Criza Volkswagen: tot ce trebuie să știi despre scandalul "Dieselgate"

Publicat sâmbătă, 26.09.2015 20:07

Automarket vă oferă un rezumat al tuturor informațiilor vitale din desfășurarea Cazului Volkswagen, prin care constructorul german a manipulat emisiile mașinilor sale diesel la testele oficiale de consum.

18 septembrie

MOMENT-CHEIE: VW Group este acuzat cu probe de Autoritatea de Protecţie a Mediului din SUA (EPA) că a manipulat testele de emisii şi de consum pentru modelele diesel vândute peste Ocean.

21 septembrie: 

• Acţiunile VW Group scad cu 20%, cea mai mare scădere într-o singură zi din istoria companiei. 

CEO-ul VW Group răspunde acuzelor și își cere scuze, anunţând că va coopera cu autorităţile din SUA. 

22 septembrie: 

• Cazul Volkswagen primește numele Dieselgate și stârnește reacții la nivel înalt. Casa Albă și guvernul german analizează toate modelele vândute de VW.
• Background: Cum s-a descoperit că Volkswagen frauda testele de emisii. Ce soluţii există pentru repararea problemei.
• Review: Şefii Alfa Romeo acuzau încă din 2010 cifrele de emisii oferite de unele modele ale Grupului VW: "Sunt miraculoase, magice si extraterestre"
• CEO-ul Volkswagen SUA recunoaşte deschis concluziile EPA: "Am sfeclit-o, vom plăti ce avem de plătit".
 MOMENT-CHEIE: Volkswagen Group anunţă oficial că software-ul "trişor" afectează emisiile a 11 milioane de maşini la nivel mondial.
• Apar informaţii legate de posibila demitere a CEO-ului Volkswagen Group, Martin Winterkorn. Zvonurile sunt infirmate de un purtător de cuvânt.
• Martin Winterkorn revine cu un mesaj video în care îşi cere scuze şi cere încredere: "Vom rezolva toate problemele".

23 septembrie

• Porsche se delimitează de scandalul Volkswagen.
• Volkswagen este acuzat că a primit subvenții de 51 de milioane de dolari pentru motorul mincinos.
• Carlos Ghosn, președintele Alianței Renault-Nissan, vorbește despre scandalul Volkswagen.
• Statistica minciunii Volkswagen: cele 11 milioane de mașini diesel măsluite poluează cât Marea Britanie într-un an.
MOMENT-CHEIE: Martin Winterkorn, CEO-ul Volkswagen Group, își anunță oficial demisia din funcția de conducere.

24 septembrie

• Background: Ipocrizia din spatele scandalului Volkswagen. Trei state europene importante au cerut relaxarea normelor de emisii.
• Consiliul de conducere Volkswagen apreciază demisia lui Winterkorn și susține că acesta nu știa despre manipularea testelor.
• Ministrul german al transporturilor anunță că motoarele Volswagen cu probleme există și în Europa. Apare pe lista neagră și 1.6 TDI.
• AutoBild Germania acuză BMW că foloseşte aceleaşi metode precum VW. BMW neagă, AutoBild îşi retrage afirmaţiile. Acţiunile BMW scad cu 10%.
• Opinie: Când o minciună a jurnaliştilor costă 6 miliarde de euro

25 septembrie

• Elon Musk acuză Germania că se bazează prea mult pe diesel şi benzină. Rupert Stadler, CEO Audi: Industria auto are nevoie de diesel.
• Istorie: Alte cazuri de fraude la testele de emisii în istoria industriei auto.
• Ministrul german al Transporturilor: 2.8 milioane de maşini afectate au fost vândute în Germania. Lista conţine 1.6 TDI, 2.0 TDI şi, posibil, 1.2 TDI.
• Acuzați la rândul lor, oficialii Mercedes neagă utilizarea vreunui sistem de manipulare a emisiilor la teste.
Background: cum îi poate afecta pe constructorii europeni o criză a motoarelor diesel?
MOMENT-CHEIE: VW Group are un nou CEO: Matthias Muller, venit de la conducerea mărcii Porsche.
• VW Group se reorganizează. Toate detaliile schimbărilor la nivel structural.

