OPINIE: Domnilor Miniştri, amendaţi-vă testele oficiale de omologare!

Publicat joi, 01.10.2015 17:45 de Mircea Meșter

Autorităţile din România au anunţat că mărcile VW Group prezente la noi vor plăti "diferenţa de Taxa de Mediu" între emisiile oficiale şi cele reale. Problema este că miniştrii noştri nu au înţeles aproape nimic din Criza Volkswagen şi că nu vor putea cere niciodată aceste sume.

Criza Volkswagen a ajuns, târâş, şi pe meleaguri mioritice. Şi, aşa cum deja ne-am obişnuit să se întâmple când un val european vine peste noi, reuşim să dăm cu bâta-n baltă în stânga şi-n dreapta, schimbând atât sensul valului, cât şi direcţia lui. Iar la final ajungem să ne stropim singuri.

Deunăzi, Ministerul Mediului, Ministerul Transporturilor şi ANPC au organizat o conferinţă în care-i înfierează pe cei de la Volkswagen pentru că "maşinile au fost produse la o altă normă de poluare". Soluţia, spun oamenii puşi în poziţii înalte, este "calcularea diferenţei de taxă de mediu", care "va fi recuperată doar de la producător şi nu de la populaţie".

Bun. Autorităţile române au rezolvat problema. Victorie totală.

Doar că n-au rezolvat nimic şi nici măcar n-au înţeles problema.

Să o luăm băbeşte. Problemele Crizei Volkswagen sunt în număr de trei (v-am avertizat că e băbeşte):

1. Volkswagen a instalat un soft pe 11 milioane de maşini TDI Euro 5 din toată lumea. Scopul soft-ului a fost de a manipula emisiile reale de NOx şi CO2 din testele oficiale de omologare a maşinilor.

2. Pentru că softul funcţiona doar în timpul testelor oficiale, atunci când maşinile ieşeau pe stradă ele emiteau de 10 până la 40 de ori mai mult NOx decât în mod real. Deci, timp de 8 ani, maşinile Volkswagen în cauză au "îmbogăţit" atmosfera cu vreo câteva tone de NOx "nedeclarate".

3. Din testele independente ale publicaţiilor sau autorităţilor europene şi mondiale observăm că, foarte probabil, toate maşinile de pe piaţă, indiferent de marcă, emit mai mult decât limitele legale. Limite legale pe care le-au atins fără probleme în teste fără a avea soft-uri de manipulare (până la această oră nu ştim ca altă marcă/alt grup să fi folosit metoda Volkswagen).

Testele sunt de fapt marea problemă

Concluziile sunt simple: pentru că testele de omologare şi de "cuantificare" a emisiilor sunt realizate în Europa în laboratoare, cu maşina urcată pe bancuri de teste, constructorii reuşesc să adapteze maşinile (uneori la limita legalităţii) pentru ca ele să treacă de testele astea, care de fapt sunt un soi de examene cu subiectele ştiute dinainte. Iar cifrele raportate la emisii şi consum sunt proporţionale cu asta. 

Aşa cum ştim cu toţii, imediat după ce maşinile ies pe şosele, ele consumă şi implicit emit mai mult. Pentru că nimeni nu poate replica pe toată durata de viaţă a maşinii în viaţa reală testul mai degrabă teoretic pe care-l trec maşinile în laborator. Deci, pe scurt, toate maşinile emit mai mult pentru că e normal să facă asta. Şi asta pentru că - subliniez - testele europene sunt nişte glume proaste şi irelevante care ar fi trebuit schimbate acum mulţi ani. 

Acum, că ne-am lămurit, ne dăm seama că nu este problema constructorilor că emisiile reale sunt mai mari decât ceea ce declară constructorii în fişele tehnice. Dacă profesorul îţi dă 10 într-un test chiar dacă tu ai greşit o jumătate de lucrare doar pentru că baremul e prost, "vina" notei îi aparţine profesorului. 

Revenim la oile noastre.

De ce nu se pot calcula "diferenţele" de emisii

În momentul în care autorităţile române se gândesc să le ceară celor de la Volkswagen, Seat, Skoda şi Audi România "diferenţa" pe Taxa de Mediu, miniştrii şi ministresele se gândesc, probabil, la faptul că vor calcula diferenţa de emisii între cifrele oficiale şi cele reale, reieşite în urma unor teste, şi le vor imputa celor patru mărci sub formă pecuniară. 

Aşa cum am văzut mai sus, problema este însă că, dacă se apucă să vadă care-s diferenţele dintre fişe şi realitate pe toate mărcile din România, vor avea surpriza de a constata că toate emit mai mult decât scrie în fişele respective. Iar atunci, prima intenţie e să-i amendezi pe toţi, pentru că-ţi împut oraşele cu emisii "nedeclarate".

Ghici ce: autorităţile nu vor putea face asta.

Pentru că la testele legale, acceptate de tine, ca autoritate europeană, toate aceste mărci au trecut testele cu brio. Cât se poate de legal. Iar baza amenzilor nu poate fi un test neomologat, de stradă, pentru că el va fi instantaneu contestat pe bună dreptate de orice marcă. 

Chiar şi de Volkswagen. Şi chiar şi de Volkswagen România. În ce regim a mers maşina "reală" ca să stabilească diferenţele de emisii? Câte kilograme erau în maşină în plus? Ce dotări avea maşina şi ce nu trebuie pus pe ea? Ce vârstă avea motorul? Câţi kilometri s-a mers? Care a fost traseul şi ce diferenţe de nivel erau?

Toate acestea sunt întrebări legitime şi tot atâtea contestaţii cât se poate de veridice ale unor teste neomologate în Europa, dar pe baza cărora autorităţile române anunţă "amenzi" sub forma unor diferenţe la taxa de mediu. O tâmpenie enormă contestabilă instantaneu.

Cuantificabilă e frauda în sine, nu efectul ei

Ne este clar acum, însă, că toate cele 11 milioane de maşini ale Grupului Volkswagen, din care majoritatea se află în Europa, au fraudat testele prin prezenţa acestui software "manipulator". Este evident, după această întreagă dezvelire logică de situaţii, că singura măsură normală, reală, pe care o poate lua o autoritate în domeniu este o amendă care să acopere faptul în sine, nu efectele lui. pentru că efectele nu pot fi cuantificabile.

Evident că asta nu contează pentru autorităţile române, care s-au strâns la o masă cu steagul Uniunii Europene în spate pentru a croncăni inutil. 

Domnilor şi doamnelor autorităţi, principalul vinovat pentru întreaga situaţie iscată în Cazul Volkswagen este testul ăsta păcătos care le permitea tuturor să iasă cu faţa curată, deşi maşinile care ies pe stradă sunt departe de a reuşi performanţele de emisii promovate pe fişele tehnice. Dacă angajezi un bodyguard la uşă, iar el îi lasă pe toţi să treacă, înseamnă că regulile nu sunt destul de bune. Dacă îţi cumperi o sită pe care nu rămân resturile mari, sita nu e OK. Dacă treci un examen cu 10, deşi în realitate tu nu ştii decât de 5, baremul e prost. Sau ai copiat. Cum a făcut Volkswagen. Iar dacă elevul a recunoscut că a copiat, îl vei amenda pentru asta, nu pentru că diferenţa dintre 5 şi 10 e de cinci puncte. 

