Veşti bune de la Volkswagen: motoarele diesel de generaţie nouă nu sunt afectate de scandalul emisiilor

Publicat vineri, 23.10.2015 11:15 de Daniel Popescu

Volkswagen a confirmat că motoarele din seria EA 288 Euro 5 şi Euro 6 de pe maşinile comercializate în Uniunea Europeană nu au instalat niciun soft pentru păcălirea testelor de emisii.

CRIZA VW: tot ce trebuie să ştii despre scandalul "Dieselgate"

Proprietarii cu maşini Volkswagen dotate cu motoare din seria EA 288 Euro 5 şi Euro 6 pot să stea liniştiţi. Constructorul german a finalizat rapid investigaţiile efectuate cu privire la posibila prezenţă a software-ului care a permis păcălirea testelor de emisii.

La numai o zi după ce a anunţat demararea unei anchete în acest sens, VW a confirmat oficial că aceste motoare nu au instalat niciun fel de aplicaţie software care să contravină legislaţiei în vigoare.

"După o examinare detaliată, acum este confirmat că la autovehiculele cu motoare EA 288 Euro 5 nu a fost instalat niciun soft care să reprezinte un dispozitiv de invalidare conform definiţiilor legii. Anterior, Grupul Volkswagen confirmase deja că noile autovehicule conforme cu Euro 6 oferite în Uniunea Europeană respectă toate cerinţele legii şi standardele de mediu", precizează Volkswagen într-un comunicat de presă.

În schimb, proprietarii maşinilor care utilizează motoare din seria EA 189 aşteaptă clarificarea modului în care vor fi remediate problemele generate de prezenţa software-ului.

În Europa sunt afectate peste 8.5 milioane de maşini, iar Volkswagen a confirmat deja că toate cele peste 3 milioane de maşini cu motoare de 1.6 litri care au fost vândute pe Bătrânul Continent vor avea nevoie de modificări de natură mecanică pentru a remedia problema emisiilor, în timp ce restul vor necesita doar schimbări la nivel software.

Volkswagen a lansat la începutul lunii octombrie un instrument online prin care proprietarii pot verifica dacă maşina lor este afectată de scandalul emisiilor prin simpla menţionare a seriei de şasiu. 

Via Volkswagen

  • def, vineri, 23.10.2015 12:04

    si-i crede, cine?

  • Alex Radoi, vineri, 23.10.2015 12:26

    Nimeni nu vorbeste insa despre cat de alunecoasa este solutia pe baza de clorura de calciu imediat dupa ce este aplicata. Bucurestenii cred ca stiu despre ce vorbesc. Daca "mazga" care se formeaza in Bucuresti dupa ce se da cu clorura de calciu o fi din cauza amestecului cu alti poluanti de pe asfalt, asta nu stiu. Insa daca daca se va comporta la fel si in afara orasului, va fi JA-LE.

  • mishazaitev, vineri, 23.10.2015 12:53

    Chestia care mi se pare extrem de curioasa, este ca am verificat impreuna cu amic posesor de Skoda cu motor de aceeasi capacitate si aceeasi puter, din acelasi an de fabricatie. A lui figureaza ca avand softul, a mea, un VW, nu. Sa foloseasca astia pe Skoda alte motoare decat cele de pe VW?

  • g, vineri, 23.10.2015 15:02

    @mishazaitev nu conteaza specificatiile conteaza codul motorului. astia de la vw au acces primi la noile motoare la skoda vine mai tarziu

  • mishazaitev, vineri, 23.10.2015 15:56

    Multumesc g! Avand in vedere ca atunci cand mi-am luat masina m-am gandit foarte mult daca in loc de vw, nu e mai bine sa-mi iau o skoda ceva mai bine echipata, pot zice ca am avut ceva noroc...

  • Bau, sâmbătă, 24.10.2015 10:41

    Eu am Skoda Octavia 3 an 2014 si este echipata cu noul motor EA 288 . La masinile care folosesc platform MQB din cadrul grupului sunt motoare conforme fara soft instalat . Daca masina prietenului tau este o Skoda Octavia 2 atunci este posibil .

  • wauu, luni, 26.10.2015 21:04

    bai frate,unii cauta nod in papura(cei mai multi),iar voi vw-ii cautati nod in papura de scuze ...oare de ce nu dau si eu peste clienti de astia???m-as imbogati rapid si fara efort ...mare-i gradina lu D-zeu!