Dieselgate lasă Volkswagen Group fără două premii "Mașina Ecologică a Anului"

Publicat joi, 01.10.2015 13:04 de Sebastian Toma

Green Car Journal a anunțat retragerea a două distincții "Mașina Ecologică a Anului" acordate în 2009 și 2010 unor modele din concernul Volkswagen care s-au dovedit a fi echipate cu dispozitive de păcălire a testelor de emisii.

CRIZA VW: Tot ce trebuie să știi despre cazul Dieselgate

Green Car Journal a decis să retragă două premii de tipul "Mașina Ecologică a Anului" acordate modelelor din Grupul Volkswagen, în urma constatării neregulilor care au dus la scandalul numit Dieselgate. Premiile retrase au fost acordate în 2008 și în 2010, pentru modelele Volkswagen Jetta TDI, respectiv Audi A3 TDI.

Reprezentanții Green Car Journal nu au anunțat numirea retroactivă a altor câștigători și este prima dată în istoria acestor premii când este restrasă o distincție de la un câștigător. Oficialii diviziilor americane ale Volkswagen și Audi au anunțat deja organizatorii concursului că vor returna premiile.

"Audi a câștigat sute de curse și mii de premii pe întregul parcurs al istoriei sale. Dar vrem să câștigăm cinstit, jucând corect. În lumina situației actuale, am decis că singurul lucru corect pentru noi este să returnăm această importantă recunoaștere de protecție a mediului. Suntem hotărâți să concurăm – și sperăm să câștigăm – premiul "Mașina Ecologică a Anului" în mod corect în anii care vor urma", a declarat Scott Keogh, Președintele diviziei Audi din Statele Unite ale Americii, despre invalidarea premiului "Mașina Ecologică a Anului" pentru generația 2010 a lui Audi A3 2.0 TDI.

Reprezentanții Green Car Journal speră ca situația legată de invalidarea acestor distincții să nu lezeze legitimitatea și prestigiul competiției pe care o organizează și să nu afecteze vânzarea modelelor diesel moderne. Oficialii publicației țin să precizeze că există numeroase modele echipate cu motorizări diesel de ultimă generație care sunt capabile să respecte normele de mediu din Statele Unite ale Americii și să asigure, pe lângă asta, un consum redus de carburant și emisii scăzute de noxe. În plus, unele dintre modelele la care fac referire cei de la Green Car Journal pot fi alimentate și cu biocarburanți obținuți din surse regenerabile, o altă soluție importantă pentru viitor.

Via GreenCarJournal | PRNewswire | Autoblog | Sursă foto

  • hazard, joi, 01.10.2015 13:31

    dezamagire totala, mai ales ca sunt germani. De la etalon in industrie la cei mai mari tepari doar in cateva zile. O sa aiba de munca sa-si curete numele de mizerie. Pana una, alta...benzinarii sa traiasca :)

  • SebaV, joi, 01.10.2015 15:01

    Asta denota modalitatea precara in care sunt acordate premiile. Niste ipocriti!

  • @SebaV, joi, 01.10.2015 16:07

    Premiile sunt acordate in baza informatiilor furnizate de producatori. Daca ii crezi, atunci iti iei teapa. Desi multi nu recunosc, in baza acestor premii si a reclamelor facute a ajuns VW lider mondial la vanzari. Si multe site-uri nu scriu inca despre problemele cu 1.2 si 1.4 TSI la care le pica distributia, AC, pompa de apa si multe altele.

  • Madalescu_Georgian, vineri, 02.10.2015 13:06

    Vaii, ce urat . Nu Dan Grecu ? :)))

  • Das *****, vineri, 02.10.2015 18:09

    Niste jegosi!!!!!!!!!! Eu am un Polo 1.2 cu chiulasa ovalizata la 50 000 de km. Cine mi-l repara?