Statul român: Maşinile noi nu sunt OK, dar cele SH sunt acceptate

De fapt, astăzi s-au înlănţuit o serie de gafe ale autorităţilor române. În primul rând, RAR a anunţat că maşinile Euro 5 noi aflate în stocul dealerilor VW, Seat, Skoda şi Audi nu vor mai putea fi comercializate în România pentru că au instalat softul buclucaş. Este o măsură luată de multe ţări la nivel european, printre care se numără Elveţia, Italia sau Belgia.

De ce se află maşini Euro 5 în stocuri, în ciuda faptului că din 1 septembrie este interzisă comercializarea vreunei maşini mai jos de Euro 6? Pentru că legea spune că orice stoc realizat înainte de data respectivă poate fi vândut în continuare până în 1 septembrie anul viitor. Iar aici dezvelim nesperat mult gunoi sub preş, pentru că probabil lobby-ul industriei duce la deadline-uri relaxate şi întinse de fapt pe lungimea unui an întreg. Dar asta e altă poveste.

Ştiţi ce nu anunţă deloc RAR? Faptul că înmatriculările maşinilor VW, Seat, Skoda şi Audi cu motoare TDI Euro 5 importate din Germania este şi ea blocată. Şi ştiţi de ce nu anunţă asta? Pentru că importurile merg în continuare bine-mersi, chiar dacă acele maşini au fix aceeaşi problemă cu cele din stocurile dealerilor. Ba chiar mai mult decât atât, ele emit şi mai mult, pentru că au mai mulţi kilometri, deci un grad de uzură mai ridicat.

Dar, din nou, logica autorităţilor române se opreşte-n gard.

De ce ai toate argumentele să-ţi cumperi o maşină Volkswagen în următorii ani

Una peste alta, povestea crizei Volkswagen începe să ajungă la atât de discutatele recall-uri, deşi soluţia tehnică efectivă nu a fost încă anunţată de şefii grupului german. Ba mai mult, există voci care spun că nici măcar nu va fi vorba de un recall, ci de o "acţiune service", ceea ce poate însemna că maşinile vor fi reparate - orice o însemna asta - atunci când vor ajunge în service pentru orice problemă sau pentru orice revizie. 

Totuşi, din toată povestea asta care deja se întinde pe aproape două săptămâni, reuşesc să decantez două mari concluzii:

1. Scandalul ăsta va duce la implementarea mult mai rapidă a unui test oficial de emisii mult mai apropiat de realitate, care va fi intra în vigoare începând cu 2016. Asta înseamnă reguli mai stricte, deci o informaţie mai corectă pentru clientul care-şi cumpără maşină. La fel de probabil, nimeni nu va mai risca să vină cu emisii mai mici în testele astea faţă de realitate, pentru că nicio marcă nu va risca să primească "botezul" de care s-a bucurat Volkswagen în ultimele zile.

2. Grupul Volkswagen va face, probabil, cele mai curate maşini cu motoare clasice din industria auto. În următorii cinci ani, vei avea garanţia că tot ce cumperi de la oamenii ăştia va fi conform cu toate standardele de calitate din lume. Pentru că frica păzeşte pepenii, iar experienţa Dieselgate le va face un bine enorm până la urmă celor de la Volkswagen. Iar marca va deveni şi mai nemţească decât a fost până acum pentru că pur şi simplu nu va mai risca vreodată să calce-n străchini. Coroborat cu faptul că în era tehnologiei şi a vitezei tindem să uităm foarte repede informaţiile - asta dacă le-am cunoscut vreodată - e foarte probabil ca mărcile Grupului Volkswagen să devină în viitorul apropiat - până-n 2020 - lideri în clasamentele încrederii şi a calităţii.

Just my two cents.

Acesta este noua generaţie VW Tiguan. Lansată oficial în această toamnă. Va fi o maşină pentru care VW va sufla şi-n iaurt. Supersafe bet.
  • Hunter, joi, 01.10.2015 18:30

    Foarte bun articol iar cele 2 concluzii de la final sunt cat se poate de obiective si bine gandite. Da, dupa toata tevatura ce tine deja de 2 saptamani si inca se mai pomeneste aproape zilnic, VW si implicit grupul VAG va urma exact retea descrisa la concluzia nr. 2. Asta inseamna sa gandesti la rece treaba dieselgate si sa fii obiectiv. Bravo !!! Nu tin partea VW, ce au facut au facut-o cu mana lor, deci se numeste lucru manual, insa subiectivismul multora din ultimele zile mi-a creat o greata si mi-a dovedit ca multi in tara asta nu gandesc, da deloc....sau si daca gandesc, o fac cu jumatati de masura, fara sa priveasca in ansamblul informatiilor. Bravo pentru articolul de fata inca odata. Cu cele 2 concluzii ar trebui sa incheiati tevatura dieselgate pentru ca asta este adevarul pana la urma.

  • da, marmota...., joi, 01.10.2015 18:56

    prea subiectiva concluzia 2...TOTI vor face motoare curate nu numai "grupul bandit" vad ca din tot kktul asta tot vag a iesit virgin. Hai sa le ridicam deja o statuie pentru ca, nu-i asa, stim noi sigur ca vor fi cei mai cinstiti...

  • dany, joi, 01.10.2015 19:17

    hm... in principiu ai dreptate... insa, teoretic vorbind, VW va scoate softul buclucas din acele moatoare iar odata cu asta masinile noi euro 5, aflate in stoc (pt a nu se aduce argumentul uzurii motoarelor rulate) vor putea fi testate iarasi (dupa regulile actuale)... vor rezulta emisii de 10-40 ori mai mari (pt ca se speculeaza ca asta ar fi eroarea) sau poate mai mici avand in vederea ca diferenta de pana la 40 ori a reiesit din exploatarea pe strada si nu in testul de laborator. Ideea este ca oricat ar polua in plus, nu conteaza daca mult sau putin, asta va ajuta autoritatile sa incadreze masinile respective la Euro 4, Euro 3 sau mai stiu eu unde... deci, teoretic solutii tehnice exista. Problema apare in faptul ca asta vor doar autoritatile romanesti iar noi suntem prea mici ca sa ne ia nemtii in seama... sau poate ne-ar lua daca nu ar avea probleme mai importante de rezolvat. Atata timp cat granzii nu cer asta, ci vor doar amenzi pt fapta in sine urmate de ”repararea” in service (sau recall) a masinilor, atunci VW se va axa doar pe gasirea unei solutii tehnice (care ramane sa vedem in ce va consta... generand apoi probabil controverse aprige, intuind ca va fi vorba si de o crestere a consumului coroborat cu o scadere a performantelor) care sa incadreze motoarele respective in norma Euro 5 fara a mai folosi acel software. Asadar, teoretic, VW ar putea scoate softul care falsifica noxele, sa instaleze un soft normal, motoarele sa ramana nemodificate, acestea ar fi testate si incadrate intr-o norma de poluare, dupa care nemtii ar urma sa plateasca diferanta de taxe la inmatriculare... Eu cred ca de fapt prin asta autoritatile romanesti spera sa mai faca rost de niste parai la buget. Greu de obtinut daca avem politici care nu sunt corelate cu trendul mondial. Si iata ca apare o discriminare intre masinile noi si cele second. La cele din urma, pornindu-se de la principiul bunei credinte a cumparatorului, si neputand pune la plata importatorul care la randul sau ar arunca beleaua pe constructor, s-ar recurge la solutia rechemarii in service pt reincadrarea in norma Euro 5 (atunci cand solutia tehnica va fi gasita)... iar aceasta decizie este absolut SUPERBA :))) de ce? pt ca odata reincadrate niste automobile (care circula deja pe sosele si care au fost cumparate de noi) intr-o alta norma de poluare decat cea stabilita anterior, tu ca autoritate publica, nu mai poti apela si la solutia propusa de VW de a aplica solutia de incadrare in Euro 5... adica speri sa storci niste bani de la nemti nemainterasandu-te deloc problemele de mediu... iar asta este un nonsens pt spiritul legislatiei in materie de mediu...

