OFICIAL: RAR blochează vânzarea maşinilor Euro 5 din stocurile dealerilor români VW Group. Maşinile noi Euro 6 nu sunt afectate
RAR a blocat eliberarea de cărți de identitate pentru modelele Volkswagen cu motorizări diesel Euro 5. Situația este temporară și afectează doar mașinile noi Euro 5 din stocurile nevândute ale dealerilor.
CRIZA VW: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate
Registrul Auto Român a blocat temporar eliberarea de cărți de identitate pentru modelele Volkswagen care sunt afectate de modificarea la sistemul de control al emisiilor vizată de scandalul Dieselgate. Surse din cadrul RAR au confirmat situația pentru Automarket, cu precizarea că este vorba doar despre modelele echipate cu motoare diesel Euro 5, care necesitau o carte de identitate pentru a fi înmatriculate definitiv în România. Afectate sunt "
Eliberarea de cărți de identitate pentru motoarele Euro 5 este blocată temporar în sistemul informatic al Registrului Auto Român doar în situația în care este vorba despre mașini noi. Mai exact, este vorba despre vehicule care au rămas în stocul dealerilor auto și care erau exceptate de la interdicția de comercializare a mașinilor cu motorizări care nu sunt Euro 6 după data de 1 septembrie 2015.
Cei care vor să obțină o carte de identitate pentru un automobil Volkswagen cu motorizare diesel Euro 5 pot face acest lucru, cât timp este vorba despre un vehicul rulat.
Foarte important de notat este că vânzările dealerilor Volkswagen, Seat, Skoda şi Audi continuă în cazul motoarelor Euro 6 noi, care echipează modelele Grupului VW din 1 septembrie 2015 încoace.
Informația referitoare la blocarea temporară a emiterii de cărți de identitate a apărut în urma unei intervenții televizate a Președintelui Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, care a declarat că decizia a fost luată pentru protecția consumatorilor și a cetățenilor și că a fost făcută în urma unei întâlniri cu doi miniștri direct responsabili de domeniu.
Călin Popescu Tăriceanu este de părere că statul român a fost înșelat de compania germană pentru că a încasat timbrul de mediu la o valoare mai mică pentru mașini care poluează mai mult în realitate și propune ca România să ia exemplu de la state precum Belgia și Spania și să sancționeze compania. O întâlnire între Ministrul Transporturilor și Ministrul Mediului a fost organizată în data de 1 octombrie pentru a găsi o soluție la această situație.
Blocarea vânzării stocurilor de mașini noi cu motoare diesel Euro 5 din portofoliul Volkswagen nu a avut loc doar în România, ci și în Elveția, Spania, Italia și Belgia. La nivel teoretic, după data de 1 septembrie 2015, mașinile noi cu motoare Euro 5 nu mai puteau fi vândute, dar fiecare stat în parte permite o excepție de la regulă în situația în care vehiculele au intrat în stocurile dealerilor auto înainte de 1 septembrie, momentul în carea început interdicția.
Ministrul Mediului: Cetățenii nu vor plăti o diferență la taxa de mediu pentru mașinile afectate
În cadrul conferinței de la Ministerul Transporturilor derulată în 1 octombrie 2015, unde au participat Ministrul Mediului și reprezentanții RAR, a fost propusă sancționarea reprezentanților constructorului german, titrează Ziarul Financiar. Mai precis, Ministrul Mediului propune ca importatorul mărcilor Grupului Volkswagen în România să despăgubească statul român cu diferența dintre vechea și noua clasificare de emisii a automobilelor care au motorizări TDI echipate cu software-ul care păcălește testele de emisii. Grațiela Gavrilescu, Ministrul Mediului, promite că posesorii acestor vehicule nu vor suferi nicio consecință pe fondul acestor măsuri. Autoritățile vor să se îndrepte spre companiile care reprezentă mărcile Grupului Volkswagen în România pentru a-și recupera prejudiciul creat la încasarea timbrului de mediu.
.....das stop auto