Mazda CX-5 a ajuns în showroom-urile din România

Publicat luni, 27.02.2012 12:51 de Sebastian Toma

Crossoverul Mazda CX-5 a debutat în showroom-urile româneşti ale mărcii şi are un preţ de pornire de 22.190 euro cu TVA inclus.

Primele exemplare Mazda CX-5 au ajuns în România. Modelul are un preţ de pornire de 22.190 de euro cu TVA inclus şi clienţii din România au comandat deja câteva exemplare. Clienţii Mazda pot comanda noul CX-5 fie cu tracţiune integrală, fie cu tracţiune faţă, iar oferta include atât transmisii manuale, cât şi transmisii automate. Crossoverul nipon este oferit şi cu o motorizare diesel Euro 6, de 2.2 litri, care oferă 150 CP şi 380 Nm sau 175 CP şi 420 Nm. Motorizarea respectivă este specială prin faptul că respectă normele Euro 6 fără să aibă nevoie de filtre speciale pentru Nox-uri.

CX-5 este oferit în patru niveluri de echipare: Emotion, Challenge, Attraction şi Revolution. În standard, modelul este echipat cu sistemul i-Stop care opreşte şi reporneşte automat motorul pentru a reduce consumul de carburant la staţionare. Nivelul de echipare standard include şi pornirea motorului cu buton, controlul tracţiunii şi al stabilităţii, sistem de asistenţă la plecarea în rampă, senzori de monitorizare a presiunii în pneuri şi un set de sisteme de siguranţă activă şi pasivă.

Platforma noului CX-5 este modulară şi va fi utilizată ulterior şi de viitorul Mazda3. Scopul noii platforme este reducerea dramatică a costurilor de producţie de dezvoltare, alături de introducerea tehnologiei SkyActiv pentru toate modelele din gamă. Mazda CX-5 este derivat din conceptul Minagi şi este primul model de serie care înglobează limbajul de design Kodo – Sufletul Mişcării.

CLICK AICI pentru lista de preţuri şi motorizări a lui Mazda CX-5.

NOUL Mazda CX-5 vs. CONCURENŢA DIRECTĂ

MODEL/VERSIUNE

PUTERE
(CP) 

CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Mazda CX-5 2.0i 2WD Emotion 165 6.0 9.2 22.190
VW Tiguan FL 1.4 TSI Bluemotion Trend&Fun (2WD) 160 6.7 8.9 25.256
Toyota RAV4 2.0 Comfort 4x2 158 7.4 10.2 24.952
Hyundai ix35 2.0 MPI 4WD GLS Style 163 7.9 10.7 23.998
Kia Sportage 2.0 GSL MT 4x2 Classic 163 7.5 10.4 18.594
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

 

 

Via | Mazda

  • mog, luni, 27.02.2012 14:02
    draguta masina...

    pare o varianta buna in gama small suv/cross over. consumul pare excelent pt un 2.0 benzina, aspirat. de notat ca la hyundai/kia, exista si un 1.6 benzina entry level cu vre`o 1500 eur mai ieftin, din ce tin minte.

  • ian, luni, 27.02.2012 14:07

    sunt curios de motivul pt. care mazda nu vrea sa renunta la acest 2,2l, luind in considerare concurenta....deja pt. 150cp....si chiar 175cp...acel 2,2 e....totusi prea mare motivele nu le mentionez sunt lesne de....dedus.

  • m sport, luni, 27.02.2012 16:40
    PT: IAN

    mai ian sa stii ca 2,2 cu 150 sau 175 inseamna peste toate echilibru intre cai si motor si reprezinta cam cele mai fiabile motoare.Intradevar mazda are si 2,2 care scoate doar 129 de cai (cam putin)

  • lol, luni, 27.02.2012 16:42

    mie imi pare o varianta extrem de proasta in gama. O singura varianta 4x4, cu o singura motorizare si automata. Restul sunt 2wd. Pretul piperat nu se justifica, exista nenumarate alternative in clasa la preturi mai mici si cu mai multe optiuni de achizitie, incepand de la motorizari cu 4x4, cutii de viteza manuale si automate. Avem de a face cu preturi la care poti achizitiona un subaru forester, yeti, tiguan, rav 4, etc

  • Daniel, luni, 27.02.2012 17:52
    Pt: lol

    Lista e incompleta. Sunt mai multe niveluri de echipare, combinatii intre motorizari, tractiune si cutii.