  • eee, joi, 01.10.2015 19:19

    concluziile astea nu au nici un fundament, poate mai degraba imi suna a un fel de reclama

  • manipulare., joi, 01.10.2015 19:29

    Articolul ăsta miroase de la o poștă că e ,,sugerat,,/comandat de o pers. juridică (probabil dealer vw) ce a început să piardă deja.

  • Mihai, joi, 01.10.2015 19:36

    Mie mi se pare că a voastră concluzie e o mare abureala pe românește. Și să vin cu argumentele de rigoare : 1. Vw a mai făcut prostii și în trecut în legătură cu declararea consumului și al emisiilor ; 2. Vw a plătit ca golful să iasă mașina anului în Germania prin 2013; 3. Bosch a avertizat că folosirea softului este ilegală. Cu toate cele de mai sus Vw a continuat să facă prostii. Mai mult de atât, în Statele Unite Vw profită de legislație ca să scape basma curată în loc să se supună și să își refacă reputația. Deci domnilor dragi permiteți să nu fiu de acord cu voi și să vă spun sigur că Vw NU VA PRODUCE CELE MAI ECOLOGICE MAȘINI ȘI NICI NU VA FI CEL MAI CORECT PRODUCĂTOR DE AUTOTURISME. Asta e doar o altă aiureala ca să ajutăm o marcă ce inseala poporul ca să scape cu fața curată și poporul să le facă vânzare în continuare. La câți le-a schimbat distribuția, pompa de apă și AC -ul pe garanție Vw??? Sunt atâtea scrisori deschise de către persoane batjocorite prin service-uri! Păcăliți și plimbați pe banii lor. Acum pentru recall-uri cine plătește timpul oamenilor care trebuie să ducă mașina la service? Să vă fie rușine că țineți partea și susțineți un astfel de brand. Ați declarat că nu primiți bani ca să faceți reclamă, dar eu nu pot să vă cred când scrieți astfel de articole.

  • Gigi, joi, 01.10.2015 20:07

    "De ce ai toate argumentele să-ţi cumperi o maşină Volkswagen în următorii ani"???? Chiar așa, de ce ai avea? Doar să fii masochist să te chinui singur. Alo, marmota? Ai terminat de învelit ciocolata? DNA - ul se sesizează și când publicațiile iau șpăgi pentru a face reclamă unor firme?

  • TC1900, joi, 01.10.2015 20:32

    cred ca deja se simte o scadere a vanzarilor VW in Europa mai ales, in ro nu stiu. asa ca fapt divers am vazut pe site VW in de ca au marit garantia la 5 ani , era 2 sau 3 inainte.

  • Cristina, joi, 01.10.2015 20:34

    Acest articol este o rusine. A costat ceva acest articol comandat, care in mod evident denatureaza realitatea si incearca sa diminueze fara niciun fundament faptele de altfel recunoscute si asumate de VW. Tot testele, UE si autoritatile sunt vinovate...incredibil!!!!

  • claudiu, joi, 01.10.2015 21:02

    Sincer nu cred ca intereseaza pe aproape nimeni ca vw a masluit testele - nu va baga nimeni mana in buzunarul omului care si-a inmatriculat un vw euro 5 de ex sa scoata o diferenta de bani fata de cat polueaza in realitate, ceea ce intereseaza pe romani e cum sa cumpere din germania la mana a doua profitand de scandal modele vw cat mai dotate si pe bani cat mai putini, aia va fi urmarea. vor creste f mult importurile de vw din europa spre romania, restul vor cica sa se scape de ele, romanii le vor adopta cu placere si asa au auzit ca motorul tdi e the king adica "e nemtesc, trage tare - are cuplu si consuma putin".

  • Andrei, joi, 01.10.2015 21:03

    Ok, tocmai ati reusit sa ma dezamagiti.Cum puteti sa aparati un jeg de brand? Cu masini foarte proaste(ca toate masinile nemtesti de altfel) cu fiabilitate 0, ce nu isi respecta clientii si apeleaza la tehnici de frauda pentru a putea trece testele de poluare,deoarece nu sunt in stare sa scoata niste motoare performante! Sunt mai mult ca sigur ca mint si la performante si platesc si testele euroncap pentru a primi 5 stele la toate modelele! Mentalitate invechita din vremea anilor 70-80 cand nemtii erau vazuti ca zeii produselor de calitate. Au facut masini bune intr adevar,dar in anii 70-90'.

  • Andrei, joi, 01.10.2015 21:07

    Si chiar daca ar face cele mai curate motoare pe viitor(desi nu cred) tot nu merita cumparate dupa ce si au batut joc de clienti atatia ani! Merita sa intre in faliment tot grupul VAG cu carutele lor de masini! Nu a fost o greseala ce au facut ei ci un rau bine intentionat!

  • Andrei, joi, 01.10.2015 21:09

    Intentionat*

  • @TC1900, joi, 01.10.2015 22:34

    Si cui pasa ca au marit garantia la 5 ani ??? Oricum nu rezolva mai nimic pe garantie si te tin pe drumuri. Sa ia exemplu de la Honda daca sunt asa buni: garantie UN MILION de KM sau 10 ani. Asta cum suna ?

