Mercedes-Benz Clasa A și Clasa B primesc versiuni plug-in hybrid: 218 cai putere și autonomie electrică de până la 69 de kilometri
Mercedes-Benz a lansat versiuni plug-in hybrid pentru Clasa A și Clasa B care utilizează un motor pe benzină de 1.33 litri și un motor electric care împreună generează 218 cai putere. Autonomia electrică a sistemului PHEV este de până la 69 de kilometri.
Mercedes-Benz continuă în această săptămână expansiunea gamei de modele plug-in hybrid prin lansarea a trei noi versiuni care mizează pe același sistem de propulsie.
Noile versiuni PHEV sunt disponibile pe variantele hatchback și sedan ale Clasei A, dar și pe noua generație a monovolumului Clasa B, iar toate au în comun sufixul 250e și brandul EQ Power.
Noul sistem de propulsie plug-in hybrid are la bază motorul pe benzină de 1.33 liri cu 4 cilindri care generează 160 de cai putere și un cuplu maxim de 250 Nm, iar acesta este dezvoltat în parteneriat cu Alianța Renault-Nissan și este deja disponibil și pe versiunile tradiționale ale Clasei A și Clasei B.
În versiunile PHEV, motorul pe benzină este însă acompaniat de un motor electric de 75 kW (echivalentul a 102 CP) care oferă un cuplu de 300 Nm. Împreună, sistemul PHEV generează 218 cai putere și un cuplu maxim de 450 Nm, iar acesta este cuplat la o cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj cu 8 trepte.
Pe baza acestui sistem de propulsie, Clasa A hatchback ajunge de la 0 la 100 km/h în 6.6 secunde, în timp ce versiunea sedan are nevoie de 6.7 secunde pentru același scop. Cel mai lent este însă Clasa B 250e, care are nevoie de 6.8 secunde. În funcție de versiune, viteza de top este de 235-240 km/h, în timp ce în regim electric aceasta este de 140 km/h pentru toate cele trei variante.
Acumulatorul integrat de Mercedes-Benz are 15.6 kWh, este răcit cu apă și cântărește aproximativ 150 de kilograme. Bateria este suficent de generoasă pentru a permite o autonomie electrică de 60-68 kilometri pentru Clasa A hatchback, 61-69 de kilometri pentru Clasa A sedan și 56-67 kilometri pentru Clasa B, conform standardului WLTP.
Toate cele trei versiuni PHEV pot fi încărcate atât cu curent alternativ, cât și cu curent continuu. În cazul curentului alternativ, viteza maximă de încărcare este de 7.4 kW și permite o încărcare de la 10% la 100% într-o oră și 45 de minute. În schimb, încărcarea rapidă de la 10% la 80% durează circa 25 de minute, însă Mercedes-Benz nu menționează explicit viteza maximă de încărcare în acest caz.
Cu excepția noutăților introduse la sistemul de propulsie, Clasa A și Clasa B rămâne neschimbate din punct de vedere al designului și dotărilor tehnice.
Comenzile pentru Clasa A hatchback 250e și Clasa A sedan 250e pot fi deja realizate, iar pentru Clasa B acestea vor începe peste câteva săptămâni, în timp ce livrările celor trei noi versini vor demara până la sfârșitul acestui an.
Via Mercedes-Benz
dragut sistem, si mai ales autonomia electrica. incet incet ne apropiem de limita de 100 km / electric la un hybrid. si cum dacia are nevoie urgenta de orice fel de electrificare, de ce nu acest sistem, daca motorul termic tot este la fel? ( lasati-ma si lasati-ne sa visam putin ) ...ok, am revenit