1.500 de euro celor care renunţă la actualul lor Volkswagen
• Continental se disculpă de cazul Dieselgate: software-ul de management motor al unității 1.6 TDI nu poate păcăli testele de emisii
• Noul CEO VW Group iese în faţa angajaţilor din Wolfsburg: "Trebuie să economisim maxiv pentru a face faţă consecinţelor acestei crize"
7 octombrie
• Noul CEO VAG în Frankfurter Allgemeine Zeitung: "Recall-urile VW vor începe în ianuarie 2016".
8 octombrie
• Michael Horn, CEO Volkswagen SUA: "Ştiam despre problemele de emisii din primăvara lui 2014".
• Dieselgate în Germania: Procurorii au perchiziționat sediul Volkswagen
9 octombrie
• Managerii nu știau de soft-ul de păcălire a emisiilor. Doi ingineri sunt vinovați
12 octombrie
• Reuters despre Dieselgate: 3.6 milioane de mașini echipate cu motorul 1.6 TDI necesită modificări mecanice
• Greenpeace: "Agențiile de omologare a mașinilor sunt plătite de mărcile auto, deci le avantajează la teste"
• Șeful Volkswagen SUA: ”După rechemarea în service, mașinile afectate de scandalul Dieselgate vor avea o viteză maximă mai mică”
13 octombrie
• Asociaţia Producătorilor Auto din Europa: ”Un test realist necorespunzător ar duce la creşterea preţului motoarelor diesel".
• Volkswagen: ”Softul de păcălire a emisiilor a fost activ și în Europa”
• Volkswagen anunță revoluția schimbării: noul Phaeton va fi complet electric
14 octombrie
• Volkswagen strânge cureaua: germanii vor să stoarcă trei miliarde de euro de la furnizori
• Martin Winterkorn, fostul CEO al Grupului Volkswagen, va renunța la toate pozițiile deținute în cadrul companiei
• Volkswagen are noi probleme în America: Winfried Vahland, șeful abia numit, vrea să demisioneze
15 octombrie
• Diesegate continuă: Volkswagen pregătise un al doilea sistem de păcălire a emisiilor în SUA
16 octombrie
• Volkswagen va rechema în service 8.5 milioane de mașini, cel mai mare recall din istoria auto a Europei
19 octombrie
• Încrederea nemților în Volkswagen e încă la cote înalte: 65% din cei intervievați spun că VW face mașini excelente
22 octombrie
• Volkswagen confirmă că încă un motor diesel Euro 5 ar putea avea instalat software-ul pentru păcălirea testelor de emisii
23 octombrie
• Volkswagen a calmat spiritele imediat: motoarele din seria EA 288 Euro 5 şi Euro 6 nu sunt afectate de scandalul emisiilor
27 octombrie
• Pentru prima oară în peste 15 ani, Volkswagen Group se așteaptă la pierderi într-un sfert de an
29 octombrie
• Uniunea Europeană anunţă că maşinile vor putea emite de două ori mai multe noxe decât limita legală începând din 2017, însă testele vor fi efectuate în condiţii reale
30 octombrie
• Furtuna Dieselgate începe să lovească Volkswagen: sunt deja 600 de procese doar în Elveția
1 noiembrie
• În încercarea de a ajuta investigaţia din Statele Unite, Volkswagen promite că angajaţii care mărturisesc implicarea în acest caz nu vor fi concediaţi
2 noiembrie
• Volkswagen își ia gândul de la supremația mondială: ”Ne dorim calitate, nu cantitate. Abia în 2025 sperăm să devenim lideri”
• Americanii continuă acuzațiile în cazul Dieselgate: Motoarele V6 TDI aveau și ele sistem de păcălire a testelor de emisii
3 noiembrie
• Porsche neagă acuzaţiile ca modelul Cayenne Diesel are software instalat: "Suntem surprinşi"
4 noiembrie
• Scandalul Volkswagen es extinde cu încă 800.000 de maşini din Europa afectate de consum de carburant şi emisii de dioxid de carbon mai mari decât cele oficiale
• Analiştii americani consideră că Volkswagen ar putea fi nevoită să vândă o parte dintre brandurile pe care le deţine pentru a supravieţui
5 noiembrie
• Germania anunţă că va testa din nou toate maşinile din grupul Volkswagen pentru a afla emisiile reale de oxid de azot şi dioxid de carbon
6 noiembrie
• Volkswagen confirmă că modelele cu motoare V6 TDI de 3 litri implicate în scandalul din SUA au fost comercializate inclusiv în Europa
• Francezii încing războiul: din cele 10 modele testate în Hexagon, doar cele care aparţin grupului Volkswagen au depăşit flagrant nivelul legal de emisii de oxid de azot
• Alături de celelalte state UE, România este obligată să verifice emisiile de dioxid de carbon ale maşinilor Volkswagen
• Un fost șef al General Motors dă vina pe fostul președinte al Volkswagen pentru scandalul Dieselgate
9 noiembrie
• Volkswagen va plăti toate sumele suplimentare solicitate de guvernele naţionale pentru taxele de mediu
• Volkswagen va acorda 1.000 de dolari americanilor cu maşini din grupul Volkswagen dotate cu motoare diesel TDI de 2 litri.