  • octav71, joi, 01.10.2015 23:46

    Mircea, bun articolul! Are însă o mare, foarte mare scăpare. Clientul final /utilizatorul, târât într-o mizerie de nedescris. Ma refer atât la cel care și-a luat un VW euro5 nou, cât și la cel care a "prins" o ocazie second și care se simte un pic furat, pentru că deține o mașina neconformă cu ce a a crezut că a cumpărat. Ca imagine, sunt șifonați teribil și le va trebui ceva timp să își revină. Nu am mașină de la VW, iar dacă aș intenționa să îmi iau mașina nouă acum, in mod clar aș ocoli marca aceasta indiferent de motorizare. De ce? Lipsa de încredere. @Mircea: de ce s-au încăpățânat să lanseze diesel euro 5 cu AdBlue in SUA? Nu au putut să îl scoată euro5 prin alte mijloace? Despre acțiunile guvernului /miniștrilor din Ro, mai bine bem o bere. Ăștia sunt atăt de proști, incât nu sunt in stare nici măcar o fundă la pantof sa facă singuri. Stima

  • inexorabil, vineri, 02.10.2015 00:33

    Mircea, și eu am opinat de curând, ȋnainte de izbucnirea scandalului, că VW (marca ȋn sine) va crește (estetic) ȋn următorii ani, dar nu din motivul relevat de tine, cum că s-a purtat ca o curvă care, văzându-se dată ȋn vileag, s-a hotărât să devină...fecioară, așa cum just a subliniat utilizatorul “da, marmota”. Prevezi, sigur pe tine, că se va feri să mai ȋnșele vreodată? Oare? Păi prea mulți clienți ȋși doresc bolizi care, miraculos sau nu, să consume “cu pipeta” (cât despre atât de dezbătuta preocupare față de sănătatea mediului, o asemenea grijă nobilă nu f… pe NIMENI, mai ales nu ȋn sinea lui, niciodată, parol!), iar VAG cunoaște bine această fandoseală tipică zilelor noastre. Pe de altă parte, porcoaiele de lovele nu se strâng grație dialecticii “calității totale” – toată lumea ȋnțelege acest truism de grădiniță. Principiul pervers de altădată “less car and more money” a suferit o ajustare necesară și obligatorie la confluența cu vremurile postmoderne: no car, more high-tech and even more money. VERY OFF-TOPIC. Trebuie distrus, fără milă, mitul care deja s-a ȋnrădăcinat adânc ȋn conștiința publică (ce-o mai fi rămas din ea) și conform căruia arghirofilia a ȋncetat brusc pe tot cuprinsul Globului de frica paralizantă a unei așa-zise Justiții, care este supraestimată și ridicol idealizată (atât de bufonica mass-medie, cât și de populația iremediabil emotivă și credulă) ca sperietoare feroce, apocaliptică, la adresa “băieților răi” (adică “deștepți”). Satan are tot interesul nu numai să dezvăluie, ci și să accentueze – spre exasperarea tuturor celor guvernați – falimentul moral al politicienilor și al acoliților acestora – afaceriștii – fiindcă, ALTFEL, lumea n-ar mai avea de ce să invoce imperiozitatea unui “salvator mondial” atot-competent, super-retoric, hiper-virtuos și prea-milostiv (cică Mesia…), adică a unui as fără egal și fără precedent al popularității, nefiind greu de intuit cine ȋl va ȋntruchipa și ce scump va plăti acel farsor la ivirea intempestivă a adevăratului Mesia…

  • Alex, vineri, 02.10.2015 01:40

    Daca VW putea face diesel-uri curate, o facea pana acum. Dar s-au uitat la bani si au facut smecherii. VW v-a face dieseluri curate dar FOARTE scumpe sau foarte putin fiabile.

  • cri, vineri, 02.10.2015 08:08

    si eu o mica opinie:vw nu va avea scaderi de vinzari in romania(i se rupe romanului de mediu ,precum si RAR-ului....pe toti ii va interesa banii primul sa cumpere un tdi ieftin,RAR sa incaseze banii pe testele facute,chiar daca nu sint ei prea siguri ce masoara aparatele lor pe acolo)...daca s-ar face teste adevarate probabil cam 80% din parcul auto national ar trebui tras pe dreapta....imosibil de facut asa ceva:ponta si ciracii lui nu ar mai putea incasa impozite (care sint ina la cer si inapoi),bani de pensii ioc,bani de campanii si mite electorale ioc,afaceri grase pe spinarea noastra ioc...deci pur si simlu imposibil ....si 2,da, cred ca articolul este o reclama mascata sau platita(oricum nu conteaza,doar media indiferent de natura ei, traieste din asa zisa publicitate...vb unui mare jeg politician:cum bagi banu asa cinta tonomatu

  • eee, vineri, 02.10.2015 08:21

    revin cu un comentariu: ma astept la un site de jurnalisti auto sa aiba opinii obiective si concluzii bine documentate si fundamentate. Suntem o groaza de oamnei care va citim, si va ascultam sfatul atunci cand ne luam masini. NU incercati sa stricati imaginea si sa ne faceti sa nu va mai ascultam parerea

  • VM, vineri, 02.10.2015 08:31

    Suntem condusi de niste idioti !

  • ion1, vineri, 02.10.2015 08:53

    Toti producatorii fac masinile sa treaca testele! Cum fac asta conteaza pt mine mai putin.Garantat toate modelele in trafic real au alte performante,de consum,emisii,dinamice. Variantele diesel sunt foarte economice si deranjeaza industria petroliera! In state unde consumul de benzina este inca enorm aparitia variantelor performante diesel incepea sa dea fiori magnatilor petrolului. Cred ca cresterea parcului nu este proportionala cu scaderea consumului!

  • Opinie, vineri, 02.10.2015 09:17

    Nu stiu altii cum sunt, dar eu cand vad astfel de articole ma tavalesc de ras. Dupa vreo 2 saptamani in care suntem intoxicati cu informatii si firma VW este tavalita si de catre Automarket, apare un astfel de articol. Dragi romani, IN NICIO ALTA TARA EUROPEANA, nu cred ca vreo publicatie apare sa ia apararea VW si sa recomande sa le mai cumparam masinile. Deci cat de prosti ne cred unii, ca dupa atatia ani in care am fost mintiti continuu despre calitatea masinilor germane, sa ni se recomande in continuare sa le mai cumparam. Nu pot decat banui ca asta e o strategie a publicatiilor, cum a facut si Auto-Bild Germania: facem o firma de ras, ca apoi sa cotizeze si sa revenim cu articole in care sa le facem reclama. Din asta traiesc ziaristii ??? Oricat mi-as lua, mie mi-ar fi mila de oameni ca sa-i prostesc in halul asta. Sunt multi care FUG din Romania pentru ca s-au saturat de voi, de astia care mint pentru bani. Sa va fie rusine pentru acest articol !

  • Parcel, vineri, 02.10.2015 09:47

    Doar un roman ar putea vedea un articol care nu-i convine ca pe unul platit. Cred ca unii care au comentat aici nici macar nu s-au sinchisit sa citeasca articolul asta si sa vada ca Vw este acuzat de sus pana jos de manipularea testelor, "imbogatirea" aerului cu tone de noxe sau de frauda. Iar articolul cere chiar blocarea vanzarilor masinilor secondhand euro 5. Am facut un rezumat ca sa inteleaga astia care vorbesc fara cap. Cat despre concluzie e una cat se poate de normala. E normal ca dupa ca esti prins cu mata-n sac sa ai o perioada in care te comporti exemplar. Mie mi se pare cel mai corent si echilibrat articol scris pe tema asta in tot ce am citit zilele astea. Da e naspa ca vw a facut ce a facut. Nu se termina lumea aici si mergem mai departe, ca vrem ca nu vrem. E o OPINIE, deal with it. Incredibil:

  • rotilla, vineri, 02.10.2015 10:06

    n-ati inteles nimic. v w va scoate softul de drum si va ramane pe masina numai softul cu capastru pentru noxe reduse . masina va functiona mai naspa .proprietarii vor fi nemultumiti.: copilul tre sa ia bacul , nu conteaza ca-i idiot.