28 septembrie

• Italia, Elveţia şi Belgia opresc vânzarea maşinilor TDI Euro 5 afectate de scandal. Paradoxul e că motoarele Euro 5 nu se mai pot vinde în Europa din 1 septembrie
MOMENT-CHEIE: Audi anunţă că 2.1 de milioane de maşini TDI Euro 5 vândute la nivel mondial au montat soft-ul care manipuleză testele de emisii.
• Martin Winterkorn, fostul CEO al VW Group, este subiectul unei anchete penale în Germania
• Presa germană: Bosch i-a avertizat pe cei de la Volkswagen în privința software-ului folosit de motoarele TDI
• MOMENT-CHEIE: Dezvăluiri noi în cazul Dieselgate: Skoda anunță că sunt afectate 1.2 milioane de unități echipate cu motoare TDI
Background: Cum viciază constructorii cu 40% cifrele reale de consum

29 septembrie

• Primul recall din scandalul Dieselgate: importatorul Volkswagen în Elveția recheamă toate exemplarele afectate
• Fiat Chrysler Automobiles: "Noi respectăm normele legale de emisii și n-am trișat niciodată"
• Dieselgate afectează și autoritățile germane: Primăria Wolfsburg, orașul de baștină al VW, îngheață bugetul în așteptarea soluționării problemelor mărcii auto
MOMENT-CHEIE: Seat anunță că a vândut 700.000 de mașini proprii din cele 11 milioane afectate de criza Dieselgate.
• Contabilitatea mașinilor afectate continuă: 1.8 milioane de utilitare ușoare Volkswagen au instalat software-ul fraudulos.
MOMENT-CHEIE: VW Group anunță oficial un recall pentru cele 11 milioane de mașini afectate la nivel mondial. 

30 septembrie

Mazda anunță că nu a folosit sisteme capabile să păcălească testele de consum și își reafirmă încrederea în propulsia convențională.
• Dieselgate continuă: 1.8 milioane de vehicule comerciale Volkswagen sunt afectate de problemă.
Volkswagen ar putea scăpa de anchetă penală în Statele Unite.
• Porsche a umplut golul lăsat de plecarea lui Matthias Muller în fruntea Grupului Volkswagen

1 octombrie

• RAR blochează vânzarea maşinilor Euro 5 din stocurile dealerilor români VW Group. Maşinile noi Euro 6 nu sunt afectate
• Dieselgate lasă Volkswagen Group fără două premii "Mașina Ecologică a Anului"
OPINIE: Domnilor Miniştri, amendaţi-vă testele oficiale de omologare!

2 octombrie

• Martin Winterkorn, fostul CEO al Grupului Volkswagen, a păstrat patru poziții cheie în companie
• Volkswagen: "Nu știm încă dacă softul manipulator a fost folosit și în Europa". Informaţia a fost contrazisă ulterior, în 8 octombrie, de surse interne VW citate de Suddeutsche Zeitung.
• Volkswagen ar putea vinde acțiuni pentru a face rost de opt miliarde de euro
• Video: Test pe dinamometru în SUA: Cum reacționează un Volkswagen Jetta TDI când vrea să păcălească testul de emisii
• Ministrul German al Transporturilor: ”Nu există dovezi care să acuze alți constructori auto de fraudarea testelor”

5 octombrie

• Dimensiunea dezastrului: Dieselgate i-ar putea costa pe cei de la Volkswagen 78 de miliarde de euro.

6 octombrie

• Lupte de gherilă în Europa: Fiat şi Ford le oferă în Italia până la 1.500 de euro celor care renunţă la actualul lor Volkswagen
• Continental se disculpă de cazul Dieselgate: software-ul de management motor al unității 1.6 TDI nu poate păcăli testele de emisii
• Noul CEO VW Group iese în faţa angajaţilor din Wolfsburg: "Trebuie să economisim maxiv pentru a face faţă consecinţelor acestei crize"

7 octombrie

• Noul CEO VAG în Frankfurter Allgemeine Zeitung: "Recall-urile VW vor începe în ianuarie 2016".

