McLaren 675LT: cel mai nou supercar britanic vine cu performanţe impresionante (update foto)

Publicat marţi, 03.03.2015 16:29 de Bogdan Mirică

McLaren 675 LT a debutat în cadrul Salonului Auto de la Geneva. Avem o serie de informaţii oficiale şi o galerie foto completă a supercarului britanic.

După o serie de imagini teaser, McLaren a dat publicităţii un set complet de fotografii şi informaţii ale noului 675LT, o nouă declinare a supercarului 650S, dezvăluit anul trecut în cadrul aceluiaşi Salon de la Geneva.

Potrivit constructorului britanic, noul supercar preia influenţe estetice de la clasicul McLaren F1 GTR Long Tail, prezentat în 1997. Noul 675LT este primul McLaren după 18 de ani care primeşte literele LT.

Respectiva versiune a lui McLaren F1 GTR a fost construită pentru sezonul 1997 al campionatului FIA GT şi a concurat în clasa regină, GT1. Zece unităţi dedicate competiţiilor au fost construite, iar trei variante de serie, numite F1 GT, au ajuns pe stradă pentru a permite omologarea variantelor dedicate motorsportului.

Extensiile din fibră de carbon din partea inferioară a caroseriei, aplicate spoilerului faţă şi pragurilor laterale vor să sublinieze înrudirea cu modelul legendar. Exteriorul va putea fi comandat în cinci culori de caroserie: Chicane Grey, Delta Red, Silica White, Napier Green şi clasicul Heritage Mclaren Orange.

Interiorul a devenit simplist, fiind echipat cu scaune din fibră de carbon, de tip scoică, învelite în Alcantara. Logo-ul 675LT nu lipseşte de pe tetiere şi nici de pe fundalul turometrului. Tot pentru a simplifica lucrurile, McLaren a integrat comenzile sistemului de aer condiţionat în interiorul sistemului multimedia.

Interiorul a primit scaune îmbrăcate în Alcantara de culoare neagră şi roşie.

Partea cu adevărat importantă se ascunde sub capotă, acolo unde găsim un motor V8 bi-turbo, de 3.8 litri, capabil să producă 675 de cai putere şi 700 de Nm, adică cu 25 de cai şi 50 de Nm în plus faţă de versiunea standard 650S.

Pe lângă aportul de putere, McLaren 675LT a fost supus şi unui proces intens de reducere a masei totale. Supercarul este mai uşor cu 100 de kilograme decât 650S. Aşa se face că masa totală este acum de numai 1230 de kilograme.

Toate aceste eforturi au făcut ca sprintul de la 0 la 100 de km/h să se facă cu 0.1 secunde mai repede, adică în 2.9 secunde. Sprintul până la 200 de km/h este cu 0.5 secunde mai rapid, adică se realizează în 7.9 secunde. Viteza maximă a urcat şi ea uşor, până la 330 de km/h.