  • hazard, vineri, 02.10.2015 10:19

    NU-MI SPUNE MIE CE MASINA SA-MI CUMPAR!

  • Hunter, vineri, 02.10.2015 10:29

    Corect Parcel. Cum spuneam si eu chiar in primul comentariu, multi vorbesc fara sa gandeasca un pic si sa priveasca problema per ansamblu. Si pentru cei care acuza automarket ca fac reclama mascata sau ca nu sunt suficienti de obiectivi dupa gusturile lor subiective, sa puna mana sa citeasca si articolele straineze, mai ales cele din Germania, sa vedeti acolo cum VW nu este deloc protejat si treburile sunt prezentate ca atare si extrem de obiectiv. Asta bine-nteles daca stii si unde sa citesti si sa si pricepi ce spun altii din domeniu....dar ce sa vezi....probabil unul din putinele site-uri (ce sa mai vorbim de publicatii de pe piata) din acest domeniu auto din tara asta, ofera niste informatii detaliate si obiective, care nu sunt pricepute cum trebuie de foarte multi. De ce ? Simplu...cultura auto ioc, si cultura in general ioc....si incompetenta multora de a accepta realitatea, fie ea pe placul lor sau nu, fie ea realitatea buna sau rea.

  • @ Hunter si Parcel, vineri, 02.10.2015 10:46

    Vedeti ca prin Germania pe mobile.de gasiti Polo nou cu 10.000 euro. Chilipir si nu e diesel. Au cel mai bun motor 1.2 TSI de pe piata. "Potrivit datelor afişate pe mobile.de, un VW Golf nou, 0 KM, motor pe benzină 1.2 TSI, costă în jur de 13.000 de euro. Un Polo nou, 0 KM, motor pe benzină, se poate cumpăra şi cu mai puţin de 10.000 de euro." Deci acum e momentul sa va innoiti cu ceva de calitate ! Dati fuga la germani ca ei sunt prosti si nu stiu de ce le vand pe nimica toata :)

  • someone, vineri, 02.10.2015 10:50

    intrabarea mea catre VW este urmatoarea: ca sa se revina la un nivel acceptabil de noxe se va schimba softul motorului. acest nou soft legal la cat va cobora puterea motrorului ? pentru ca daca eu am platit pt un TDI de 140 , vreau ca motorul ala sa aiba 140 si dupa remedierea problemei. ( off topic, masina mea e ford, dar intrebarea asta trebuie sa si-o puna orice posesor VW care intra in categoria celor cu masini cu probleme )

  • ISUS, vineri, 02.10.2015 10:53

    Am revenit sa explic despre viata, moronilor care urla sus si tare "FALIMENTUL VAG" si "ARTICOLE PLATITE" Dragii mei, WV a gresit cum au gresit multe alte firme in acest scandal intreg care mie personal mi se pare cel putin dubios. ( refuz sa cred ca un concern asa mare stia ca produce o bomba cu ceas si apoi vinde 11 mil de "dovezi" in toata lumea pe o perioada de 6 ani, convinsi ca nu se va afla dar constienti ca daca se afla intra in cacat pan' la gat) - Serios voi credeti asta ?! Sunt asadar jocuri politice si interese economice MUUUULT peste intelegerea omului de rand care are acces doar la informatiile care i se dau, ce se intampla cu adevarat in spate nu vom sti probabil niciodata cu adevarat. Acestea fiind spuse, articolul, fie el si sponsorizat este foarte logic dar din pacate romanul de rand nu prea cunoaste logica si nu e vina lui pentru ca asta se trage de la politica si popor crecut cu cureaua intr-o mana si sticla in cealalta. Am observat ca exista peste tot aceasta tendinta de a lovi pe cel care e la pamant insa, dragi experti romani cititori frustrati, VAG, de bine de rau, e un motor economic mondial ( da, TDI ca sa muriti de ciuda) care hraneste sute de mii de familii ( angajati, furnizori, dealershipuri, e.t.c ). Au facut si nenumarate investitii in curatarea naturii (ironic stiu, dar sunt acolo) deci inainte sa aruncam cu pietre sa si gandim putin ca nu doare. Sunt absolut convins ca 90% din comentatori nu sunt nici macar posesori de VW dar sunt mai frustrati de aceasta "inselaciune" ca acestia. Eu va garantez ca daca ii intebati acei 11 milioane de posesori EUR5, ce noxe emit masinile lor, 99,99% se vor scarpina in cap! - De aici ipocrizia asta mondiala in care de fapt ma doare in cur de problema dar, hopaa, pot sa ma plang si sa obtin un beneficiu - " blanaaa, asta o sa fac" Nu in ultimul rand va aduc aminte ca VW mai trage multe branduri dupa sine pe care le-a salvat si care acum sunt foarte puternice si apreciate. In caz de faliment cum ziceti voi, toate astea vor fi destul de rau afectate. ... dar sigur ca nu va intereseaza,doar sunt VAG asa ca le urati si pe alea. Concluzie, grow the fuck up! VAG nu va da faliment ever, VAG trebuie ajutat de mediul politic sa iasa din situatie si ,normal, sa-si rasplateasca greselile. scandalul asta e intre VAG si Politica, cetateanul de rand va avea numai de castigat de pe urma lui.

  • Hunter, vineri, 02.10.2015 12:22

    @cel care mi-a si ne-a sugerat cateva oferte de pret de pe mobile.de (noroc ca are site-ul versiune in romana, ca altfel multi in tara asta ar fi pierduti) Multumesc pentru sugestie. Sa stii ca poate chiar "dau o fuga" sa ma reinnoiesc. Diferenta intre mine spre exemplu si tine este ca poate eu chiar imi permit sa fac ceea ce mi-ai sugerat. Pentru ca noi cei mai cultivati, cu bun simt, ce stim sa gandim in perspectiva si sa judecam in primul rand ne permitem mai multe decat cei care stau pe net toata ziua (si au auzit de mobile.de) si baga cate o duma de 2 lei, care e ca nuca-n perete si nu are nici-o treaba cu nimica. Asta e...unii suntem mai scoliti si ne putem permite un nivel de trai mai bunicel si avem capacitatea sa luam decizii bune pentru noi atunci cand se poate. Tocmai de aceea sunt 200 % determinat sa urmez sfatul tau (ma repet acuma) si poate chiar o sa accesez mobile.de (da versiunea in germana, ca macar poti afla mai multe detalii decat in versiunea prost tradusa si limitata a versiunii in romana pe care ai cautat tu oferte pentru mine si noi)

  • Brembo, vineri, 02.10.2015 12:39

    http://www.volkswagenag.com/content/vwcorp/content/en/investor_relations/share.html Valoarea VW a scazut cu 54% intr-o luna. Cum sa cumperi o marca atinsa de un asa recul?Asta are repercusiuni si asupra valorii de revanzare.