8 octombrie

• Michael Horn, CEO Volkswagen SUA: "Ştiam despre problemele de emisii din primăvara lui 2014".
• Dieselgate în Germania: Procurorii au perchiziționat sediul Volkswagen

9 octombrie

Managerii nu știau de soft-ul de păcălire a emisiilor. Doi ingineri sunt vinovați

12 octombrie

• Reuters despre Dieselgate: 3.6 milioane de mașini echipate cu motorul 1.6 TDI necesită modificări mecanice
• Greenpeace: "Agențiile de omologare a mașinilor sunt plătite de mărcile auto, deci le avantajează la teste"
• Șeful Volkswagen SUA: ”După rechemarea în service, mașinile afectate de scandalul Dieselgate vor avea o viteză maximă mai mică”

13 octombrie

Asociaţia Producătorilor Auto din Europa: ”Un test realist necorespunzător ar duce la creşterea preţului motoarelor diesel".
• Volkswagen: ”Softul de păcălire a emisiilor a fost activ și în Europa
• Volkswagen anunță revoluția schimbării: noul Phaeton va fi complet electric

14 octombrie

• Volkswagen strânge cureaua: germanii vor să stoarcă trei miliarde de euro de la furnizori
• Martin Winterkorn, fostul CEO al Grupului Volkswagen, va renunța la toate pozițiile deținute în cadrul companiei
• Volkswagen are noi probleme în America: Winfried Vahland, șeful abia numit, vrea să demisioneze

15 octombrie

• Diesegate continuă: Volkswagen pregătise un al doilea sistem de păcălire a emisiilor în SUA

16 octombrie

• Volkswagen va rechema în service 8.5 milioane de mașini, cel mai mare recall din istoria auto a Europei

19 octombrie

• Încrederea nemților în Volkswagen e încă la cote înalte: 65% din cei intervievați spun că VW face mașini excelente

22 octombrie

• Volkswagen confirmă că încă un motor diesel Euro 5 ar putea avea instalat software-ul pentru păcălirea testelor de emisii

23 octombrie

• Volkswagen a calmat spiritele imediat: motoarele din seria EA 288 Euro 5 şi Euro 6 nu sunt afectate de scandalul emisiilor

27 octombrie

• Pentru prima oară în peste 15 ani, Volkswagen Group se așteaptă la pierderi într-un sfert de an

29 octombrie

• Uniunea Europeană anunţă că maşinile vor putea emite de două ori mai multe noxe decât limita legală începând din 2017, însă testele vor fi efectuate în condiţii reale

30 octombrie

• Furtuna Dieselgate începe să lovească Volkswagen: sunt deja 600 de procese doar în Elveția

1 noiembrie

• În încercarea de a ajuta investigaţia din Statele Unite, Volkswagen promite că angajaţii care mărturisesc implicarea în acest caz nu vor fi concediaţi

2 noiembrie

• Volkswagen își ia gândul de la supremația mondială: ”Ne dorim calitate, nu cantitate. Abia în 2025 sperăm să devenim lideri”
• Americanii continuă acuzațiile în cazul Dieselgate: Motoarele V6 TDI aveau și ele sistem de păcălire a testelor de emisii

3 noiembrie

• Porsche neagă acuzaţiile ca modelul Cayenne Diesel are software instalat: "Suntem surprinşi"

4 noiembrie

• Scandalul Volkswagen es extinde cu încă 800.000 de maşini din Europa afectate de consum de carburant şi emisii de dioxid de carbon mai mari decât cele oficiale

• Analiştii americani consideră că Volkswagen ar putea fi nevoită să vândă o parte dintre brandurile pe care le deţine pentru a supravieţui

5 noiembrie

• Germania anunţă că va testa din nou toate maşinile din grupul Volkswagen pentru a afla emisiile reale de oxid de azot şi dioxid de carbon

