Greenpeace: "Agențiile de omologare a mașinilor sunt plătite de mărcile auto, deci le avantajează la teste"

Publicat luni, 12.10.2015 16:32 de Sebastian Toma

Greenpeace declară că agențiile responsabile de omologarea autovehiculelor noi sunt într-un profund conflict de interese, fiind plătite de producători pentru a le omologa produsele și realizând profit de pe urma activității.

Criza VW: tot ce trebuie să știi despre scandalul Dieselgate

Greenpeace a criticat organismul de Certificare a Vehiculelor din Regatul Unit, un departament al Ministerului de Transporturi, pe motiv că modul de funcționare al acestuia reprezintă un conflict de interese. Potrivit unei anchete Greenpeace, agenția de certificare a vehiculelor a devenit dependentă de veniturile obținute de la producătorii de automobile, cărora le-a acordat aprobări tip de certificare, esențiale pentru obținerea dreptului de comercializare în UE.

Aceste aprobări au fost acordate în baza unor evaluări, făcute contracost. Cei de la Greenpeace au descoperit încasări în valoare de 84 de milioane de lire sterline în ultimii zece ani din această activitate, suma totală încasată fiind obținută de la producătorii de automobile.

Purtătorul de cuvânt al Departamentului de Transport din Regatul Unit a răspuns la acuzații motivând că VCA (Vehicle Certification Agency) taxează constructorii de automobile care sunt supuși certificării pentru a-și acoperi costurile și pentru a le oferi valoare consumatorilor de rând. Oficialul a precizat că regulile după care operează VCA sunt dictate de guvern, deși serviciile lor sunt contracost. Încasările organizației VCA pentru 2014-2015 sunt estimate la 13 milioane de lire sterline. Reprezentanții Greenpeace sunt de părere că acest model de business este dăunător pentru consumatorii de rând, pentru că nu este în avantajul VCA să pice mașinile examinate.

"Producătorii de automobile au posibilitatea să meargă la cumpărături pentru aprobări în toată Europa, ca să obțină o afacere cât mai avantajoasă. Nimeni nu verifică autoritățile de aprobare dacă își fac treaba în mod imparțial și acest lucru trebuie schimbat", a declarat Greg Archer, reprezentant al grupului de campanie Transport și Mediu din Greenpeace.

Via Greenpeace | Telegraph