  • Kap, vineri, 02.10.2015 13:44

    "miniştrii şi ministresele se gândesc, probabil, la faptul că vor calcula diferenţa de emisii între cifrele oficiale şi cele reale, reieşite în urma unor teste" Hai să nu facem pe proștii și să presupunem naivități ca să rezulte concluzii absurde imputabile miniștrilor. Singura diferență taxabilă propusă este clar posibila reîncadrare a unor mașini în clase de poluare inferioare. În urma aceluiași test, dar fără softul de păcălire. Iar enormitatea asta, cum că ” toate maşinile de pe piaţă, indiferent de marcă, emit mai mult decât limitele legale” vine după ce nemții au lăsat rușinea deoparte și au sărit în cel mai josnic mod în apărarea compatrioților atacându-i și pe ceilalți. Vă aduceți aminte de ”prestigiosul” ADAC, responsabil printre altele pentru trucarea rezultatului Gelber Engel 2014 sau pentru măsluirea testului cu Loganul. Una peste alta un articol slab. Trebuia marcat cu PUBLICITATE.

  • Madalescu_Georgian, vineri, 02.10.2015 14:23

    @inexorabil. Asa este definita ''calitate'' de catre VW Grupul German Auto Numarul 5 , Upss pardon ''numarul unu'' , la fraude probabil :)))) . In rest de acord cu tine.

  • Ilici02, vineri, 02.10.2015 14:33

    Opinia autorului mi se pare foarte de bun simt. Testele (adica legislatia) sunt de vina daca permit obtinerea de cifre fantasmagorice de consum si emisii. Cu ultima concluzie nu sunt de acord totusi. Cred ca VW v-a avea mult mai mult de suferit decat 3-4 ani. Probabil vor trage ponoase urmatorii 10-15 ani cel putin la imagine. Asta datorita faptului ca a cam inteles toata lumea ca VW a facut intentionat ce a facut si nu a fost o pura intamplare cum a patit Toyota cu airbagurile Takata. Insa sunt de acord ca vor continua sa faca masini si mai bune decat in prezent in incercarea de a repara greseala. Si in prezent fac masini destul de bune. Sa nu uitam ca o buna parte din Europa noastra se misca cu VW. Pe mobile.de din 1.4 mil masini la vanzare, ~450 mii sunt VAG (VW, Audi, Seat, Skoda).

  • @Hunter, vineri, 02.10.2015 15:34

    Mai mult decat preturi la VW noi de nimic: vi se da posibilitatea sa cumparati actiuni la faimosul brand. Abia astept sa-i vad pe astia care sunt pro VAG cum pierd si ei odata cu brandul lor favorit. P.S. daca as avea si eu VW as fi de partea voastra si as sustine brandul ca sa nu-i scada valoarea masinii prea mult. Din fericire pentru mine am fost mult mai inspirat si n-am ales masina germana.

  • lulu, vineri, 02.10.2015 15:54

    1. testele de poluare din fiecare tara nu au legatura cu softul de la VW, e ca la alba-negra unde ei prin acel soft au facut sa dispara noxele. 2. pe clientii din alte tari - nu e cazul tarii noastre bananiere - vw chiar I-au pacalit pentru ca ei nu platesc o taxa de inmatriculare ei platesc anual pentru noxele emise. 3. pe toti politicienii - din toate tarile unde s-au vandut aceste masini ii intereseaza banii care trebuiau incasati la buget, in nici un caz poluarea! 4. de aceea VW isi va reveni doar prin musamalizari specifice fiecaror state unde a vadut aceste masini - acum depinde de abilitatea autoritatilor din aceste state de a negocia.

  • Razvan, vineri, 02.10.2015 16:41

    "Este evident, după această întreagă dezvelire logică de situaţii, că singura măsură normală, reală, pe care o poate lua o autoritate în domeniu este o amendă care să acopere faptul în sine, nu efectele lui. pentru că efectele nu pot fi cuantificabile." Textul de mai sus este cat se poate de fals. Tot ce ar trebui sa se intample ar fi urmatoarele: 1. Se ia motorul in cauza 2. Se scoate soft-ul manipulator 3. Se reface testul valabil la momentul omologarii 4. Se observa rezultatele si pe baza diferentei de emisii inregistrata se reomologheaza toate aceste motoare. VW datoreaza tuturor statelor din lume unde au vandute aceste masini taxele rezultate prin diferenta dintre ce s-a platit pe fiecare masina si ce s-a retesta fara soft-l in cauza. Astfel se face si un calcul real si un fel de dreptate. Daca VW da faliment sau se destrama si mai bine.

  • @hunter, vineri, 02.10.2015 16:43

    crezi ca daca tu esti profund vw, eu o sa fiu ca tine ca ma sperie atacurile tale la persoana? mda ,asa firma asa clienti:ingimfati si cu sentimentul ca ei le stiu pe toate...ti-au promis si tie astia masina anului 2013(obtinuta prin masluirea voturilor de catre ADAC,alta firma profund cinstita si nemteasca)?

  • Pana, vineri, 02.10.2015 17:45

    Ok, VW a mintit si trebuie sa plateasc pentru asta. Suntem toti de acord. Dar domnilor, când un producător vine si spune ca masina x consuma 5,5 l/100 km si mie îmi consuma 7-8, deci si poluează mai mult, asta nu e minciuna?

  • avantaj competitiv? normal!, vineri, 02.10.2015 18:16

    La cat au FURAT pana acum , au bani sa plateasca ! Dupa fapta si rasplata!

  • Mihai, vineri, 02.10.2015 18:32

    Marketing si ipocrizie din partea VOLKSWAGEN: http://www.automarket.ro/tv/reclame/volkswagen-ironizeaza-mercedes-cu-o-noua-reclama-341.html http://www.automarket.ro/tv/funny/volkswagen-jetta-tdi-ironizeaza-toyota-prius-335.html Funny TV? Not so funny now, huh?

  • mircea, vineri, 02.10.2015 22:33

    @Kap, @Razvan Într-o lume ideală, aceasta ar fi metoda corectă de a-i face să plătească diferențele. Problema e că nu suntem în lumea asta ideală, iar în cea de aici avem două probleme majore: 1. Nu se va găsi nicăieri măcar câte o mașină nouă din 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014 și 2015. Fiecare model, fiecare motorizare implicată, fiecare cutie, fiecare echipare. Iar mașinile SH nu vor putea fi testate ca reper, pentru că ele sunt uzate, deci vor fi contestate instantaneu. 2. Taxa auto din perioada 2008-2013 a fost declarată ilegală. Sunt tare curios cum o să plătească un brand, fie el și VW, diferențe de emisii pe o taxă care nu există. E complicat cu autoritățile noastre. Așa cum am seis și mai sus, cel mai simplu e să se genereze o amendă per mașină fraudantă. Altfel nu prea iese la calcul. O vorbă pentru cei care acuză acest articol de "publicitate" sau de altele asemănătoare: grow up. Sau, altfel, vă urez să trăiți îm fiecare zi cu sumele pe care redactorii Automarket le-au luat de la mărcile auto adunat in cei aproape 10 ani de scris aici pentru aceste articole. Vă avertizez însă ca pentru un covrig va trebui să faceți rost de undeva de un leu în plus. Deal? :)