6 noiembrie

• Volkswagen confirmă că modelele cu motoare V6 TDI de 3 litri implicate în scandalul din SUA au fost comercializate inclusiv în Europa

• Francezii încing războiul: din cele 10 modele testate în Hexagon, doar cele care aparţin grupului Volkswagen au depăşit flagrant nivelul legal de emisii de oxid de azot

• Alături de celelalte state UE, România este obligată să verifice emisiile de dioxid de carbon ale maşinilor Volkswagen

• Un fost șef al General Motors dă vina pe fostul președinte al Volkswagen pentru scandalul Dieselgate

9 noiembrie

• Volkswagen va plăti toate sumele suplimentare solicitate de guvernele naţionale pentru taxele de mediu

• Volkswagen va acorda 1.000 de dolari americanilor cu maşini din grupul Volkswagen dotate cu motoare diesel TDI de 2 litri.

10 noiembrie

• Volkswagen anunţă că motoarele diesel V6 TDI de 3 litri respecta legislaţia europeană

• Uniunea Europeană somează Volkswagen să publice lista modelelor şi numărul de maşini care au păcălit testele de emisii de dioxid de carbon

12 noiembrie

• Motoarele diesel Dacia şi ale altor 50 de maşini vor fi verificate pentru depăşirea emisiilor

13 noiembrie

• Procuratura germană anchetează Audi pentru scandalul emisiilor

16 noiembrie

Grupul Volkswagen: "Avem 430.000 de mașini de generație 2016 cu iregularități la emisiile de CO2"
• Volkswagen va cumpăra înapoi maşinile diesel din Europa la care emisiile de CO2 sunt cu peste 10% mai mari decât cifrele oficiale

19 noiembrie

Doar un sfert dintre americanii afectaţi de scandalul Volkswagen au accesat voucherele de 1.000 de dolari oferite de companie

20 noiembrie

Producătorul de componente Bosch este anchetat în scandalul Volkswagen
• Volkswagen va reduce bugetul de investiţii pentru 2016 cu 30% 

23 noiembrie 

• Clienţii europeni nu vor beneficia de compensaţii financiare după modelul aplicate în Statele Unite
• Volkswagen își toarnă din nou cenușă în cap: 85.000 de mașini cu motor V6 TDI au păcălit emisiile
• Volkswagen ar putea renunţa la cele 11 milioane de euro pe care le oferă ca sponsor unor cluburi de fotbal şi hochei din Germania

24 noiembrie

• Evrika! Volkswagen a găsit o soluție pentru repararea mașinilor afectate de scandalul Dieselgate

25 noiembrie

Autoritățile germane au demarat încă o anchetă: Volkswagen Group este cercetat pentru evaziune fiscală

26 noiembrie

Volkswagen ne arată cum va repara motoarele afectate de scandalul Dieselgate în Europa

27 noiembrie

• Audi suspendă doi ingineri din funcţie

• Volkswagen anticipează scăderi de vânzări

4 decembrie

• Volkswagen ar putea vinde Bentley şi Lamborghini pentru a plăti împrumutul de 20 de miliarde de euro

8 decembrie

• Campanie inedită împotriva Volkswagen: "Ne pare rău că am fost prinşi"

• Audi linişteşte clienţii afectaţi de Dieselgate: "Avem soluţii simple şi rapide"

11 decembrie

• Volkswagen dezvăluie când şi cum a început să păcălească testele de emisii

17 decembrie

• Mercedes şi BMW, acuzate de depăşirea emisiilor de oxid de azot. Reacţia germanilor: "Rezultatele sunt discutabile"

• Europa aprobă planul Volkswagen pentru Dieselgate

23 decembrie

• Volkswagen adoptă o atitudine umilă după scandalul Dieselgate: renunță la sloganul ”Das Auto”

5 ianuarie

• Departamentul de Justiţie al SUA a dat Volkswagen în judecată. Amenda maximă? 22.5 miliarde de dolari

  • S, sâmbătă, 26.09.2015 21:33

    VA URMA ! TINETI APROAPE ! :))))

  • Din nou, sâmbătă, 26.09.2015 22:15

    De multe în istorie nemții ăștia au dat-o în bară grav de tot cu prostiile lor. Nu știu cum se face că la momentul asta, în loc să fie datori vânduți pe 100 de ani celor pe care i-au implicat în al 2-lea război mondial, ei conduc prin Europa și continuă să înșele și să prostescă pe unii cu,,seriozitatea,, lor.