10 noiembrie
• Volkswagen anunţă că motoarele diesel V6 TDI de 3 litri respecta legislaţia europeană
• Uniunea Europeană somează Volkswagen să publice lista modelelor şi numărul de maşini care au păcălit testele de emisii de dioxid de carbon
12 noiembrie
• Motoarele diesel Dacia şi ale altor 50 de maşini vor fi verificate pentru depăşirea emisiilor
13 noiembrie
• Procuratura germană anchetează Audi pentru scandalul emisiilor
16 noiembrie
• Grupul Volkswagen: "Avem 430.000 de mașini de generație 2016 cu iregularități la emisiile de CO2"
• Volkswagen va cumpăra înapoi maşinile diesel din Europa la care emisiile de CO2 sunt cu peste 10% mai mari decât cifrele oficiale
19 noiembrie
• Doar un sfert dintre americanii afectaţi de scandalul Volkswagen au accesat voucherele de 1.000 de dolari oferite de companie
20 noiembrie
• Producătorul de componente Bosch este anchetat în scandalul Volkswagen
• Volkswagen va reduce bugetul de investiţii pentru 2016 cu 30%
23 noiembrie
• Clienţii europeni nu vor beneficia de compensaţii financiare după modelul aplicate în Statele Unite
• Volkswagen își toarnă din nou cenușă în cap: 85.000 de mașini cu motor V6 TDI au păcălit emisiile
• Volkswagen ar putea renunţa la cele 11 milioane de euro pe care le oferă ca sponsor unor cluburi de fotbal şi hochei din Germania
24 noiembrie
• Evrika! Volkswagen a găsit o soluție pentru repararea mașinilor afectate de scandalul Dieselgate
25 noiembrie
• Autoritățile germane au demarat încă o anchetă: Volkswagen Group este cercetat pentru evaziune fiscală
26 noiembrie
• Volkswagen ne arată cum va repara motoarele afectate de scandalul Dieselgate în Europa
27 noiembrie
• Audi suspendă doi ingineri din funcţie
• Volkswagen anticipează scăderi de vânzări
4 decembrie
• Volkswagen ar putea vinde Bentley şi Lamborghini pentru a plăti împrumutul de 20 de miliarde de euro
8 decembrie
• Campanie inedită împotriva Volkswagen: "Ne pare rău că am fost prinşi"
• Audi linişteşte clienţii afectaţi de Dieselgate: "Avem soluţii simple şi rapide"
11 decembrie
• Volkswagen dezvăluie când şi cum a început să păcălească testele de emisii
17 decembrie
• Mercedes şi BMW, acuzate de depăşirea emisiilor de oxid de azot. Reacţia germanilor: "Rezultatele sunt discutabile"
• Europa aprobă planul Volkswagen pentru Dieselgate
23 decembrie
• Volkswagen adoptă o atitudine umilă după scandalul Dieselgate: renunță la sloganul ”Das Auto”
5 ianuarie
• Departamentul de Justiţie al SUA a dat Volkswagen în judecată. Amenda maximă? 22.5 miliarde de dolari
VA URMA ! TINETI APROAPE ! :))))