Mercedes-Benz a primit o amendă de 56 de milioane de dolari în China pentru practici neloiale

Publicat joi, 23.04.2015 13:11 de Sebastian Toma

Un organism de monitorizare a preţurilor din China a emis o amendă în valoare de 350 de milioane de yuani, echivalentul a 56.59 milioane de dolari, către Mercedes-Benz pentru o politică de preţuri neloială operată într-o regiune a ţării.

Mercedes-Benz a primit o amendă de 56.49 de milioane de dolari în China pentru aplicarea unei politici de preţuri neloiale în regiunea Jiangsu. În urma unei anchete, regulatorii chinezi au descoperit că marca germană şi-a obligat dealerii din acea zonă să aplice şi să respecte înţelegeri de monopol care să stabilească preţul minim pentru E-Klasse, S-Klasse şi anumite piese de schimb din regiune.

Potrivit regulatorului chinez responsabil de acea regiune, compania a încălcat anumite legi anti-monopol, care au păgubit competiţia şi consumatorii şi pentru acest lucru au amendat şi anumiţi dealeri Mercedes-Benz implicaţi.

"Mercedes-Benz China acceptă decizia şi îşi asumă responsaiblitatea pentru încălcarea legilor anti-monopol şi politicilor concurenţiale. Am luat toţi paşii necesari pentru a respecta normele legale din regiune", a declarat purtătorul de cuvânt al concernului Daimler în China pentru cei de la Automotive News.

Nemţii de la Mercedes-Benz au mai primit în China o amendă în 2014 pentru manipularea preţurilor serviciilor after-sales. Chinezii nu sunt la primele amenzi pentru politicile anti-concurenţiale, doar în anul 2013 şase companii specializate în producţia de lapte praf fiind amendate cu un total de 110 milioane de dolari pentru aplicarea de politici de concurenţă neloială.

Via AutomotiveNews (înreg.) | Sursă foto

  • dan_grc, joi, 23.04.2015 13:56

    Punctul forte al articolului îl reprezintă regulatorii chinezi, care regulează prețurile cum ar veni.

  • Tembelus Rex, joi, 23.04.2015 14:04

    Vin si eu ca vaca si intreb pe chinezi cine ii reguleaza cand copiaza fara drepturi de autor si isi insusesc tehnologii.....si apoi scot copii ale unor masini vestice .....Evident nimeni......ca doar e viitorul imperiu.....

  • mishazaitev, joi, 23.04.2015 14:31

    Bravo! Felicitarii RPC! Asa merita tratati "imperialistii" occidentali care nu stiu cum sa va mai fie pe plac, nu stiu ce modele speciale pentru piata voastra sa lanseze si nu inceteaza sa se imbulzeasca la saloanele auto in care acum 30 de ani erau expuse carute sau motorete monocilindrice!

  • lorinczi.thomas, joi, 23.04.2015 15:00

    "Eterna si fascinanta China". Bine ca amendeaza Mercedes dar nu au legi impotriva celor care copiaza fara mila.

  • zarnesteanu, joi, 23.04.2015 15:45

    Foarte interesant standardele duble care se practica in china. La mine la firma in fiecare inceput de Aprilie avem o luna de zile sa facem un test de etica. Sunt atat de stricti cu treaba asta incat sefii sunt ingroziti daca toata lumea nu e gata pana in 15 ale lunii. De ce? Pentru ca firma a fost amendata gros de tot cu ani in urma intr-o tara din lumea a treia si scandalul a ajuns pana in cercurile inalte de acasa. Ei bine, de atunci, suntem constatnt in top 100 intre cele mai etice companii din lume. :):):) Ce vreau sa spun este ca amenda luata de Mercedes ar fi foarte normala si binevenita intr-un sistem normal, reglementat si asezat. Din pacate pentru chinezi, tot ceea ce vad aici este doar o schema mizerabila de a baga niste milioane in buzunarul nomenclaturii de partid, ceva sefuleti pe la serviciul secret, samd. Deh, sarmanii, doar nu transpira degeaba pe salariul comunist si vrea si maseaua lor un Lamborghini, o vila in Caraibe, o amanta cu apartamentul de rigoare, etc. Ma intreb daca firma care a copiat Range Rover-ul a luat vreun cent amenda. Sau produsele noastre. Ori ale altcuiva. Cat timp va mai dura sau mai bine zis cat de tare trebuie sa se degradeze situatia pana cand lumea civilizata va schimba macazul cu proletarii indoctrinati?

  • vianu, joi, 23.04.2015 16:17

    nu se va schimba macazul pentru ca RPC este o imensa piata de desfacere si mai ales sursa de imbogatire a "eticilor" din vest. Asta pluc ca RPC devine pe zi ce trece mai puternica, prin "grija" acelorasi "etici". hai sa nu evidentiem paiul din ochiul altuia cand si "noi" avem paru'n mecla.

  • Adrian, joi, 23.04.2015 17:23

    China = KK. Niste orezari copiatori. Altceva nu stiu.

  • LauCalin, joi, 23.04.2015 22:45

    Insusi faptul ca Mercedes accepta neconditionat amenda poate ca inseamna ceva. Poate inseamna ori ca nu isi pune mintea cu ei, ori ca vanzarile sunt foarte bune si banii astia ii recupereaza in cateva luni chiar din aceasta tara, ori la mijloc sunt alte lucruri mai mult sau mai putin "curate".

  • antonny, joi, 23.04.2015 22:53

    Foarte bine sa plateasca .....astept si in ROMANIA .......de ce taxa pentru tester la un MB C-class costa 300 ron si pentru B-class 189 ron ...face acelasi lucru ,acelasi program

  • @ LauCalin, vineri, 24.04.2015 08:21

    Amenzile date in China producatorilor straini sunt simbolice si mai mult pentru imaginea noului presedinte chinez care a adus multe schimbari in posturile politice si administrative de cand a venit la putere . In materie de practici neloiale si " price fixing " campionii absoluti sunt furnizorii de piese japonezi care in 2014 numai in SUA au luat amenzi de miliarde $ ( cauta in arhiva autonews sau autoblog ) . Ultima stire legata de furnizorii japonezi este de ieri cand un fost director Hitachi a pledat vinovat si a fost condamnat la 15 luni de inchisoare ( http://www.autonews.com/article/20150423/OEM01/150429890/former-hitachi-exec-sentenced-to-15-months-in-prison-after-guilty ) .

  • fraierul, vineri, 24.04.2015 09:19

    1.Regulatorii chinezi să-i reguleze în toată lumea că de zeci de ani de zile fac nemţii fac mârşăvii gheboase în România. 2. Mercedes îşi vor recupera banii nu din China, ci din România, Bulgaria, Letonia, Rusia şi restul amărăştenilor. 3. Regulatorii după ce termină programul de regulat fac a doua slujbă la programul de copiat că doar au aflat câte ceva de la firmele regulate. 4. Morala în China, în Germania (vezi şi Deutsche Bank) ca şi în întreaga lume nu există în afaceri, ci este doar o metodă de prostit grosul fraierilor.