  • Madalescu_Georgian, sâmbătă, 26.09.2015 22:49

    Jarmanika= Jegmaneala ( curata ). VAG inseala lumea, BMW inseala si el, Mercedes face acelasi lucru . Ce mai urmeaza Opel cumva ? Noroc ca sunt sub aripa GM, ca altfel ar fi facut parte din aceeasi ''seriozate'' germana . Dan Grecu nu-i asa boss ? :)))) Stiu ca te doare, dar nah......e greu stiu :)))))

  • Madalescu_Georgian, sâmbătă, 26.09.2015 22:52

    Ahh era sa uit citatul asta superb dintr-o stire cu privire la fraudele VW ''Pe scurt un automobil cu motorizare diesel Euro 6 nu îndeplinește condițiile de omologare pentru a fi comercializat în SUA. Mai mult ca sigur că același motor, pentru a avea aceleași performanțe dinamice, are nevoie de tehnologii adiționale pentru a putea îndeplini cerințele legate'' Deci practic VW si BMW mai au de bagat bani grei pt a putea face modificari ca aceste motoare sa scoata aceleasi peformante cum le scotea cu noxele frauduloase :)))))

  • Plictiseala, duminică, 27.09.2015 00:19

    Am inteles...DIESELGATE este nashpa... VW, BMW si nemtii (in general) sunt nashpa... Acestea fiind spuse....si pe deplin intelese...se poate sa postati si alte stiri? Articolul asta este repostat zilnic de vreo saptamana, singura diferenta fiind la titlu si ceva diferit in sumar... In final, nobody really gives a shit...Nu cred ca este unul dintre noi care la achizitionarea unui autoturism sa fie interesat de emisii... Nu cred ca este producator auto pe lumea asta care sa nu masluiasca la un moment dat date legate de consum, putere, EMISII , etc... Cu exceptia Daciei, desigur... AM INTELES mesajul vostru, nu este nevoie sa-l repostati zilnic (nu suntem retardati, cel putin unii dintre noi)!!!! Putem citi si altceva acum?

  • @Din nou, duminică, 27.09.2015 06:35

    Tu crezi că șpaga sau trecutul inspecției tehnice periodice blat au fost inventate de romani? Oameni buni, mașinile vin date cu km înapoi de la germani. În alte țări asta e infracțiune și se pedepsește cu închisoare. Germanii conduc Europa pentru ca ȘTIU SĂ SE IMPUNĂ ȘI SĂ IMPUNĂ. Nu pentru că sunt corecți. Când eram tânăr era o vorbă: în lume există Mercedes și alte mașini. Pe vremea aia importurile de japoneze se taxau cu 30% vamă. De asta nu se știa și de altceva. Și desigur germanii aveau interes să nu se știe. M-am convins zilele astea că șpaga funcționează cu succes în continuare în Germania. Germanii de la AutoBild au dezmințit știrea despre BMW X3. Se pare însă că mașina a fost testată și de alții având rezultate asemănătoare, alături de Audi A8, Opel Zafira, Citroen C4. http://adevarul.ro/international/europa/potlogaria-volkswagen-e-doar-graunte-mizeria-industriei-auto-1_5602b35ef5eaafab2cea2782/index.html Deci cine să mai aibă încredere în nemți? Doar proștii și cei ce au interese să-i susțină! Dacă țineți la România și nu vreți să fiți călcați în picioare, luați exemplu de la Elveția. Ăștia nu au vrut nici UE, le dau cu flit la germani și trăiesc destul de bine fără să îi pupe-n dos.

  • mda, duminică, 27.09.2015 10:21

    Niste jeguri ordinare ! Au inselat increderea clientilor...

