Cazul Volkswagen: 800.000 de maşini, afectate de consum de carburant şi emisii de dioxid de carbon mai mari decât cele oficiale

Publicat miercuri, 04.11.2015 10:24 de Daniel Popescu

Volkswagen a dezvăluit rezultatele şocante ale unei anchete interne: 800.000 de maşini din Europa au consumul de carburant şi emisiile de dioxid de carbon mai mari decât cele anticipate anterior.

Criza VW: tot ce trebuie să știi despre scandalul Dieselgate

Aproape că nu mai există zi în care să nu apară noi informaţii despre neregularităţile comise de Volkswagen în scandalul emisiilor.

De data aceasta nici măcar nu a mai fost nevoie ca autorităţile americane sau europene să se implice în acest caz, întrucât constructorul german a decis să facă publice din proprie iniţiativă rezultatele unei anchete interne.

Astfel, nu mai puţin de 800.000 de maşini comericalizate în Europa înregistrează diferenţe majore la consumul de carburant şi emisiile de dioxid de carbon comparativ cu datele oficiale furnizate de producător.

"Au fost depistate incoerenţe inexplicabile privind stabilirea nivelului de dioxid de carbon, situaţie care poate afecta aproximativ 800.000 de maşini. Conducerea VW va iniţia imediat un dialog cu autorităţile responsabile privind consecinţele acestor concluzii", precizează Volkswagen într-un comunicat de presă.

Volkswagen nu a menţionat care sunt motoarele sau maşinile afectate de noile neconcordanţe, însă a menţionat că anticipează costuri suplimentare de 2 miliarde de euro pentru remedierea acestora.

Interesant este că cele 800.000 de maşini nu sunt afectate, cel puţin aparent, de emisii mai mari de oxid de azot, ca în cazul celorlalte peste 11 milioane de maşini, ci de două alte probleme majore: consumul de carburant şi emisiile de dioxid de carbon. Astfel, pe lângă problemele de mediu, apare şi un cost suplimentar achitat de şoferi pentru carburant.

Matthias Mueller, noul CEO Volkswagen, afirmă că va face tot posibilul pentru ca toate problemele să fie rezolvate.

"De la început am forţat pentru o clarificare a evenimentelor. Nimeni şi nimic nu ne va opri. Este un proces dureros, dar este unica noastră alternativă", a explicat el.

Via Reuters, Mediafax

  • S, miercuri, 04.11.2015 11:16

    Consumul mai mare nu e problema doar la VW, iar la Hyundai si Kia consumul real este cu mult mai mare fata de consumul declarat de constructor. Pe aia de ce nu-i ia nimeni la rost ?

  • noname00, miercuri, 04.11.2015 11:39

    Chiar nu cred ca exista vreun producator care sa specifice consumul real. Pentru consum apropiat de realitate - http://www.spritmonitor.de/en/

  • TC1900, miercuri, 04.11.2015 12:19

    ma intreb ce mai urmeaza la VW, vad ca tot businessul e construit pe minciuna...

  • JonDoe, miercuri, 04.11.2015 12:22

    TOATA industria auto e o MARE minciuna, din care unii castiga enorm, toata lumea e o minciuna se tzepuiesc unii pe altii fara scrupule, despre ce dicutam?

  • someone, miercuri, 04.11.2015 12:30

    @S pe hyundai-kia i-au luat americanii la rost si le-au tras o amenda din cauza diferentei mari de consum anuntat si consum real. si cand zic amenda, zic de cateva sute de milioane de dolari

  • costi, miercuri, 04.11.2015 12:32

    Vag se duce in cap...

  • Ilici02, miercuri, 04.11.2015 12:57

    La americani pacaleala e mai cu perdea. La ei consumurile si emisiile sunt un pic mai aproape de realitate. In Europa in ultima vreme minciuna e pe fata. S-au intrecut in cifre de consum care de care mai fantasmagorice. De exemplu Audi A4 2.0 TFSI S-tronic 185Kw consumuri 7.4/5.7/4.7? Serios? De cand consuma un 2 litri benzina turbo 1.5 tone 5-6-7%? Alea-s consumuri de masina de oras cu motor 1.0 - 1.2, conduse cu grija. Acum 10-15 ani parca mai aveau pic de bun simt. Tin minte ca prima mea masina, din 95 fiind, era un 2 litri aspirat benzina 1.5 tone ce consuma 12.0-9.8-7.8. In zilele noastre, mai adauga si un turbo nesimtit, dubleaza puterea si aproape taie consumurile in jumate. Magie frate!

