Media germană acuză Fiat: "Și italienii au trișat la testele de consum"
Publicația germană Bild am Sonntag susține că unele modele diesel Fiat sunt programate pentru a emite foarte puține noxe timp de 22 de minute după pornirea motorului. Ulterior, sistemele de limitare a emisiilor sunt întrerupte, iar mașinile emit de până la 6 ori mai mult decât limita legală.
După scandalul în care au fost și sunt implicate unele mărci din Grupul Volkswagen, care sunt obligate să recheme în service-uri la nivel mondial câteva milioane de mașini diesel din cauza faptului că acestea au "trișat" la testele de omologare, majoritatea celorlalți producători auto au declarat în nenumărate rânduri că modelele pe care le oferă pe piață nu folosesc soft-uri care să manipuleze rezultatele testelor de laborator pentru ca ulterior, în viața reală, să emită mult mai multe noxe. Ei bine, după ce japonezii de la Mitsubishi
Deși nu există confirmări oficiale care să ateste faptul că Fiat a recurs la manevre ilegale, publicația germană Bild am Sonntag susține că Autoritatea Federală de Transport din Germania (KBA) a descoperit în urma unor teste că unele mașini din gama mărcii italiene activează filtrele de emisii timp de doar 22 de minute după pornirea motorului, acestea fiind ulterior dezactivate. Întâmplător sau nu, testele oficiale de emisii nu depășesc niciodată 20 de minute.
Evident, informațiile publicate de ziarul german trebuie privite ca simple speculații deocamdată, mai ales în condițiile în care KBA anunțase anterior că niciun alt constructor în afară de Volkswagen nu a mai folosit un software care să detecteze faptul că mașina este supusă unui test de emisii. În cazul celor de la Fiat, însă, o eventuală confirmare a manipulării nu ar implica un software special, ci pur și simplu programarea din timp a regimului de funcționare pentru sistemele de filtre care limitează emisiile.
17 mărci cu probleme la Regulatorul de emisii. Doar nemții fac recall
Fiat a fost una dintre mărcile nominalizate de Alexander Dobrindt, Ministrul Transporturilor din Germania, în momentul în care oficialul german a anunțat la sfârșitul săptămânii trecute faptul că mărcile germane Volkswagen, Audi, Porsche, Opel și Mercedes au decis să recheme în service peste 600.000 de mașini în urma unor teste în care autoritățile germane au descoperit că sistemele de limitare a emisiilor sunt dezactivate automat la temperaturi care coboară sub 10 grade Celsius.
Conform analizei realizate de autoritățile germane, această problemă a fost sesizată în cazul a 17 mărci de pe piața europeană, printre care Dacia (pe Sandero 1.5 diesel), Alfa Romeo (Giulietta 2.0), Fiat (Ducato 3.0), Ford (C-Max 1.5 și 2.0), Hyundai (ix35 2.0 și i20 1.1), Jaguar (XE 2.0), Jeep (Cherokee 2.0), Renault (Kadjar 1.5 și 1.6) sau Suzuki (Vitara 1.6).
Totuși, în afară de cele cinci mărci germane care au confirmat inițierea unei operațiuni de recall, celelalte mărci fie au negat existența unor planuri de recall, fie au ignorat informațiile venite dinspre autoritățile germane. Foarte interesant este faptul că legile europene permit dezactivarea sistemelor de limitare a emisiilor, însă doar dacă acest lucru previne eventuale daune la nivelul motorului.
via Bild
Jegoșii aștia din jekmănica după ce că sunt prinși la furat la scară industrială vor să-i mai și creadă cineva.