  • @@din nou, duminică, 27.09.2015 12:00

    Stai calm că pleznesti, te faci că nu înțelegi că orice diesel poluează mai mult decât măsurătorile din laborator? Pt că așa sunt normele, de aia vor fi schimbate, diferența este că doar VW a folosit un soft și poluarea reală e de 40 de ori mai mare, mai mult ca la oricare alt constructor. Pe vremea lui Mercedes și restul lumii, la calitate chiar așa era, niciun constructor japonez nu avea calitatea Mercedes, și -au făcut un renume pe munca lor, nu mai bate câmpii.

  • Marius, duminică, 27.09.2015 13:25

    Din tot acest scandal nu puteau lipsi si specialistii romani. Pentru a lamuri publicul greii germani au dat spre testare 2 modele. Ei au testat in conditii reale de trafic si au postat filmuletul pe youtube: https://www.youtube.com/watch?v=GdmDj0S6Hsg In urma acestui test expertii au venit cu urmatoarele concluzii: 1. Cui pasa cat consuma o masina daca ea poate circula cu peste 300 km/h; 2. Masinile germane e cele mai bune; 3. Cei care nu cred ca un Audi sau BMW cand circula cu 300 km/h polueaza mai putin ca un Renault Zoe, e cel mai fraier si nu se pricepe la masini. Cum sa le pese la germani de poluare cand ei au Autobahn fara limita de viteza ? Voi credeti ca vine seful Porche si schimba totul ? Masina aia din spatele lui sigur are motor in 3 cilindri si consuma doar 2 litri/100 km. Deci voi latratori si pupincuristi ai marcilor germane nu va mai umflati asa in pene si macar recunoasteti ca poluati de rupeti cu jafurile voastre. Nu va cere nimeni mai mult. Ca si la VW, sa recunoasca ca au mintit.

  • @Plictiseala, duminică, 27.09.2015 17:10

    Îti bati capul degeaba. Nu te ascultă nimeni, scriu doar ce vor ei , doar sunt experti. Vezi ca daca ii critici prea tare , te si blochează, nu mai scriu nici un comment. După cum vezi, s-au deranjat destul de tare deja, au scris un articol in weekend. Nu ca ar fi scris ceva. Dar nu ii deranja, nu vei rezolva nimic. Aa, si uneori trebuie să îi prinzi in toabe bune pe ziua respectivă, iti vor si raspunde :))

  • Din nou, duminică, 27.09.2015 19:04

    Erată : De multe ori în istorie....

  • Din nou, duminică, 27.09.2015 19:19

    @Din nou De acord cu tine. Vezi însă ca ai menționat în lista de mașini una ce folosește 1,6 Hdi/2 Hdi (C4) ce nu are legătură cu mai tinerele motoare ale vw, 1,6 tdi / 2 tdi.

  • Madalescu_Georgian, duminică, 27.09.2015 22:32

    Daca imi face o reducere de 80% la noul Passat, sunt de acord sa cumpar de la ei, adica 4.400 euro pret final. E totusi mult pt un kkt de marca :)))))

  • @Mada, luni, 28.09.2015 09:23

    Eu nici asa nu m-as ingramadi la o firma care intra in grave belele juridice. Prima America deja a inceput haosul si toti vor sa vanda. Tu-l iei nou cu 4400, dar in 2 ani s-ar putea sa dai bani altora sa te scape de el. Dar daca esti interesat de o masina buna, vezi un top pe aici: http://www.newsday.com/classifieds/cars/consumer-reports-best-and-worst-car-brands-in-2015-include-lexus-mazda-and-toyota-1.10387053