  • trabant cu doua usi, miercuri, 04.11.2015 14:53

    Ptr costi : ei, se duce pe naivă in cap. Unde triumfă banul si ocaua mica, marketingul de doi lei si luatul ochilor si minților cu reclame frumoase , oricine răzbate ,mai ales ei. Uita-te la ultimul drive test de pe site. La ce se face reclamă acum?din introducere iti dai seama. Eu mă întreb , la o firma de volum si cantitate , de unde cifra asta de 800.000. De ce nu 850.000 sau 1.850.000. S-a produs o serie limitată de alt program care însela la consum si alte boxe?iar celelalte spun consumul adevărat? Parcă pana acum se luptau pentru no.1 in lume la vânzări cu vreo 11 milioane target, pot fi corectat. Deci care e treaba cu 800.000 ? Dacă tot citim o stire. Sau e la fel ca știrile consacrate de la noi din tară?

  • TC1900, miercuri, 04.11.2015 17:00

    mda foame mare, ma intreb de ce in fata acestor evidente cu minciunile VW se dau minusuri. pana la urma tot consumatorii vor suferi, cu TDI la revanzare va fi f tricky, plus ca in USA ii asteapta niste amenzi astronomice dupa ce pe langa TDi de 2 l, a aparut si cel de 3 l si acum si TSI cu probleme, cred ca daca mai cerceteaza mai apar si altele. nu ii vad bine pe VW fara suparare la baietii de la showroom care dau cu minus...

  • 1., miercuri, 04.11.2015 19:54

    @TC1900 Sunt mulți care și-au luat vw după zgomotul reclamei din târg și nu pot recunoaște că au luat țeapă cu nemaipomenitele lor motoare. Lasă-i cu degetele lor roșii că și așa sunt prinse de capota tdi-ului.

  • Dram, miercuri, 04.11.2015 23:55

    TC1900 si cu 1. , doi hateri ale caror comentarii deja sunt previzibile. Oare cand incepeti sa ganditi out of the box si renuntati la hatereala puerila?

  • zarnesteanu, joi, 05.11.2015 05:07

    @trabant cu 2 usi, Cifra de 800 000 reprezinta nr de vehicule pe care a fost pus motorul pe benzina de 1.4. Pana acum VW au fost acuzati de masuluirea emisiilor de NOx, compusi care sunt extrem de cancerigeni. Pe urma a intrat in joc motorul de 3.0 in 6 cilindri, pe aceleasi considerente. Motorul de 1.4 pe benzina de care se vorbeste in articol este suspectat ca consuma mai mult si emite mai mult CO2 decat erau in specificatiile producatorului. De fapt problema mare la VW abia aici incepe, pentru ca emisiile de NOx le mai poti curata cu un AdBlue, dar emisiile de CO2 n-ai cum sa le reduci decat din constructia sau setarile motorului. @TC1900, cine vrea un diesel sh o sa si-l ia indiferent de emisii sau de ce spune x si y. Eu nu cred c-or sa piara atat de catastrofal la revanzare. Sa nu uitam ca VW este veriga de legatura intre productia de masa si premium. @1. Despre zgomotul reclamei din targ, cam cum ti se pare ca-i "bate" motorul aluia cu japo-n gura toata ziua? E foarte amuzant cum oamenii vad numai ce le place. Pe unii ii vedem ca fac reclama falsa, si-i comentam de-i rupem, dar cand vine vorba de masinuta noastra de suflet, wow, aia e unsa cu miere si putem sa-i facem si postament sa ne inchinam la ea toata ziua.

  • Tc1900, joi, 05.11.2015 12:05

    @dram in fata unor argumente clare, tu tot chestii gen hateri etc, asa gandea si mr ponta si dragnea, gen cine nu e cu noi e impotriva noastra si finnaly au ajuns unde merita la cosul de gunoi

  • Steff, joi, 05.11.2015 13:44

    Posed un 2.0 TDI CR 170cp ce consuma mai mult decat un 2.4 D5 CR 163cp de la Volvo (fosta masina), cu aprox 1 l/100 km extern. Ca si greutate sunt similare, stil de condus la fel. Diferenta de 6 ani intre modele (actuala mai noua). VAG au facut motoare TDI bune (putere/consum/fiabilitate) pana prin 2005. Acum au ramas in urma (in special la consum), probabil pt ca s-au zgarcit cand au dezvoltat motoarele noi. Consumul real e clar diferit fata de cel pe hartie la totate marcile. Nu stiu cum se masoara consumul in conditii de laborator, dar constructorii merg la teste ca si studentul ce stie deja subiectele la un examen. Sper ca in curand vom avea cifre mai realiste in cataloagele masinilor.