  • OVIDIU, vineri, 02.10.2015 22:59

    NU ESTE MINCIUNA DACA MASINA CONSUMA MAI MULT DECAT CONSUMUL DECLARAT CONFORM NORMELOR DE TESTARE CONSUMUL REAL V-A CRESTE CU 1-1,5L CA SI CANTITATEA DE NOXE EMISE SI ASTA O STIM CU TOTII-CEI CARE SE MIRA ACUM DE ACEASTA REALITATE- SA STEA ACASSSA IN SCMB CEEA CE A FACUT W ESTE O MARLANIE JOSNICA O HOTIE SI O GOLANIE DEOARECE AU MASLUIT MANIPULAT MINTIT CONSTIENTI DE CEEA CE FAC PENTRU A OBTINE PROFIT FARA INVESTITII IN CERCETARE, RTC,ETC,ETC IAR W A FOST DOVEDITA CA A FRAUDAT FURAT MINTIT A FOST NEVOITA SA RECUNOASCA IAR ACUM CA ORICE INFRACTOR V-A TREBUI SA-SI ISPASEASCA PEDEAPSA

  • Kap, sâmbătă, 03.10.2015 00:09

    Mircea, sunt de acord că reprezentanții guvernului sunt penibili. Și au ieșit în față pentru că trebuiau să ia atitudine, ușor de spus evident greu de aplicat chiar dacă ideea e simplă, cum spui și tu e practic imposibil s-o faci retroactiv. Concluzia mea pentru articolul de față are la bază atitudinea exagerat ironică la adresa miniștrilor români (de data asta n-au zis prostii atât de mari) care dacă este amestecată și cu oarece critică la adresa testelor de omologare și se adaugă în aceeași oală ceilalți producători (luând în calcul comunicatul ADAC, detergentul de serviciu al VW) se coace de-o soluție de spălare a imaginii VW. Nu mai zic de a doua concluzie de la final! N-am zis neapărat c-ați luat bani, dar dă rău. Iar felul în care e construită, organizată această ”opinie” mie îmi spune că e mai mult decât o parere subiectivă. Știu că poate fi greu pentru voi, dar nu cred că sunt singurul care ar aprecia niște poziții mai obiective, nu neapărat care să ”perie” câte o mașină luată în test (la Ampera mă refer de exemplu).

  • VM, sâmbătă, 03.10.2015 00:10

    Daaaaaaaaaaaa Mircea...volkswagen va fi mai alb ca Alba ca Zapada... mai pur ca Fecioara Maria... hahahha

  • mircea, sâmbătă, 03.10.2015 02:09

    @Kap Păi în primul rând ești pe o pagină care începe cu litere de-o șchioapă: OPINIE. Opinia este eminamente un concept subiectiv. Evident că de-asta și subliniem foarte puținele articole de acest tip. Dar se pare că nu funcționează. S-o luăm altfel: după orice regulă psihologică din lumea asta, o criză are ca efect o fază defensivă. După ce VW își va fi plătit partea pentru frauda și manipularea testelor (scrie și în text de câteva ori asta, apropo, trebuie doar să citești tot, nu doar o concluzie absolut logică în situație de criză), avem toate șansele ca grupul să intre în aceasta situație defensivâ. Pentru că: 1. Amenzile pe care le vor plăti vor fi imense, iar investițiile care vor urma nu vor mai putea fi mari. Asta înseamnă riscuri asumate mici, pentru că rezultatele trebuie să facă orice pentru a nu repeta un dezastru precum ăsta. 2. O astfel de criză repetată ar duce foarte probabil la o explozie în Grup, iar explozia asta ar dăuna unor milioane de angajați din Europa și nu numai. Este imposibil să nu gândești la ce scară s-ar putea întâmpla dezastrul ăsta. 3. În toată nebunia asta care durează de două săptămâni, nu trebuie să uităm de faptul că povestea nu este despre calitatea produselor în sine, Nici măcar despre emisii, care sunt mari pentru toate mărcile, din ce vedem în jur (revin la testele alea păcătoase). Ci despre o minciună gravă în formă continuată ascunsă timp de 8 ani. Da, e total regretabil și eronat ce-au făcut. Și vor plăti pentru asta cu vârf și îndesat. Acum, revenind, pe Automarket există la ora asta o colecție completă de articole care acoperă Criza VW. Toate obiective, că-s știri. Relatări în detaliu care arată exact scara dezastrului de comunicare prin care trece VAG. Este o urmărire completă și la virgulă a întregului scandal. Și, din punctul meu de vedere, doar dacă ești rău intenționat sau neinformat poți acuza site-ul ăsta de aplecare neortodoxă. Partea cu neinformarea se rezolvă acum. Aici găsești tot. http://www.automarket.ro/stiri/criza-volkswagen-tot-ce-trebuie-sa-stii-despre-dieselgate-66229.html Partea cu reaua intenție e problema fiecăruia. În rest, poți să fii sigur că Automarket este publicația auto românească ce a acoperit cel mai bine povestea asta. Dă-mi contraexemplu și mănânc articolele astea printate. În fața camerei. Un weekend plăcut tuturor. Și ceva mai multă atenție, :)

  • Pana, sâmbătă, 03.10.2015 09:25

    Daca cei de la Automarket au scris acest articol pentru bani (bullshit :)) ), inseamna ca cei de la 4tuning sunt niste frustrati care si-au luat teapa cu un 1.2 aspirat de pe un Polo si acum fac tot ce pot sa ii distruga pe cei de la VW si nici nu au primit bani acum :)). Ori cand esti jurnalist auto si tu pui botul la un Polo de 1.2 64 CP, inseamna ca trebuie sa te lasi de meserie. Scuze de off topic. @Mircea, nu pune la suflet si nu lua in serios tot ce scriu unii. In general oamenii cand sunt contrazisi ori se enerveaza, ori jignesc, ori stiu ei ca tu ai un interes daca nu esti de acord cu ei. Tipic. In loc sa iesi din carapace si sa vezi ca nu doar VW fura si minte, se arunca cu pietre doar in cel care a fost prins si a avut bunul simt si respectul sa recunoasca si sa-si ia angajamentul ca va face tot ce poate ca sa rezolve aceasta problema. Am adresat o intrebare si nimeni nu a raspuns. Domnilor, cand Renault spune de exemplu ca Logan de 0.9 Tce consuma in oras 7 si defapt consuma 9, aia nu e minciuna? Alea nu sunt noxe in plus emise de masina? Inmultiti acea diferenta de consum cu numarul de masini vandute si vedeti ce va da. De ce nu injura nimeni? Si acesta este un simplu exemplu. Pentru ca in aceasta situatie sunt defapt TOATE masinile. Si apropo de consum excesiv, habar nu aveti cat va consuma de exemplu televizoarele LCD sau o masina de spalat. Mult mai mult decat spun producatorii. Si in lume exista miliarde. Nu zic ca VW a facut bine. Sa plateasca, evident. Dar nu va mai umflati in pene atat, ca nu sunt ei dracul si ceilalti sunt niste ingeri.