  • rotila, luni, 28.09.2015 10:55

    dupa lansarea motorului 2.0 D s-a constatat ca echipamentul de injectie nu are viata lunga. temporar s-a implementat cacealmaua ptr simplificarea legii de injectie prin modificarea softului.solutia corecta este scumpa ,scadea profitul firmei si reducea prima de craciun. contabilul sef a zis kantch. inginerii au gresit ei sa rezolve .si ei fara bani au zis: las-o ca merge si asa. constructorii de automobile isi cumpara, testeaza demonteaza si studiaza reciproc ultimele creatii. multi stiau escrocheria dar nu au aratat-o de frica sanu le verifice si lor masinile.multe masini euro 5.6 scot capastrul la viteze mari in afara localitatii. neconcordanta e uor de depistat . dar ce interes ai sa s-o gasesti cand firma respectiva te plateste sa-i faci un articol evlavios. si cine s-o faca? pe acest site este un articol care incepe asa: Borwarg o masina moderna cu ecran de 12 inch ! atat poate baiatu"

  • gigi, luni, 28.09.2015 13:06

    DONEZ VW Passat , motor *potent* 2,0 tedei , 184 hp- cel mai tare , vericule .... da fum la toate masinile care urca un deal !!!

  • Madalescu_Georgian, luni, 28.09.2015 15:27

    @@Mada, Un Passat B8 de 4.400 euro e numai bun pt a-ti face o mica afacere. Ma gandeam sa infiintez o ferma de porci. La volumul ei total de 1.000 litrii cu scaunele si bancheta scoasa, intra relaxat 2 porci de dimensiune medie, in portbagaj se poate creste gaini, iar in compartimentul unde sta motorul ( dupa ce il scoti si-l duci la topit ca nah nu-i bun de nimic polueaza cat 10 reactoare nucleare ) poti creste pui de curca, iar capota o inchizi atunci cand se lasa noaptea sa nu-i manance dihorii , dar de fapt la designul sters si anost pe care il are Passat se sperie pana si dihorii de el, deci nu se va apropia:))))) , intelegi ? :))))). Bun businessul nu ? Practic asta inseamna sa ai o ''ferma'' la standarde Europene ''Blu mousan'' Pentru cei interesanti voi cumpara chiar doua Passaturi. Intr-unul voi creste pui de rata. Va fii dotata si cu ''eutanasiere'' asa cum propune noile standarde europene si la alte animale precum > impuscarea porcului in loc de taiere. Drept urmare, nu trebuie decat sa apasati ''start engine'' si odata pornita ''ingineria tehnica germana '' de sub capota toti puii vor lesina intoxicati cu CO2 :))))), pardon cu ''ad blu'' :))))

  • roco, luni, 28.09.2015 16:52

    Pt. cei care tot zic cat de rai sunt germanii si cat de corecti sunt japonezii (madalescu...).este un articol postat pe automarket cu istoria fraudelor, (http://www.automarket.ro/stiri/istoria-fraudelor-la-testele-de-emisii-ford-gm-honda-si-volkswagen-au-66207.html), zice si de honda, sau e doar o iluzie?.Nu mai zic de cunoscutul scandal takata, unde au murit oameni sau au fost mutilati.Si acolo se stia de problemele la airbaguri de catre conducerea firmei, dar au ascuns totul japan style.Sa mai amintesc de toyota?

  • Madalescu_Georgian, luni, 28.09.2015 19:52

    @roco, Da ai dreptate. Dar Takata e cumva brand auto ? Acum stai jos, se pare ca nici macar aceste prafuri in ochi demascate la VW nu v-a mai desteptat, ma intreb cand ? :))))) Orikum Toyota e de vina in acest scandal :))))

  • roco, marţi, 29.09.2015 13:55

    @madalescu Daca ai avea IQ-ul format din 3 cifre ti-ai fi dat seama ca nu ma refeream la un brand auto, ci la mult laudata corectitudine japoneza ( laudata de catre tine si alte persoane).Si stai calm, nu sunt un fan al VW.Imi place mai mult mazda decat vw.

  • lt, miercuri, 30.09.2015 17:03

    decat sa merg cu un logan s-au renault mai bine merg cu un vw masluit din asta care polueaza de 40 ori mai mult mergeti voi astia desteptii cu japoneze ca alea merg cu aer nu polueaza

  • elucubranta analiza, marţi, 03.11.2015 09:27

    @ it "s-au renault" ...hahhahahahhah ! 8 clase si Vw TDI in fata cocioabei... profilul tipic al clientului vw !