Mazda nu renunță la "visul" de la produce sportiva RX-9: "Trebuie să combinăm motorul rotativ cu o tehnologie hibridă"
Oficialii Mazda caută soluții pentru a dezvolta o sportivă RX-9 cu motor rotativ care să respecte normele de poluare prin utilizarea unor tehnologii hibride.
Speculațiile despre lansarea unei sportive Mazda RX-9 cu motor rotativ au apărut de mai mulți ani și au fost ampificate de prezentarea conceptului RX-Vision în 2015 (foto).
În toamna anului trecut, Mazda a confirmat că motorul rotativ va reveni în oferta în 2020 și a oferit și o serie de indicii despre acesta: va avea dimensiuni mici și resurse generoase, urmând să funcționeze atât cu benzină, cât și cu gaz petrolier lichefiat (GPL).
Ichiro Hirose, directorul departamentului de cercetare și dezvoltare al Mazda, spune că producătorul are în continuare "visul" de a dezvolta o sportivă RX-9.
"Prin utilizarea motorului rotativ putem îmbunătăți costurile, iar asta înseamnă că putem eficientiza utilizarea unui motor rotativ pe un model sportiv. Îmi doresc să putem justifica o astfel de mașină. Sigur că avem acest vis", a declarat Hirose.
La rândul său, Ikuo Maeda, directorul de design al Mazda, consideră că o astfel de sportivă va putea apărea pe piață în momentul în care inginerii vor identifica o soluție prin care să respecte noile norme de poluare, prin intermediul unei tehnologii hibride.
"Ar fi dificil pentru un motor rotativ să respecte normele de plouare. Mazda analizează diverse combinații de tehnologii. Dacă putem obține o combinație potrivită, atunci aceasta ar putea reprezenta o soluție bună", a adăugat Maeda.
Ultimul model sportiv cu motor rotativ al celor de la Mazda a fost RX-8, care a fost eliminat din produtie în 2012.
Via Autocar
Motorul rotativ este un cosmar din punct de vedere constructiv, se agata prea mult de trecut, motorul rotativ este mort de la incetarea productiei Mazdei RX8.