  • LR, sâmbătă, 03.10.2015 11:13

    Dieselgate ar putea fi scânteia unei revoluții. E clar că nu ne îndreptăm într-o direcție prea bună. Ce ar fi dacă fenomenul s-ar propaga în toată industria? Mai mult, cum ar fi dacă s-ar demasca matrapazlâcurile din industria alimentară, industria farmaceutică, cosmetică etc.? Emisiile motoarelor nu sunt singurele chestii care ne afectează viețile. Tot aud că nu putem controla calitatea aerului pe care îl respirăm, dar putem alege ce să mâncăm. Serios? Mergeți într-un supermarket și căutați, să zicem, un produs procesat. De la cel mai ieftin la cel mai de calitate, toate sunt pline de rahaturi. Dacă găsești un raion sau un magazin cu produse"bio", și alea sunt falsificate, cum s-a mai descoperit recent. Până și la târgurile cu produse țărănești au apărut produse care conțin tot felul de adaosuri menite să aducă profit cu orice preț. Să nu uit, mai sunt și tot felul de organizații obscure de tip piramidal care îți promit tinerețe fără bătrânețe dacă "aderezi" la turma lor. Și atunci, ce facem? Ne întoarcem cu toții la țară și ne producem singuri cele necesare vieții?

  • zarnesteanu, sâmbătă, 03.10.2015 17:35

    Am mai spus-o. Automarket.ro este singurul site romanesc pe care il mai citesc. Cumva, primesc emailuri de la 4tunning.ro si in afara de titlurile de cancan peste care le trec repede, nu am ce citi, si totul ajunge in trash bin mai repede de 20 sec. Rar daca imi atrage atentia cate ceva. Imi plac multe la Automarket.ro dar in special au acel bun simt si echilibru pe care il gasesti in occident sau in tarile civilizate. In ciuda faptului ca si autorii articolelor sunt oameni ca si noi, cu preferintele lor personale, nu cred ca am vazut subiectivism prea mult in ceea ce scriu. Si mie imi place o anumita marca, si prefer elemente de la altele. Dar faptul ca nu scriu elogios de "firma mea" nu inseamna ca oamenii sunt subiectivi sau platiti. V-ati pus vreodata in locul lor? Voi daca ati avea o pagina de internet ati fi la fel de obiectivi? Voi, ca oameni de rand ati avut ocazia sa conduceti si sa comparati masinile asa cum o fac ei? Eu zic s-o lasati mai moale cu acuzatiile si inainte de toate sa incercati sa faceti ceva in viata, in domeniul vostru, care sa atinga perfectiunea. Si pe urma mai vorbim. Voi la lucru reusiti sa multumiti absolut pe toti din jurul vostru? Sefi, clienti, subalterni, etc? Nu inteleg foarte multe din legislatie, cu atat mai mult cu cat nu sunt in tara de ani de zile si nu pot sa ma pronunt la prima parte a articolului. Dar in ce priveste OPINIA autorului, sunt total de acord. In afara de asta Automarket.ro nu este singura publicatie care recomanda VW, cu atat mai mult modelele care vor aparea de acum incolo. Amintiti-va ca inainte de scandal VW era plasat intre producatorii de masa si cei premium. Nu detaliez de ce. Cel putin cateva generatii de-acum incolo putem fi siguri ca motoarele lor vor fi facute cum trebuie si vor fi in limitele legale. Asta in cazul in care nu vor sa se sinucida. Iar cei care aruncati cu noroi si radeti de stocul VW, va amintesc ca oamenii destepti cumpara cand masele sunt panicate si vand cand sunt extaziate. Deci, s-ar putea ca si de data asta cine rade la urma sa rada mai bine.

  • Hunter, sâmbătă, 03.10.2015 19:02

    Ma bucur ca Mircea si-a facut putin timp sa explice si sa reexplice obiectivitatea celor 2 saptamani de dieselgate. Respect. Si vorba lui....grow up !!!

  • Kap, duminică, 04.10.2015 13:37

    Și eu am zis câteva lucruri și n-aș vrea să mă repet. Mircea, eu ți-am spus ce mă deranjează strict legat de acest articol. Și pentru că sunt de acord că ați acoperit obiectiv știrile despre scandal, aveam pretenții. Atitudinea asta de a amesteca lucrurile pentru ca băgându-i pe toți în aceeași oală să nu mai pară VW atât de vinovați o văd și la alții. Testele nu sunt OK, consumul și noxele emise de toate mașinile în mod real sunt mai mari decât cele declarate. Bun, VW în plus față de asta a mai și mătrășit testele astea, și așa păcălitoare, așa că să nu le diminuăm ”meritele”! Oricum, mulțumesc pentru urare deși sunt atent și la informații (că de-aia comentez) și la volan.

  • Ares, luni, 05.10.2015 14:16

    @Mircea tot fan inflacarat Wv. pai cand vor recupera handicapul fata de ceilalti producatori de masini cand ei in loc sa conceapa un motor nou- ceva concret- au facut un soft si l-au montat pe un motor din era trecuta??? eu sunt curios cat de curate sunt motoarele lor euro 6. si as mai avea o observatie pt rar, cum veneam putini dintre noi cu masini din afara Europei si ele aveau euro 4 in cazul meu dar domnule nu e ok masina si asta merita euro 3. ce se intampla in cazul de fata?

  • @Ares, luni, 05.10.2015 23:46

    Tu nu ai inteles nimic, poti dormi in continuare.

  • tygy, marţi, 06.10.2015 14:03

    nu este corect dar cu toate noxele lor mai bine conduci un vw decat o cataraga de logan s-au orice alta marca de rahat din franta

  • Razvan, marţi, 06.10.2015 17:35

    @Mircea Scuze ca revin, dar iarasi mi se pare ca nu vezi lucrurile dintr-o perspectiva corecta. Normal ca nu in Romania ar trebui reomologate motoarele. De altfel ele nici nu au fost vreodata testate si omologate aici. Omologarea este una Europeana si s-a facut pe cate un singur motor, nu pe fiecare masina. Motorul respectiv (pe care VAG ar trebui sa stie sa-l mai produca) se reomologeaza in toate variantele sale vandute deja => un alt COC cu alta clasa de poluare pentru fiecare in parte (valabile in toata UE), iar apoi fiecare stat face ce vrea. Oricum in RO prejudiciul este infim fata de state din vestul sau din nordul Europei unde practic VW a facilitat evazionarea fiscala a unor sume uriase prin soft-ul respectiv. In urma cu o zi sau 2 am citit un articol pe site-ul vostru care spunea ca tocmai s-a reusit un nou record de consum cu o Honda Civic. Partea interesanta era aceea ca noul record este de 2.8 l/100 km, adica cu 1l/100 km sau 26% sub cel dat de testele acelea mult criticate la care sunt supuse masinile pentru omologari. In aceste conditii (daca cineva poate sa obtina consum cu 26% sub cel oficial conform acestor teste proaste) care este problema cu testele? Sau poate vor fi prinsi cei de la Honda ca au trucat testul in conditii reale, caz in care devine evident ca nici modificarea modului de testare nu ar rezolva problemele.

  • io, sâmbătă, 17.10.2015 09:13

    imi place wv dar asta e RECLAMA clar.