Mazda nu renunță la "visul" de la produce sportiva RX-9: "Trebuie să combinăm motorul rotativ cu o tehnologie hibridă"

Publicat luni, 25.11.2019 12:36 de Daniel Popescu

Oficialii Mazda caută soluții pentru a dezvolta o sportivă RX-9 cu motor rotativ care să respecte normele de poluare prin utilizarea unor tehnologii hibride.

Speculațiile despre lansarea unei sportive Mazda RX-9 cu motor rotativ au apărut de mai mulți ani și au fost ampificate de prezentarea conceptului RX-Vision în 2015 (foto).

În toamna anului trecut, Mazda a confirmat că motorul rotativ va reveni în oferta în 2020 și a oferit și o serie de indicii despre acesta: va avea dimensiuni mici și resurse generoase, urmând să funcționeze atât cu benzină, cât și cu gaz petrolier lichefiat (GPL).

Ichiro Hirose, directorul departamentului de cercetare și dezvoltare al Mazda, spune că producătorul are în continuare "visul" de a dezvolta o sportivă RX-9.

"Prin utilizarea motorului rotativ putem îmbunătăți costurile, iar asta înseamnă că putem eficientiza utilizarea unui motor rotativ pe un model sportiv. Îmi doresc să putem justifica o astfel de mașină. Sigur că avem acest vis", a declarat Hirose.

La rândul său, Ikuo Maeda, directorul de design al Mazda, consideră că o astfel de sportivă va putea apărea pe piață în momentul în care inginerii vor identifica o soluție prin care să respecte noile norme de poluare, prin intermediul unei tehnologii hibride.

"Ar fi dificil pentru un motor rotativ să respecte normele de plouare. Mazda analizează diverse combinații de tehnologii. Dacă putem obține o combinație potrivită, atunci aceasta ar putea reprezenta o soluție bună", a adăugat Maeda.

Ultimul model sportiv cu motor rotativ al celor de la Mazda a fost RX-8, care a fost eliminat din produtie în 2012.

Via Autocar

  • dan_grc, luni, 25.11.2019 13:33

    Motorul rotativ este un cosmar din punct de vedere constructiv, se agata prea mult de trecut, motorul rotativ este mort de la incetarea productiei Mazdei RX8.

  • tzenu_bmw, luni, 25.11.2019 13:49

    Vechiul Renesis avea cilindree de cam 1.3 litri si cam 230hp.... Cu tehnologiile actale cred ca ar fi posibil de un nou motor rotativ....cu o cilindree chiar mai mica ca zicem 1L cu 250hp plus un motor electric de vreo 80hp plus o caroserie usoara 2 locuri tractiune spate ar fi un adevarat concurent pt Supra....

  • someone, luni, 25.11.2019 14:38

    @ tzenu: ar fi frumos: dar un motor rotativ cu tehnologia actuala( hybrid, injectie directa etc etc ), cu turbo si scapat de problemele care l-au consacrat, ar scoate mult mai multi cai de atat. si ar fi frumos. doar cei ce au condus un wankel stiu despre ce e vorba.

  • Cyrus, luni, 25.11.2019 15:36

    Motorul rotativ va fi unul electric :)