Dioxidul de carbon, mai nociv ca oxidul de azot: Volkswagen anticipează scăderi de vânzări

Publicat vineri, 27.11.2015 16:29 de Daniel Popescu

Volkswagen anticipează o scădere a vânzărilor din cauza scandalului Dieselgate. Vinovatul principal este dioxidul de carbon, în timp ce emisiile de oxid de azot au un efect limitat.

Criza VW: Tot ce trebuie să știi despre scandalul ”Dieselgate”

Volkswagen nu a resimţit încă puternic efectele scandalului Dieselgate în privinţa vânzărilor de maşini noi, care au scăzut cu numai 0.5% în octombrie, aproximativ în acelaşi ritm cu vânzările altor constructori de calibru. Cu toate acestea, reprezentanţii consiliului muncitorilor din cadrul Volkswagen anticipează că vânzările grupului german vor fi afectate sever în următoarea perioadă.

Principala problemă nu o reprezintă emisiile de oxid de azot, cele care au generat scandalul iniţial, ci emisiile prea mari de dioxid de carbon înregistrate în Europa, care au o influenţă negativă inclusiv asupra consumului de carburant.

"Există o precauţie la cumpărare. Problema dioxidului de carbon a generat o criză mai mare de încredere decât problema emisiilor de oxid de azot", afirmă Bernd Osterloh, şeful consiliului muncitorilor din cadrul Volkswagen.

În plus, acesta este îngrijorat că o eventuală scădere a vânzărilor va genera în cele din urmă şi reduceri de personal. "Locurile de muncă sunt sigure dacă vindem maşini. dacă nu vindem maşini, va începe să fie dificil. Va trebuie să ne uităm la comenzi în următoarele zile, săptămâni şi luni", a adăugat el.

Via The Globe and Mail

  • Alex, vineri, 27.11.2015 16:47

    Sunt sigur ca d-na Merkel gaseste solutia potrivita chiar daca vw vi iesi pe minus, locurile de munca sunt mai mult decat asigurate, bag mana in foc! Ba mai mult de atat, se vor face noi angajari ..populatie dornica de munca cu valul acesta de imigranti proaspeti..."avem". Bafta la oxigen ..ca de oxizi de azot ne-am cam saturat!

  • vw, vineri, 27.11.2015 21:50

    Dacă până acum nu am cumpărat nimic de la vw fiindcă nu mi-au inspirat încredere, cu atât mai puțin o voi face de acum încolo.

  • fermi, duminică, 29.11.2015 13:09

    @AM err. emisiile de dioxid de carbon nu pot influenta consumul, ci viceversa arderea combustibilului degaja co2. sunt proportionale deci consum mare rezulta co2 mult .consumul este important pentru cumparator care ptr o diferenta de 0.3 la consumul mediu declarat alege alta marca

  • Pfff..., duminică, 29.11.2015 17:47

    Oameni de stiinta adevarati ( Nu Al Gore sau Obama) au demonstrat ca emisiile de CO2 nu sunt daunatoare planetei, dimpotriva ajuta plamanul verde! Asa ca mai terminati cu mitul asta nenorocit!

  • vianu, marţi, 01.12.2015 18:58

    @pfff mai era un bou de politician american care spunea asa ceva. Problema e ca CO2 din activitatea umana este unul stocat pe parcursul a milioane de ani si eliberat in ultimii 150 e ca si cum ai fuma 10 tigari intr-o ora sau 10 tigari intr-un an... problema grava e ca acest CO2 in exces nu poate fi absorbit de mediu pentru ca si padurile lumii sunt distruse deci avem de a face cu acumularea acestui gaz. Evident nu "ne" intereseaza chestiunea....nu e treaba noastra...noi tre's a avem benzina in rezervor, haleala in magazine, telefoane si alte alea...de restu se ocupa bunica. pfff....

  • AndreiRN, marţi, 01.12.2015 20:48

    Daca dioxidul de carbon este nociv atunci de ce se pune in bere, sifon, coca cola, etc.........?