  • Calingura, luni, 27.02.2012 18:42
    pentru lol

    E vina autorului ca nu ne-a pus la dispozitie lista completa de echipamente. Daca ai fi avut-o la dispozitie nu ai mai fi afirmat ca este scumpa. De asemenea daca ai fi mai informat si mai obiectiv ai vedea ca afirmatia cu contracandidatii trebuia scrisa exact invers. Pe larg: - forester nu este competitorul lui CX5 oricum l-ai lua ci XV; - Yety e o gluma proasta. Sunt partial subiectiv dar arata a duba pentru cablisti. Are finisari bune dar o izolare fonica execrabila iar la partea de 4x4 nu are ce cauta in aceeasi fraza cu Rav4 de exemplu; - CX5 are cel mai bun consum dintre concurentii directi ; - CX5 are cel mai mare portbagaj dintre concurentii directi; - CX5 are cea mai buna garda la sol; - Rav4 si Tiguan sunt deja trecute de jumatatea ciclului de viata lucru care pentru anumiti clienti are importanta; Nu in ultimul rand CX5 a primit laude speciale la toate capitolele de la toate publicatiile din Europa care l-au testat. La performante si dotari doar Tiguan se apropie. La vanzari datorita renumelui si mentalitatii CX5 nu se va apropia de cifra obtinuta de Tiguan.

  • lol, luni, 27.02.2012 19:48

    am inteles, am cautat informatii pe site-ul oficial dar inca nu sunt disponibile. Asteptam sa vedem cu adevarat despre ce e vorba atunci. Insa pretul tot mare imi pare. Yeti are o tractiune integrala excelenta, nu inteleg de ce ai avea ceva cu el, iar ciclul de viata al celorlalte masini nu cred ca afecteaza pe nimeni, decat daca au figuri in cap. Subaru forester este superior din punctul meu de vedere mazdei, iar la pret o cam bate :) subaru xv are si el review-uri excelente si clar nu putem compara tractiunea integrala subaru cu cea de la mazda. Evident insa toate aceste lucruri nu au inca valoare pana nu vedem ce poate mazda in realitate, pana atunci sunt doar presupuneri.

  • Calingura, luni, 27.02.2012 20:33
    lol

    Daca as putea ti-as da eu listele complete despre cx5 dar probabil vor fi publice in curand. (sunt prea comod sa le urc undeva dar daca va trebui le urc). O sa vezi ca e surprinzator de dotata. Yeti nu am ceva neaparat impotriva dar nu imi place doamne fereste si scuipa in san. Urata masina. Sistemul de tractiune e doar in regula. Skoda nu e nissan (deci nici macar Duster) si nu e nici Toyota. In rest ca finisari de ex sta mai bine ca Tiguan. Subaru XV da. Si eu eram de acord. Jos palaria. Se vede ca favorizez Mazda nu se poate ascunde. Dar zic eu ca sunt destul de obiectiv: portabagaj mai mare, garda mai mare, performante mai bune, dotari excelente (la pret de plecare de doar 22.000)

  • vm, marţi, 28.02.2012 12:52
    pt ne / cunoscatori

    Cel mai bine vandut crossover in Europa e Qashqai, nu tiguan, nu ix35.

  • Calingura, marţi, 28.02.2012 15:05
    vm invata sa citesti printre randuri

    Cine a zis ca ar fi cel mai bine vandut Tiguan. Nu ai prins nuanta si nu ai inteles ce se compara si de ce cx5 se compara cu tiguan si nu cu Qashqai. Nissanul este o masina destul de reusita tehnic si estetic. Dar intre destul si Tiguan mai e loc. Si o spun in calitate de "ne-fan" Tiguan. Nu am citit pana acum test unde sa fie la paritate cele doua modele.